Apollo N a Arrow jsou rovnou dva nástupci Gumpertu

 

Společnost Apollo Automobil GmbH po sérii upoutávek a řadě spekulací odhalila rovnou dvojici modelů, s nimiž naváže na supersporty Rolanda Gumperta.

Začátek letošního roku přinesl mimo jiné i zprávu o změně majitele automobilky Gumpert z německého Altenburgu. Novým vlastníkem je nyní čínská společnost Ideal Team Venture se sídlem na Panamských ostrovech, která mimochodem vlastní i značku De Tomaso.

Nový majitel nezískal automobilku včetně jména Gumpert a proto je nyní její oficiální označení Apollo Automobil GmbH, což potvrdil i nový web, na němž byl nejprve spuštěn odpočet do startu nové kapitoly. Tou se má údajně stát modifikovaný model Apollo, který byl doposud jediným sériovým zástupcem značky Gumpert.

Odpočet měl skončit 11. ledna a očekávalo se odhalení celého vozu, ale k tomuto kroku nedošlo a společnost pouze poodhalila část své připravované novinky. Pouze několik dnů před autosalonem v Ženevě pak bylo zveřejněno několik dalších záběrů, podle nichž se očekávalo, že namísto modelu pojmenovaného Arrow se bude jednat o Apollo N.

Nakonec je vše tak trochu jinak a Apollo Automobil GmbH představuje rovnou dva nové modely. Prvním z nich je Apollo N, který již svým vzhledem dává jasně najevo, že je evolucí původního Gumpertu.

Apollo N se hlásí ke svým kořenům designem i technikou. Základem dvoumístného kupé s křídlovými dveřmi je skelet z uhlíkových vláken, který dvoří střed vozu s prostorem pro posádku a doplňuje jej prostorový trubkový rám. Povrchové panely karoserie jsou z uhlíkových vláken a hliníku.

Před zadní nápravou má Apollo N uložen dvojicí turbodmychadel přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,2 l původem z produkce Audi, který je v tomto modelu naladěn na 515 kW (700 k) při 6000 min-1 a točivý moment 880 N.m při 4400 min-1. Síla motoru míří na zadní kola prostřednictvím sedmistupňové sekvenční převodovky CIMA a nechybí diferenciál Torsen s omezenou svorností.

Apollo N s celkovou délkou 4460 mm, šířkou 1998 mm a výškou 1114 mm má rozvor náprav 2700 mm a pohotovostní hmotnost okolo 1200 kg. Standardem jsou 19-palcová kola vpředu a 20-palcová kola vzadu, která jsou obuta do pneumatik o rozměrech 285/30 ZR19 vpředu a 345/30 ZR20.

Apollo Automobil GmbH uvádí, že tento model s maximální rychlostí 360 km/h a schopností akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3,6 s je schválen pro běžný silniční provoz a zároveň splňuje standardy FIA, což umožňuje jeho nasazení v různých závodních sériích.

Druhou a skutečnou novinkou na stánku Apollo Automobil GmbH je supersport pojmenovaný Arrow, který vedle svého předchůdce působí díky svému designu civilizovanějším dojmem, ale ve skutečnosti je připraven ještě extrémnější výkony.

Konstrukčně navazuje Arrow na Apollo a i jeho základem je monokok z uhlíkových vláken, který doplňuje prostorový trubkový rám. Zcela nově je ovšem navržena karoserie s křídlovými dveřmi, která má vynikat jedinečnými aerodynamickými vlastnostmi.

Pohonná jednotka novinky opět pochází od Audi, ale tentokrát se jedná o vidlicový osmiválec 4.0 TFSI, který je zde naladěn na výkon 736 kW (1000 k) a točivý moment 1000 N.m. Podobně jako u Apollo N i zde je motor spojen se sedmistupňovou sekvenční převodovkou CIMA se zdvojenými lamelami a diferenciálem Torsen.

Dvoumístné kupé je dlouhé 4890 mm, široké 1992 mm, vysoké 1224 mm a má rozvor náprav 2700 mm. Pohotovostní hmotnost Arrow se má pohybovat pod 1300 kg. Standardem pro tento model jsou 20-palcová kola vpředu a 21-palcová kola vzadu, která jsou obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměrech 265/35 R20 vpředu a 325/30 R21 vzadu.

Apollo Automobil GmbH i v případě Arrow uvádí, že je schopen se pohybovat rychlostí 360 km/h a z 0 na 100 km/h vystřelí za 2,9 s, zatímco z 0 na 200 km/h akceleruje za 8,8 s. Podobně jako Apollo N i tento model je schválen pro běžný silniční provoz a zároveň splňuje standardy FIA, což umožňuje jeho nasazení v různých závodních sériích.

Roland Gumpert se nevzdává

K budoucnosti konceptů supersportovního kupé Tornante s technikou Apolla ukrytou pod karoserií od milánské karosárny Touring Superleggera a kompaktního kupé Explosion s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem v přídi a pohonem všech kol, nejsou prozatím k dispozici žádné informace.

Vše o ženevském autosalonu 2016

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko má po Estonsku největší platové rozdíly mezi muži a ženami v Evropě Česko má po Estonsku největší platové rozdíly mezi muži a ženami v Evropě

Ženy v Evropské unii vydělávají na hodinu méně než muži,…

Prazdroj chce vyrábět o třetinu více piva Pilsner Urquell, investuje téměř 300 milionů Prazdroj chce vyrábět o třetinu více piva Pilsner Urquell, investuje téměř 300 milionů

Plzeňský Prazdroj rozšíří za více než 280 milionů korun…

Glosa Adély Čabanové: Budoucnost v ambulancích Glosa Adély Čabanové: Budoucnost v ambulancích

Úhradová vyhláška, která byla jedním ze spouštěčů…

Koruna už je silnější než před intervencemi ČNB Koruna už je silnější než před intervencemi ČNB

Česká měna k euru zpevnila na silnější úroveň, než měla…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 



Nástupce Gumpertu Apollo má být nejrychlejší auto světa Nástupce Gumpertu Apollo má být nejrychlejší auto světa

Společnost Apollo Automobil GmbH zveřejnila několik…

Apollo Automobil: První ochutnávka nástupce Gumpertu Apollo Apollo Automobil: První ochutnávka nástupce Gumpertu Apollo

Namísto očekávaného představení celého vozu došlo k…

 



 
Tohle jsou ta nejlepší MPV na českém trhu

Tohle jsou ta nejlepší MPV na českém trhu

Včera

Jaká jsou ta nejlepší MPV na trhu? Podle českých zákazníků Hyundai ix20, Opel Meriva nebo VW Touran. Hodně se daří i osobním dodávkám.




Blesk.cz

Plechoví titáni se rvou se světelnými meči a obřími kanony. Gundam Versus je zběsilá řežba s roboty

Plechoví titáni se rvou se světelnými meči a obřími…

Souboje obřích robotů nejsou oblíbeností výhradně Japonců. Filmy jako Pacific Rim ukázaly, že toto téma mají…

Brambory z Česka, nebo z dovozu? Pěstitelé řekli, jaké by si určitě nekoupili

Brambory z Česka, nebo z dovozu? Pěstitelé řekli,…

Brambory jsou nedílnou součástí jídelníčku většiny Čechů. Jíme je vařené, pečené a nejen o Vánocích je přidáváme…

 

iSport.cz

Se Sadílkem v PSV počítají. Podepsal lukrativní smlouvu do roku 2020

Se Sadílkem v PSV počítají. Podepsal lukrativní…

Český fotbalový talent Michal Sadílek podepsal v PSV Eindhoven novou smlouvu až do roku 2020. Původní kontrakt…

Jak v lize naplňují potenciál? Plzeň a Olomouc na 100%, nejhorší Sparta

Jak v lize naplňují potenciál? Plzeň a Olomouc na…

Liga je ve své třetině, přesto už vykrystalizoval jeden obrovský favorit na zisk titulu. Překvapivě se nejedná o…

 

Reflex.cz

55 tisíc lidí žádá změnu tvrdého protikuřáckého zákona. Stát přece není biřic, politici nejsou vrchnost

55 tisíc lidí žádá změnu tvrdého protikuřáckého…

Hloučky kuřáků před hospodami, cigaretový dým a hluk pod okny bytů, štamgasti, kteří se dívají na fotbal přes…

Ztracený svět: Tajemství hlubokých jeskyní zachycena na působivých fotografiích

Ztracený svět: Tajemství hlubokých jeskyní zachycena…

Visel na tenkém laně 200 metrů nad zemí v nejhlubší přírodní šachtě na světě, prozkoumal nejtemnější zákoutí…