Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin v Ženevě 2010

Aston Martin volí nezvyklou strategii snižování flotilového průměru emisí CO2. Automobilka chce na přísné předpisy ohledně tohoto skleníkového plynu vyzrát městským mikroautem s názvem Cygnet.

Příznivce pravověrných Astonů potěší souběžně prezentované dvě speciální edice a také čtyřdveřové Rapide, které můžeme stále považovat za novinku.

Cygnet

Hlavní myšlenka modelu Cygnet je jednoduchá – získat do portfolia miniaturní model s nízkou spotřebou a odpovídající kvalitou. Protože vývoj zcela nového miniauta by se při počtu několika set (možná několika tisíc) ročně vyráběných exemplářů jen těžko zaplatil, začal management Aston Martinu v čele s Ulrichem Bezem vybírat možné kandidáty na spolupráci mezi existujícími modely na trhu. Jako základ byla nakonec vybrána Toyota iQ.

Riskantní operace s rebrandovaným modelem masové značky byla poprvé na veřejnosti prezentovaná loni v červnu, prvním autosalonem kde se mini- nebo spíše mikroauto vystavuje je ale právě probíhající autosalon v Ženevě. I tady je prezentován Cygnet zatím jako koncept.

Britská značka hodlá nabídnout nejmenší čtyřmístný automobil světa výhradně stávajícím majitelům automobilů značky Aston Martin. Každý exemplář Aston Martinu Cygnet (v překladu labuťátko) bude upraven speciálně podle požadavků zákazníků v sídle automobilky Aston Martin v britském Gaydonu. To zaručí modelu dostatečnou exklusivitu a zároveň odpoví na potřebu majitelů Astonů vlastnit vozidlo vhodné pro městský provoz.

Od Toyoty iQ se prototyp Astonu liší novou přídí a zádí. Rebranding byl celkem důkladný, nové totiž není jen logo, ale taky přední světlomety, kapota, nárazník a blatníky. Vzadu jsou nová světla i nárazník. Nové jsou i boční dveře, které přišly o klasické kliky. Interiér ženevského prototypu je proveden v křiklavé kombinaci černé a rudé kůže a alcantary, na přání ale budou k dispozici i decentnější varianty.

Rapide

Aston Martin Rapide je prvním čtyřdveřovým modelem značky od roku 1990, kdy se přestal vyrábět Aston Martin Lagonda. Karoserii dlouhou 5019 mm a vysokou jen 1390 mm navrhoval tým vedený šéfdesignérem Markem Reichmanem. Rapide proti DB9 narostlo o 290 mm, provozní hmotnost vzrostla jen o 190 kg na výsledných 1950 kg. Oba páry dveří se otevírají zešikma vzhůru pod úhlem 12°, inspirací byla křídla labutě.

Sportovní charakter auta podporují prvky jako B sloupek zcela překrytý bočními okny, koncová diodová světla ve stylu DBS nebo 20palcová kola s pneumatikami 245/40 vpředu a 295/35 vzadu. Záď důsledně navržená ve stylu kupé poskytuje skromný prostor pro zavazadla – 301 l ve standardní konfiguraci a 750 l po sklopení zadních sedadel.

Motor 6,0 V12 má nejvyšší výkon 350 kW při 6000 min-1, maximum točivého momentu 600 Nm leží v 5000 min-1. Přenos momentu na zadní kola zajišťuje šestistupňová automatická převodovka Touchtronic 2 umístěná na konci karbonového kardanu u zadní nápravy. Podle předběžných specifikací bude zrychlení na 100 km/h trvat 5,3 s a nejvyšší rychlost dosáhne 303 km/h.

Brzdová soustava disponuje vpředu šestipístkovými třmeny a 390mm odlehčenými ocelovými kotouči, vzadu čtyřpístkovými třmeny a 360mm kotouči. Podvozek je standardně vybaven adaptivními tlumiči, stabilizační systém DSC je plně vypínatelný.

Výroba s vysokým podílem ruční práce bude probíhat v rakouském Grazu u firmy Magna Steyr, motory se vyrábí v Kolíně nad Rýnem. Nabídka laků karoserie, čalounění interiéru a příplatkové výbavy tvoří celkem zhruba 2,5 milionů různých kombinací. První kusy budou dodány začátkem roku 2010.

Works Service Tailored

Works Service Tailored je název nové služby poskytované divizí Works Service, která se zabývá především renovacemi starých Astonů a stavbou zakázkových vozů. Nyní se nabídka rozšiřuje o zakázkové konfigurace nových vozů. Zákazníci si budou moci vybrat barevné provedení i kombinaci materiálů zcela podle svých požadavků. Ukázkou programu Works Service Tailored je perleťově bílá DB9 s lakem Blue Pearl, kůží Blue Gin a kaštanovým dekorem.

DBS UB-2010

Edice s poněkud krkolomným názvem připomíná 10 let působení Dr. Ulricha Beze v čele Aston Martinu. Celkem vznikne jen 40 kusů (20 kupé DBS a 20 kabrioletů DBS Volante), které jsou nakonfigurovány přesně podle vkusu šéfa automobilky. Kombinují modročerný lak karoserie Azurite Black, kůži prošitou bronzovou vlnou a titanový dekor, vše realizované v rámci Works Service Tailored. Každý vůz ponese prahové lišty s nápisem UB-2010 a plaketu podepsanou vlastnoručně Dr. Bezem.