Astra nebo Golf ? Kdo z nich je lepší ?

Astra nebo Golf ? Kdo z nich je lepší ?

 
 

Již jen týdny dělí oba konkurenty od duelu na evropských trzích a tak se pojďme podívat na přímé srovnání nových kompaktů, které mají být novým vrcholem nižší střední třídy.

Již jen týdny dělí oba konkurenty od duelu na evropských trzích a tak se pojďme podívat na přímé srovnání nových kompaktů, které mají být novým vrcholem nižší střední třídy.

Protože jsme zatím vyzkoušeli na vlastní kůži pouze nového Golfa, srovnání to bude spíše teoretické.

Jak všichni víme, hodnocení designu je velmi subjektivní, a proto zůstaneme u konstatování, že Golf je mnohem konzervativnější, jakoby šlo o důkladnější facelift čtvrté generace. Design Astry je odvážnější. Čelní partie Golfu je evolucí přídě Golfu IV, u Astry jde spíše o revoluci. Větší nápaditost je vidět i na zádi Astry, Golf nese prvky zádě Touarega a Phaetonu. Již několikrát se však ukázalo, že lidé kupují Golf právě pro jeho charakteristické rysy, takže proč je měnit, řekli si už popáté ve Wolfsburgu.

Nechme ale v tuto chvíli emoce stranou, rozhodující jsou čísla. Pročetli jsme technická data, podrobné tiskové informace obou výrobců a dostupné ceníky, abychom proti sobě postavili čísla základních modelů Volkswagenu Golf a Opelu Astra.

Oba vozy vyjedou za zákazníky se čtyřválci o objemu 1,4 litru. Motor Astry je o 11 kW silnější a dynamika základního modelu je výrazně lepší. Z 0 na 100 km/h zrychlí Astra o 1 sekundu dříve a také maximální rychlost je vyšší (o 14 km/h) ve srovnání s Golfem. Na spotřebě paliva se vyšší výkon negativně neprojevil, je tomu právě naopak. Astře stačí 6,3 l/100 km, ale Golf potřebuje na 100 kilometrů o půllitr benzínu více.

                               
Motor                               Astra       Golf
typ motoru                          zážehový    zážehový
válce/ventily                       4/4         4/4 
zdvihový objem (cm3)                1389        1390
nejvyšší výkon (kW/ot. min.)        66/5600     55/5000 
nejvyšší toč. moment (Nm/ot. min.)  125/4000    126/3800

Jízdní vlastnosti zatím můžeme jen obtížně srovnávat, ale podvozek Golfu má papírově navrch. Nákladná čtyřprvková zadní náprava by měla dohnat ztrátu Golfu (a koncernových derivátů postavených na stejném podvozku) v oblasti jízdních vlastností, když v minulé generaci určil nový standard Ford Focus s pětiprvkovým zavěšením zadních kol. Astra má podvozek klasický, tedy modifikovaný McPherson vpředu a vlečená ramena spojená příčkou vzadu. K tomu se však poprvé v této třídě může přidat elektronicky řízené tlumení CDC, které se dokáže během několika milisekund adaptovat na horší povrch vozovky nebo kritickou situaci (například vyhýbací manévr). Také reakce řízení a pedálu akcelerátoru Astry může být po stisku kouzelného tlačítka na přístrojové desce stát mnohem přímější a tedy sportovnější. Jak dobře bude elektronika Astry schopna nahradit přesně definované vedení kol Golfu, ukážou až první testy.

                               
Provozní vlastnosti                 Astra       Golf
maximální rychlost (km/h)           178         164
0-100 km/h (s)                      13,7        14,7 
kombinovaná spotřeba  (l/100 km)    6,3         6,8  
Vnější rozměry obou vazů jsou velmi blízké, Astra však přece jen získává několik centimetrů do délky, Golf je o 2,5 cm vyšší. Oba vozy nabízení více místa v interiéru než jejich předchůdci a ve vzájemném srovnání vítězí Golf, zejména díky většímu prostoru na zadních sedadlech v oblasti loktů a ramen. Interiér Astry je vyroben z hodnotnějších materiálů, úspora na materiálech uvnitř Golfu se možná Volkswagenu vymstí.

             
Rozměry a hmotnosti                 Astra       Golf
zav. prostor/sklopená sedadla (l)   350/1270    350/1305            
poh. hmotnost/nosnost (kg)          1155/475    1154/421  
rozměr pneu                         195/65 R15  195/65 R15  

Rozměry vnější v mm Délka 4249 4204 Šířka 1753 1759 Výška 1460 1485 Rozvor 2614 2578

Rozměry vnitřní v mm podélný prostor vpředu 1064 1046 podélný prostor vzadu 907 901 výška nad sedadlem vpředu 988 987 výška nad sedadlem vzadu 977 979 šířka vpředu 1370 1390 šířka vzadu 1342 1386

Astra nabízí modernější techniku a svěží design za lepší cenu. Golf je klasika, která v tomto vydání asi povede třídu svými jízdními vlastnostmi a prostorem uvnitř.

Golf i ve svém pátém vydání získal náskok před ostatním startovním polem v nižší střední třídě, ale nechá si to také dobře zaplatit. V Německu se nový Golf již několik měsíců prodává, Astra příjde na trh až v únoru. Teprve pak se uvidí zda základní cena Golfu 15.220 Euro za 3dveřovou verzi není trochu moc. Nejlevnější 5dveřový Golf stojí v Německu 16.215 Euro, zatímco základní Astra se silnějším motorem a 5dveřovou karosérií příjde na 15.200 Euro. Cenový rozdíl obou rivalů dosahuje v některých verzích až 2.000 Euro, samozřejmě vždy ve prospěch Astry.

Nechme se překvapit, s jakým ceníkem příjde již v únoru český importér Volkswagenu.

Jak vidíte duel vy, čtenáři Auto.cz?
Který z obou rivalů se vám zamlouvá více a který byste si koupili, mít oněch 15.220 Euro v ruce?
Jaký automobil na českém trhu byste si teď koupili mít v ruce ekvivalent 15200 Euro, tedy cca 490.000,-Kč? A proč?

Další informace o novém Golfu najdete na odkazech:
První jízdní dojmy - Volkswagen Golf V
Podrobný popis - Volkswagen Golf V.

Další informace o nové Astře najdete na odkaze:
Podrobný popis - Opel Astra.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Marka Schwarzmanna: Šok sem, šok tam Zápisník Marka Schwarzmanna: Šok sem, šok tam

Tak nám zrušili Slavíka. Tenhle šok dvaačtyřicetinásobný…

USA uvalily sankce na čínskou armádní agenturu, nakupovala zbraně z Ruska USA uvalily sankce na čínskou armádní agenturu, nakupovala zbraně z Ruska

Spojené státy uvalily sankce na čínskou armádní agenturu…

Propad liry přiměl Turecko ke snížení odhadu růstu HDP Propad liry přiměl Turecko ke snížení odhadu růstu HDP

Turecký ministr financí Berat Albayrak předpokládá, že…

Na Viktoriině jezeře se převrátil trajekt, zahynulo nejméně 44 lidí Na Viktoriině jezeře se převrátil trajekt, zahynulo nejméně 44 lidí

Nejméně 44 lidí zahynulo, když se na Viktoriině jezeře v…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily

Oficiální premiéra nové Octavie proběhne až v příštím…

Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Seat dnes večer oficiálně představil své největší SUV…

 



Ojetý Opel Astra H (2004 - 2010): Rehabilitovala své jméno Ojetý Opel Astra H (2004 - 2010): Rehabilitovala své jméno

Třetí generace Astry s přídomkem H dokázala věc takřka…

Ojetý Opel Astra H: Motory jsou OK, pozor však na elektroniku Ojetý Opel Astra H: Motory jsou OK, pozor však na elektroniku

Když přišel Opel Astra v roce 2004 na trh, žil ve stínu…

 



 
Seat Tarraco poprvé naživo: Sportovnější medvěd s větším kufrem

Seat Tarraco poprvé naživo: Sportovnější medvěd s větším kufrem

Včera

Největší SUV Seatu jsme si prohlédli ve městě, které mu dalo jméno. Tarraco je historický název španělského města Tarragona, které za antického Říma bývalo důležitým přístavem.




Blesk.cz

Žena (30) zadržená za krádež utekla z cely, po dvou hodinách ji zatkli za prostituci

Žena (30) zadržená za krádež utekla z cely, po dvou…

Američtí policisté zavřeli Amber Gonzales (30) do cely předběžného zadržení za krádež mobilního telefonu.…

Eliška Bučková už není po rozchodu s Vágnerem sama: Mrkejte, kdo ji utěšuje!

Eliška Bučková už není po rozchodu s Vágnerem sama:…

Od začátku to vypadalo, že tihle dva spolu skončí nejenom před oltářem, ale i do konce života. Přesto se Eliška…

 

iSport.cz

Spokojený Souček: Měli jsme super kombinace, teď to bude jednodušší

Spokojený Souček: Měli jsme super kombinace, teď to…

Byl zase všude, ukázal, jak dobrou formu má. Záložník Slavie Tomáš Souček mohl proti Bordeaux (1:0) dokonce i…

Slavia – Bordeaux 1:0. První výhru ve skupině trefila Zmrhalova paráda

Slavia – Bordeaux 1:0. První výhru ve skupině…

Fotbalisté Slavie vstoupili do základní skupiny C Evropské ligy domácím vítězstvím 1:0 nad francouzským…

 

Reflex.cz

Cestování s dětmi: Výzva i šance na nové zážitky, chce to ale dobrý plán

Cestování s dětmi: Výzva i šance na nové zážitky,…

Cestování je nám nejdostupnější v historii: low-cost letenky, sdílené ubytování, lokální průvodci. To všechno…

Protidrogová koordinátorka: Chlast chci zdražit. Když ale Babiš sníží daně z alkoholu, nemám problém!

Protidrogová koordinátorka: Chlast chci zdražit.…

Už nepíšu dávno o drogách, nikoho včetně mne už dnes nezajímají. Ani toto není článek o drogách, o legální droze…