Aston Martin One-77 v Ženevě 2009

Aston Martin One-77 v Ženevě 2009

 
 

Aston Martin napínal odbornou i laickou veřejnost již od léta loňského roku, první firemní snímek se objevil v srpnu, v Paříži byl pak sice automobil vystaven, ale odhaleny byly jen některé části, zbytek zůstal skryt pod plachtou.

V Ženevě se konečně novinka One-77 představila oficiálně, i když zatím jen ve formě nekompletních vozů, vývojových polotovarů. Takže, na co se necelých osm desítek vyvolených majitelů může těšit?

Název One-77 ukrývá nejpodstatnější informaci – každé vyrobené auto bude jedním ze 77kusové série. Technické údaje jsou zatím neoficiální. One-77 má pod kapotou atmosférický vidlicový dvanáctiválec objemu 7,3 litru, který dává zhruba 515-552 kW, tedy 700-750 k. Motor je, díky mazání se suchou skříní, umístěn o 100 mm níže než v ostatních současných vozech této značky, vychází pak z šestilitrového agregátu se stejným počtem válců i jejich konfigurací. Na vývoji se podílel i specialista nad jiné povolaný – firma Cosworth. Pohonná jednotka byla odlehčena, objem i výkon vzrostly.

Relativně lehký je také celý vůz – váží jen zhruba 1500 kg. Konstrukčním základem zcela nové karoserie je totiž rám z hliníku a karbonu. Dle slov automobilky je skořepina o polovinu tužší a o čtvrtinu lehčí než šasi modelu V12 Vantage. Odstrojený automobil, v podstatě podvozek s koly, odpružením, motorem a brzdami, který byl k Ženevě k vidění při novinářských dnech, váží necelých 1100 kg. Odlehčená kola obouvají pneumatiky Pirelli P Zero Corsa o rozměru 255/35 ZR20 vpředu a 335/30 ZR20 vzadu.

Přední část šasi tvoří hliníkové nosníky, které zároveň slouží pro usměrňování přívodu vzduchu ke keramickým brzdám. Přední zavěšení je typu pushrod s tlumiči umístěnými vodorovně před motorem. Vzadu je také hliníková konstrukce, ve které najdeme celkem čtyři tlumiče, dva menší jsou součástí hydraulicky ovládaného stabilizátoru. Konstrukce ze závodních vozů, ovšem v automobilu, který je určen pro běžné silnice. To se týká i zmíněných tlumičů, které jsou plně nastavitelné, Aston nazývá tento systém Dynamic Suspension Spool Valve Damping. Je však plně hydraulický, zcela prost jakékoli elektroniky. I posilovač řízení se spoléhá na klasiku a nikoli na elektromotory.

Poháněna jsou pochopitelně zadní kola, síla i točivý moment motoru se na ně přenášejí pomocí šestistupňové sekvenční převodovky, jednotlivé stupně se řadí pádly pod volantem. Největší rychlost leží na pro Brity magické hranici 200 mph, tedy 322 km/h, zrychlení je zatím udáváno z klidu na 60 mph (96 km/h), vůz by měl na tuto rychlost vystřelit za 3,5 s.

První plně funkční automobil by měl být vyroben do konce března. Zákaznické exempláře limitované série mají vzniknout v roce 2010.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

 
Zdroj: redakce

Štítky Aston Martin Ženeva 2009

 












Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s Vágnerem. Probere to vláda

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s…

Ministerstvo zemědělství chce zaplatit 4,5 milionu korun České televizi, aby natočila a odvysílala tři díly…

 

iSport.cz

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě byla nejtěžší

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě…

Dokázal to. Britský cyklista Chris Froome potvrdil roli favorita a v letošním ročníku Tour de France udržel…

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy stříbrné dvacítky 10 let poté

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy…

Fenin, Suchý, Kalouda, Petr, Šimůnek... Do Kanady vyráželi jako parta neznámých zelenáčů, za měsíc se domů…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…