reklama


Apollo N a Arrow jsou rovnou dva nástupci Gumpertu

 

Společnost Apollo Automobil GmbH po sérii upoutávek a řadě spekulací odhalila rovnou dvojici modelů, s nimiž naváže na supersporty Rolanda Gumperta.

Začátek letošního roku přinesl mimo jiné i zprávu o změně majitele automobilky Gumpert z německého Altenburgu. Novým vlastníkem je nyní čínská společnost Ideal Team Venture se sídlem na Panamských ostrovech, která mimochodem vlastní i značku De Tomaso.

Nový majitel nezískal automobilku včetně jména Gumpert a proto je nyní její oficiální označení Apollo Automobil GmbH, což potvrdil i nový web, na němž byl nejprve spuštěn odpočet do startu nové kapitoly. Tou se má údajně stát modifikovaný model Apollo, který byl doposud jediným sériovým zástupcem značky Gumpert.

Odpočet měl skončit 11. ledna a očekávalo se odhalení celého vozu, ale k tomuto kroku nedošlo a společnost pouze poodhalila část své připravované novinky. Pouze několik dnů před autosalonem v Ženevě pak bylo zveřejněno několik dalších záběrů, podle nichž se očekávalo, že namísto modelu pojmenovaného Arrow se bude jednat o Apollo N.

Nakonec je vše tak trochu jinak a Apollo Automobil GmbH představuje rovnou dva nové modely. Prvním z nich je Apollo N, který již svým vzhledem dává jasně najevo, že je evolucí původního Gumpertu.

Apollo N se hlásí ke svým kořenům designem i technikou. Základem dvoumístného kupé s křídlovými dveřmi je skelet z uhlíkových vláken, který dvoří střed vozu s prostorem pro posádku a doplňuje jej prostorový trubkový rám. Povrchové panely karoserie jsou z uhlíkových vláken a hliníku.

Před zadní nápravou má Apollo N uložen dvojicí turbodmychadel přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,2 l původem z produkce Audi, který je v tomto modelu naladěn na 515 kW (700 k) při 6000 min-1 a točivý moment 880 N.m při 4400 min-1. Síla motoru míří na zadní kola prostřednictvím sedmistupňové sekvenční převodovky CIMA a nechybí diferenciál Torsen s omezenou svorností.

Apollo N s celkovou délkou 4460 mm, šířkou 1998 mm a výškou 1114 mm má rozvor náprav 2700 mm a pohotovostní hmotnost okolo 1200 kg. Standardem jsou 19-palcová kola vpředu a 20-palcová kola vzadu, která jsou obuta do pneumatik o rozměrech 285/30 ZR19 vpředu a 345/30 ZR20.

Apollo Automobil GmbH uvádí, že tento model s maximální rychlostí 360 km/h a schopností akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3,6 s je schválen pro běžný silniční provoz a zároveň splňuje standardy FIA, což umožňuje jeho nasazení v různých závodních sériích.

Druhou a skutečnou novinkou na stánku Apollo Automobil GmbH je supersport pojmenovaný Arrow, který vedle svého předchůdce působí díky svému designu civilizovanějším dojmem, ale ve skutečnosti je připraven ještě extrémnější výkony.

Konstrukčně navazuje Arrow na Apollo a i jeho základem je monokok z uhlíkových vláken, který doplňuje prostorový trubkový rám. Zcela nově je ovšem navržena karoserie s křídlovými dveřmi, která má vynikat jedinečnými aerodynamickými vlastnostmi.

Pohonná jednotka novinky opět pochází od Audi, ale tentokrát se jedná o vidlicový osmiválec 4.0 TFSI, který je zde naladěn na výkon 736 kW (1000 k) a točivý moment 1000 N.m. Podobně jako u Apollo N i zde je motor spojen se sedmistupňovou sekvenční převodovkou CIMA se zdvojenými lamelami a diferenciálem Torsen.

Dvoumístné kupé je dlouhé 4890 mm, široké 1992 mm, vysoké 1224 mm a má rozvor náprav 2700 mm. Pohotovostní hmotnost Arrow se má pohybovat pod 1300 kg. Standardem pro tento model jsou 20-palcová kola vpředu a 21-palcová kola vzadu, která jsou obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměrech 265/35 R20 vpředu a 325/30 R21 vzadu.

Apollo Automobil GmbH i v případě Arrow uvádí, že je schopen se pohybovat rychlostí 360 km/h a z 0 na 100 km/h vystřelí za 2,9 s, zatímco z 0 na 200 km/h akceleruje za 8,8 s. Podobně jako Apollo N i tento model je schválen pro běžný silniční provoz a zároveň splňuje standardy FIA, což umožňuje jeho nasazení v různých závodních sériích.

Roland Gumpert se nevzdává

K budoucnosti konceptů supersportovního kupé Tornante s technikou Apolla ukrytou pod karoserií od milánské karosárny Touring Superleggera a kompaktního kupé Explosion s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem v přídi a pohonem všech kol, nejsou prozatím k dispozici žádné informace.

Vše o ženevském autosalonu 2016

Spolupracujeme s TipCars.com
Provozovat historický palác fakt není ziskové, říká Konstantin z Lichtenštejna Provozovat historický palác fakt není ziskové, říká Konstantin z Lichtenštejna

Na české území přišli Lichtenštejnové už za Přemysla…

Zápisník Jany Havligerové: To zase byl týden Zápisník Jany Havligerové: To zase byl týden

Strana zelených o víkendu sjezdovala. Nově bude používat…

Prodej potravin a módy z e-shopů skokově roste, mobilem nakupují i senioři Prodej potravin a módy z e-shopů skokově roste, mobilem nakupují i senioři

Navzdory obtížné logistice jsou potraviny nejrychleji…

Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Nástupce Gumpertu Apollo má být nejrychlejší auto světa Nástupce Gumpertu Apollo má být nejrychlejší auto světa

Společnost Apollo Automobil GmbH zveřejnila několik…

Apollo Automobil: První ochutnávka nástupce Gumpertu Apollo Apollo Automobil: První ochutnávka nástupce Gumpertu Apollo

Namísto očekávaného představení celého vozu došlo k…

 



 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Gott se zuby nehty brání otřesnému nařčení: Nejsem hypochondr!

Gott se zuby nehty brání otřesnému nařčení: Nejsem…

Když je vám špatně, odkládáte cestu k lékaři na úplně tu nejposlednější chvíli? To byste možná neměli. Ale také…

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41): Věří, že bude znovu chodit?

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41):…

V poslední době se Michalu Jančaříkovi (41) lepí smůla na paty. Nejdřív ho zlobila ledvina, po transplantaci se…

 

iSport.cz

Gentleman Federer? Legendě ruply nervy, vzteky rozházela věci

Gentleman Federer? Legendě ruply nervy, vzteky…

Má pověst gentlemana, v osmifinále Australian Open to však Roger Federer vůbec nepotvrdil. V zápase s japonským…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Okamura v objetí s vlivnými kritiky uprchlíků a Islámu – Le Penovou, Wildersem či Frauke Petryovou

Okamura v objetí s vlivnými kritiky uprchlíků a…

Poslanec Tomio Okamura se v těchto dnech ocitl v „objetí“ s významnými evropskými politiky, kteří stále více…

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

 
 
reklama