Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin Rapide: Rakušan s rodokmenem vyrazil za prvními majiteli

Ondřej Láník
Diskuze (53)
Z výrobní linky v rakouském Grazu vyrazily minulý týden za svými majiteli první exempláře čtyřdveřových Rapidů. Aston Martin Rapidů.

Prvním místem, kde se čtyřdveřový (nebo chcete-li pětidveřový) Aston Martin Rapide ještě jako koncept objevil, byl autosalon V Detroitu. To se psal leden 2006.

Po tom, co v roce 2007 značku i automobilku prodal Ford novému majiteli, byly zahájeny intenzivní práce na přivedení nového velkého Astonu do výroby.

Premiéra sériového provedení se odehrála loni v září na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Vzhledem k omezeným výrobním kapacitám britské centrály v Gaydonu bylo rozhodnuto, že sériovou výrobu bude zajišťovat zakázkový výrobce automobilů Magna Steyr v rakouském Grazu.

Karoserii dlouhou 5019 mm a vysokou jen 1390 mm navrhoval tým vedený šéfdesignérem Markem Reichmanem. Techniku sdílí s ostatními modelovými řadami, hliníková platforma V/H Architecture i dvanáctiválcový motor jsou společné DB9, DBS i Vantage. Rapide proti DB9 narostlo do délky o 290 mm, provozní hmotnost 1950 kg je vyšší jen o 190 kg. Záď důsledně navržená ve stylu kupé poskytuje skromný prostor pro zavazadla – 301 litrů.

Motor 6,0 V12 má nejvyšší výkon 350 kW při 6000 min-1, maximum točivého momentu 600 Nm leží v 5000 min-1. Přenos momentu na zadní kola zajišťuje šestistupňová automatická převodovka Touchtronic 2 umístěná na konci karbonového kardanu u zadní nápravy. Podle předběžných specifikací bude zrychlení na 100 km/h trvat 5,3 s a nejvyšší rychlost dosáhne 303 km/h.

Brzdová soustava disponuje vpředu šestipístkovými třmeny a 390mm odlehčenými ocelovými kotouči, vzadu čtyřpístkovými třmeny a 360mm kotouči. Podvozek je standardně vybaven adaptivními tlumiči, stabilizační systém DSC je plně vypínatelný.

Karoserie uvnitř ukrývá místo pro čtyři pasažéry usazené v oddělených sedadlech. V interiéru zavládne kombinace kůže, ořechového dřeva a kovového dekoru na středové konzole. V souladu s moderními trendy dostane interiér ambientní osvícení a lampičky ze světelných diod. Standardem samozřejmě budou parkovací senzory nebo HDD navigace, ale i drobnosti jako deštník v zavazadlovém prostoru. Za odvětrávaná sedadla už ale bude nutné připlácet.

Ozvučení interiéru standardně zajistí audiosoustava Bang & Olufsen BeoSound o výkonu 1000 W s podporou MP3 a připojením na iPod nebo přes USB. Na přání může být tento systém rozšířen o přehrávač s měničem na šest DVD, obrazovky v opěradlech předních sedadel a bezdrátová sluchátka. Aston dá také široký prostor pro individualizaci, ať už se jedná o barvu karoserie a čalounění, dekor palubní desky, barvu brzdových třmenů nebo i nápisy na prazích dveří.

Automobilka z britského Gaydonu bude na domácím trhu prodávat Rapide nejméně za 139.950 liber (asi 3.975.000,- Kč), ovšem bez daní (u nás DPH) a místních poplatků (např. ekologické daně, poplatky odvozené od emisí CO2, atp.). Oficiální cestou je Rapide nabízen ve 125 showroomech Aston Martin ve 34 zemích celého světa.

Ondřej Láník
Diskuze (53)
Avatar - Pekelná Micinka
11. 5. 2010 14:58
Re: Aston vs. ...:)
No srovnávat to nejde, steně tak jako s Porsche, no. Ale co se týká exkluzivity, je to jasné.
11. 5. 2010 14:40
Re: ASTON RAPIN
O AM nie, len o tej inšpirácii... ;-)
Avatar - white label
11. 5. 2010 13:56
Re: Aston vs. ...:)
Šíři modelové základny/palety taky nepovažuju za primární hledisko při přímém srovnání tak specifických značek jako je Ferrari a AM...
;-)
Avatar - R32
11. 5. 2010 13:46
Re: Detaily
Tak mi z tejto rovnice vychádza, že tým čím sa chvália (ručná výroba) je vlastne hendikep oproti veľkosériovej výrobe... >:D Osobne mi je jedno či mi auto poskladal robot od Hitachi alebo XY robotník ktorý mal po nedeli poriadnu opicu a posledné čo sa mu chcelo bolo montovať blbé auto. >:-[] Rozhoduje výsledok. :-)
11. 5. 2010 12:37
Re: Detaily
Ručná a malosériová výroba nikdy nebude tak presná a dokonalá ako strojová - ale to nie je známka nižšej kvality, iba špecifikum. ;-)