Apollo N a Arrow jsou rovnou dva nástupci Gumpertu

 

Společnost Apollo Automobil GmbH po sérii upoutávek a řadě spekulací odhalila rovnou dvojici modelů, s nimiž naváže na supersporty Rolanda Gumperta.

Začátek letošního roku přinesl mimo jiné i zprávu o změně majitele automobilky Gumpert z německého Altenburgu. Novým vlastníkem je nyní čínská společnost Ideal Team Venture se sídlem na Panamských ostrovech, která mimochodem vlastní i značku De Tomaso.

Nový majitel nezískal automobilku včetně jména Gumpert a proto je nyní její oficiální označení Apollo Automobil GmbH, což potvrdil i nový web, na němž byl nejprve spuštěn odpočet do startu nové kapitoly. Tou se má údajně stát modifikovaný model Apollo, který byl doposud jediným sériovým zástupcem značky Gumpert.

Odpočet měl skončit 11. ledna a očekávalo se odhalení celého vozu, ale k tomuto kroku nedošlo a společnost pouze poodhalila část své připravované novinky. Pouze několik dnů před autosalonem v Ženevě pak bylo zveřejněno několik dalších záběrů, podle nichž se očekávalo, že namísto modelu pojmenovaného Arrow se bude jednat o Apollo N.

Nakonec je vše tak trochu jinak a Apollo Automobil GmbH představuje rovnou dva nové modely. Prvním z nich je Apollo N, který již svým vzhledem dává jasně najevo, že je evolucí původního Gumpertu.

Apollo N se hlásí ke svým kořenům designem i technikou. Základem dvoumístného kupé s křídlovými dveřmi je skelet z uhlíkových vláken, který dvoří střed vozu s prostorem pro posádku a doplňuje jej prostorový trubkový rám. Povrchové panely karoserie jsou z uhlíkových vláken a hliníku.

Před zadní nápravou má Apollo N uložen dvojicí turbodmychadel přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,2 l původem z produkce Audi, který je v tomto modelu naladěn na 515 kW (700 k) při 6000 min-1 a točivý moment 880 N.m při 4400 min-1. Síla motoru míří na zadní kola prostřednictvím sedmistupňové sekvenční převodovky CIMA a nechybí diferenciál Torsen s omezenou svorností.

Apollo N s celkovou délkou 4460 mm, šířkou 1998 mm a výškou 1114 mm má rozvor náprav 2700 mm a pohotovostní hmotnost okolo 1200 kg. Standardem jsou 19-palcová kola vpředu a 20-palcová kola vzadu, která jsou obuta do pneumatik o rozměrech 285/30 ZR19 vpředu a 345/30 ZR20.

Apollo Automobil GmbH uvádí, že tento model s maximální rychlostí 360 km/h a schopností akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3,6 s je schválen pro běžný silniční provoz a zároveň splňuje standardy FIA, což umožňuje jeho nasazení v různých závodních sériích.

Druhou a skutečnou novinkou na stánku Apollo Automobil GmbH je supersport pojmenovaný Arrow, který vedle svého předchůdce působí díky svému designu civilizovanějším dojmem, ale ve skutečnosti je připraven ještě extrémnější výkony.

Konstrukčně navazuje Arrow na Apollo a i jeho základem je monokok z uhlíkových vláken, který doplňuje prostorový trubkový rám. Zcela nově je ovšem navržena karoserie s křídlovými dveřmi, která má vynikat jedinečnými aerodynamickými vlastnostmi.

Pohonná jednotka novinky opět pochází od Audi, ale tentokrát se jedná o vidlicový osmiválec 4.0 TFSI, který je zde naladěn na výkon 736 kW (1000 k) a točivý moment 1000 N.m. Podobně jako u Apollo N i zde je motor spojen se sedmistupňovou sekvenční převodovkou CIMA se zdvojenými lamelami a diferenciálem Torsen.

Dvoumístné kupé je dlouhé 4890 mm, široké 1992 mm, vysoké 1224 mm a má rozvor náprav 2700 mm. Pohotovostní hmotnost Arrow se má pohybovat pod 1300 kg. Standardem pro tento model jsou 20-palcová kola vpředu a 21-palcová kola vzadu, která jsou obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměrech 265/35 R20 vpředu a 325/30 R21 vzadu.

Apollo Automobil GmbH i v případě Arrow uvádí, že je schopen se pohybovat rychlostí 360 km/h a z 0 na 100 km/h vystřelí za 2,9 s, zatímco z 0 na 200 km/h akceleruje za 8,8 s. Podobně jako Apollo N i tento model je schválen pro běžný silniční provoz a zároveň splňuje standardy FIA, což umožňuje jeho nasazení v různých závodních sériích.

Roland Gumpert se nevzdává

K budoucnosti konceptů supersportovního kupé Tornante s technikou Apolla ukrytou pod karoserií od milánské karosárny Touring Superleggera a kompaktního kupé Explosion s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem v přídi a pohonem všech kol, nejsou prozatím k dispozici žádné informace.

Vše o ženevském autosalonu 2016

Spolupracujeme s TipCars.com
Samsung a Spotify se spojují proti Applu Samsung a Spotify se spojují proti Applu

Akcie hudební společnosti Spotify povyskočily o šest…

Uber čelí dalším pokusům o regulaci Uber čelí dalším pokusům o regulaci

Alternativní dopravce Uber, který musel loni na podzim…

Chřadnoucímu Turecku mají pomoci stovky miliard katarských investic Chřadnoucímu Turecku mají pomoci stovky miliard katarských investic

Katar slíbil, že v Turecku investuje 15 miliard dolarů…

Marvanová: Smetka lže. Chce jen hodit vinu na někoho jiného Marvanová: Smetka lže. Chce jen hodit vinu na někoho jiného

Bývalý majitel H-Systemu Petr Smetka promluvil pro deník…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit

U některých aut je záslepka pro odjištění pojistky…

Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč

Konfigurátor Škody Karoq se rozšířil směrem dolů. Příchod…

 



Chcete být na Ringu fakt rychlí? Kupte si rekordní Gumpert Apollo! Chcete být na Ringu fakt rychlí? Kupte si rekordní Gumpert Apollo!

Od dob rekordu Gumpertu Apollo sice uplynula už skoro…

Hypervůz Apollo IE míří do Ženevy. Ale ne tak, jak bychom čekali Hypervůz Apollo IE míří do Ženevy. Ale ne tak, jak bychom čekali

Famózní vůz Apollo Intensa Emozione nebude v době konání…

 



 
Automobilům jsme mohli říkat jinak. Třeba kolojezd nebo lokomobil...

Automobilům jsme mohli říkat jinak. Třeba kolojezd nebo lokomobil...

Dnes 18:43

Kolojezd nebo kočár bez koní, i tak se v minulosti říkalo vynálezu, který dnes známe pod označením automobil.




Blesk.cz

Gottova domácnost se zase rozrostla! BÉÉzvadný nápad, Mistře!

Gottova domácnost se zase rozrostla! BÉÉzvadný…

Zpěvák Karel Gott (79) je doma obklopen nejenom samými ženami, tedy manželkou a dcerami, ale má kolem sebe také…

Steamu klesají online hráči. Viníkem je nejspíše obrovský úspěch multiplayerové hry Fortnite

Steamu klesají online hráči. Viníkem je nejspíše…

Pokud jde o počet hráčů, kteří přes konkrétní platformu hrají nějakou multiplayerovou hru online, Steam je stále…

 

iSport.cz

Porazili jsme jen Slovan, máme na víc, mrzí vítkovického kapitána Olesze

Porazili jsme jen Slovan, máme na víc, mrzí…

Vítkovice i v druhém přípravném derby s třineckými Oceláři padly. Po domácí prohře 0:3 prohrály v Třinci 1:3,…

Kopecký: Dynamo svléklo Slavii, Trpišovský musí vytipovat slabá místa

Kopecký: Dynamo svléklo Slavii, Trpišovský musí…

Šokovali ho rozhodčí, ale na ně vyřazení fotbalistů Slavie z Ligy mistrů nesváděl. „Aby slávisté mohli myslet na…

 

Reflex.cz

Česká pošta má být kulturní památkou! Zasluhuje ochranu, dotace a možná i zvláštní zákon

Česká pošta má být kulturní památkou! Zasluhuje…

Zažil jsem díky České poště nádherné odpoledne, kdy jsem si v úplnosti zavzpomínal na mládí, vrátil se do…

Rychle se omluvte aneb Když má Andrej Babiš pravidelnou panickou hrůzu z veřejného mínění

Rychle se omluvte aneb Když má Andrej Babiš…

Letošní léto je poměrně bohaté na řečnické přemety politiků a neméně komické tiskové konference. Většinou mají…