Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ares 500 od Pogea Racing je pěkně divoká pětistovka s výkonem 404 koní

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Německá tuningová firma Pogea Racing má na svém kontě již pěknou řádku kreací na základech malého ostrého Itala a nyní přidává další.

Pogea Racing v rámci svého aktuálního programu pro pětistovku nabízí tradiční úpravy designu, zvýšení výkonu, nové nastavení podvozku a také agresivnější design. Výsledkem je malý hatchback pojmenovaný Ares 500, který je po všech stránkách ostřejší než původní sériové provedení.

Abarth v současnosti prostřednictvím modelu 695 Biposto nabízí v karoserii pětistovky maximální výkon 140 kW (190 k) a točivý moment 270 N.m ze čtyřválcové čtrnáctistovky přeplňované turbodmychadlem Garrett GT 1446.

Pogea Racing ovšem za základ své kapesní střely pojmenované Ares 500 nevyužívá tento model, ale základ z nabídky značky Abarth, jehož motor 1.4 T-Jet disponuje výkonem 99 kW (135 k) a točivým momentem 205 N.m.

Právě tento čtyřválec je u Pogea Racing kompletně přepracován a dostává zde mimo jiné písty, ojnice, ventily, klikovou hřídel, vstřikování paliva, turbodmychadlo, chladicí i výfukový systém.

Výsledkem všech provedených úprav na motoru je nejvyšší výkon 302 kW (404 k) při 6400 min-1 a točivý moment 445 N.m při 3350 min-1, který je elektronicky omezen. Tyto hodnoty pak míří přes posílenou pětistupňovou manuální převodovkou pouze na přední kola.

Podvozek je upraven za využití komponentů KW Clubsport a může se pyšnit výkonným brzdovým systémem, do jehož předních kotoučů o průměru 322 mm se zakusují šestipístkové třmeny. Kontakt s asfaltem mají na starosti 18palcová kola Pogea Racing Xcut obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport o rozměrech 215/35 R18.

Za kompletně přepracovanou pohonnou jednotkou a podvozkem rozhodně v ničem nezaostávají úpravy karoserie. Ta se pyšní řadou nových dílů z uhlíkových vláken, z nichž jsou i blatníky, které pětistovku rozšiřují o nezanedbatelných 48 mm.

V interiéru si u Pogea Racing pohráli především s čalouněním a původní multimediální systém nahradili novým značky Pioneer s podporou Apple CarPlay. Samozřejmostí jsou zde anatomická přední sedadla.

Ares 500 podle materiálů úpravce zvládne sprint z 0 na 100 km/h za pouhých 4,7 s a jeho maximální rychlost je 288 km/h, což jsou hodnoty téměř na úrovni supersportů. Množství provedení úprav ovšem vedle výkonu výrazně zvyšuje i cenu a tato pětistovka je nabízena za 58.950 euro (zhruba 1.600.000 Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Avatar - JiRkA997CZ
25. 3. 2017 19:33
Re: CO JE TO ZAS ZA KRÁM?? BIONICKOU RUKU, TO UŽ STE VIDĚLI?
Jdi si spamovat někam jinam.
Aby ti celý auto zrezlo!!
25. 3. 2017 19:05
Re: CO JE TO ZAS ZA KRÁM?? BIONICKOU RUKU, TO UŽ STE VIDĚLI?
jj
[odkaz] To je hošánkové rachot a ne nějaký trapný makorónský kočárek. Víte jaký to je bez ruky?? Tady jedna ji zrovna potřebuje [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - kari.laz
25. 3. 2017 18:53
Re: CO JE TO ZAS ZA KRÁM?? BIONICKOU RUKU, TO UŽ STE VIDĚLI?
a ještě z jednačtyřky >:-[]
25. 3. 2017 18:11
Re: To je sen.
A při 200 + to zvlétne
25. 3. 2017 18:00
To je sen.
404 koní na předek, to musí být paráda >:-[]