Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin AMV8 Vantage - nejmenší aston přichází

Ondřej Láník
Diskuze (12)
Studie Aston Martin AMV8 Vantage je základem pro třetí řadu britského výrobce, který je součástí koncernu Ford. Sériová produkce má začít v roce 2005 v Gaydonu, ve Velké Británii. Tento model by tedy měl doplnit větší DB7 a Vanquish.

Studie Aston Martin AMV8 Vantage, dříve označovaná kódem AM305, je základem pro třetí řadu britského výrobce, který je součástí koncernu Ford. Sériová produkce má začít v roce 2005 v Gaydonu, ve Velké Británii. Tento model by tedy měl doplnit větší DB7 a Vanquish.

Jméno Vantage určitě zůstane i sériovému provedení tohoto automobilu, což není úplně jisté o voze samotném, který ještě zřejmě projde dalším vývojem. Dvoumístný sportovní automobil má motor vpředu a pohon zadních kol. Designér Henrik Fisker navrhl automobilu kabát, podle kterého se tento Aston Martin jednoznačně řadí k designu 89 let staré značky. K typickým znakům patří přední maska charakteristického tvaru, dlouhá kapota a dynamicky střižená karosérie, která je „rychlá“ i když vůz stojí. Důraz byl kladen i na stylový interiér, který by však měl být snadno vyrobitelný i v produkční verzi.

AMV8 Vantage je prvním Astonem, který využívá novou VH - platformu (vertical/horizontal), postupně zaváděnou pro všechny řady. Mnoho nové techniky získané z vývoje Vanquishe, našlo uplatnění i v této studii.

Zcela nový celohliníkový osmiválec o objemu 4,3 l bude prohánět automobil nejen po britských cestách. Hnací ústrojí v uspořádání transaxle (motor vpředu, převodovka u zadní nápravy) poskytuje téměř ideální rozložení hmotnosti na nápravy 50:50, což je předpokladem výborného chování za jízdy.

Plánovaný počet vyrobených automobilů je zřejmě nejvyšší ze všech dosud vyráběných modelů, ale vedení automobilky slibuje zachování exkluzivity, která je důležitou součástí image, rozhodující o koupi. Nejvyšší manager společnosti Aston Martin, Ulrich Bez to vysvětluje slovy: „Nový Aston Martin AMV8 Vantage nám pouze umožní, aby si několik dalších nadšenců mohlo vychutnat jízdu v Aston Martinu.“

Ondřej Láník
Diskuze (12)