Artega GT: nová šelmička na scéně
Dánský návrhář Henrik Fisker patří v automobilovém světě mezi uznávané kapacity. Před založením své vlastní značky pracoval jako designér u BMW, Fordu a Aston Martinu. K jeho nejdůležitějším dílům patří roadster BMW Z8, Aston Martin DB9 a Aston Martin V8 Vantage. Loni na ženevském autosalonu prezentoval pod vlastní značkou dva koncepty Latigo CS a Tramonto, pro letošní výstavu ve Švýcarsku si připravil prototyp sportovního vozu Artega GT.
Na výrobě prvního pojízdného modelu Artegy se významně podílel konstruktér Hardy Essig, který dříve pracoval pro Porsche. Kompaktní dvousedadlové kupé má celkové rozměry 3,95 x 1,87 x 1,18 m, takže má délku zhruba jako VW Polo a výšku jako Lamborghini Gallardo. Díky nízko položenému těžišti, dobrému rozložení hmotnosti a náhonu na zadní kola se dá předpokládat, že vůz bude mít výborné jízdní vlastnosti. Artegu GT pohání vidlicový šestiválec o objemu 3,6 l, který pochází ze skladů automobilky Volkswagen. Atmosférický agregát má výkon 221 kW (300 k) a vůz by měl dosahovat nejvyšší rychlosti 270 km/h.
Na letošní výstavě v Ženevě se představí prototyp Artega GT, který bude sloužit především k prezentaci nové značky a budou se pečlivě sledovat reakce široké veřejnosti. Henrik Fisker dále bude hledat obchodní partnery, kteří by jeho projekt podpořili svými investicemi. Zatím se hovoří o produkci 500 vozů za rok, první zákazníci by se mohli na kupé těšit v polovině roku 2008. Předpokládaná cena je 75 tis. eur (cca 2,1 mil. Kč)