Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin Rapide: Čtyřdveřové kupé ve velké fotogalerii

Diskuze (7)
Aston Martin zveřejnil v pořadí již třetí sadu oficiálních snímků modelu Rapide. V době, kdy se blíží uvedení na trh, tak máme konečně k dispozici rozsáhlou fotogalerii nového Astonu.

Karoserii dlouhou 5019 mm a vysokou jen 1390 mm navrhoval tým vedený šéfdesignérem Markem Reichmanem. Techniku sdílí s ostatními modelovými řadami, hliníková platforma V/H Architecture i dvanáctiválcový motor jsou společné DB9, DBS i Vantage. Rapide proti DB9 narostlo do délky o 290 mm, provozní hmotnost 1950 kg je vyšší jen o 190 kg. Záď důsledně navržená ve stylu kupé poskytuje skromný prostor pro zavazadla – 301 litrů.

Motor 6,0 V12 má nejvyšší výkon 350 kW při 6000 min-1, maximum točivého momentu 600 Nm leží v 5000 min-1. Přenos momentu na zadní kola zajišťuje šestistupňová automatická převodovka Touchtronic 2 umístěná na konci karbonového kardanu u zadní nápravy. Podle předběžných specifikací bude zrychlení na 100 km/h trvat 5,3 s a nejvyšší rychlost dosáhne 303 km/h.

Brzdová soustava disponuje vpředu šestipístkovými třmeny a 390mm odlehčenými ocelovými kotouči, vzadu čtyřpístkovými třmeny a 360mm kotouči. Podvozek je standardně vybaven adaptivními tlumiči, stabilizační systém DSC je plně vypínatelný.

Karoserie uvnitř ukrývá místo pro čtyři pasažéry usazené v oddělených sedadlech. V interiéru zavládne kombinace kůže, ořechového dřeva a kovového dekoru na středové konzole. V souladu s moderními trendy dostane interiér ambientní osvícení a lampičky ze světelných diod. Standardem samozřejmě budou parkovací senzory nebo HDD navigace, ale i drobnosti jako deštník v zavazadlovém prostoru. Za odvětrávaná sedadla už ale bude nutné připlácet.

Ozvučení interiéru standardně zajistí audiosoustava Bang & Olufsen BeoSound o výkonu 1000 W s podporou MP3 a připojením na iPod nebo přes USB. Na přání může být tento systém rozšířen o přehrávač s měničem na šest DVD, obrazovky v opěradlech předních sedadel a bezdrátová sluchátka. Aston dá také široký prostor pro individualizaci, ať už se jedná o barvu karoserie a čalounění, dekor palubní desky, barvu brzdových třmenů nebo i nápisy na prazích dveří.

Automobilka z britského Gaydonu bude na domácím trhu prodávat Rapide, vyráběné v rakouském Grazu, nejméně od 139.950 liber (asi 3.975.000,- Kč), ovšem bez daní (u nás DPH) a místních poplatků (např. ekologické daně, poplatky odvozené od emisí CO2, atp.).

Diskuze (7)
Avatar - VelkejChytrák
23. 2. 2010 08:19
Re: fenomén
Jestli ti do toho můžu mluvit, tak "o něčem" může být leda něco, co má nějakej příběh. Čili psát, že "Aston je o výběru", naznačuje, že ty se nacházíš hodně daleko od sumy potřebný na nákup takovýho auta. Ale nebuď z toho smutnej, já taky.
Každopádně tohle auto je elegance sama. Vzadu to ty dva budou mít spíš za trest, ovšem zvenku je to nepřekonatelnej kousek. Panamera mi proti tomu přijde jak ošklivá tlustá teta. Byť asi uvnitř pohodlná :-)
22. 2. 2010 23:18
Ledomania
Ledomania by uz mohla prestat, alebo ked uz to tak hrotia, tak aspon to tam nech neprilepuju, aby to vypadalo tak otrasne. Toto auto je krasne, az na tie evidentne dodatocne primyslene ledy...
Tak isto je to hnusne na E-klasse, jedine u A5 a R8 a teraz uz aj A8, tvoria esencialnu sucast celeho designu auta, je vidiet, ze auto bolo od zaciatku planovane s tym, ze tam budu ledove svetla.
21. 2. 2010 03:07
Re: fenomén
Prve naozajstne stvordverove kupe. Vsetky ostatne boli len take viac ci menej nepodarene pokusy a imitacie...

Strasne sa mi paci bocna linia, a ten kontrast medzi velkymi prednymi a malickymi zadnymi dverami. A este to nizke, kratke celne sklo, nadhera. Mozno neprakticke ale fakt uzasne. Pohlad spoza volantu na tu strojovnu kde bubla dvanast pol-litrovych kriglov, to musi byt parada...
Avatar - Ricardo
21. 2. 2010 00:16
Re: fenomén
Ano, první auto, které opravdu naplnilo sousloví "čtyřdveřové kupé" bez kompromisů :yes:
No a navíc je to Aston, takže ještě jeden :yes: ;-)
Avatar - Pierro
20. 2. 2010 23:58
fenomén
Tak tomuhle říkám výzva - výzva pro všechny diamantové bejky a kovboje. Tohle není jen o výběru, tohle je o pocitech, vnímání, touze po osobitosti... Pro mne jednoznačně ztělesněný čtyřkolý sen. Nezbývá než konstatovat - bravo Aston, bravissimo Rapide. To světlé provedení interiéru prostě nemá chybu... ;-)