Apollo N a Arrow jsou rovnou dva nástupci Gumpertu

 

Společnost Apollo Automobil GmbH po sérii upoutávek a řadě spekulací odhalila rovnou dvojici modelů, s nimiž naváže na supersporty Rolanda Gumperta.

Začátek letošního roku přinesl mimo jiné i zprávu o změně majitele automobilky Gumpert z německého Altenburgu. Novým vlastníkem je nyní čínská společnost Ideal Team Venture se sídlem na Panamských ostrovech, která mimochodem vlastní i značku De Tomaso.

Nový majitel nezískal automobilku včetně jména Gumpert a proto je nyní její oficiální označení Apollo Automobil GmbH, což potvrdil i nový web, na němž byl nejprve spuštěn odpočet do startu nové kapitoly. Tou se má údajně stát modifikovaný model Apollo, který byl doposud jediným sériovým zástupcem značky Gumpert.

Odpočet měl skončit 11. ledna a očekávalo se odhalení celého vozu, ale k tomuto kroku nedošlo a společnost pouze poodhalila část své připravované novinky. Pouze několik dnů před autosalonem v Ženevě pak bylo zveřejněno několik dalších záběrů, podle nichž se očekávalo, že namísto modelu pojmenovaného Arrow se bude jednat o Apollo N.

Nakonec je vše tak trochu jinak a Apollo Automobil GmbH představuje rovnou dva nové modely. Prvním z nich je Apollo N, který již svým vzhledem dává jasně najevo, že je evolucí původního Gumpertu.

Apollo N se hlásí ke svým kořenům designem i technikou. Základem dvoumístného kupé s křídlovými dveřmi je skelet z uhlíkových vláken, který dvoří střed vozu s prostorem pro posádku a doplňuje jej prostorový trubkový rám. Povrchové panely karoserie jsou z uhlíkových vláken a hliníku.

Před zadní nápravou má Apollo N uložen dvojicí turbodmychadel přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,2 l původem z produkce Audi, který je v tomto modelu naladěn na 515 kW (700 k) při 6000 min-1 a točivý moment 880 N.m při 4400 min-1. Síla motoru míří na zadní kola prostřednictvím sedmistupňové sekvenční převodovky CIMA a nechybí diferenciál Torsen s omezenou svorností.

Apollo N s celkovou délkou 4460 mm, šířkou 1998 mm a výškou 1114 mm má rozvor náprav 2700 mm a pohotovostní hmotnost okolo 1200 kg. Standardem jsou 19-palcová kola vpředu a 20-palcová kola vzadu, která jsou obuta do pneumatik o rozměrech 285/30 ZR19 vpředu a 345/30 ZR20.

Apollo Automobil GmbH uvádí, že tento model s maximální rychlostí 360 km/h a schopností akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3,6 s je schválen pro běžný silniční provoz a zároveň splňuje standardy FIA, což umožňuje jeho nasazení v různých závodních sériích.

Druhou a skutečnou novinkou na stánku Apollo Automobil GmbH je supersport pojmenovaný Arrow, který vedle svého předchůdce působí díky svému designu civilizovanějším dojmem, ale ve skutečnosti je připraven ještě extrémnější výkony.

Konstrukčně navazuje Arrow na Apollo a i jeho základem je monokok z uhlíkových vláken, který doplňuje prostorový trubkový rám. Zcela nově je ovšem navržena karoserie s křídlovými dveřmi, která má vynikat jedinečnými aerodynamickými vlastnostmi.

Pohonná jednotka novinky opět pochází od Audi, ale tentokrát se jedná o vidlicový osmiválec 4.0 TFSI, který je zde naladěn na výkon 736 kW (1000 k) a točivý moment 1000 N.m. Podobně jako u Apollo N i zde je motor spojen se sedmistupňovou sekvenční převodovkou CIMA se zdvojenými lamelami a diferenciálem Torsen.

Dvoumístné kupé je dlouhé 4890 mm, široké 1992 mm, vysoké 1224 mm a má rozvor náprav 2700 mm. Pohotovostní hmotnost Arrow se má pohybovat pod 1300 kg. Standardem pro tento model jsou 20-palcová kola vpředu a 21-palcová kola vzadu, která jsou obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměrech 265/35 R20 vpředu a 325/30 R21 vzadu.

Apollo Automobil GmbH i v případě Arrow uvádí, že je schopen se pohybovat rychlostí 360 km/h a z 0 na 100 km/h vystřelí za 2,9 s, zatímco z 0 na 200 km/h akceleruje za 8,8 s. Podobně jako Apollo N i tento model je schválen pro běžný silniční provoz a zároveň splňuje standardy FIA, což umožňuje jeho nasazení v různých závodních sériích.

Roland Gumpert se nevzdává

K budoucnosti konceptů supersportovního kupé Tornante s technikou Apolla ukrytou pod karoserií od milánské karosárny Touring Superleggera a kompaktního kupé Explosion s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem v přídi a pohonem všech kol, nejsou prozatím k dispozici žádné informace.

Vše o ženevském autosalonu 2016

Spolupracujeme s TipCars.com
Právo: ANO nabídlo ČSSD vnitro Právo: ANO nabídlo ČSSD vnitro

Sociální demokracie by mohla dostat ministerstvo vnitra,…

Zápisník Marka Schwarzmanna: Tupá nádhera Zápisník Marka Schwarzmanna: Tupá nádhera

Jsem jediným, komu se zdá, že nejaktivnějším…

Policii se nedaří nábor nových příslušníků. Velikostí platů ji poráží armáda Policii se nedaří nábor nových příslušníků. Velikostí platů ji poráží armáda

Rozdíl v platech nastupujících vojáků a policistů je přes…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Lada Vesta Cross už je také jako sedan. Navoněné crossovery strčí do kapsy Lada Vesta Cross už je také jako sedan. Navoněné crossovery strčí do kapsy

Po sedanu, kombi, a oplastovaném praktičtějším provedení…

Nový VW Golf na prvních snímcích. Projde největší změnou v historii Nový VW Golf na prvních snímcích. Projde největší změnou v historii

Osmá generace Volkswagenu Golf již pomalu klepe na dveře.…

 






 
Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Včera

Model 2101 byl v roce 1970 prvním sériovým autem nově založené automobilky v městě Toljatti. Vyráběl se až do roku 1988.




Blesk.cz

Uplynulé čtvrtletí očima Františky: Tohle už nikdy více!

Uplynulé čtvrtletí očima Františky: Tohle už nikdy více!

Módní inventura na společenských akcích zaznamenaných kreací uplynulých tří měsíců tohoto roku dává na vědomí,…

Brejchovou smrt Miloše Formana (†86) zdrtila! Nemůže kvůli tomu ani spát

Brejchovou smrt Miloše Formana (†86) zdrtila! Nemůže…

Nejen že natočil film, který ji navždy proslavil, ale také byl ženatý s její sestrou. Není divu, že hvězda…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Konec skrývání, Koukalová ukázala knihu fanouškům: fronta a nervy!

Konec skrývání, Koukalová ukázala knihu fanouškům:…

Česká biatlonistka Gabriela Koukalová kvůli zranění a olympijské nejistotě na dlouhé měsíce zmizela z očí svých…

 

Reflex.cz

Cesta trpaslíka Ovčáčka na Hrad a nikdy zpátky aneb Dojemné shledání malého a velkého Jirky

Cesta trpaslíka Ovčáčka na Hrad a nikdy zpátky aneb…

„Většinou řežu hlavu Miloši Zemanovi nebo Jiřímu Ovčáčkovi a dávám ji na jiné tělo.“ To je věta, kterou vám…

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Napadlo vás někdy, že i smlouva o vašich penězích může být „skrytě politicky korektní“? Ne? Tak já vám ukážu, že…