Apollo N a Arrow jsou rovnou dva nástupci Gumpertu

 

Společnost Apollo Automobil GmbH po sérii upoutávek a řadě spekulací odhalila rovnou dvojici modelů, s nimiž naváže na supersporty Rolanda Gumperta.

Začátek letošního roku přinesl mimo jiné i zprávu o změně majitele automobilky Gumpert z německého Altenburgu. Novým vlastníkem je nyní čínská společnost Ideal Team Venture se sídlem na Panamských ostrovech, která mimochodem vlastní i značku De Tomaso.

Nový majitel nezískal automobilku včetně jména Gumpert a proto je nyní její oficiální označení Apollo Automobil GmbH, což potvrdil i nový web, na němž byl nejprve spuštěn odpočet do startu nové kapitoly. Tou se má údajně stát modifikovaný model Apollo, který byl doposud jediným sériovým zástupcem značky Gumpert.

Odpočet měl skončit 11. ledna a očekávalo se odhalení celého vozu, ale k tomuto kroku nedošlo a společnost pouze poodhalila část své připravované novinky. Pouze několik dnů před autosalonem v Ženevě pak bylo zveřejněno několik dalších záběrů, podle nichž se očekávalo, že namísto modelu pojmenovaného Arrow se bude jednat o Apollo N.

Nakonec je vše tak trochu jinak a Apollo Automobil GmbH představuje rovnou dva nové modely. Prvním z nich je Apollo N, který již svým vzhledem dává jasně najevo, že je evolucí původního Gumpertu.

Apollo N se hlásí ke svým kořenům designem i technikou. Základem dvoumístného kupé s křídlovými dveřmi je skelet z uhlíkových vláken, který dvoří střed vozu s prostorem pro posádku a doplňuje jej prostorový trubkový rám. Povrchové panely karoserie jsou z uhlíkových vláken a hliníku.

Před zadní nápravou má Apollo N uložen dvojicí turbodmychadel přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,2 l původem z produkce Audi, který je v tomto modelu naladěn na 515 kW (700 k) při 6000 min-1 a točivý moment 880 N.m při 4400 min-1. Síla motoru míří na zadní kola prostřednictvím sedmistupňové sekvenční převodovky CIMA a nechybí diferenciál Torsen s omezenou svorností.

Apollo N s celkovou délkou 4460 mm, šířkou 1998 mm a výškou 1114 mm má rozvor náprav 2700 mm a pohotovostní hmotnost okolo 1200 kg. Standardem jsou 19-palcová kola vpředu a 20-palcová kola vzadu, která jsou obuta do pneumatik o rozměrech 285/30 ZR19 vpředu a 345/30 ZR20.

Apollo Automobil GmbH uvádí, že tento model s maximální rychlostí 360 km/h a schopností akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3,6 s je schválen pro běžný silniční provoz a zároveň splňuje standardy FIA, což umožňuje jeho nasazení v různých závodních sériích.

Druhou a skutečnou novinkou na stánku Apollo Automobil GmbH je supersport pojmenovaný Arrow, který vedle svého předchůdce působí díky svému designu civilizovanějším dojmem, ale ve skutečnosti je připraven ještě extrémnější výkony.

Konstrukčně navazuje Arrow na Apollo a i jeho základem je monokok z uhlíkových vláken, který doplňuje prostorový trubkový rám. Zcela nově je ovšem navržena karoserie s křídlovými dveřmi, která má vynikat jedinečnými aerodynamickými vlastnostmi.

Pohonná jednotka novinky opět pochází od Audi, ale tentokrát se jedná o vidlicový osmiválec 4.0 TFSI, který je zde naladěn na výkon 736 kW (1000 k) a točivý moment 1000 N.m. Podobně jako u Apollo N i zde je motor spojen se sedmistupňovou sekvenční převodovkou CIMA se zdvojenými lamelami a diferenciálem Torsen.

Dvoumístné kupé je dlouhé 4890 mm, široké 1992 mm, vysoké 1224 mm a má rozvor náprav 2700 mm. Pohotovostní hmotnost Arrow se má pohybovat pod 1300 kg. Standardem pro tento model jsou 20-palcová kola vpředu a 21-palcová kola vzadu, která jsou obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměrech 265/35 R20 vpředu a 325/30 R21 vzadu.

Apollo Automobil GmbH i v případě Arrow uvádí, že je schopen se pohybovat rychlostí 360 km/h a z 0 na 100 km/h vystřelí za 2,9 s, zatímco z 0 na 200 km/h akceleruje za 8,8 s. Podobně jako Apollo N i tento model je schválen pro běžný silniční provoz a zároveň splňuje standardy FIA, což umožňuje jeho nasazení v různých závodních sériích.

Roland Gumpert se nevzdává

K budoucnosti konceptů supersportovního kupé Tornante s technikou Apolla ukrytou pod karoserií od milánské karosárny Touring Superleggera a kompaktního kupé Explosion s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem v přídi a pohonem všech kol, nejsou prozatím k dispozici žádné informace.

Vše o ženevském autosalonu 2016

Spolupracujeme s TipCars.com
Jihočeši chtějí dostat parníky až na Malši do centra Budějovic Jihočeši chtějí dostat parníky až na Malši do centra Budějovic

Po letech výstavby se v sobotu s velkou slávou otevřela…

Fúze mezi evropskými a americkými firmami se vyšplhaly na rekordní 4,1 bilionu korun Fúze mezi evropskými a americkými firmami se vyšplhaly na rekordní 4,1 bilionu korun

Hodnota transatlantických fúzí a akvizic mezi firmami ze…

Daimler začal u českých hranic stavět továrnu na baterie Daimler začal u českých hranic stavět továrnu na baterie

Německý automobilový koncern začal budovat výrobní závod…

Babišův poradce i kritik Bláha: Spolupráci hodnotím spíše negativně Babišův poradce i kritik Bláha: Spolupráci hodnotím spíše negativně

Spolu s Andrejem Babišem může na rezortu financí skončit…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Umění na kolech za 40 milionů: České Pagani Huayra míří na Legendy Umění na kolech za 40 milionů: České Pagani Huayra míří na Legendy

Letošní motoristickou slavnost Legendy ozdobí i unikátní…

 




Nástupce Gumpertu Apollo má být nejrychlejší auto světa Nástupce Gumpertu Apollo má být nejrychlejší auto světa

Společnost Apollo Automobil GmbH zveřejnila několik…

Apollo Automobil: První ochutnávka nástupce Gumpertu Apollo Apollo Automobil: První ochutnávka nástupce Gumpertu Apollo

Namísto očekávaného představení celého vozu došlo k…

 



 
Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Včera

Motocyklový svět přišel o Nickyho Haydena. Američan podlehl svým zraněním, která utrpěl při tréninku na kole v Itálii.




Blesk.cz

Dvě Italky se soudí o opatrovnictví kočky. Bydlela pod různými jmény u obou žen

Dvě Italky se soudí o opatrovnictví kočky. Bydlela…

Spor dvou sousedek o kočku, která pod jiným jménem bydlela u obou žen, řeší italský soud. Jedna z žen se totiž…

Babišova náměstkyně: Zaorálek to přehnal. Advokát Schillerové ho zažaluje?

Babišova náměstkyně: Zaorálek to přehnal. Advokát…

Náměstkyně Andreje Babiše Alena Schillerová zvažuje žalobu na místopředsedu ČSSD a ministra zahraničí Lubomíra…

 

iSport.cz

Češi znají soupeře na MS 2018: utkají se s Ruskem, Švédskem i Slovenskem

Češi znají soupeře na MS 2018: utkají se s Ruskem,…

Čeští hokejisté se na mistrovství světa v příštím roce utkají v základní skupině A se Švédskem, Ruskem,…

MotoGP pláče! Šampion Hayden (†35) podlehl zraněním po srážce s autem

MotoGP pláče! Šampion Hayden (†35) podlehl zraněním…

Bývalý mistr světa v závodech silničních motocyklů královské třídy MotoGP Američan Nicky Hayden (35) po…

 

Reflex.cz

Cenám Anděl kralovala zpěvačka Lenny, do Síně slávy byla uvedena Věra Špinarová

Cenám Anděl kralovala zpěvačka Lenny, do Síně slávy…

Pondělní vyhlašování hudebních cen Anděl opanovala zpěvačka Lenny, která proměnila všechny své čtyři nominace. V…

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Vrchní státní zastupitelství v Olomouci prošetřuje rozsáhlou kauzu úniků z policejních spisů, v níž bylo zatím…