Aston Martin AMV8 Vantage – budoucnost tradiční značky

Aston Martin AMV8 Vantage – budoucnost tradiční značky

 
 

Autosalón v Detroitu v lednu tohoto roku byl svědkem představení prototypu nejmenšího Astonu Martin AMV8 Vantage, který by měl jít do výroby v roce 2005.

Aston Martin je značka s tradicí dlouhou 89 let a celou dobu své existence se zaměřuje na výrobu výkonných sportovních luxusních vozů. Dlouhá léta byly nosným programem vozy s řadovými šestiválci, 70. a 80. léta se naopak nesla ve znamení motorů V8. V současnosti převzaly vládu ve vozech této značky motory V12. Model AMV8 by měl nastoupit jako třetí, nejmenší modelová řada k současným DB7 a vlajkové lodi Vanquish a opět uvést do života motory V8. Přívlastek Vantage ve jméně byl vybrán z historických důvodů, neboť u této značky tradičně znamená vysokou výkonnost a tou by měl každopádně disponovat. Příprava výroby tohoto vozu jede na plné obrátky a v britském Gaydonu se již staví supermoderní továrna, kde se začnou tyto artefakty za dva roky ručně vyrábět.

Již letmý pohled na nový AMV8 dává jasně najevo příslušnost ke značce Aston Martin. Dlouhá kapota, krátké převisy, velká kola a velmi nízko posazená střecha společně se značně skloněnými skly předního a zadního okna, stejně jako otvory za předními koly odvádějící přehřátý vzduch od výkonného motoru. Všechny tyto prvky jsou této značce vlastní dlouhou řadu let stejně jako typická maska chladiče ve tvaru obráceného T. Cílem projektu bylo navrhnout automobil, který půjde na první pohled zařadit ke značce s dlouhou tradicí a zároveň mu vtisknout nové prvky. Mezi ty lze bez nadsázky zařadit notnou dávku agresivity budící nový tvar menších hlavních světlometů. Svou neoddiskutovatelnou sílu vůz vystavuje na obdiv také netradičně široce vytaženými blatníky jak vpředu, tak i vzadu. Také pohled zezadu dává tušit velkou dynamiku. Velice efektně působí přesně zalícované dvě kruhové koncovky výfuku a nově tvarované zadní svítilny, které pokud nesvítí téměř opticky splývají s povrchem karosérie, avšak po rozsvícení vytváří dojem ještě větší šířky. Celá karosérie o rozměrech 4347x1874x1298 mm se vyznačuje celkově čistým a vyváženým designem s nespornou dynamikou. Podílí se na tom i poměrně dlouhý rozvor 2600 mm a rozměrná, podle celkových proporcí by se dalo odhadovat na 18“ nebo 19“, sedmipaprsková kola z lehké slitiny. Tady je zajímavé podotknout, že přestože je AMV8 o 345 mm kratší než DB7, rozvor má dokonce o 9 mm delší.

Konstrukce karosérie AMV8 je založena na technologiích vyvinutých pro Vanquish, ale celkově pro něj byla vytvořena nová tzv. VH platforma, která by se měla stát základem všech budoucích vozů značky. Nosná struktura je tvořena smíšenou konstrukcí z hliníkových slitin a uhlíkového kompozitu. Tato struktura zajišťuje obě tolik protichůdné vlastnosti žádané u vysokovýkonných vozů – vysokou pevnost a nízkou hmotnost. Výrobce udává hmotnost pod 1500 kg, což je proti větším modelům značky úspora přes 300 kg a to již je poznat.

O pohon vozu se bude starat zcela nový motor V8 celohliníkové konstrukce o objemu 4,3 litru. Podle výrobce bude vybaven nejmodernější technikou umožňující vysoký výkon při minimalizaci škodlivých vlivů na prostředí. Jeho poloha ve voze je podélná za přední nápravou. S převodovkou společnou s diferenciálem zadní nápravy jej spojuje mohutná páteřová roura v níž vede spojovací hřídel. Tato koncepce zvaná Transaxle dovoluje dosáhnout prakticky ideálního rozložení hmotnosti 50:50 mezi přední a zadní nápravu, což se velice pozitivně projevuje na jízdních vlastnostech.

Velký důraz kladl konstrukční a designérský tým na návrh dvoumístného interiéru na jehož prahu vás uvítá v hliníku vyvedený nápis AMV8 s továrním znakem. Hlavním kritériem bylo navrhnout interiér tak, aby umožnil prakticky celou jeho výrobu na zakázku podle přání zákazníka a přitom to byl stále typický Aston Martin. Velice zdařilý je přístrojový štít, který přes svůj nesporně moderní design, díky modrému podsvětlení, vytváří dojem ocelových ciferníků dob dávno minulých. Čalounění je provedeno v kůži, jejíž barevná kombinace je plně na přání zákazníka. V celkově vyváženém interiéru může někomu připadat poněkud nepatřičný tvar ramen volantu navozující dojem hranatých tvarů 70. let. Naopak velice efektně i efektivně je navržena sada zavazadel do nepříliš rozměrného zavazadlového prostoru. Nejen, že dobře vypadají, ale je myšleno i na jejich bezpečné upevnění, aby při rychlé jízdě „necestovaly“ a nerušily.

AMV8 by si měl podle představitelů firmy stále udržet punc exkluzivity vlastní značce především svou vysokou kvalitou a ruční výrobou, nicméně je cílen na poněkud jinou klientelu než stávající modely. Měl by tak dopomoci značce k významnějšímu postavení na celosvětovém trhu sportovních vozů. Toto bude do značné míry ovlivněno výkonovými parametry, které v současnosti ještě nejsou známy a také cenovou politikou.

Spolupracujeme s TipCars.com
Brusel se bojí fúze Bayeru a Monsanta, může poškodit trh se semeny a pesticidy Brusel se bojí fúze Bayeru a Monsanta, může poškodit trh se semeny a pesticidy

Evropská komise zahájila hloubkovou prověrku plánovaného…

Nemají na jídlo, ničí je exekuce. V Česku roste armáda předlužených důchodců Nemají na jídlo, ničí je exekuce. V Česku roste armáda předlužených důchodců

Bezmála 88 tisíc českých seniorů má v současné době…

Podívejte se na život v komunismu. Tentokrát jen v muzeu Podívejte se na život v komunismu. Tentokrát jen v muzeu

Pražské Muzeum komunismu se v nové expozici zaměřilo na…

Akcie, měny & názory Jana Mihulky: Neslábnoucí lesk žlutého kovu Akcie, měny & názory Jana Mihulky: Neslábnoucí lesk žlutého kovu

Sílící přesvědčení o tom, že akciové trhy jsou překoupené…

 

Štítky Design Aston Martin

 

Tapety

Aston Martin AMV8 Vantage Aston Martin AMV8 Vantage
Aston Martin AMV8 Vantage Aston Martin AMV8 Vantage
Aston Martin AMV8 Vantage Aston Martin AMV8 Vantage
Aston Martin AMV8 Vantage Aston Martin AMV8 Vantage
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo

Škoda Octavia RS byla po dlouhých letech první Škodovkou…

Porsche začíná nabízet karbonová kola. I jejich výroba je úžasná na pohled Porsche začíná nabízet karbonová kola. I jejich výroba je úžasná na pohled

K exkluzivním automobilkám patří také vlastní studio…

 



Aston Martin Vantage: Nová generace bude jako služební vůz Jamese Bonda Aston Martin Vantage: Nová generace bude jako služební vůz Jamese Bonda

Nová generace sporťáku od Aston Martinu se inspiruje…

Tenhle Aston Martin nemá motor. A přesto závodí! Tenhle Aston Martin nemá motor. A přesto závodí!

Vozy značky Aston Martin již pěknou řádku let sázejí na…

 



 
McQueenovo filmové Porsche 917K se konečně vydražilo. A přišlo na pořádný balík!

McQueenovo filmové Porsche 917K se konečně vydražilo. A přišlo na pořádný balík!

Dnes 18:53

Napodruhé už se aukce kultovního závoďáku s bohatou historií uskutečnila a nejvyšší příhoz přesáhl tři sta milionů korun. Vzhledem k vzácnosti vozu to ale nikoho nepřekvapilo.




Blesk.cz

Barrandovský most stavěli 10 let. Už tehdy s ním pomáhaly počítače

Barrandovský most stavěli 10 let. Už tehdy s ním…

V 70. letech minulého století stála rozrůstající se Praha před další výzvou. V rámci vzniku Městského okruhu…

Pilotka Eva (31) okouzlila tisíce lidí: Kráska se chystá za knipl jednoho z největších letadel

Pilotka Eva (31) okouzlila tisíce lidí: Kráska se…

Eva (31) z nizozemského Haarlemu je další pilotní hvězdou instagramového nebe. Sympatická blondýnka svým…

 

iSport.cz

Celtic padl v Astaně, přesto slaví skotský rekord a postup do Ligy mistrů

Celtic padl v Astaně, přesto slaví skotský rekord a…

SOUHRN | Fotbalisté Celticu Glasgow prohráli v odvetě 4. předkola Ligy mistrů v Astaně 3:4, vzhledem k domácí…

Sivok se zatím necítí, Kliment by byl v týmu i se Schickem, řekl Jarolím

Sivok se zatím necítí, Kliment by byl v týmu i se…

Už není cesty zpět. České fotbalisty čekají dva klíčové zápasy kvalifikace  MS 2018 v Rusku, když doma přivítají…

 

Reflex.cz

Drogy, alkohol a disco: Legendární newyorský klub Studio 54 přežil jen tři roky

Drogy, alkohol a disco: Legendární newyorský klub…

Od otevření kultovního nočního klubu v New Yorku uběhly již čtyři desítky let. A během této doby se z historek o…

Cesta za kmenem Pygmejů do srdce Afriky: Konečně lovci

Cesta za kmenem Pygmejů do srdce Afriky: Konečně lovci

Bambutiové po tisíciletí žili v souladu s přírodou a jejími přirozenými zákony. Zdrojem duchovna i obživy byl…