Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin bude možná vyvíjet čtyř- a tříválce

Aleš Dragoun
Diskuze (34)
Downsizing se nevyhýbá ani tak prestižnímu výrobci, jakým je Aston Martin. Pod kapotami jeho vozů zřejmě v blízké budoucnosti uvidíme hodně malé motory.

Snižování průměrné spotřeby a emisí oxidu uhličitého (CO2) nařízené Bruselem se týká všech automobilových výrobců, kteří působí a produkují v Evropě. Tedy i těch, jejichž hlavním programem jsou patřičné výkonné a drahé sportovní vozy. Britský Aston Martin tak není výjimkou.

Ano, v současném programu má malý Cygnet, patřičně luxusní a nijak levnou verzi japonské Toyoty iQ, ale to zřejmě nebude vše. „Pokud duch doby vyžaduje šestiválce, tak se na ně musíme podívat,“ řekl nedávno výkonný ředitel společnosti Ulrich Bez. Aston Martin v současnosti nabízí vlastní motory V8 a V12. Ale nejspíš neskončí jen u šestiválců, půjde totiž ještě níže.

Zvažuje použití čtyř- i tříválců! Vyhovět stále přísnějším normám je zkrátka velmi složité. „Čyř- nebo dokonce tříválcové motory jsou možné,“ dodal Bez. „Nikdy ale neohrozí naši exkluzivitu a značka zůstane zvláštní a výjimečná,“ uklidnil fanoušky. Jedná se spíš o kacířskou myšlenku, ale diktátu Evropské unie nelze úspěšně vzdorovat.

O tom, zda je budou v Gaydonu nakupovat nebo se pustí do vlastního vývoje, nepadlo v tuto chvíli ani slovo. Pravděpodobnější je druhá varianta. Takto malá pohonná jednotka se sice nachází právě v Cygnetu, konkrétně jde o tříválec Toyota 1,0 l/50 kW. Ale v bývalém sídle v Newport Pagnellu se takové agregáty rodily už v dávných třicátých letech minulého století. Například slavný čtyřválec OHC 1,5 l, který už v roce 1935 dával 51 kW.

Aleš Dragoun
Diskuze (34)
Avatar - Barrichello
20. 7. 2012 09:35
Re: Brusel
Zlatý RVHP co >:D
Avatar - Barrichello
20. 7. 2012 09:34
Re: Aston se 4válcem
>:D :-) >:D
Avatar - Barrichello
20. 7. 2012 09:33
Re: Aston se 4válcem
Přesně tak >:D
Avatar - Pekelná Micinka
19. 7. 2012 22:54
Re: co sa vsetci cudujete?
To si nemyslím. Nízká spotřeba u auta s praktickým zaměřením, určeným pro běžnou spotřebu středních vrstev a s tím spojený nástup menších objemů nemá zas tolik společného s downsizingem vynuceným zejména kvůli plnění emisních limitů. Jinými slovy, je fajn, že si novější V12 vezme třeba 20 namísto 25, ale to není pro zákazníky aut s takovými motory určující, takže ani výrobce by jen kvůli spotřebě určitě velké motory nevypouštěl.
19. 7. 2012 19:10
Re: Brusel
Zrusime unii tu bandu svrhneme a v Evrope se zase bude normalne zit :-)