Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aprilová smršť na Auto.cz, aneb to podstatné už tu bylo

redakce AUTO.CZ
Diskuze (16)
Těžká doba doléhá v roce 2009 celou vahou na automobilové odvětví prakticky na celém světě. Přesto jsme tady i letos s mírně odlehčeným zpravodajstvím, které odpovídá dnešnímu datu.

Britové se tradičně 1. dubna rádi smějí a automobiloví dovozci dokonce vydávají tiskové zprávy s věrohodně působícím obsahem. Dvě z nich jsme zařadili i do dnešního zpravodajství.

V tomto příspěvku ale chceme připomenout několik více, či méně úspěšných zpravodajských zářezů z minulých let.

Škoda Octavia hatchback

Asi tou největší zaručeně pravdivou a do značné míry senzační zprávou, kterou Auto.cz v poslední pětiletce zveřejnilo, byly první informace a fotografie o nové verzi Škody Octavia hatchback. 1. dubna 2004 jsme zveřejnili věrohodně vyhlížející fotografie, o kterých na první pohled pochybovalo jen málo čtenářů. Nachytali jsme také několik konkurenčních médií (včetně dnes velmi respektovaného televizního pořadu o autech), která výtvor grafika považovala za oficiální informaci Škody Auto.

Z článku, který dodnes naleznete v archivu news.auto.cz citujeme: "Ani ne měsíc po ženevské světové premiéře nové Octavie přichází další karosářská varianta. Není to kombi, ale sportovní hatchback se zkrácenou zádí. Jednoduché zkrácení původní Octavie o 210 mm, udělalo z dlouhého liftbacku sportovní hatchback se zadním výklopným víkem, který ale nabízí stále velmi slušný zavazadlový prostor. Jeho základní objem činí 410 litrů (Golf V má 350 l, dlouhá Octavia rekordních 560 l).

Octavia Hatch je dlouhá 4362 mm, což je o cenných 157 mm více než má Golf V (jeho délka činí 4205 mm). Rozvor 2578 mm zůstal zachován, takže cestující mají i vzadu dostatek místa. Design Octavie hatchback má podobnou architekturu jako koncernový Seat Leon, vypadá to tedy, že nový model bude trochu mimo hranice konzervativního křídla koncernu VW. Krátká Octavia dostala díky jednoduché úpravě sportovní švih, ale ztratila jen málo ze své užitné hodnoty..."

Rolls-Royce Phantom Cumullate Cargo Extended

"V poslední době se sice mluvilo hlavně o novém velkém kupé a chystané menší limuzíně, ale dnes jako blesk z čistého nebe přišla z Goodwoodu zpráva o čtvrté karosářské verzi novodobého krále luxusu." Právě tak začínala naše loňská aprílová TOPNEWS, která si vzala na mušku zálibu několika málo národů na světě ve velkých přepravních objemech osobních automobilů.

Dočíst jste se tak mohli, že "Rolls-Royce Phantom Cumullate Cargo Extended, jak zní celý název čtvrtého Phantoma, je postaven na prodloužené platformě Phantomu EWB. Původní rozvor krátkého modelu (3570 mm) se prodloužil o další čtvrtmetr, který je celý věnován ve prospěch prostoru pro cestující na zadních sedadlech. Citlivé prodloužení střechy a zachování původních proporcí C-sloupku sice může někomu připomínat luxusní vůz pro poslední pozemskou cestu, ale praktičnost nové karoserie přesvědčí budoucího uživatele ihned po otevření nově koncipovaného víka zavazadelníku. Poprvé v historii se u sériového Rolls-Royce otevírá víko společně se zadním sklem. K dispozici je zavazadlový prostor o objemu 580 l, který lze zvětšit sklopením sedadel až na 2950 l. Phantom Cumullate Cargo Extended má díky dlouhému rozvoru jednu z nejdelších ložných ploch ve dvoumístné konfiguraci. Převážet lze předměty dlouhé až 3240 mm. Bez příplatku bude na přání dodávána přepážka z titanové slitiny, která odpovídá středoevropským standardům kategorie N1. Automobil je v každém případě pouze čtyřmístný."

Hasičský sbor opatří všechna vozidla novým heslem: ZACHRAŇOVAT A HASIT

Ano, uznáváme, lidová tvořivost je něco jen těžko překonatelného, a tak po podivném vstupu Policie České republiky na pole užitého marketingu, začala fantazie mnoha lidí pracovat na plné obrátky. Výsledek jsme se snažili shrnout do několika následujících řádků, zveřejněných také v minulém roce.

"Po vzoru hesla Policie ČR "POMÁHAT A CHRÁNIT", bylo nejvyšším vedením Hasičského záchranného sboru ČR rozhodnuto o zavedení nápisu "ZACHRAŇOVAT A HASIT" na služební vozidla sboru hasičů. Nařízení není tak striktní jako u složek Policie České republiky, neboť nechává specializovaným útvarům určitou pravomoc při volbě vhodného hesla, které by lépe vystihovalo podstatu hlavní funkce daného útvaru.

Jednotky, které mají ve výzbroji mobilní žebříky tak mohou alternativně použít heslo "VYSUNOVAT A ZASUNOVAT", útvary vybavené technikou používanou při povodních mají schválené heslo "ČERPAT A VYSUŠOVAT", jednotkám zasahujícím u dopravních nehod je doporučeno umístit na dveře vozidel nápis "VYSTŘÍHAT A ZAMÉST".

Sdružení distributorů zemního plynu v České republice doporučuje umístit na vozidla zásahových jednotek heslo "NASADIT A DÝCHAT".

Specializované složky Armády ČR vybavené a cvičené pro likvidaci radiací postižených oblastí a budov mají v rozkazu Generálního štábu Armády České republiky povoleno trojsloví bez spojky "a", které zní "BETONOVAT, BETONOVAT, BETONOVAT".

Taxativnímu vymezení se naopak vyhnul odbor Ministerstva vnitra, kde jsou registrovány a evidovány útvary obecní a městské policie z celé republiky. V oběžníku z poloviny března je pouze doporučení, aby byl nápis nejen výstižný, ale také reprezentativní. Jako špatný příklad je v dokumentu uvedeno heslo městské policie jednoho nejmenovaného krajského města, kde radní zvolili pro městkou policii slovní spojení "BUZEROVAT a KASÍROVAT". Podle úředníků ministerstva je tento nápis sice výstižný a všeobecně srozumitelný, ale jeho první část může vzbuzovat nepřijatelné asociace snižující důvěryhodnost městské policie.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (16)
Avatar - gld
2. 4. 2009 13:44
Re: Ochcáfka hatch
ja viem, jazyky..

2. 4. 2009 06:45
Re: Ochcáfka hatch
Tak tá retuš bohvieako nevyzerá, ale klasický krátky hatch by určite tak nejak mohol vyzerať, a verím, že by sa predával. Skôr by bol problém, že lezie do kapusty Golfu... O záujem a odbyt by som sa rozhodne nebál. Ale väčšia škoda je určite Tudoru, kľudne mohli spraviť kupátko na báze Octavie II, také auto v tejto cenovej hladine koncern nemá ani jedno. Vôbec by to nemusel byť taký športiak ako Sciro alebo TT, proste len elegantné kupátko s bežnými výbavami a motormi... Myslím, že by do ponuky krásne zapasoval, a neohrozil by žiadny model v rámci group...
2. 4. 2009 00:01
buzerovat a kasírovat
není vtip, ale krutá realita. [odkaz]
1. 4. 2009 21:23
Re: Ochcáfka hatch
To fakt nevim... já už tenhle jazyk 20 let nepoužívám >:-[] Ale asi na sobě nemakáš... >:D
Avatar - gld
1. 4. 2009 21:17
Re: Ochcáfka hatch
nevieš prečo mi nejde pridať reakcia v diskusii o bazárštine? tak som sa tešil že si pokecáme >:-[]