Minulosť nie je na ich strane. Neznamená to ale, že história sa bude musieť opakovať. Veria totiž, že jediná minulosť na ktorej do budúcnosti záleží je dnešok.
Tak to je skvělý rozbor! Pořád z toho mám pocit, ať čtu tebe, nebo jiný média, že ty pánové neví, co s tím. Však já taky ne. Otázka je, jestli hledání strategickýho partnera nebude na škodu značce. Na druhou stranu, co je zde popisovaný, jako vývoj a komponenty... to nemůže asi AM sám zvládnout. Porsche jim asi moc nepomůže, to je jako najít manželce kamaráda s větším "SUV" a AMG? Vlastně tedy Mercedes? Hmmm...pořád samý novinky.
V koutku duše je Vanqish mým vysněným vozem a věřim, že jednou našetřim těch "pár" ojro a koupim nějkýho zánovního starocha. Nikdy jsem nezažil takový auto kdy i v dnešní době je z každý součástky, nebo dílu cítit ta ruční práce. Jo, ještě v Maserati... AM držim všechny palce! :yes:
Můžeš mi helfnout! >:D Stejně to jsou jen poluce a vždycky to skončí u nějakýho smysluplnýho šrotu. Taky kdo by s tim lítal někam do Anzingu na volej, ne? ;-)
Toho by som sa ani nebal, ze by nevedeli co s tym. Minimalne David Richards urcite vie. On dokaze vymysliet fantasticke projekty - a v celej sirke marketingu od planovania produktov, cez ich riadenie, az po ich propagaciu a predaj. V tomto je velmi kompetentny clovek (az dokonca jedna z marketingovych hviezd sucasneho "sveta aut"). A dokazuje to aj u AM tym, ze uvedie auto ako je One-77 prakticky po roku vlastnictva firmy.
Ja tam vidim skor ine riziko - DR je trochu megaloman a nech mu spusta uzasnych projektov vysla, spusta rovnako uzasnych stroskotala. Zcasti kvoli tomu, ze tak ako to on nastavi je to (financne) nepriechodne a zcasti preto, ze Richards "sedi vzdy na viacerych stolickach". Ja ho sice chapem (pretoze mam rovnaky problem ako on), ze ho bavi robit spustu veci okolo aut a motorsportu, ale nakoniec ma den vzdy len 24 hodin. A stihat manazovat vsetko co si navymysla sa proste neda :-(
Bojim sa aby Aston nedoplatil bud na to, ze tam bude nejaky magalomansky projekt rozvoja fimy, ktory sa nakoniec ukaze nad financnu vykonnost firmy (investorov), alebo na tu roztrieztenu pozornost DR (aj ked si myslim, ze Ulrich Bez by toto mal v pozicii vykonneho riaditela trochu ustrazit).
Hlavně aby nakonec nespadnul pod nějakou megafirmu, jako byl i Ford a neztratil ten punc exklusivity. Ford na to naštěstí v neštěstí neměl. Všechno je jen otázka peněz:( Fakt je to kára u který se mi rozklepou nohy. Teda myslim hlavně ten Vanquish, to je takzvaně maso!
Ono by sa to mozno aj pod nejku velku firmu (napriklad BMW) hodilo. Len aby sa tam, ako hovoris, nenarusila exkluzivita. Myslim ale, ze inteligentny investor to neurobi. Nakoniec aj u Fordu mal AM velmi zvlastne postavenie v strukture koncernu. Preto aj bol prvy na predaj...
A ano...Aston to je parada. Aj u mna je to vysnivane auto. Ale DB9. Teraz vydali novy, krasny prospekt - takze aspon ten je uz na ceste ku mne. Ale raz bude aj auto!!!! Ked budem velky...!>:D
Stejně ten One77 mě přijde divnej... myslim tu politiku. Je to jak s firmou třeba na eurookna, i když známou... složte prachy a my za ně "něco" začneme dělat. Teď ještě mam složit třeba 50%? Už mě vrtá hlavou, jak na mě tu druhou půlku vyrejžujou. Ale asi se na to cejtí. Je to jak prodávat zajíce v pytli. Ale asi se jich pár bude předem motat po světě:)
Nojo, slušnej Van je čtyřletej pořád kolem 100t. ;-\
One-77 je vzhladom k cene pomerne jednoduchy projekt. Ono to zas nebude technicky nijak vynimocne auto (vo vztahu k inym Astonom a supervozom) - akurat, ze teda bude postavene v 77ks.
Proste sa zoberie ram VH, technicke prvky, ktore trebars este poskytne aj Ford (v 77 ks to pri sucasnej produkci nedeli-nenasobi) a navrhne sa k tomu karoseria a interier. Vlastne kvoli tomu to dokazli navrhnut za rok - a za dalsi rok to otestuju. Od konca 2009 to zacnu predavat. Takze technicky sa na to mozu citit a myslim, ze to aj naplnia (bez problemov). Ide o tu cenu. 1m GBP je podla mna "trochu" premrstena cena - ale keby som take peniaze mal, ak s Panom Bohom, dal by som im ich len aby jeden zo 75 ks, ktore nakoniec budu na predaj patril mne...
AM mám taky moc rád, ale v případě že by šli na burzu, fakt nevím, jestli bych to bral jako investici. Tyhle malý automobilky dělající sportovně-luxusní věci mají fakt malý prostor ohraničený tím, co ještě je limitovaná verze a co už je masovka. Pokud zabrousí do masovky, skončej, protože kvalitou nedokážou konkurovat GT velkých automobilek. V opačném případě pokud půjdou cestou one77 dostávají se do sféry kde se neodpouští jeden špatný šev zespod na sedačce. Pak má Aston šanci na budoucnost, ale většina z nás ztácí šanci si to auto vůbec kdy koupit.
Ale da sa to vybalancovat niekde medzi tymi dvoma krajnymi polohami. Ak bude v pozadi nejaky silny technologicky partner (co zjavne bude) a bude tam aj dobry zaklad na kvalitnu vyrobu (ktory Aston ma, len ho musi udrzat), tak to myslim pojde...
A ak bude na burze...no, vynosna investica to asi nebude, ale bude to dobra investicie, ktora svieti v investicnom portfoliu. Ked bahrajnsky fond kupil 30% v McLarene, tiez to asi nebol obchod, ktory by v porovnani s IT biznisom, nehnutelnostami, energiou bol nejak zvlast investicne zaujimavy. Takze ak tam budu investry cez burzu, tak zrejme pojde o tuto skupinu. DR , ak bude mat kontrolny balik, bude asi vcelku jedno, kto bude mat zbytok...
to si nemyslím - viz Váš údiv nad 1M liber. Já se nedivím, všechny zakázkový věci na západě tak stojí. Ta věc v malé sérii prostě nejde udělat. A neřeší to nákup motoru, převodovky řídících jednotek od silného partnera. To není nijak drahy. Drahý je dotažení do detailu kastle, ale to je pořád nuda proti dotažení interiéru. Btw. výrobní náklady Fabie a Superbu se liší snad o 1000Euro, ale Sup stojí 2x tolik = jenom rozpočet ergonomie na menší počet aut.
Ano, to je mi jasne (aj ked 1M je fakt prehnana suma, a ked som sa o tom bavil s ludmi z GB tak mi to tiez potvrdili). Lenze One-77 je pre AM vynimocna vec na ktoru sa automobilka v buducnosti sustredit nebude. Je to stand alone vyrobok, ktory je onou pomyselnou vizitkou pre DR - ale pre AM to urcite nie cesta do buducnosti. Vyrabat taketo male serie nejde donekonecna. Raz a dost. Pre Aston sa chysta cesta, ktora bude niekde cca. medzi Porsche a Ferrari (vo vyrobnych poctoch aj cenach aut).
mezi Porsche a Ferrari? To by bylo ale zatraceně hodně aut. A ty se musí prodat, a musí zaujmout "british motorsport" = a to bude složitý. Když Ferrari nebo Maserati můžou frkat 599GTB nebo GT a těžit ze jména mnohem víc než AM. Touhle cestou to podle mě neprojde.
Preco nie? Ved ja som to nemyslel tak, ze to ma byt presny stred medzi vyrobnymi poctami oboch znaciek. Samozrejme ze by to bolo blizsie k Ferrari. Ak Aston dnes vyraba cca. 7.500 ks / rocne a s Rapidom sa dostane nad 10.000 - potom mozeme pocitat, este s tretim regulernym radom a prirodzenym kolisanim sucasnych radov (aj hore), moze to atakovat chvilami hranicu 15.000ks. Je to nad Ferrari a je to pod Porsche (aj ked vyrazne, lebo tam velke cisla robi Cayenne). To mi este nepride tak moc - 13-15.tisic spolu u 3. ci 4. modelovych radov rocne nie je este stale velke cislo. Ostane to stale dost exkluzivne, a s technickou podporou automobilky sa to da utiahnut. Ak sa teda ukaze, ze montovat Rapide (ako asi najpredavanejsi model) u externeho partnera je dlhodobo financne vyhodne. Tych zostavajucich 9.000-9.500 ks by v Gaydone podla mna utiahli - aj co do kvality. ;-)
Oni počítají, že Rapide má být nejprodávanější? Myslím, že Astonů by nemělo být víc než Ferrari. To by pak bylo tedy exkluzinější vlastnit př. F430 než V8 Vantage?
Ano rapide zrejme bude najpredavanejsi model. Preto aj Magna Steyr ako vyrobca - tam su dostatocne kapacity na vacsie vyrobne pocty.
Myslim, ze Aston bude musiet predavat viac svojich aut, nez Ferrari. Minimalne preto, ze za Astonom odteraz nebude stat velka automobilka, ktora by aspon nepriamo znasala viacero nakladov. Aston si teraz bude musiet dokazat zarobit sam na seba vo vacsej miere, nez tomu bolo doteraz. A na to zrejme bude treba vyrabat minimalne tolko aut co Ferrari, pravdepodobne vsak o nieco viac...
Presne to neviem...aj ked zistit by sa to asi nejak dalo. Odhadujem ale ze viac ako 2000ks to asi nebude. Skor tipujem, ze to moze by niekde okolo 1500ks
Takže Rapide by se vyrábělo řekněme 3x počet? To se mi zdá tedy hodně moc na to, že F612 bych viděl jako největšího konkurenta. Tady na acz je u F612 cena 6,5 M. Jaká se dá očekávat u Rapide?
Lenze Rapide nebude konkurent pre 612. Scg je stale 2-dverové coupe. Rapide bude ako konkurent Panamery zamyslany ako praktickejsie 4-dverove auto. A od toho sa budu odvijat predajne pocty. Cenu nepoznam -neviem kam to presne chcu pozicionovat v tomto smere. Ale zrejme to bude niekde okolo buducej ceny Panamery. Asi nieco nad nou...
No já bych si měl dát facku. Už si mi to snad někde kdysi psal. Úplně to mám před očima. Pořád mám zafixováno, ani ale nevím proč, že 612 Scg. má 4 dveře. Asi kvůli tomu tvaru, že jakoby tam nějak přirozeně patřily.. No odhaduji, že Panamera bude levnější než 5 milionů. Z čehož plyne, že Rapide bude asi také levnější než Ferarri.
podľa info, ktoré som sa tu dávnejšie dočítal, by mala byť Panamera postavená cenovo nižšie ako 911 Turbo. Niečo v tom zmysle, aby Turbo ostalo stále vlajkovou loďou...
To, ze to bude mat teraz tvrde, to je samozrejme. Doteraz sa mohol opierat vo vacsine veci o Ford, teraz bude musiet hospodarit sam a takym sposobom, aby bol zaujimavym aj pre externeho partnera...
No, já myslim, že právě všechny ne. 1 mega v librách, to už je fakt hodně. Chápu sice, že ta značka má koule, ale myslim si, že za daleko menší peníze je celkem dost "supersportů" v nabídce. Jasně, že daleko menší kusovky a většinou jsou komponenty a motory třeba od BMW, nebo MB, ale... Těžko říct, já tyhle věci nekupuju, tak nevim. >:D
tak tou cestou (co jde od partnera) jde třeba Wiesmann. Ale pořád je to zatracená manufaktura, a bez šance na tu astonní modelovou ofenzívu. A jenom když jsem viděl jak dělají kabeláž, no to byl hell. No a pořád, když se podíváš dovnitř, tak je to v kůži, ale je to spartánské, prostě vidíš, je pod kůží jsou díry pro budíky vrtaný do plechu nebo dřevotřískový desky
To si myslim, že je čičmunda v uvozovkách, já myslel takový Zondy a podobný... Ale Aston asi bude GT a pokud bude určitym způsobem vycházet ze svých modelů, tak jsem zvědavej, kde doženou ten meloun.
Ahoj :-)
One-77 je dobry napad. To urcite. Otazkou je ci y to islo opakovat stale dokola - myslim obmedzene serrie aut. Tipujem , ze asi ani nie... Ludi by to po case prestalo bavit.
Btw. v priebehu nasledujucich par tyzdnov sa dufam ozvem a doriesime stary rest s Daimlerom. Ak mbudes mat cas... ;-)
milion liber už není co dřív (6x RE: těžký rozhodnutí)
asi zkoušejí cestu MB CLK GTR, kdy jich udělali 25 za cenu 1,5M dolarů (a to byl dolar ještě dolar) a když udělali 26. tak je jeden z majitelů zažaloval, že jeho kus ztratil na ceně díky nižší exkluzivitě. Další majitel po půl roce nenastartoval, a MB mu odmítli auto vyraklamovat s tím, že jde o speciál. Takže odpověď = když máš jít s kůží na trh, tak to musí stát za to.
Re: milion liber už není co dřív (6x RE: těžký rozhodnutí)
jo jasně, všude nemají inflaci 7% jako naše skvělá country ..., no ale pro Evropu je to zhruba cena Veyronu, zatímco pro USA se to ošklivě blíží 2M USD (a to je strašný číslo, právě proto že v USA je milion taky pořád milion)
Re: milion liber už není co dřív (6x RE: těžký rozhodnutí)
Ano, ale CLK-GTR bol vynimocny projekt aj po technickej stranke. One-77 nebude nijak zvlast. A design interieru a exterieru? Moze by, ze tam spracovanie nie je lahke - ale ak ma firma know-how (tak ako to je vidiet v McLarene pri vyrobe SLR) - a to AM ma - tak su standardy nastavene naozaj "vysoko" uz pri seriovej produkcii...Ustrazit ich navrhom a vyrobne pri 77 ks serii (trebars aj vo vysssom standarde) nebude az tak narocne...
One-77 bude skor utocit na srdcia ludi tym, ze bude iba v ultra-obmedzenom pocte kusov. Ti co ho budu chciet zan daju 1mio GBP a kludne by dali aj 2mio GBP. Nepojde totiz o sumu, ale o to auto...(Presne preto som povedal, ze ak by som tie peniaze mal, dal by som im ich - aj ked objektivne je to draha vec).
Re: milion liber už není co dřív (6x RE: těžký rozhodnutí)
Výhodou je, že pokud se vozy, resp. interiér dělá ručně - dřeva, kůže, sestavení - a jsou k dispozici již zkušení rukodělci, pak náklady na nový model nemusí být nikterak horentní. Kůže se (aspoň u Ferrari) řeže laserem, dřevo se tak i tak musí zpracovávat ručně a nástroje na jeho opracování jsou univerzální. Kovové díly do interiéru nemusí být nutně drahý, pokud mají vlastní dílnu, ale i tak v ceně auta nehrají roli. Myslím, že výroba interiéru se neprodraží o moc, to spíš jeho návrh, zpracování maket atd.
Re: milion liber už není co dřív (6x RE: těžký rozhodnutí)
Byl si někdy ve fabrice Maserati? Já tam teda viděl pár babiček, jak se s tim mordujou vedle pásu na kolínku >:D Ale šlo jim to pěkně od ruky, to je fakt! ;-)
Re: milion liber už není co dřív (6x RE: těžký rozhodnutí)
No samozřejmě, vždyť co by tu dělal pás? Vděl si dokument o výrobě F599? Mimo všeho ostatního právě i chvíli ukazovali výběr kůže, řezání a šití. A proto taky píšu, že si myslím, že víc stojí vytvoření toho počítačovýho návrhu tvarů a jejich optimální rozvržení (aby byl menší odpad), než to následný šití, který tak jako tak probíhá ručně a tomu rukodělnýmu řemeslníkovi je více méně jedno, jestli šije volant na ten nebo ten model. Samozřejmě u takovýhlech sérií by možná byl ještě víc obezřetný.
Re: milion liber už není co dřív (6x RE: těžký rozhodnutí)
No, já zase viděl jak dělali dřevěný volant (asi do RR, nevím) a týpek si s tím hrál možná den = 1k EUR jenom volant. A to se neuvažují fetišisti (jako 507 ;-)), který fakt různý kůže očichávají a osahávají, další audiofilové co ladí zvuk zabuchujících dveří atd. atd. atd.
Re: milion liber už není co dřív (6x RE: těžký rozhodnutí)
Ale ano, ale v principu je přeci jedno, jestli ten volant budou dělat do modelu a nebo b, protože tak jako tak, musí to někdo vybrat, očichat, obrobit, povrchově upravit... Prostě ta cena výroby jako takový je více méně stejná, pokud do dražšího modelu nebude trvat o den víc. To spíš, jak už jsem psal, bude o hodně dražší vývoj, právě kvůli tomu, že ta práce audiofila se musí rozpočítat mezi minimum kusů.
Re: milion liber už není co dřív (6x RE: těžký rozhodnutí)
jojo, to já to myslel vážně. Však tovární psychologové zjistili že zvuk zaklapnutí dveří dodává pocit bezpečí víc než dlouhá kapota... ale "trochu" to leze do peněz: hmm kůžička není dost libová a kyselo dost kyselý :-!
Re: milion liber už není co dřív (6x RE: těžký rozhodnutí)
To nevím, ale třeba u 6er se akustikou a zvukovým projevem dveří také zabývali. O zvuku motoru, tedy jeho vnímáním osádkou vozu pochopitelně ani nemluvě.
Re: milion liber už není co dřív (6x RE: těžký rozhodnutí)
U všech premiovek a nejen u nich je zasadni pocit v aute. Jak tu psal kolega GTI.....i na odpor tlacitek na palubce jsou lidi a o tom je presne ten tridni rozdil.
Re: milion liber už není co dřív (6x RE: těžký rozhodnutí)
Neviděl... Nojo nemaj žádnej odpad. Byl jsem tam na exkursi stejnej den, co si Nedvěd tipoval Scaglietti. Všichni z něj byli, jako šílený. I ty potvory na věšákách se zastavily. Celozávodní kolaps >:D
Re: milion liber už není co dřív (6x RE: těžký rozhodnutí)
No myslím jako na lince >:D Ono už je to nějakej pátek, takže nevim, co má teď. Tenkrát ani nenaběhla výroba, když tam na to čuměl s tim svym kukučem a říkal jo.ho.jo.jo ... Ty woe, ty po něm snad ani nechtěli prachy?! >:D >:D
Re: milion liber už není co dřív (6x RE: těžký rozhodnutí)
Ferrari je prý jedním z nejvíce poptávaných (nemám teď to správný slovo) zaměstnavatelů v Itálii. Prostě o zaměstnance nemají nouzi. Nejvíc mě pobavil ten "lesík" co mají v motorárně, kvůli správné vlhkosti a pro pohodu zaměstanců.
Re: milion liber už není co dřív (6x RE: těžký rozhodnutí)
Lesík jsem nevnímal...Ale teď i novou jídelnu >:D Na druhou stranu, když tam vidíš některý ty "zaměstnance" a to i v Modeně, tak je lepší tam ani nechodit. ;-)
Re: milion liber už není co dřív (6x RE: těžký rozhodnutí)
Nevim, jen jsem měl z některých pocit, že když vylezou ven, tak mě seberou těch 20 euro v kapse. Nemyslim to špatně, jen mi to přišlo u některých na mysl.
Re: milion liber už není co dřív (6x RE: těžký rozhodnutí)
To je možný, ale myslím, že reálnou motivaci k tomu nemaj. A kdyby se to provalilo, na jejich místo stojí deset dalších. Navíc je to asi určitá prestiž pracovat u Ferrari (rozhodně větší než montovat pračky a ledničky).
Re: milion liber už není co dřív (6x RE: těžký rozhodnutí)
jojo, taky si myslím že si to kupce najde (a dost rychle), vzhledem k tomu, že v Monte Carlo bay frčí momentálně osobní ponorky za 1/4m USD [odkaz] , tak určitě lidi nedostatkem volných peněz na hračky netrpí
Rozumím tomu správně, že Aligator se tedy nazývá projekt AM a AMG, který má spočívat ve spolupráci, resp. k využívání služeb AMG při vývoji nových vozů, potažmo jejich celků?
no jestli se tam nenaučí, jak se hulí tráva aby se na to nepřišlo, tak se nikoho v F1 asi nedočkáme :-(
Ale v ten nový okruh u Prahy jsem fakt doufal, a myslel že Charouz je přece jenom z ligy nejvyšší ... a není
jasně rozumíme, Toníka jsem měl rád do doby jeho Pikes Peaku, potom tady zkur.il a ukrad co se dalo...
...btw. Richards je David, Denise je ta kočenka Hollywoodu
jasně, svým způsobem je to skvělej otvírač očí... zavistí vůbec netrpím, ale čím mě jinak docela štve je, že v A1GP vydává svůj tým za národní tým ČR, a dál v motorsportu (kterej mě dost bere) tlačením mladýho, o kterým si myslím že je floutek kterej na to nemá = takže je v důsledku taková žába na prameni
>:D O Janišovi bych neřekl křivýho slova, ten je právě "trošku" jinde. A právě si myslím že rychlost není v genech, tzn. že místo mladýho Charouze by měl dostat šanci Dalšíjaniš
tak to je ještě v klidu, normální smrtelník prokope podlahu od "brždění" a snídani vystaví za přední sklo ;-) ... co to bylo za akci? Tenkrát DTM v Brně?
Dik...toto bola srdcovka. :-);-)
Vies clanok bol na poslednu chvilu upravovany - ja som ho pisal v dobe, kedy One-77 mal byt len avizovanym autom. Lenze oni ho predstavili, tak som musel cast textu narychlo prepisovat do aktualnej podoby, v ktorej je uz auto realitou. Preto to malo vplyv aj na to, ze sa nieco z obsahu vytratilo...
Vpohodě. Vždyť i tak je to bezva čtení, já si prostě jen nebyl jist, když se to objevilo v titulku. Zezačátku jsem čekal, že to by to mohlo být nějaký přelomový technický řešení, nebo základ na nový model.
Ferrari? Ano, aktualizujem niekedy o rok ten co som uz pisal minuly rok: [odkaz] Odvtedy sa v tej strategii nic moc nezmenilo. Akurat ze sa narodila California.
Ferrari myslim nic take neplanuje. Oni su na konci s rozsirovanim novych modelov. Maju 4 regulerne rady + este budu stavat sem-tam "anniversary models" ako Enzo ...a to je vsetko.
Ano..ale este to treba dopracovat! :-) Tie koberce z palubky musia na zem! >:D
Ferrari...to je tema, kde sa nevyznam sam v sebe. Viem, ze by ma tie auta mali "brat", ale vpodstate nikdy si ma ta znacka nedokazala priputat :-) Niekde je chyba...(vo Ferrari ale urcite nie)
U mě je to model od modelu, spíš se mi líbí vozy ladněné do GT, než supersporty. Líbí se mi celý ten kult kolem toho, to srdíčko, takový ty italský emoce, když třeba prohrají závod atd. Není to auto, po kterým bych vyloženě toužil, ale zas mi není úplně lhostejný. Ovšem kdybych měl prachy na jedno auto v týhle kategorii, Ferrari je u mě beznadějně poslední, protože ten jejich interiér prostě nevydejchám. To i "koncernový traktorista" má subjektivně mnohem příjemnější interiér. Maserati, ačkoliv bráška, má interiér skoro bych řekl nádherný. Ty vysoušeče vlasů a i některý další detaily u Ferrari jsou nesnesitelný specifikum. GranTurismo má interiér, jaký bych si u takovýho auta (ne britského) představoval viz. [odkaz]
V tomto sa uplne zhodneme. GT-cka su aj pre mna velkou temu. Supersporty vnimam, ale nikdy som po nich netuzil. Aj Ferrari si dobre popisal. vazit si ho aj ja vazim...ale nejak po nom netuzim (ale keby som si uz mal vybrat, tak by to asi bolo cervene Scagliatti).
Aston Martin, těžké, hluboké a drahé téma. Dokonalá krajina zrodu, dokonalý rodokmen, dokonalá filosofie. Ještě je potřeba, aby se také narodilo dost těch, kteří si Astona zaslouží. Ani výhra ve sportce, ani dobře zprivatizovaný masokombinát, Aston, to chce klasu, to chce budťo stopu modré krve, nebo vedlejšák u těch správnejch tajnejch služeb.
Totiž Aston Martin, to je přesně tak technika a krása jako filosofie a styl. Je to takový klenot jakým zase v trochu jiném světě jsou švýcarské hodinky. Jo, Aston to je rolex aut.
Nachází se v těžké době. Všichni se nacházíme v těžké době, a tak přesně tak, jako ty řešíš své osobní problémy, řeší je i Aston. Můžeme se vsadit, kdo je vyřeší lépe. Sázím na Astona. Na koho sázíš ty?
P.S. Markovi velké díky za velmi citlivý ponor do aut která nelze nenávidět, jenom milovat... :yes:
Aston je veru tazka tema. Tu lieta jeden cierny DB9, ktory je ako GT "vytuneny" do podoby radoby-supersportu. Spojlery krizom-krazom, kam az oko dohliadne...a krasne tvary auta sa v tom topia. Pre tohto majitela je Aston asi az prilis tazka tema...
P.S. Dakujem za poklonu...hlavne za tu pre Aston Martin :-);-)
Za clanok jednicka s hviezdickou. Astony su srdcovky. Rad by som rozvinul uvahu ako si ho raz kupim, ale ak nan aj raz budem mat money, mentalne na taku uroven asi nikdy nedosiahnem, ak vies co tym myslim.
>:-[]
Chcel by som sa spytat na trochu historie. Co sa stalo s AM Lagondou Vignale z roku 1993? A vobec, uvazuje sa v ramci utomobilky AM aj znovuozivenie Lagondy? Pripadne nevies nieco o moznej buducnosti znaciek ako Monteverdi, ISO alebo DeTomaso?
AM Lagonda Vignale sa prestala vyrabat bez nastupcu, pretoze ten projekt bol stratovy. Novy Rapide nadvazuje na myslienku Lagondy (ako 4dv. auta) ale bez pouzitia povodneho brandu. O tom, ze by sa mala Lagonda objavit na svete znova zatial nic neviem. Mozno o tom prave rozmysla DR, ale aj keby...bol by to "benh na dlhu trat". Treba najprva stabilizovat Aston v novej situacii...potom sa bude dat rozmyslat nad projetom ako je Lagonda.
Firmy, ktore si menoval: neviem ani kto ma prava na tie znacky. Takze tazko povedat, ci a kto by mohol o ich oziveni rozmyslat. Mtyslim si al, ze aj keby to niekto skusil, mal by to extremne tazke. Skoncilo by to ako X inych pokusov ozivit malovyrobcov. Naposledy to zle skoncilo s Marcosom. ;-\ :-(
Aston Martin mě nikdy jako automobilka nebral, prostě jsem si k němu nenašel cestu. Astony, to jsou hlavně luxusní GT-čka s úžasným designem.
Přesto co mě ale poslední dobou zaráží je sebevědomí automobilky. Už je to nějaký pátek, co v Autocaru proběhl test Astonu DBS. Nic proti jeho designu, je krásný. Interiér už je na můj vkus až příliš překombinovaný. Všechno bliká, k tomu ty budíky s nelogicky se pohybujícími ručičkami, otřesný systém startování. Dále je to nepříjemně cukající převodovka a špatně dávkovatelné brzdy (slova Chrise Harrise). To vše završuje pro mě naprosto přemrštěná cena, která byla cca o 150tis výše než Ferrari 599 GTB.
Přitom DBS v této třídě nenabízí žádný vrchol techniky. Výkony motoru (stále srovnávám s 599) jsou jen průměrné. Pár čísel Aston V12 6.0 510k/570Nm vs GTB s V12 6.0 612k/608Nm (mimochodem motor z Enza). Hmotnostně si nemají vozy co vyčítat, oba 1690kg. U Astonu zaujme hlavně hliníkový prostorový rám a použití panelů z karbonu. Ale co si budeme povídat, proti 599 GTB se systémem transaxle, sekvenční převodovkou F1 Superfast, s elektronicky řízeným zadním diferenciálem E-dif, magnetorheologickými tlumiči, s nastavitelnými režimy vozu přes otočný ovladač Manettino umístěný na volantu, k tomu keramické brzdy velikosti italské pizzy, je to prostě málo. Vše završí v 8-tisících otáčkách zpívající V12 a pro mě úžasný design by Pininfarina.
Stále tak nevidím důvod (jen design nestačí) proč brát DBS od automobilky, která se stále marně snaží srovnávat s GTB, když můžu mít to nej v dané třídě. FERRARI.
Odpověděl sis sám. Ferrari jsou spíš supersporty, Aston spíš GT a to co nabízí DBS je spíš nadstavba k DB9. Protože mi je sympatičtější kategorie GT, tak já bych si asi vybral u Astonu. Ale je to o pocitech, mě se 599 líbí z exteriéru, ale za ty peníze si zkrátka neumím představit, že bych měl akceptovat takový interiér jaký současný modely mají. Psal jsem o tom už o pár příspěvků výš. Pro mě je "problém" Ferrari to, že nehraje na krásu resp. eleganci, ale spíš na funkčnost, já bych vyžadoval oboje. Maserati to má, ale i už z názvu je to GT. A supersport si zase představuju jinak koncepcí. To jsem tu taky už několikrát psal, že právě od rozložení agregátů odvíjím svůj pohled na auto. Pokud je to placka s motorem za a uprostřed, je to supersport, pokud před řidičem, je to GT. Tak to mám já a vcelku ignoruju to, jak se to oficiálně kategorizuje. U Ferrari je problém to, že motor je před řidičem, a i z venčí by člověk spíš tipnul, že je 599 GTčko a ne supersport. A vevnitř je to najednou takový funkční, ta ventilace je až kýčovitá, takže najednou je tu rozpor, v čem to vlastně sedím, tedy není, je to supersport. Z toho důvodu bych asi svůj pomyslný balík u Ferrari nenechal. Když supersport, tak Lamborghini, ten to dává jasně najevo, nejlíp v tý brutální fixkový zeleni. Když GT (v týhle ceně), tak Astona. Bohužel ani u modelu 612 nebylo schopno Ferrari udělat nějakej důstojněší interiér.
Ad. Aston přece DBS nestaví jako konkurenci pro 599GTB, to spíš média chtějí srovnávat. Tady se zákazníci dělí podle toho, s jakou značkou se chtějí identifikovat.
Já vím, ale i tak mi to nedá. DB9 stojí proti 612. DBS je ostřejší verze od DB9, má nečekaně více změn na konstrukci, než by člověk podle vzhledu očekával. Pak mi vychází DBS proti 599 GTB. Je pravda, že každý stojí na opačné straně, kdy DBS má stále více k GT, kdežto 599 je ostřejší. To, že má 599 motor v předu není až takový problém. Vychází z 550/575M, proto ta koncepce. Ale, abych byl přesnější pak motor je posunut hodně dozadu, čili je spíše uprostřed, což výrazně potlačilo nedotáčivost, která byla tak patrná právě u 550.
Mě zase ten interiér u DBS přijde hrozně přehnaný až kýčovitý. Je pravda, že v 599 si s ním mohli o něco více pohrát, ale nemám s ním problém. Hlavně je funkční, přesto dostatečně luxusní.
No problém je, že srovnáváme nesrovnatelný. Ad Ferrari, mě se nelíbí ty tvary, který jsou taky veskrze všude stejný. To zlatá F550, tam se dalo mluvit o eleganci. Pro mě to ty výstupy klimatizace sráží na úroveň malosériových výrobců a bez ohledu na materiály to na mě luxusem, a to ani u F612 nepůsobí. Ba naopak, i Lambo z koncernovými díly na mě působí dospělejším dojmem. U DBS se mi nelíbí akorát to bílý obšití. Jinak bych mu nic nevytknul, je to standardní cesta jak automobilky řeší výkonější edice - tmavý, většinou černý interiér, místo dřeva karbon, sportovnější sedačky, někdy i jiný potah než kůže, víc hliníkových dílů. U Ferrari jsem se nedočkal ani elegantního tvarování jako má Maserati GT, ani kousku leštěnýho dřeva. Rádio zasazené "jen tak", prostě na mě to působí neesteticky, jakoby ten interiér byl modulární a nebyl navrženej pro ten kterej konkrétní vůz. A to mi u auta s cenovkou jako má 599 vadí. Ale i u levnějšího modelu, ten interiér je podle stejnýho střihu, a zatímco všichni nadávaj na VW, že to má všechno stejný, kde by se to dalo omluvit cenou, tak u Ferrari to je na jedno kopyto zrovna tak. Jak říkám, to radši Murcielago, ano, není tak pokrokový, ale je to raketa, což je přesně to, jak si představuju supersport, protože jinak na delší prohánění po dálnicí je stejně lepší nějaký GT.
Ty dva bych moc vedle sebe nedával. I když je to jen o pocitech. Když mi někdo řekne Ferrari vybaví se mi dálnice nebo okruh. Když mi někdo řekne Aston tak se mi vybaví "okrska", dvanáctiletá skotská a pohoda :-) Asi bych neměl tolik koukat na ukázky z Rosamundy Pilcherové >:-[]
To bude zajímavá porno. Už si byl s vlčkem? >:D Mě přijde, že Ferrari je prostě závodní auto obestavěné tak, aby mohlo na silnici. U Astonu tenhle pocit nemám, prostě je to rychlý silniční a komfortní auto. Navíc Aston jsem odjakživa vnímal jako tu nej značku, víc než RR atd. A i když dnes už vím, že to tak není, tak stále patří na špičku žebříčku, kdežto Ferrari je pořád "jen" závodní auto.
Porno? Ahoj já jsem Helmut, opravář komínů. Ahoj já jsem se právě osprchovala. Tak jdem na to... Můj Bože nepřestávej, ještě, ještě to je vono. Ty to děláš jako královna. Ne, ne to se tam nevejde. Vejde neboj. Auu. No vidíš >:D
Marko doufám, že mi odpustíš ;-)
Zatím byly nominovány:
Citroen_DS19
Skoda_Felicia
Stanguellini_Sport_Internazionale_Road… />Porsche_550
BMW_507
Buick Centurion
Jaguar Mk IX Sedan
Jaguar XK140 FHC
Rolls Royce Silver Cloud Saloon
Bentley Continental S1
Cadillac Eldorado Brougham
Aston Martin DB4 Coupe
Mercedes-Benz 300 SC Coupe
Oldsmobile Super 88 2D Htp
Saab 93B
Cadillac Coupe De Ville
Dodge D500 Custom Royal Lancer
Facel Vega HK500
Maserati 3500 GT Coupe
Mercedes_ Benz_ 300_ SLR_Uhlenhaut_Coupé
BMW_Isetta_Standart_250
Lotus_Super_Seven
Bentley Mark VI
Bugatti Type 101
Ferrari 212 Europa Vignale Cabrio
Cadillac Series 62 Ghia vůz * Hayworth
Cunningham C-3 Vignale Coupe
Pegaso Z-102 Thrill.
Cadillac Series 62 Cabrio
Maserati A6GCS-53 Berlinetta
Cadillac Eldorado Convertible
Ferrari 410 Superamerica
Maserati A6G-2000 Zagato Coupe
Mercedes-Benz 300B Pinin Farina Coupe
Cadillac deVille
Chevrolet Corvette
To je v pohode. Dobry napad. Sledujem to, lenze sa nemozem zapojit - mam tak velky pocet aut, ze najprv by som musel v kazdom rozmedzi urobit vyber. A to nestiham. :-(