Aston Martin Rapide: Čtyřdveřové kupé ve velké fotogalerii
Karoserii dlouhou 5019 mm a vysokou jen 1390 mm navrhoval tým vedený šéfdesignérem Markem Reichmanem. Techniku sdílí s ostatními modelovými řadami, hliníková platforma V/H Architecture i dvanáctiválcový motor jsou společné DB9, DBS i Vantage. Rapide proti DB9 narostlo do délky o 290 mm, provozní hmotnost 1950 kg je vyšší jen o 190 kg. Záď důsledně navržená ve stylu kupé poskytuje skromný prostor pro zavazadla – 301 litrů.
Motor 6,0 V12 má nejvyšší výkon 350 kW při 6000 min-1, maximum točivého momentu 600 Nm leží v 5000 min-1. Přenos momentu na zadní kola zajišťuje šestistupňová automatická převodovka Touchtronic 2 umístěná na konci karbonového kardanu u zadní nápravy. Podle předběžných specifikací bude zrychlení na 100 km/h trvat 5,3 s a nejvyšší rychlost dosáhne 303 km/h.
Brzdová soustava disponuje vpředu šestipístkovými třmeny a 390mm odlehčenými ocelovými kotouči, vzadu čtyřpístkovými třmeny a 360mm kotouči. Podvozek je standardně vybaven adaptivními tlumiči, stabilizační systém DSC je plně vypínatelný.
Karoserie uvnitř ukrývá místo pro čtyři pasažéry usazené v oddělených sedadlech. V interiéru zavládne kombinace kůže, ořechového dřeva a kovového dekoru na středové konzole. V souladu s moderními trendy dostane interiér ambientní osvícení a lampičky ze světelných diod. Standardem samozřejmě budou parkovací senzory nebo HDD navigace, ale i drobnosti jako deštník v zavazadlovém prostoru. Za odvětrávaná sedadla už ale bude nutné připlácet.
Ozvučení interiéru standardně zajistí audiosoustava Bang & Olufsen BeoSound o výkonu 1000 W s podporou MP3 a připojením na iPod nebo přes USB. Na přání může být tento systém rozšířen o přehrávač s měničem na šest DVD, obrazovky v opěradlech předních sedadel a bezdrátová sluchátka. Aston dá také široký prostor pro individualizaci, ať už se jedná o barvu karoserie a čalounění, dekor palubní desky, barvu brzdových třmenů nebo i nápisy na prazích dveří.
Automobilka z britského Gaydonu bude na domácím trhu prodávat Rapide, vyráběné v rakouském Grazu, nejméně od 139.950 liber (asi 3.975.000,- Kč), ovšem bez daní (u nás DPH) a místních poplatků (např. ekologické daně, poplatky odvozené od emisí CO2, atp.).