Aston Martin AMV8 Vantage – budoucnost tradiční značky

Aston Martin AMV8 Vantage – budoucnost tradiční značky

 
 

Autosalón v Detroitu v lednu tohoto roku byl svědkem představení prototypu nejmenšího Astonu Martin AMV8 Vantage, který by měl jít do výroby v roce 2005.

Aston Martin je značka s tradicí dlouhou 89 let a celou dobu své existence se zaměřuje na výrobu výkonných sportovních luxusních vozů. Dlouhá léta byly nosným programem vozy s řadovými šestiválci, 70. a 80. léta se naopak nesla ve znamení motorů V8. V současnosti převzaly vládu ve vozech této značky motory V12. Model AMV8 by měl nastoupit jako třetí, nejmenší modelová řada k současným DB7 a vlajkové lodi Vanquish a opět uvést do života motory V8. Přívlastek Vantage ve jméně byl vybrán z historických důvodů, neboť u této značky tradičně znamená vysokou výkonnost a tou by měl každopádně disponovat. Příprava výroby tohoto vozu jede na plné obrátky a v britském Gaydonu se již staví supermoderní továrna, kde se začnou tyto artefakty za dva roky ručně vyrábět.

Již letmý pohled na nový AMV8 dává jasně najevo příslušnost ke značce Aston Martin. Dlouhá kapota, krátké převisy, velká kola a velmi nízko posazená střecha společně se značně skloněnými skly předního a zadního okna, stejně jako otvory za předními koly odvádějící přehřátý vzduch od výkonného motoru. Všechny tyto prvky jsou této značce vlastní dlouhou řadu let stejně jako typická maska chladiče ve tvaru obráceného T. Cílem projektu bylo navrhnout automobil, který půjde na první pohled zařadit ke značce s dlouhou tradicí a zároveň mu vtisknout nové prvky. Mezi ty lze bez nadsázky zařadit notnou dávku agresivity budící nový tvar menších hlavních světlometů. Svou neoddiskutovatelnou sílu vůz vystavuje na obdiv také netradičně široce vytaženými blatníky jak vpředu, tak i vzadu. Také pohled zezadu dává tušit velkou dynamiku. Velice efektně působí přesně zalícované dvě kruhové koncovky výfuku a nově tvarované zadní svítilny, které pokud nesvítí téměř opticky splývají s povrchem karosérie, avšak po rozsvícení vytváří dojem ještě větší šířky. Celá karosérie o rozměrech 4347x1874x1298 mm se vyznačuje celkově čistým a vyváženým designem s nespornou dynamikou. Podílí se na tom i poměrně dlouhý rozvor 2600 mm a rozměrná, podle celkových proporcí by se dalo odhadovat na 18“ nebo 19“, sedmipaprsková kola z lehké slitiny. Tady je zajímavé podotknout, že přestože je AMV8 o 345 mm kratší než DB7, rozvor má dokonce o 9 mm delší.

Konstrukce karosérie AMV8 je založena na technologiích vyvinutých pro Vanquish, ale celkově pro něj byla vytvořena nová tzv. VH platforma, která by se měla stát základem všech budoucích vozů značky. Nosná struktura je tvořena smíšenou konstrukcí z hliníkových slitin a uhlíkového kompozitu. Tato struktura zajišťuje obě tolik protichůdné vlastnosti žádané u vysokovýkonných vozů – vysokou pevnost a nízkou hmotnost. Výrobce udává hmotnost pod 1500 kg, což je proti větším modelům značky úspora přes 300 kg a to již je poznat.

O pohon vozu se bude starat zcela nový motor V8 celohliníkové konstrukce o objemu 4,3 litru. Podle výrobce bude vybaven nejmodernější technikou umožňující vysoký výkon při minimalizaci škodlivých vlivů na prostředí. Jeho poloha ve voze je podélná za přední nápravou. S převodovkou společnou s diferenciálem zadní nápravy jej spojuje mohutná páteřová roura v níž vede spojovací hřídel. Tato koncepce zvaná Transaxle dovoluje dosáhnout prakticky ideálního rozložení hmotnosti 50:50 mezi přední a zadní nápravu, což se velice pozitivně projevuje na jízdních vlastnostech.

Velký důraz kladl konstrukční a designérský tým na návrh dvoumístného interiéru na jehož prahu vás uvítá v hliníku vyvedený nápis AMV8 s továrním znakem. Hlavním kritériem bylo navrhnout interiér tak, aby umožnil prakticky celou jeho výrobu na zakázku podle přání zákazníka a přitom to byl stále typický Aston Martin. Velice zdařilý je přístrojový štít, který přes svůj nesporně moderní design, díky modrému podsvětlení, vytváří dojem ocelových ciferníků dob dávno minulých. Čalounění je provedeno v kůži, jejíž barevná kombinace je plně na přání zákazníka. V celkově vyváženém interiéru může někomu připadat poněkud nepatřičný tvar ramen volantu navozující dojem hranatých tvarů 70. let. Naopak velice efektně i efektivně je navržena sada zavazadel do nepříliš rozměrného zavazadlového prostoru. Nejen, že dobře vypadají, ale je myšleno i na jejich bezpečné upevnění, aby při rychlé jízdě „necestovaly“ a nerušily.

AMV8 by si měl podle představitelů firmy stále udržet punc exkluzivity vlastní značce především svou vysokou kvalitou a ruční výrobou, nicméně je cílen na poněkud jinou klientelu než stávající modely. Měl by tak dopomoci značce k významnějšímu postavení na celosvětovém trhu sportovních vozů. Toto bude do značné míry ovlivněno výkonovými parametry, které v současnosti ještě nejsou známy a také cenovou politikou.

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Martina Čabana: Sjezd ČSSD rozhodl Zeman Komentář Martina Čabana: Sjezd ČSSD rozhodl Zeman

Malý div, že sociální demokracie přepřahá. Spíše je s…

Babiš se sešel se Zemanem, na večeři v Průhonicích řešili podporu vlády Babiš se sešel se Zemanem, na večeři v Průhonicích řešili podporu vlády

Premiér v demisi Andrej Babiš (ANO) dnes v Průhonicích…

ČSSD jednala v retro stylu, Zimola rozdával růžové brýle ČSSD jednala v retro stylu, Zimola rozdával růžové brýle

Královéhradecký kulturní dům Střelnice už něco pamatuje.…

 

Štítky Design Aston Martin

 

Tapety

Aston Martin AMV8 Vantage Aston Martin AMV8 Vantage
Aston Martin AMV8 Vantage Aston Martin AMV8 Vantage
Aston Martin AMV8 Vantage Aston Martin AMV8 Vantage
Aston Martin AMV8 Vantage Aston Martin AMV8 Vantage
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Potvrzeno: Další Škodovka přišla o naftové motory. „Za pár“ to má i 1.4 TSI Potvrzeno: Další Škodovka přišla o naftové motory. „Za pár“ to má i 1.4 TSI

Že nedávají vznětové motory zase takový smysl v malých…

BMW setřelo ochránce přírody: Vaše emisní testy jsou bezvýznamné! BMW setřelo ochránce přírody: Vaše emisní testy jsou bezvýznamné!

V prosinci minulého roku světem proletěla zpráva o…

 






 
Volkswagen Scirocco končí. Takto příběh sportovního kupé v roce 1974 začal

Volkswagen Scirocco končí. Takto příběh sportovního kupé v roce 1974 začal

Včera

Výroba Scirocca loni skončila. Pojďme si připomenout jeho dávného předchůdce ze sedmdesátých let.




Blesk.cz

Pavla Zedníčka obchází smrt: Sebevražda v jeho domě!

Pavla Zedníčka obchází smrt: Sebevražda v jeho domě!

Zdá se, že kolem Pavla Zedníčka (68) nebezpečně krouží smrt. Stále ještě truchlí po synovci Jakubovi (†27),…

Fotograf celebrit pobodal svého milence: Ten skončil bez domova v ruině Andreje Babiše!

Fotograf celebrit pobodal svého milence: Ten skončil…

I když je to k nevíře, jde o příběh, který napsal život sam. Jeho hlavním aktérem je bezdomovec Rudo Barický.…

 

iSport.cz

Program hokeje na ZOH 2018: rozpis turnaje, hrací systém

Program hokeje na ZOH 2018: rozpis turnaje, hrací systém

Čeští hokejisté na zimních olympijských hrách 2018 v Pchjongčchangu postoupili přímo do čtvrtfinále, když bez…

Erbanové cesta ke hvězdám: nařčení ze zrady, finanční krize a sladký bronz

Erbanové cesta ke hvězdám: nařčení ze zrady,…

Nechtěla hrát v české reprezentaci druhé housle. Proto se Karolína Erbanová rozhodla pro riskantní krok a odešla…

 

Reflex.cz

ČSSD povede Hamáček, porazil Zimolu i Chovance

ČSSD povede Hamáček, porazil Zimolu i Chovance

Sociální demokracii povede dosavadní místopředseda strany a místopředseda Poslanecké Sněmovny Jan Hamáček. V…

Záhada velrybích ztroskotání: Překvapivé vysvětlení hromadných sebevražd kytovců

Záhada velrybích ztroskotání: Překvapivé vysvětlení…

Vědci už dlouho hledají příčiny, proč velryby vplouvají na mělčiny, kde hromadně hynou. Jednu z nich teď možná…