Aston Martin by měl být ziskový už příští rok. Zadaří se?
Řekl to agentuře Reuters na mezinárodním autosalonu v Torontu generální ředitel firmy Andy Palmer.
Sportovní vozy automobilky proslavily hlavně filmy s agentem Jamesem Bondem. Firma masivně investuje do modernizace současných modelů a vývoje několika nových vozů, které by se měly objevit do konce roku 2019. Jsou mezi nimi první sportovně-užitkový vůz (SUV), či model AM-RB 001 inspirovaný Formulí 1 v ceně dvou až tří milionů liber (63,4 až 95,2 milionu Kč), který bude nejdražším novým autem vyrobeným firmou Aston Martin.
Na rozdíl od dalších značek luxusních sportovních aut, které jsou součástí velkých automobilových skupin a mohou těžit z úspor vzniklých zavedením velkovýroby, zůstává Aston Martin nadále nezávislý. "Musíme umořit (náklady) na výzkum a vývoj v malém objemu," upozornil Palmer. To pak zdražuje vozy automobilky.
Vůz AM-RB 001 z uhlíkových vláken, který je vyvíjen ve spolupráci s Red Bull Advanced Technologies, se má začít dodávat v roce 2019. V plánu je výroba pouze 150 vozů, které jsou již podle Palmera prodány. Firma chce vyrobit také 25 těchto vozů pro závody.
Vozem s jedním z největších objemů výroby má být SUV DBX, který bude konkurovat modelu Bentayga automobilky Bentley Motors, divize Volkswagenu. Pickupy a SUV měly loni na prodeji aut v USA podíl 59,5 procenta a zájem o tyto vozy v Severní Americe přiměl luxusní výrobce, jako Rolls Royce a Lamborghini, představit nová SUV. Palmer dodal, že Aston Martin počítá ročně s výrobou 4000 až 5000 modelů SUV.
Aston Martin vlastní kuvajtská firma Tejara a italská Investindustrial. Podíl pět procent vlastní automobilka Daimler výměnou za napojení na technologie pro připojená a autonomní auta.