Aston Martin AM-RB 001, který je výsledkem spolupráce britské automobilky s týmem formule 1 Red Bull Racing má nabídnout úžasné dynamické schopnosti i design.
Je otázka, jestli auto s tak brutální aerodynamikou vůbec může i nadprůměrný řidič vůbec nějak rozumně zvládnout... Auta ze svaté trojice dávají max. kolk? 2 G? Tady jsme na více než dvojnásobku... Mimo okruh šílenost a i na okruhu to bude jen pro ty hodně nadané (uvidíme jaký je průnik množiny geniálních řidičů s množinou miliardářů)
Pojde len o spickovu hodnotu a jazda bude viac menej kontrolovana pocitacom. Koniec koncov ako u vsetkych sucasnych supersportov, takze nejake specialne schopnosti nebudu potrebne. Skor bude vyzva aby vodic neodpadol, co je pri pretazeni okolo 4.5G viac menej istota pre netrenovaneho cloveka :-)
Pre dosiahnutie takehoto pretazenia musi intenzivne vyuzivat ground efekt, co je bezpecne mozne len na okruhoch a aj tam su rozne uzkalia. Vcelku predpokladam, ze ide o danosti okruhovej verzie a seriova toho sice bude schopna, ale len za specifickych podmienok.
Inak jazda s takouto plackou je zaujimava. Zakrutu je mozne prejst vyrazne rychlejsie ako s beznym sportovym autom (dosadte hocico produkcne). Ak pojdete len mierne rychlejsie bude to nestabilne a nedotacave. Ak pojdete o dost rychlejsie, tak bude s rychlostou rast pritlak a auto zacne "zazracne" fungovat. Chce to uplne ignorovat instinkty z beznych aut :-)
Stacilo by postavit supersport s V10 motorom v style F1 co toci 15 000 otacok a o exkluzivitu medzimi tymi nespocetnymi podobnymi sportiakmi je postarane..
4,5 G není pro netrénovaného, navíc věkově staršího člověka, bezpečná hodnota pro jeho zdraví. To je vysloveně na prasknutí nějaké cévky v mozku...
Zpředu mi to připomíná Jaguár type D, který ale byl kabrio. Ale z boku to má přesně takovou fazónu, jakou si u takových aut představuji... Škoda, že je vyprodali, jeden by se mi do garáže hodil... >:D