Malé terénní auto z Rumunska známe dobře i z našich cest a necest. Kvalitou a spolehlivostí zrovna nevynikalo, spíše naopak. V Británii se nabízelo jako Dacia Duster, toho jména první.
....se správně nazývají volnoběžky a u offroadu jde o zcela běžné řešení. U Ara 10 šlo mimochodem o jeden z chronických problémů. Na prvním místě koroze, která postupovala desive rychle.
jak to otec za sociku vyfasoval jako služební auto. Prodávalo se to tehdy kdesi speciálně v Kuřimi u Brna, kde byl na to i servis. Ještě to mělo ty igelity na sedadlech, na tachometru 150 km a z dálky to vypadalo nádherně. Když tomu přišel člověk blíž, tak nechápal. Od začátku tom nešla naladit geometrie, protože materiál na nápravách byla motyková ocel, každé kolo si jelo jak chtělo. Když jsme asi potřetí od nova otevřeli zadní výklopné dveře, tak vypadla jejich páková aretace, protože její přišroubování do karosérie bylo provedeno kladivem a následným zalitím bílým lakem. Originální rumunské radiálky po cca. 1500 km ztratily svůj tvar, z běhounu čouhaly drátky, které následně propíchly duše a dvě kola najednou stály na ráfkách. Motor se v tom pral a zápolil s spřevodováním podobně jako v Nivě.
Vystihl jsi to naprosto přesně - na dáluo to vypadalo jako velmi sympatické autíčko (kdopak asi navrhoval design?), ale bližší prohlídka a nedej bože i jízda odhalily, že to byl typický komoušký krám. :-O:'-(:-( V ČSSR se jedno vozidlo také vyrábělo s podobnou "kvalitou" - Š1203 z TAZu a jen o málo lepší GARDE/Rapid 120 z BAZu...
Škoda 1203 bola zmršená od začiatku, čiže už v AZNPu. Do Trnavy bola presunutá až koncom výroby.
Škoda garde a rapid sa do BAZ dostala ako zúfalá snaha nájsť výrobný program. Šlo o kusovú výrobu, bez modernej výrobnej technológie a tomu zodpovedala aj kvalita.