Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin má našlápnuto k prvnímu zisku od roku 2010

redakce AUTO.CZ
Diskuze (2)
Britský výrobce luxusních vozů Aston Martin by letos mohl být poprvé od roku 2010 v černých číslech.

Za prvních devět měsíců vykázal zisk před zdaněním ve výši 22 milionů liber (zhruba 631 milionů Kč), zatímco ve stejném období 2016 byl ve ztrátě 124 milionů liber. Společnost tak má našlápnuto ke vstupu na burzu v roce 2019, napsal list Financial Times.

Jak uvedl šéf automobilky Andy Palmer, k těmto výsledkům přispěla zejména poptávka po nových modelech sportovních vozů DB11 Volante a Vantage. V příštím roce firma očekává pokračování tohoto trendu.

Společnost Aston Martin, kterou většinově vlastní kuvajtští a italští investoři a jíž proslavily filmy s britským agentem 007 Jamesem Bondem, loni hospodařila se ztrátou 82,3 milionu liber. Zisková byla naposledy v roce 2010. Na jejím hospodaření v dalších letech se podepsal nedostatek nových modelů, stahování vozů z trhu a delší absence generálního ředitele.

S nástupem Palmera do této funkce společnost zahájila plán obnovy s cílem posílit modelové řady, čtyřnásobně zvýšit produkci a dostat do výroby první SUV.

V letošních prvních devíti měsících se objem výroby zvýšil o 65 procent na 3330 osobních vozů a s ohledem na tento nárůst automobilka zvýšila odhad celoročního základního zisku na 180 milionů liber při tržbách 840 milionů.

V úterý společnost představila nový model sportovního automobilu Vantage s osmiválcovým motorem, který patří k jejím nejlevnějším vozům. Cena začíná na 120.900 librách, zatímco průměrná cena automobilu za prvních devět měsíců činila 150.000 liber.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (2)
24. 11. 2017 13:10
Re: A kdy zkrachuje?
>:D To je asi podobný, jako když vláda schválí státní rozpočet se schodkem 60 miliard a pak podle něj hospodaří.
24. 11. 2017 12:44
A kdy zkrachuje?
Zvláštní, že 7 let nemají zisk, ale nerojí se tady prorokové, kteří věští její brzký krach, jako se to děje u Tesly. A to prosím je AM zavedená automobilka, která nemusí investovat horentní sumy do stavby nových výrobních kapacit. Oni generují 7 let ztrátu jenom z víceméně běžného provozu. Zvláštní rozdíl v přístupu. V čem to asi vězí?