Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: ARO 10 (1979-2003): Rumunský teréňák neblaze proslul tragickou kvalitou

Malé terénní auto z Rumunska známe dobře i z našich cest a necest. Kvalitou a spolehlivostí zrovna nevynikalo, spíše naopak. V Británii se nabízelo jako Dacia Duster, toho jména první.
Zpět na článek
Avatar - Ada je zase tady
3. 12. 2017 09:13
ARO = Auto Romania = auto ze země Romů.
A navíc s francouzskými komponenty... :no:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - KANKUNEN
3. 12. 2017 09:50
Re: ARO = Auto Romania = auto ze země Romů.
Dnes jsi vedle. Rumuni za tu kvalitu nemůžou, na vině jsou ty francouzské díly.
3. 12. 2017 10:29
Re: ARO = Auto Romania = auto ze země Romů.
Asi,tak to jsi zazdil.Pobavilo..
Avatar - flyboyeda
3. 12. 2017 09:16
Dneska se dělají potraviny stejné kvality
taky se tomu myslím říka ARO
Rozbalit vlákno
0
Avatar - ladsla
3. 12. 2017 11:50
Knoflíky v předních kolech....
....se správně nazývají volnoběžky a u offroadu jde o zcela běžné řešení. U Ara 10 šlo mimochodem o jeden z chronických problémů. Na prvním místě koroze, která postupovala desive rychle.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Uživatel_5340709
3. 12. 2017 19:41
Dodnes vzpomínám,
jak to otec za sociku vyfasoval jako služební auto. Prodávalo se to tehdy kdesi speciálně v Kuřimi u Brna, kde byl na to i servis. Ještě to mělo ty igelity na sedadlech, na tachometru 150 km a z dálky to vypadalo nádherně. Když tomu přišel člověk blíž, tak nechápal. Od začátku tom nešla naladit geometrie, protože materiál na nápravách byla motyková ocel, každé kolo si jelo jak chtělo. Když jsme asi potřetí od nova otevřeli zadní výklopné dveře, tak vypadla jejich páková aretace, protože její přišroubování do karosérie bylo provedeno kladivem a následným zalitím bílým lakem. Originální rumunské radiálky po cca. 1500 km ztratily svůj tvar, z běhounu čouhaly drátky, které následně propíchly duše a dvě kola najednou stály na ráfkách. Motor se v tom pral a zápolil s spřevodováním podobně jako v Nivě.
Rozbalit vlákno
5
3. 12. 2017 21:24
Re: Dodnes vzpomínám,
Vystihl jsi to naprosto přesně - na dáluo to vypadalo jako velmi sympatické autíčko (kdopak asi navrhoval design?), ale bližší prohlídka a nedej bože i jízda odhalily, že to byl typický komoušký krám. :-O :'-( :-( V ČSSR se jedno vozidlo také vyrábělo s podobnou "kvalitou" - Š1203 z TAZu a jen o málo lepší GARDE/Rapid 120 z BAZu...
Avatar - pumpkin
3. 12. 2017 23:13
Re: Dodnes vzpomínám,
Daj si toto od 3:20 >:D smutné
[odkaz]
3. 12. 2017 23:44
Re: Dodnes vzpomínám,
Škoda 1203 bola zmršená od začiatku, čiže už v AZNPu. Do Trnavy bola presunutá až koncom výroby.
Škoda garde a rapid sa do BAZ dostala ako zúfalá snaha nájsť výrobný program. Šlo o kusovú výrobu, bez modernej výrobnej technológie a tomu zodpovedala aj kvalita.
Avatar - rokyta.p
3. 12. 2017 22:49
Re: Dodnes vzpomínám,
super popis >:D jo ale je to tak, většina aut z RVHP stála za vyliž pr.. ;-\
4. 12. 2017 12:44
Re: Dodnes vzpomínám,
Zato potraviny a polnohospodarstvo sme mali najlepsie, no a teraz? teraz je to naopak... Tak dobru chut ku Kodiaku!