Astra nebo Golf ? Kdo z nich je lepší ?

Astra nebo Golf ? Kdo z nich je lepší ?

 
 

Již jen týdny dělí oba konkurenty od duelu na evropských trzích a tak se pojďme podívat na přímé srovnání nových kompaktů, které mají být novým vrcholem nižší střední třídy.

Již jen týdny dělí oba konkurenty od duelu na evropských trzích a tak se pojďme podívat na přímé srovnání nových kompaktů, které mají být novým vrcholem nižší střední třídy.

Protože jsme zatím vyzkoušeli na vlastní kůži pouze nového Golfa, srovnání to bude spíše teoretické.

Jak všichni víme, hodnocení designu je velmi subjektivní, a proto zůstaneme u konstatování, že Golf je mnohem konzervativnější, jakoby šlo o důkladnější facelift čtvrté generace. Design Astry je odvážnější. Čelní partie Golfu je evolucí přídě Golfu IV, u Astry jde spíše o revoluci. Větší nápaditost je vidět i na zádi Astry, Golf nese prvky zádě Touarega a Phaetonu. Již několikrát se však ukázalo, že lidé kupují Golf právě pro jeho charakteristické rysy, takže proč je měnit, řekli si už popáté ve Wolfsburgu.

Nechme ale v tuto chvíli emoce stranou, rozhodující jsou čísla. Pročetli jsme technická data, podrobné tiskové informace obou výrobců a dostupné ceníky, abychom proti sobě postavili čísla základních modelů Volkswagenu Golf a Opelu Astra.

Oba vozy vyjedou za zákazníky se čtyřválci o objemu 1,4 litru. Motor Astry je o 11 kW silnější a dynamika základního modelu je výrazně lepší. Z 0 na 100 km/h zrychlí Astra o 1 sekundu dříve a také maximální rychlost je vyšší (o 14 km/h) ve srovnání s Golfem. Na spotřebě paliva se vyšší výkon negativně neprojevil, je tomu právě naopak. Astře stačí 6,3 l/100 km, ale Golf potřebuje na 100 kilometrů o půllitr benzínu více.

                               
Motor                               Astra       Golf
typ motoru                          zážehový    zážehový
válce/ventily                       4/4         4/4 
zdvihový objem (cm3)                1389        1390
nejvyšší výkon (kW/ot. min.)        66/5600     55/5000 
nejvyšší toč. moment (Nm/ot. min.)  125/4000    126/3800

Jízdní vlastnosti zatím můžeme jen obtížně srovnávat, ale podvozek Golfu má papírově navrch. Nákladná čtyřprvková zadní náprava by měla dohnat ztrátu Golfu (a koncernových derivátů postavených na stejném podvozku) v oblasti jízdních vlastností, když v minulé generaci určil nový standard Ford Focus s pětiprvkovým zavěšením zadních kol. Astra má podvozek klasický, tedy modifikovaný McPherson vpředu a vlečená ramena spojená příčkou vzadu. K tomu se však poprvé v této třídě může přidat elektronicky řízené tlumení CDC, které se dokáže během několika milisekund adaptovat na horší povrch vozovky nebo kritickou situaci (například vyhýbací manévr). Také reakce řízení a pedálu akcelerátoru Astry může být po stisku kouzelného tlačítka na přístrojové desce stát mnohem přímější a tedy sportovnější. Jak dobře bude elektronika Astry schopna nahradit přesně definované vedení kol Golfu, ukážou až první testy.

                               
Provozní vlastnosti                 Astra       Golf
maximální rychlost (km/h)           178         164
0-100 km/h (s)                      13,7        14,7 
kombinovaná spotřeba  (l/100 km)    6,3         6,8  
Vnější rozměry obou vazů jsou velmi blízké, Astra však přece jen získává několik centimetrů do délky, Golf je o 2,5 cm vyšší. Oba vozy nabízení více místa v interiéru než jejich předchůdci a ve vzájemném srovnání vítězí Golf, zejména díky většímu prostoru na zadních sedadlech v oblasti loktů a ramen. Interiér Astry je vyroben z hodnotnějších materiálů, úspora na materiálech uvnitř Golfu se možná Volkswagenu vymstí.

             
Rozměry a hmotnosti                 Astra       Golf
zav. prostor/sklopená sedadla (l)   350/1270    350/1305            
poh. hmotnost/nosnost (kg)          1155/475    1154/421  
rozměr pneu                         195/65 R15  195/65 R15  

Rozměry vnější v mm Délka 4249 4204 Šířka 1753 1759 Výška 1460 1485 Rozvor 2614 2578

Rozměry vnitřní v mm podélný prostor vpředu 1064 1046 podélný prostor vzadu 907 901 výška nad sedadlem vpředu 988 987 výška nad sedadlem vzadu 977 979 šířka vpředu 1370 1390 šířka vzadu 1342 1386

Astra nabízí modernější techniku a svěží design za lepší cenu. Golf je klasika, která v tomto vydání asi povede třídu svými jízdními vlastnostmi a prostorem uvnitř.

Golf i ve svém pátém vydání získal náskok před ostatním startovním polem v nižší střední třídě, ale nechá si to také dobře zaplatit. V Německu se nový Golf již několik měsíců prodává, Astra příjde na trh až v únoru. Teprve pak se uvidí zda základní cena Golfu 15.220 Euro za 3dveřovou verzi není trochu moc. Nejlevnější 5dveřový Golf stojí v Německu 16.215 Euro, zatímco základní Astra se silnějším motorem a 5dveřovou karosérií příjde na 15.200 Euro. Cenový rozdíl obou rivalů dosahuje v některých verzích až 2.000 Euro, samozřejmě vždy ve prospěch Astry.

Nechme se překvapit, s jakým ceníkem příjde již v únoru český importér Volkswagenu.

Jak vidíte duel vy, čtenáři Auto.cz?
Který z obou rivalů se vám zamlouvá více a který byste si koupili, mít oněch 15.220 Euro v ruce?
Jaký automobil na českém trhu byste si teď koupili mít v ruce ekvivalent 15200 Euro, tedy cca 490.000,-Kč? A proč?

Další informace o novém Golfu najdete na odkazech:
První jízdní dojmy - Volkswagen Golf V
Podrobný popis - Volkswagen Golf V.

Další informace o nové Astře najdete na odkaze:
Podrobný popis - Opel Astra.

Spolupracujeme s TipCars.com
NYT: Putin osobně nařídil vměšování do voleb v USA NYT: Putin osobně nařídil vměšování do voleb v USA

Donald Trump dostal loni v lednu dva týdny před svou…

Komentář Petra Koubského: Google a peníze do kasičky Komentář Petra Koubského: Google a peníze do kasičky

Představte si, že máte na účtu sto tisíc a za nějaký…

Ministerstva marně hledají odborné náměstky Ministerstva marně hledají odborné náměstky

Zatímco vládní ANO a ČSSD přemýšlejí, že by si navzájem…

Vláda chce novelou zákona omezit přístup k informacím o trestním řízení Vláda chce novelou zákona omezit přístup k informacím o trestním řízení

Vládní návrh zákona o zpracování osobních údajů omezí i…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Místo volantu kleště, místo sedačky kyblík. Takové auto zastavili policisté Místo volantu kleště, místo sedačky kyblík. Takové auto zastavili policisté

Jízdu vskutku odvážného řidiče museli řešit dopravní…

Zpátky do alternativní historie. Jak by vypadal retro Prius, Cayenne a další? Zpátky do alternativní historie. Jak by vypadal retro Prius, Cayenne a další?

Umíte si představit Prius navržený Toyotou v 70. letech,…

 



Ojetý Opel Astra H (2004 - 2010): Rehabilitovala své jméno Ojetý Opel Astra H (2004 - 2010): Rehabilitovala své jméno

Třetí generace Astry s přídomkem H dokázala věc takřka…

Ojetý Opel Astra H: Motory jsou OK, pozor však na elektroniku Ojetý Opel Astra H: Motory jsou OK, pozor však na elektroniku

Když přišel Opel Astra v roce 2004 na trh, žil ve stínu…

 



 



Blesk.cz

Poslední rozloučení s hercem Glazarem: Troška uvízl v koloně, přišel pět minut po začátku obřadu!

Poslední rozloučení s hercem Glazarem: Troška uvízl…

Herec, jenž v Troškových Kameňácích ztvárnil Matku představenou, Václav Glazar, zemřel na zástavu srdce ve…

Zamrazte si vitamíny na zimu! 6 rad, jak nejlépe uchovat ovoce na vánoční bublaninu

Zamrazte si vitamíny na zimu! 6 rad, jak nejlépe…

Jahod, maliny, rybíz, třešně, borůvky, meruňky… ovoce nepřeberné množství, jenže za pár týdnů bude po sezoně a…

 

iSport.cz

Fantasy fotbalové ligy je tu! Sestav si vlastní tým a hraj o 200 tisíc

Fantasy fotbalové ligy je tu! Sestav si vlastní tým…

Už dnes začne první fotbalová liga. To je výborná zpráva i pro hráče Sazka Fantasy, kteří se mohou těšit na…

Hašek a Hřebík po MS: Musíme se změnit, pak přijde český Hazard

Hašek a Hřebík po MS: Musíme se změnit, pak přijde…

Mistrovství světa skončilo, je čas hodnotit. Trendy, týmy, hráče… Ve speciální debatě iSport TV a deníku Sport,…

 

Reflex.cz

Generál Šedivý: Zastavte migraci než bude pozdě, na Balkáně už jsou znovu buňky islámských teroristů

Generál Šedivý: Zastavte migraci než bude pozdě, na…

Začalo složité období. Bývalý náčelník generálního štábu české armády Jiří Šedivý vidí ve světě zásadní…

Radek Banga z Gipsy.cz přinesl do šapitó Reflexu fóry a politickou nekorektnost

Radek Banga z Gipsy.cz přinesl do šapitó Reflexu…

Že má Radek Banga, šestatřicetiletý frontman kapely Gipsy.cz a král romano hip hopu, dobrý smysl pro humor, se…