Aston Martin AMV8 Vantage – budoucnost tradiční značky

Aston Martin AMV8 Vantage – budoucnost tradiční značky

 
 

Autosalón v Detroitu v lednu tohoto roku byl svědkem představení prototypu nejmenšího Astonu Martin AMV8 Vantage, který by měl jít do výroby v roce 2005.

Aston Martin je značka s tradicí dlouhou 89 let a celou dobu své existence se zaměřuje na výrobu výkonných sportovních luxusních vozů. Dlouhá léta byly nosným programem vozy s řadovými šestiválci, 70. a 80. léta se naopak nesla ve znamení motorů V8. V současnosti převzaly vládu ve vozech této značky motory V12. Model AMV8 by měl nastoupit jako třetí, nejmenší modelová řada k současným DB7 a vlajkové lodi Vanquish a opět uvést do života motory V8. Přívlastek Vantage ve jméně byl vybrán z historických důvodů, neboť u této značky tradičně znamená vysokou výkonnost a tou by měl každopádně disponovat. Příprava výroby tohoto vozu jede na plné obrátky a v britském Gaydonu se již staví supermoderní továrna, kde se začnou tyto artefakty za dva roky ručně vyrábět.

Již letmý pohled na nový AMV8 dává jasně najevo příslušnost ke značce Aston Martin. Dlouhá kapota, krátké převisy, velká kola a velmi nízko posazená střecha společně se značně skloněnými skly předního a zadního okna, stejně jako otvory za předními koly odvádějící přehřátý vzduch od výkonného motoru. Všechny tyto prvky jsou této značce vlastní dlouhou řadu let stejně jako typická maska chladiče ve tvaru obráceného T. Cílem projektu bylo navrhnout automobil, který půjde na první pohled zařadit ke značce s dlouhou tradicí a zároveň mu vtisknout nové prvky. Mezi ty lze bez nadsázky zařadit notnou dávku agresivity budící nový tvar menších hlavních světlometů. Svou neoddiskutovatelnou sílu vůz vystavuje na obdiv také netradičně široce vytaženými blatníky jak vpředu, tak i vzadu. Také pohled zezadu dává tušit velkou dynamiku. Velice efektně působí přesně zalícované dvě kruhové koncovky výfuku a nově tvarované zadní svítilny, které pokud nesvítí téměř opticky splývají s povrchem karosérie, avšak po rozsvícení vytváří dojem ještě větší šířky. Celá karosérie o rozměrech 4347x1874x1298 mm se vyznačuje celkově čistým a vyváženým designem s nespornou dynamikou. Podílí se na tom i poměrně dlouhý rozvor 2600 mm a rozměrná, podle celkových proporcí by se dalo odhadovat na 18“ nebo 19“, sedmipaprsková kola z lehké slitiny. Tady je zajímavé podotknout, že přestože je AMV8 o 345 mm kratší než DB7, rozvor má dokonce o 9 mm delší.

Konstrukce karosérie AMV8 je založena na technologiích vyvinutých pro Vanquish, ale celkově pro něj byla vytvořena nová tzv. VH platforma, která by se měla stát základem všech budoucích vozů značky. Nosná struktura je tvořena smíšenou konstrukcí z hliníkových slitin a uhlíkového kompozitu. Tato struktura zajišťuje obě tolik protichůdné vlastnosti žádané u vysokovýkonných vozů – vysokou pevnost a nízkou hmotnost. Výrobce udává hmotnost pod 1500 kg, což je proti větším modelům značky úspora přes 300 kg a to již je poznat.

O pohon vozu se bude starat zcela nový motor V8 celohliníkové konstrukce o objemu 4,3 litru. Podle výrobce bude vybaven nejmodernější technikou umožňující vysoký výkon při minimalizaci škodlivých vlivů na prostředí. Jeho poloha ve voze je podélná za přední nápravou. S převodovkou společnou s diferenciálem zadní nápravy jej spojuje mohutná páteřová roura v níž vede spojovací hřídel. Tato koncepce zvaná Transaxle dovoluje dosáhnout prakticky ideálního rozložení hmotnosti 50:50 mezi přední a zadní nápravu, což se velice pozitivně projevuje na jízdních vlastnostech.

Velký důraz kladl konstrukční a designérský tým na návrh dvoumístného interiéru na jehož prahu vás uvítá v hliníku vyvedený nápis AMV8 s továrním znakem. Hlavním kritériem bylo navrhnout interiér tak, aby umožnil prakticky celou jeho výrobu na zakázku podle přání zákazníka a přitom to byl stále typický Aston Martin. Velice zdařilý je přístrojový štít, který přes svůj nesporně moderní design, díky modrému podsvětlení, vytváří dojem ocelových ciferníků dob dávno minulých. Čalounění je provedeno v kůži, jejíž barevná kombinace je plně na přání zákazníka. V celkově vyváženém interiéru může někomu připadat poněkud nepatřičný tvar ramen volantu navozující dojem hranatých tvarů 70. let. Naopak velice efektně i efektivně je navržena sada zavazadel do nepříliš rozměrného zavazadlového prostoru. Nejen, že dobře vypadají, ale je myšleno i na jejich bezpečné upevnění, aby při rychlé jízdě „necestovaly“ a nerušily.

AMV8 by si měl podle představitelů firmy stále udržet punc exkluzivity vlastní značce především svou vysokou kvalitou a ruční výrobou, nicméně je cílen na poněkud jinou klientelu než stávající modely. Měl by tak dopomoci značce k významnějšímu postavení na celosvětovém trhu sportovních vozů. Toto bude do značné míry ovlivněno výkonovými parametry, které v současnosti ještě nejsou známy a také cenovou politikou.

Spolupracujeme s TipCars.com
Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv

Volební výsledek KSČM je nejhorší od roku 1992. Pokud…

 

Štítky Design Aston Martin

 

Tapety

Aston Martin AMV8 Vantage Aston Martin AMV8 Vantage
Aston Martin AMV8 Vantage Aston Martin AMV8 Vantage
Aston Martin AMV8 Vantage Aston Martin AMV8 Vantage
Aston Martin AMV8 Vantage Aston Martin AMV8 Vantage
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

 



Aston Martin Vantage: Nová generace bude jako služební vůz Jamese Bonda Aston Martin Vantage: Nová generace bude jako služební vůz Jamese Bonda

Nová generace sporťáku od Aston Martinu se inspiruje…

Tenhle Aston Martin nemá motor. A přesto závodí! Tenhle Aston Martin nemá motor. A přesto závodí!

Vozy značky Aston Martin již pěknou řádku let sázejí na…

 



 
Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Prozkoumali jsme továrnu na značkové repasované díly

Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Víme o nich vše!

Včera

Program výměnných náhradních dílů představuje naprosto ojedinělou servisní koncepci. Vedle nového dílu Volkswagen nabízí také odborně repasovaný.




Blesk.cz

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte si zimu v teple!

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte…

Vánoce na blátě a Silvestr před televizní obrazovkou. Také vás taková představa moc neláká? Stále stoupající…

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah notifikací jen majiteli

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah…

Kontroverzní technologie Face ID pro identifikaci obličeje dovoluje další drobnost, která zpříjemní používání…

 

iSport.cz

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil Šural po hattricku

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil…

Byl šťastný. V první řadě z toho, že Sparta prolomila sérii bez vítězství na hřišti Jablonce a také hlavně kvůli…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude vládnout slovenský estébák a japonský fašista

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude…

Komentátor Reflexu Karel Steigerwald má k výsledkům voleb dva pohledy – jeden podle svých slov drtivý a druhý…

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a vlevo, ale stát jako firma

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a…

Jako zásadní změnu vnímání politiky vidí výsledky letošních voleb (a nejen těch v Česku) psychiatr Cyril Höschl.…