Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Arriva mění logo a vizuální styl

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Ve všech čtrnácti evropských zemích, kde je Arriva aktivní, prochází společnost postupnou změnou vizuální identity – mění logo, barvy i font používaného písma.

Novinky se začínají objevovat i v České republice a společnost Arriva i zde představila své nové logo, které vychází z dominantního stylizovaného písmene A tvořeného třemi prstenci a doplňuje ho název společnosti psaný novým fontem a malými písmeny.

Nové logo se už postupně objevuje na autobusech, vlacích, lodích nebo kolech, které Arriva v Evropě provozuje.

„Už začátkem letošního roku přešla Arriva na nové barvy. Původní dominantní zelená se víc přiblížila modrému spektru a druhou velmi důležitou barvou se stala tmavě modrá,“ řekl šéf komunikace Arrivy v České republice Jan Čermák.

V nových barvách pak již od poloviny letošního roku vycházejí všechny materiály pro cestující, náborovou kampaň i firemní magazín ArRevue. Nyní se přidává nové logo a další prvky nové vizuální indentity společnosti Arriva.

Nové logo se v Česku postupně objeví na všech více než 2000 autobusech, 35 trolejbusech a pěti vlacích, které u nás Arriva provozuje. Barevné schéma Arrivy často odpovídá požadavkům objednavatelů, pro které Arriva v Česku dopravu zajišťuje.

Díky tomu mají mít jiné barvy autobusy společnosti Arriva využívané v systému Pražské integrované dopravy (kombinace červené, modré a bílé), jiné v rámci Dopravy Ústeckého kraje (svítivě zelená) a jiné zas například na linkách, které objednává pro své obyvatele Olomoucký kraj (čistě bílá). Na těchto autobusech Arriva pouze změní své logo a dál bude respektovat grafický styl systému, pro který jezdí.

Jan Čermák k tomu dodal, že nejsou v plánu ani žádné velké změny barev ostatních autobusů. Ty mají dojezdit v současném designu a teprve nové autobusy budou pořizovány v nových barvách v rámci jejich přirozené obnovy. Společně se základním logem se ale změní i loga lokálních produktů, jako je například v Česku Arriva Express.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Avatar - Bubáq
29. 11. 2017 20:49
Mám pochyby
Ty pochyby vycházejí z jednoho pravidla odpozorovaného z praxe. To pravidlo se týká vedení firmy a zní: když si nevíš rady s provozem a strategií firmy, změň logo.
Sice to stojí hromadu peněz, ale firma a s ní i dozorčí rada se na nějakou dobu zaměstnají sněním o tom, jak nové logo pomůže stmelit pracovní kolektiv okolo nově formulované základní hodnoty firmy. Ale nechci být škarohlídem, tak popřeji Arrivě, aby se změna loga ujala a byla vyhodnocena jako úspěšná...