Aspen: velké SUV z dílen Chrysleru

Aspen: velké SUV z dílen Chrysleru

 
 

Do již tak nabité třídy SUV míří další aspirant na obsah peněženek movitých zákazníků. Přijíždí tradiční americké SUV od Chrysleru.

Od září začíná americká automobilka Chrysler prodávat nové SUV s názvem Aspen, které bylo představeno na počátku roku na autosalonu v Detroitu. Svými rozměry, výkonem a výbavou míří na samý vrchol třídy SUV a Chrysler ho sám nazývá “300” mezi SUV.

Designově vychází Aspen ze studie s názvem Chronos, kterou Chrysler představil už v roce 1998. Vnější design vozu určitě není revoluční a nabízí zejména robustnost tolik typickou pro velká americká SUV. To vše jen podtrhují pro Chrysler typická maska chladiče a 20palcová kola. Exkluzivitu vozu mají ukazovat nejrůznější chromované prvky karoserie (boční lišty, vnější zpětná zrcátka, vnější kliky dvěří atd.). A že je Aspen vskutku velký ukazují i jeho rozměry. Na délku vůz měří 5 101 mm, na šířku 1 930 mm a na výšku 1 887 mm.

V interiéru Aspen nabízí tradiční rozmístění ovládacích prvků (včetně řadicí páky umístěné pod volantem) s dominantní centrální obrazovkou na středovém panelu. Aspen je dodáván ve dvou barevných variacích interiéru, v šedé a khaki barvě, které jsou doplněny o stříbrné a dřevěné prvky. Sedadla jsou potažena dvoubarevnou kůží, kombinací kůže a semiše a nebo látkou se snadno čistitelným povrchem. Aspen nabízí kromě druhé řady sedadel i třetí řadu. Při jejich sklopení vznikne velký zavazadlový prostor o objemu 1925 l, čímž Aspen překonává ostatní velká SUV. O vnitřní prostornosti Aspenu leccos napovídá i rozvor o délce 3 027 mm. Za příplatek můžete interiér obohatit o navigační systém, bezdrátové komunikační prostředí nebo satelitní rádio Sirius.

Chrysler věnoval velkou pozornost i prvkům aktivní a pasivní bezpečnosti, kterých je v Aspenu standardně více než 30. Zahrnují veskrze tradiční prvky jako jsou asistenční systémy ABS, EBD, ESP nebo předpínače bezpečnostních pásů, ale třeba i boční airbagy pro všechny řady sedadel.

Pod kapotou najdeme jeden ze dvou zážehových motorů. Základem je benzinový osmiválec o objemu 4,7 l poskytující výkon 173 kW a točivý moment 408 Nm. Motor je konstruován tak, že může spalovat ethanol nebo benzín. Variantou je osmiválec 5,7 l HEMI dávající výkon 247 kW a maximální točivý moment 503 Nm. Tento motor využívá tzv. Multi Displacement System, známý i z dalších vozů koncernu, který umožňuje odpojování přívodu paliva do poloviny válců motoru, kdykoli není plný výkon třeba. Oba motory jsou dodávány s pětistupňovou automatickou převodovkou.

Aspen je ve verzi 4x4 také vybaven jedním ze dvou systémů pohonu všech kol. S menším agregátem je dodávána mezinápravová spojka pracující ve variabilním režimu AWD nebo s pevně stanoveným rozdělením momentu na všechna kola. S větším agregátem je spojena dvourychlostní redukční převodovka. V automatickém režimu pohonu všech kol je v obou verzích točivý moment rozdělován na přední a zadní nápravu v poměru 48:52.

Podle tiskové zprávy Chrysleru je tento vůz určen pro starší generaci Američanů (40-55 let), zejména rodiny, jejichž roční příjem dosahuje 100 tis. dolarů (2,2 mil. Kč.).

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Jana Stuchlíka: Trocha štěstí Zápisník Jana Stuchlíka: Trocha štěstí

Tvrdě proti Rusku, zavelel americký Kongres a schválil…

Stát nestíhá vyřizovat poptávku po ukrajinských zaměstnancích Stát nestíhá vyřizovat poptávku po ukrajinských zaměstnancích

Rok od spuštění vládního podpůrného programu pro…

Ukrajinci nestačí, dovezme i Srby, navrhuje Hospodářská komora Ukrajinci nestačí, dovezme i Srby, navrhuje Hospodářská komora

Rok od spuštění vládního pilotního projektu na získání…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí! Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí!

Jet autem 235 km/h za hodinu není jen tak ani pro zkušené…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 



Také Chrysler Aspen jako Hybrid: hybridní HEMI Také Chrysler Aspen jako Hybrid: hybridní HEMI

Hybridní hnací ústrojí dostanou SUV Chrysler Aspen i jeho…

Chrysler Aspen: velká posila Chrysler Aspen: velká posila

Chrysler na autoshow v Detroitu představil velké SUV…

 



 
Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Včera

Kdo za socialismu toužil po voze sportovního střihu, neměl prakticky jinou možnost, než zvolit „kupátko” Škoda Garde, později pak Rapid.




Blesk.cz

Víme, kde rostou! Kam vyrazit na houby a nepřijít s prázdnou?

Víme, kde rostou! Kam vyrazit na houby a nepřijít s…

Zdá se vám, že letos houby nerostou? Není to pravda! Jen je třeba vědět, kam na ně! A s tím vám poradíme.

Proč Pavla Tomicová tolik zhubla? Stojí za tím nemoc

Proč Pavla Tomicová tolik zhubla? Stojí za tím nemoc

Měla k tomu vážný důvod! Pavla Tomicová (55), která se na tiskovce k novému seriálu ČT Trapný padesátky…

 

iSport.cz

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy. Plus dárek PEXESO

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy.…

Fotbalová horečka je tady a deník Sport pro vás připravil celkem 84 stran průvodce novou sezonou HET ligy.…

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon, Stramaccioniho tým v problémech

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon,…

Tohle přesně nechtěli dopustit. Jenže nic jiného si za špatný výkon nezasloužili. Fotbalisté Sparty prohráli…

 

Reflex.cz

O Romech se přece nesmí psát špatně!

O Romech se přece nesmí psát špatně!

Napsal jsem sloupek, takovou impresi, že po Ostravě se procházejí agresívní tlupy Romů, obklopené houfy řvoucích…

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci. Mohli jsme být lithiovou velmocí, ale nejsme...

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci.…

Už už se zdálo, že dieselgate je sice neblaze proslulá, nicméně přeci jen stará kauza, která jak náhle začala,…