Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin DBS: S jako spiklenecká hra

Miro Mihalik
Diskuze (27)
Přestože se schyluje k sériové výrobě, stále se o něm moc neví. Je totiž tajemnější než jeho poslední řidič. Zkusme si proto zrekapitulovat, co o Astonu Martin DBS víme.

Vystoupení na stříbrném plátně bylo příliš krátké a ještě více bolestivé. V prvním akčním záběru vytvořil Daniel Craig, alias kaskadér Adam Kirley, z hlediska fyziky jízdy nesmyslný, ale přesto efektní sedminásobný výkrut, čímž stanovil nový rekord zapsaný do Guinessovy knihy rekordů. A byl konec, doslova – vozu i dalších veřejných vystoupení.

Lidé od Aston Martinu se zavřeli do prototypových dílen a pokračovali ve vývoji nového vozu, protože ve skutečnosti jezdily ve filmu jen rafinovaně zamaskované Astony DB9. Ale ne náhodou. Novinka DBS vychází z tohoto vozu, má však několik zásadních úprav, které z něj dělají silniční derivát okruhových speciálů DBR9 a DBRS9. A to prosím netvrdíme jen my, říká to i šéfdesignér Marek Reichman: „Tento vůz je spojnicí mezi elegantním DB9 a závodním modelem DBR9“.

Především jsou to vnější panely, bodykit vytvořený z karbonového kompozitu, který jej odlišuje od výchozího modelu. Uhlíková tkanina zapékaná v pryskyřici by měla ušetřit 100 až 200 kilogramů. Snížené prahy a blíže k silnici spuštěný přední nárazník (se schopností přivádět více vzduchu ke zvětšenému chladiči oleje) spolupracují se zadním difuzorem na vzniku Venturiho efektu, který DBS přisává k asfaltu.

Ohromný dvanáctiválec 6,0 l má v DB9 výkon 330 kW (450 k), ale pro čtyřkolového Bonda bude vyladěný na 367 kW (500 k) až 390 kW (530 k). Přes kardanovou hřídel je na tu správnou stranu přenese šestistupňová manuální převodovka Graziano. Udržet na silnici záď, rozdováděnou extra porcí výkonu, budou mít za úkol 20palcová kola, o 40 mm rozšířená zadní náprava a podvozek snížený o 20 mm. Zatím je to neověřená informace, ale DBS by mělo dostat i keramické brzdy, budou ovšem za příplatek.

Fantastický interiér by se dal popsat jako automobilový ekvivalent špičkového švýcarského chronografu – spousta kůže, kovu a exkluzivních materiálů spojených ruční prací. A stejně exkluzivní budou i počty vyrobených kusů. Sériová výroba (to berte s nadhledem) se spustí v říjnu a roční produkce by neměla překročit 300 vozů. Cena – v přepočtu kolem 5 250 000 Kč.

Miro Mihalik
Diskuze (27)
Avatar - Leilla
18. 5. 2007 20:25
Bez snidane pristi tejden...
...mozna dva a pak si pobezim koupit aspon plakat. Nadhera!
d.
Avatar - da_b0mb
18. 5. 2007 17:29
Re: Luxusní supersport
S vama je tu sranda kuci >:D
Avatar - da_b0mb
18. 5. 2007 15:10
Re: jo?
Umis psat prispevky ? Vzdyt ho pises 2x >:D
Avatar - Pjenkava
18. 5. 2007 14:49
jo?
"Roční produkce by neměla překročit 300 vozů ročně?" Umíte česky? Dyť tam je dvakrát slovo rok...
Avatar - Pjenkava
18. 5. 2007 14:46
roční
"Roční produkce by neměla překročit 300 vozů ročně?" Umíte česky? Dyť tam je dvakrát slovo rok...