Aston Martin bude možná vyvíjet čtyř- a tříválce
Snižování průměrné spotřeby a emisí oxidu uhličitého (CO2) nařízené Bruselem se týká všech automobilových výrobců, kteří působí a produkují v Evropě. Tedy i těch, jejichž hlavním programem jsou patřičné výkonné a drahé sportovní vozy. Britský Aston Martin tak není výjimkou.
Ano, v současném programu má malý Cygnet, patřičně luxusní a nijak levnou verzi japonské Toyoty iQ, ale to zřejmě nebude vše. „Pokud duch doby vyžaduje šestiválce, tak se na ně musíme podívat,“ řekl nedávno výkonný ředitel společnosti Ulrich Bez. Aston Martin v současnosti nabízí vlastní motory V8 a V12. Ale nejspíš neskončí jen u šestiválců, půjde totiž ještě níže.
Zvažuje použití čtyř- i tříválců! Vyhovět stále přísnějším normám je zkrátka velmi složité. „Čyř- nebo dokonce tříválcové motory jsou možné,“ dodal Bez. „Nikdy ale neohrozí naši exkluzivitu a značka zůstane zvláštní a výjimečná,“ uklidnil fanoušky. Jedná se spíš o kacířskou myšlenku, ale diktátu Evropské unie nelze úspěšně vzdorovat.
O tom, zda je budou v Gaydonu nakupovat nebo se pustí do vlastního vývoje, nepadlo v tuto chvíli ani slovo. Pravděpodobnější je druhá varianta. Takto malá pohonná jednotka se sice nachází právě v Cygnetu, konkrétně jde o tříválec Toyota 1,0 l/50 kW. Ale v bývalém sídle v Newport Pagnellu se takové agregáty rodily už v dávných třicátých letech minulého století. Například slavný čtyřválec OHC 1,5 l, který už v roce 1935 dával 51 kW.