Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Atlanta odmítla pojmenovat ulici po Ferdinandu Porsche, protože byl nacista

Přejmenovaná ulice nedaleko atlantského letiště se nakonec bude jmenovat Porsche Avenue.
Zpět na článek
6. 10. 2012 17:47
6. 10. 2012 18:57
7. 10. 2012 11:12
8. 10. 2012 10:40
6. 10. 2012 22:16
7. 10. 2012 09:07
6. 10. 2012 23:11
7. 10. 2012 22:13
8. 10. 2012 09:24
7. 10. 2012 02:17
7. 10. 2012 11:51
7. 10. 2012 17:43
8. 10. 2012 08:32
6. 10. 2012 14:33
A bude diskuzní mela.
>:D
Rozbalit vlákno
0
6. 10. 2012 14:43
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
8
6. 10. 2012 14:51
Re: Ve stručnosti...
Na druhou stranu najdeš v USA spoustu ulic pojmenovaných po von Braunovi. Sice ne přímo v Atlantě, ale stejně.
Avatar - PlugIN
6. 10. 2012 15:07
Re: Ve stručnosti...
Jo jenže díky von Braunovi a Konradu Zusem atd si lidi myslí že v Americe něco velkého kdy vynalezli ....
6. 10. 2012 15:30
Re: Ve stručnosti...
Zdá se ti, že toho USA málo vynalezli? USA jsou už víc než jedno století vědeckou a technologickou velmocí. Jsou tam nejúspěšnější univerzity a sídlí tam velká část špičkových technologických firmem.
6. 10. 2012 16:15
Re: Ve stručnosti...
Když měli tak skvělé univerzity, proč třeba Oppenheimer studoval v Evropě? Před druhou světovou válkou jejich vysoké školství nebylo nic světoborného. Pokud jsi chtěl špičkovou úroveň vzdělání a výzkumu, musel jsi do Evropy. V té době bylo v americké vědecké komunitě neobvyklé, aby nadějní vědci studovali pouze doma. Výjimkou byl například Ernest Lawrence.
Avatar - PlugIN
8. 10. 2012 00:20
Re: Ve stručnosti...
No po válce kdy donutili všechny Evropské vědce přejít do USA už samozřejmě ano :-) Do té doby ani ťuk. No tedy je tu telefon, kterej si patentoval amík Bell v roce 1876, jenže v roce 1849 už ho vynalezl ital Meucci .... a 1860 němec Reis.
Avatar - PlugIN
8. 10. 2012 00:30
Re: Ve stručnosti...
I ta technologie Stealth kterou se amíci tak chlubí jen ukradnutá.
[odkaz]
Avatar - Barrichello
6. 10. 2012 21:59
Re: Ve stručnosti...
no těmto moudrým pánům, keré us vláda podporovala zdhora sdola, měli velký tým spolupracovníků a veškeré podmínky pro svojí činnost vyfoukl rybník jakejsi Serjoža Koroljov >:D >:D >:D

Znajet ribjata?
8. 10. 2012 08:56
Re: Ve stručnosti...
Ribjata něznajut, protože Koroljov nebyl až tak úplně správný soudruh a popularitu si nezasloužil. Něznajut ani to, že i na východ odjelo z Německa pěkných pár vlaků se vzácným nákladem.
Avatar - Martin911Turbo
6. 10. 2012 15:13
Zabeďňěnost USA
Zabeďněnost lidi v USA opravdu nezná mezí... Aspoň, že inteligenti nechali název Porsche Avenue
Rozbalit vlákno
9
6. 10. 2012 15:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 10. 2012 15:28
Re: Zabeďňěnost USA
Ale oni mají pravdu, jen aby byli ale v tomto přístupu konzistentní.
Avatar - WinDiesel
6. 10. 2012 18:06
Re: Zabeďňěnost USA
To nam pise clovek, ktery ma zjevne potize napsat spravne slovo zabednenost. :-)
Avatar - Martin911Turbo
6. 10. 2012 18:22
Re: Zabeďňěnost USA
Chlapče já ty příispevky píšu z mobilu, který za mě slova dopisuje a ještě k tomu za jízdy jako spolujezdec, takže sklidni hormon
Nevěřím tomu, ze osoba Ferdinand Porsche někoho mučil nebo nechal zabít
6. 10. 2012 18:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 10. 2012 20:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
6. 10. 2012 21:56
Re: Zabeďňěnost USA
On za to nemohl přeci, stejně jako VW nemůže za rozvodáky.

Soudruh Áda fuhrer ho povýšil, za zásluhy a tak, přeci to nebude odmítat ne. Jinak byl Ferry lidumil, přeci udělal Brouka jako vozítko pro masy, lidový vůz. Kdepak tank, to je pomluva.

Taak ted budu označen za fanatickýho amíka, i když vlastě sem ten bolševiskej synek jak prohlásil BeranK a když to řekl on, tak to přeci musí být pravda.

Nu što malčici......sajuz nerušimi respublik svabodnyj spsila na věky velikaja rus, da zdravstojet sozdanyj jedinij magučij savětskyj sajuuuzz
Avatar - BruceWayne
7. 10. 2012 09:37
Re: Zabeďňěnost USA
Ono je skoro jedno, Klaus se původně jmenoval Pružinskij, ale po válce se jeho ruský otec-důstojník rozhodl přejmenovat svoji rodinu na přijatelnější příjmení, aby dobře asimiloval do české kotliny >:D A to je fakt. Livie také pochází z komunistické rodiny, :no: A tak můžeme pátrat dál .....
Avatar - KubikCv
6. 10. 2012 18:28
Re: Zabeďňěnost USA
Wine asi nemáš dost Ferdinandovskej nick >:D
Avatar - Dylan McKay
6. 10. 2012 15:42
stín minulosti
Rodina našeho exprezidenta byla s nacisty jedna ruka, a taky se podle něho jmenuje letiště. Někde se s minulostí ještě nevypořádali...
Rozbalit vlákno
29
6. 10. 2012 15:51
Re: stín minulosti
To jsou 2 dost rozdílné věci. ;-) Havel snad nebyl ani nacista, ani nebyl v NSDAP, nebo se pletu?
Avatar - lordlord
6. 10. 2012 16:47
Re: stín minulosti
ale jeho bratr asi ano
6. 10. 2012 20:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
7. 10. 2012 11:34
Re: stín minulosti
>:D >:D :yes:
Avatar - KubikCv
6. 10. 2012 16:57
Re: stín minulosti
:yes:
někde dokonce byla fotografie Vašíka jak sedí na klíně německého důstojníka.

A jediný on prolomil Benešovy dekrety...

co takhle nevozit na autě CZ,ale jen Z jako ***istán?
6. 10. 2012 17:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - KubikCv
6. 10. 2012 18:08
Re: stín minulosti
tady jde o vazby jeho otce na nacisty a následné vracení majetku...to psychiatr nevyřeší
6. 10. 2012 18:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - KubikCv
6. 10. 2012 18:55
Re: stín minulosti
tak ještě jednou..reagoval jsem na příspěvek o tom že Havlova rodina byla s nacisty jedna ruka....to že Vašík seděl oficírovi na klíně je jen dodatečná informace,která to může jen potvrdit.Nejsem historik...ale Havlovi staršímu se kamarádství s nacisty hodilo když se potřeboval zbavit nepohodlných lidí...

Jak slyším jméno Havel otvírá se mi nůž v kapse...tohodle člověka jsem nesnášel za jeho života a jeho glorifikace po smrti je neskutečnej hnus...
6. 10. 2012 19:03
Re: stín minulosti
Taháte sem něco co sem nepatří !
Avatar - KubikCv
6. 10. 2012 19:15
Re: stín minulosti
my ne...to auto.cz >:D
8. 10. 2012 08:33
Re: stín minulosti
To kdysi nějaký blb k fotce na internetu napsal, aniž by cokoliv věděl, že bloňďáček na klíně oficíra je Havel a ostatní to bezmyšlenkově přebírají. :'-(

Starý Havel podnikal hlavně ve filmovém průmyslu, který jel dál i za protektorátu, podobně jako ostatní průmyslové obory a podniky. Vůbec našim podnikatelům jejich tehdejší pozice nezávidím, hranice mezi kolaborací, ztrátou majetku a koncentrákem byla velice úzká. Toho po válce lacině zneužívali bolševici. Koho chtěli obvinit, na toho něco našli (J.A.Baťa, Vlasta Burian, Hans Ledwinka, aj.), zatímco nejochotnější kolaboranti rychle převlékali kabáty. Nemusíš milovat Havla, ale než něco napíšeš, pořádně si to, prosím,rozmysli.
8. 10. 2012 09:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 10. 2012 18:54
Re: stín minulosti
Pozor na to! Vaše babička byla možná zmatená, když ji po válce někdo v posteli oslovoval jinak než fraulein a stejně to z vás nedělá nacistu.

BTW: Benešovy dekrety nebyli nic jiného než akt nenávisti. I když je s ohledem na dobu chápu, tak s postupem let jsou nepřijatelné.
Avatar - Barrichello
6. 10. 2012 22:02
Re: stín minulosti
Ano, takže je dobré vrátit majetek kolaborantům a nacistickým rodinám které schvalovali to co nacistický režim prováděl.

Jdu blejt velebnosti
7. 10. 2012 11:33
Re: stín minulosti
No nechtěl bych to příliš rozvádět, ale dle mého jsme se zachovali tímto úplně stejně jako oni k nám. A to nedělá nic dobrého. Samozdřejmě tam bylo spousta sympatizantů a ti se určitě dali dohledat, třeba členstvím v NSDAP apod. Ale také tam bylo spousta obyčejných lidí, které to postihlo taky. Jak říkám s ohledem na dobu to chápu, ale mělo to být provedené mnohem lépe. A jak je známo, špatná rozhodnutí se mají napravit. Nicméně souhlasím s tím, že tohle taky mohlo být provedeno lépe. A mělo se prošetřit ať už podle členství ve straně atd. komu vrátit a komu ne.
Avatar - Andromeda
7. 10. 2012 13:33
Re: stín minulosti
Hmm, další obdivovatel lidí jako byl prý historik ( nyní stejně kvalitní sorta jako tzv. novináři ) Mlynárik ... Možná by se měly vítězné mocnosti omluvit Německu a jeho spojencům za II.WW , vítězství v ní a platit reparace , ne ??? V opačném případě by jsi nejspíše měl tu možnost poznat krásy sibiřské stepy coby příslušník nižší rasy ... Apropo, když už tak vehementně a znale kopeš do vlastních řad -> to samé se stalo nejen v tehdejší ČR , a pokud máš z toho aktu trauma , nic Ti nebrání navštívit pravidelné srazy landsmanšaftu a buď projevit verbálně účast, nebo rovnou začít aktivně přepisovat dějiny, což už vlastně děláš ...
Avatar - Barrichello
7. 10. 2012 19:49
Re: stín minulosti
>:D >:D >:D >:D
8. 10. 2012 09:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 10. 2012 09:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 10. 2012 09:04
Re: stín minulosti
:yes:
Musím se, přiznat, že čím více o tom vím a přemýšlím, chápu stále méně. S tím už nic nenaděláme. Vyloženě se stydím za to, jaké paskvily jsou dosud platnými součástmi našeho právního řádu. Ale, dělej s tím něco, když se to našim populistům před každými volbami náramně šikne.
8. 10. 2012 09:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 10. 2012 09:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 10. 2012 17:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
6. 10. 2012 21:51
Re: stín minulosti
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Ronault.
7. 10. 2012 11:36
Re: stín minulosti
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Andromeda
7. 10. 2012 13:42
Re: stín minulosti
Jenže oni to nezastávali pouze nacisté a pováleční komunisté -> v momentě vážného konfliktu, krvavého, krutého či jakoli jinak hlubokého k tomu dojde opět ... V nedávné minulosti např. balkánský konflikt, o tom, co probíhá v Africe nemluvě ...Dějiny koukám začínají r. 45, 48 -> to se panečku pohodlně žije a vytvářejí stejné animozity, jen jsou přece naše, nové a hlavně nesporné, že ...
A vše je to o propagandě, tupé ideologii, její síle, době působení a neschopnosti, neumětelství položit si základní otázku proč více než jednou ( pokud k tomu vůbec dojde ... )...
Nebo se pletu a vše je opravdu jinak, lidé se nějak zásadně oproti třeba antice změnili ???
6. 10. 2012 16:03
Nič nevideli, nič nepočuli a nič nevedeli ...
Všetci vedci a konštruktéri nacistického nemecka po páde Tretej ríše tvrdili, že nevedeli o zverstvách nacizmu a keď náhodou ... tak sa nedalo nič robiť ...

No a Amíci sa tvárili, že tomu veria a ďalej sa nepýtali ..... predsa len tvrdiť, že im k ceste na mesiac pomáhal človek, čo si vybudoval kariéru na kostiach ľudí z koncentrákov príliš trhá uši ....

Okrem toho nie málo firiem zarobili na spolupráci s Nemeckom - hlavne počas vyzbrojovania Hitlera v 30-tich rokoch ... viď. taký Opel ...
Rozbalit vlákno
5
6. 10. 2012 21:43
Re: Nič nevideli, nič nepočuli a nič nevedeli ...
A nielen Opel ale aj BMW [odkaz] Mercedes [odkaz] VW...
8. 10. 2012 12:53
Re: Nič nevideli, nič nepočuli a nič nevedeli ...
a aj IBM. amerika ekonomicky prosperovala a vyhovovalo jej byt akymsi dvornym dodavatelom pre obe strany, preto sa vlastne vojna rozsirila do atlantiku, lebo obe strany vedeli, ze usa dodava a tak ponorky a krizniky brazdili ocean a snazili sa potpit co najviac nakladnych lodi druhej strany (tu mala anglicka strana navrch a sposobovala nemcom obrovske straty. Americky prezident (tusim nixon? ) bol tlaceny to vojny(opoziciou a verejnou mienkou), ale prave vsadzal na tuto ekonomicky kartu, nevyburcovala ho ani explozia v newyorskych lodeniciach sposobena nemeckymi tajnymi sluzbami, ktora znicila stvrt mesta.
Som o tomto pozeral velmi zaujimavy dokument (tajne sluzby v druhej svetovej), ze vlastne tajne sluzby boli jednym z hlavnych pilierov, ktore ovplyvnovali vojnu, len uz to bolo roky dozadu a tak si nepamatam vela veci odtial
8. 10. 2012 13:33
Re: Nič nevideli, nič nepočuli a nič nevedeli ...
Tvůj nick mi vše vysvětlil. :-)
6. 10. 2012 22:40
Re: Nič nevideli, nič nepočuli a nič nevedeli ...
Tak ono se USA moc nemá potřebu chlubit, že na první a druhé světové Válce.
Zrovna tak, že brutálně vydělá na Iráku. Válka prostě nese:(

Např. IBM dodávalo výpočetní systém do V1.2. (!)

Jenže to nemění nic na faktu, že je dobře, když si někdo cení lidských práv a nebojí se dát veřejně najevo odsouzení "celebrity", která se aktivně podílela na jejich porušování.
Avatar - Emel
8. 10. 2012 10:57
Re: Nič nevideli, nič nepočuli a nič nevedeli ...
Zkus třeba napsat, jak USA vydělá na Afghánistánu... docela by mě to zajímalo. Víš jaké náklady jsou s takovou válkou spojené? Kolik jde denně na mzdy vojáků, kolik stojí sociální program pro veterány a pozůstalé, kolik stojí logistika, kolik stojí technika, munice, palivo? Ano, peníze skončí třeba u Amerických firem, ale kde se vezmou? Půjčí se, přece. A tomu ty říkáš vydělat?
Avatar - Martin911Turbo
6. 10. 2012 16:40
co provedl?
Zeptám se, co provedl konlrektniho za zlo Ferdinand Porsche?
USA by měli zklapnout, kde by byl jejich vesmírný program nebýt ex-nacistů!
USA v minulost napáchalo tolik zvěrstev, že nemají co kázat za morálku!!!
Rozbalit vlákno
6
Avatar - lordlord
6. 10. 2012 16:48
Re: co provedl?
využíval vězně viz Utajené projety škoda od Meduny
6. 10. 2012 17:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 10. 2012 18:57
Re: co provedl?
On samotný asi nic neprovedl, ale dělníci v jeho továrně jen těžko zakládali odbory ... jestli chápeš co tím myslím.
6. 10. 2012 22:44
Re: co provedl?
FP byl aktivní nácek, co cheš dál řešit?
Prostě se přenes přes to, že tvůrce Tvé (a mé) ikony na 4ech koech byl ...no sprostý slovo sem psát nebudu:)

Já osobně si občas říkám při prohlížení Dalího obrazů, jak je možný, že něco tak pěknýho udělal takový člověk.
7. 10. 2012 11:12
Re: co provedl?
Zaujimave, ze masivna americka naturalizacia fasistickych vedcov od roku 1945 im vsak nevadi?!
Avatar - Emel
8. 10. 2012 10:40
Re: co provedl?
Byl celebritou nacistického Německa, osobní přítel Hitlera, Himmlera a Sauckela. Vyvíjel nebo vyráběl tanky, stíhače tanků, letadla nebo bomby. Prostě to není někdo, po kom by se měla jmenovat ulice v Atlantě.

Každá země má své kostlivce ve skříni, to ale neznamená, že ztrácí právo kritizovat ostatní a rozhodovat se, kdo je jako osobnost přijatelný a kdo ne.

Účel nesvětí prostředky. I když doktor Mengele dosáhl významných objevů, ulice ve Washingtonu se podle něj asi jmenovat nebude... a stejné je to i s tím vesmírným programem.
6. 10. 2012 18:46
Na minulost se zapomíná
A kdo na ni zapomene tak je holt odsouzen prožít si ji znovu. Ferdinand možná byl nacista jen protože to bylo ,,pohodlné,, a umožnilo mu to něco vytvářet. I když je to vlastně jedno tak by se na to nemělo zapomínat. Být to spravedlivé měl by to mít na čele vyražené celý život. Ono se celkově na nacisty zapomělo hodně rychle ... Aspoň v Atlantě žije někdo kdo se s tím nehodlá smířit.
Rozbalit vlákno
8
6. 10. 2012 18:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 10. 2012 20:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - twistedTSD
6. 10. 2012 23:53
Re: Na minulost se zapomíná
:yes:
6. 10. 2012 20:37
Re: Na minulost se zapomíná
V istej dobe boli mnohí nacistami len z dôvodu, aby prežili. Alebo aby sa mali lepšie. Alebo aby spravili kariéru. A z podobných dôvodov boli mnohí komunistami. Alebo aspoň navonok súhlasili. A kde sú dnes? Koľkí aj dnes aj v tejto diskusii koľkokrát kričia a rečnia, múdri a vyspelí demokrati - a kde boli vtedy? V modrých košeliach a červených šatkách spievali pod vlajkami Internacionálu...
Povedal by som, vážení, držte hubu a krok. Alebo - hoď kameňom, kto si bez viny.
7. 10. 2012 05:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 10. 2012 22:11
Re: Na minulost se zapomíná
Nesúdil by som tak prísne. Nie každý dokáže byť hrdinom.
6. 10. 2012 22:44
Re: Na minulost se zapomíná
:yes:
Avatar - Ronault.
7. 10. 2012 11:39
Re: Na minulost se zapomíná
:yes:
6. 10. 2012 20:29
Je mi to dva,
i kdyby se jmenovali treba Hitler - auta delaji v celosvetovem meritku nejspickovejsi :yes:
Rozbalit vlákno
0
6. 10. 2012 21:15
Amici maju devastacnu amneziu
Kovboji uz akosi zabudli, ako po vojne vsetkych fasistickych vedcov a lekarov prestahovali do USA.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Sonny Crockett
6. 10. 2012 22:09
Nechápu
Nechápu jaký je rozdíl mezi konstruktéry německých tanků a dnešníma konstruktérama amerických tanků, které roznáší americkou demokracii v Asii ... Němce, přiznávám, nijak zvlášť nemusím, ale v tomto prostě rozdíl nevidím.. válka jako válka.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Barrichello
6. 10. 2012 22:13
Re: Nechápu
rozdíl a to celkem zásadní bude ten, že po konstruktérech us tanků se v německu nepojmenovávaj žádný strasse >:D
Avatar - Sonny Crockett
6. 10. 2012 22:23
Re: Nechápu
Tak jistě, žádný americký tankový konstruktér nedělá nic, co by němci žrali tak, jako žerou amíci poršáky, ale o to nejde. Jde o ten dvojí metr, který odsuzuju.
Avatar - Barrichello
6. 10. 2012 22:16
Jinak
první tank byl parní Bulinův tank přeci.

Žárovku vynalezl Ivan Žárovkovič Lucerna už v roce 1765, první jízdní kolo vymyslea Vasilicj Stěpanovič Kolesnikov atd.

Vy jste nečetli knihu o sovětských vynálezcích a vědcích?
Rozbalit vlákno
2
7. 10. 2012 09:07
Re: Jinak
Měděný drát byl taky vynalezen v Rusku. Kolja s Griškou se přetahovali o kopjejku:-)
6. 10. 2012 22:31
Vždyť to nácek byl, tak co řešíte
Sice je to dle mě diskuze na jiném poli a serveru ale:

- nácek to byl a rozhodnutí tedy plně legitimní
- já osobně doufám, že se věci budou pojmenovávat pravýmy jmény nejen ohledně ulic a nejen vAtlantě
Rozbalit vlákno
15
7. 10. 2012 01:03
Re: Vždyť to nácek byl, tak co řešíte
Nácek byl i současný papež - a nikomu to nevadí, všichni se mu klaní a líbou mu ruce. Přistěhovalci v Americe vyvraždili a vyhladověli kolem 10 milionů indiánů, proti těm byl Hitler prakticky lidumil a řeší to dnes někdo? Buffalo Bill je americký národní hrdina a přitom by měl být spíš zatracen jako masový vrah. Ferdinand Porsche pouze dělal to co musel a to co uměl. Rozhodně něměl úmysl škodit, snažil se vyrobit pro svoje spoluobčany lidové vozidlo na které by dosáhl každý němec. Že dostal vyznamenání za zásluhy? Co je na tom divného?
7. 10. 2012 01:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 10. 2012 01:50
Re: Vždyť to nácek byl, tak co řešíte
ta 400 na konci mě fakt pobavila.
Obdivuji lidi, kteří žijí v černobílém světě. Japonsko nic? SSSR, nic? atd. atd.
7. 10. 2012 02:33
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 10. 2012 05:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 10. 2012 09:09
Re: Vždyť to nácek byl, tak co řešíte
však Stalinova ulice snad nikde není...
7. 10. 2012 09:54
Re: Vždyť to nácek byl, tak co řešíte
Jsou. A není jich málo. Na východ od nás je to celkem běžné. Oficiálně se to jmenuje jinak, ale značení zůstalo. Obecně jej nepovažují za negativní postavu dějin.
7. 10. 2012 23:12
Re: Vždyť to nácek byl, tak co řešíte
U nás v Bystrci když se zase řekne "hitlerova dálnice", každý ví kde je, i když oficiálně se tak samozřejmě nejmenuje :-)
7. 10. 2012 09:52
Re: Vždyť to nácek byl, tak co řešíte
Ano, to vím. Já jsem pouze reagoval na to číslo ve spojení s Německem. Hádám, že to bude souhrnné číslo, právě s Japonskem, Itálií, SSSR (při záboru Polska),....
7. 10. 2012 05:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 10. 2012 10:29
Re: Vždyť to nácek byl, tak co řešíte
To, že je současnej pape bejvalej nácek mi vadí, to že předešlý zatáhl mafiánské praktiky do vatikánu taky.

Ale tohle je o oatlantě a FP, drž(me) se k tématu.
Avatar - Ronault.
7. 10. 2012 11:42
Re: Vždyť to nácek byl, tak co řešíte
K tomu nesmyslu: "Po čtrnáctých narozeninách v roce 1941 byl Ratzinger zařazen do Hitlerjugend, neboť od prosince 1939 bylo toto členství povinné pro každého německého chlapce, který dosáhl 14 let."

FP byl v té době dospělý muž, ne povinný člen HJ.
Avatar - Ronault.
7. 10. 2012 11:43
Re: Vždyť to nácek byl, tak co řešíte
Píšeš nesmysly! Když o něčem nevíš, tak si to neber do úst:
"Po čtrnáctých narozeninách v roce 1941 byl Ratzinger zařazen do Hitlerjugend, neboť od prosince 1939 bylo toto členství povinné pro každého německého chlapce, který dosáhl 14 let."

Ratzinger své členství nijak ve svém věku nemohl ovlivnit, Porsche ano.
7. 10. 2012 23:10
Re: Vždyť to nácek byl, tak co řešíte
Když chceme dělat to co umíme a to co dělat chceme, jsou ústupky nutné. Za komunistů taky plno lidí vstoupilo do strany, protože jinak by na různá odpovědná místa přišli blbci, jejichž jedinou kvalifikací byla stranická legitimace. Můj dědeček vstoupil do KSČ, protože jinak by se nikdy nemohl stát ředitelem školy. Mám ho za to snad zatracovat, protože byl ve straně, jejíž jiní členové se dopustili zločinů? On sám nikomu v životě neuškodil, nikoho neudal, pouze pomáhal lidem kde mohl.
FP navrhoval auta. Nenavrhoval plynové komory ani nepodepisoval příkazy k popravě. K tomu navrhl jeden tank, který se ani nevyráběl a postavil pár stíhačů tanků. Měl místo toho utéct někam do lesů a po zbytek života už nic nevytvořit, jen aby nebyl spojován s nacisty?
8. 10. 2012 09:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 10. 2012 23:11
A co Ford?
Zajímalo by mě, jak se v USA zvládli vypořádat s ním. Nevíte někdo, jak ho vnámají tam? Pokud vím, tak to byl velký anitisemita a s nacisty čile obchodoval a jejich ideologii podporoval. Dá se takový člověk nazvat nacistou? Podle mě ano.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Lonestarstate
7. 10. 2012 18:52
Re: A co Ford?
Henry Ford nebyl nacista, socialismus nepodporoval ani náhodou. Ale byl vášnivým antisemitou zejména od doby, kdy se od něj trhli židovští bratři Dodge a založili mu konkurenci. Každopádně tady se řešilo, zda pojmenovat ulici po F.P., členu NSDAP i SS, který aktivně vyvíjel techniku, pro III. říši. To je něco úplně jiného. Samozřejmě někteří čecháčci to hned začnou přirovnávat k tomu, zda někdo někomu jako dítě seděl na kolenou (exprezident) nebo byl jako dítě na dětském táboře pořádaném stranou (papež). Tato mnohdy úmyslná nevole rozlišovat mezi aktivní propagací totalitní ideologie a pouhou existencí v určitém časovém a prostorovém rámci totalitního státu dělá z mnoha Čechů morálně odpudivá stvoření. 8-s
7. 10. 2012 22:13
Re: A co Ford?
Ano, s většinou souhlasím. Ale pokud publikoval "Mezinárodní židovství - celosvětový problém" a byl skutečně zapáleným antisemitou, tak jako sorry, příjde mi to jako velice podobný morální problém. Nebyl v SS/NSDAP, nicméně lidsky mi to není o nic bližší a ulici bych ani po panu Fordovi pojmenovánu mít nechtěl ;-)
8. 10. 2012 09:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 10. 2012 02:17
Renault
A co jako? Renault byl s Ádou taky kamarád... nakonec na to po válce doplatil (neví se podrobnosti, ale nejspíš to byla poválečná msta). Nakonec R 4cv je tak trochu obšvihnutej brouk. Špína se dá vyhrabat na kohokoliv.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ronault.
7. 10. 2012 11:51
Re: Renault
Louis Renault nebyl s Ádou kamarád, nepiš nesmysly.
Po obsazení továrny Renaultu si mohl Louis vybrat, buď bude spolupracovat a povede továrnu nebo bude poslán do koncentračního tábora. Navíc byl zproštěn obvinění.
Tak trochu je to i obšvihnutý Ford model T, ne?

Je podstatný rozdíl být a nebýt straníkem a SSákem.
7. 10. 2012 17:43
Re: Renault
Příště použiji uvozovky ;-) Každopádně R4CV je opravdu inspirovaný Broukem. Ač jsem fandou Renaultu tak si nic nenalhávám. Renault byl kolaborantem. V jeho fabrice se opravovala Německá vojenská technika. Rozhodně to nemohl ovlivnit protože i bez jeho souhlasu by se prostory továrny využívaly ve prospěch němců, ale mohl se od toho distancovat a továrny se vzdát, ale to neudělal a továrnu vedl dál. Jasný je snadný někoho takhle odsoudit... důležitý je nahlížet na to tak, že každý opravený tank byl potencionální hrozbou a vražedným nástrojem. Nikomu nic nevyčítám, pouze konstatuji, že s fašisty to tehdy táhnul kde kdo... nakonec i letadla Fiat sloužila fašistům. Pokud tedy jméno Porsche oslavuje pouze kvalitu vozů s tímto názvem tak v tom nevidím problém. Kdyby chtěli před továrnu sochu heilujícího Ferdy tak to bych jako problém viděl.
Avatar - KubikCv
7. 10. 2012 08:00
VW ve stopách svého vůdce
Když se světová nadvláda nepovedla Adolfovi válkou....tak se o to snaží koncern >:D
Rozbalit vlákno
0
7. 10. 2012 08:07
je plne pravo Atlanty
pojmenovat ulice po kom chteji. Proste to tam fasisticka VW neprolobovala.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ham.
7. 10. 2012 16:49
Slabé znalosti dějepisu v USA
Takže jméno ulice Porsche vadí. Fajn, vzhledem k jeho nacistické historii logický krok. Ovšem na druhé straně jména ulic po Henry Fordovi po celých státech v každém větším městě nevadí. Po tom Henry Fordovi, který ač ze zcela jiného prostředí kde vliv německých nacistů byl nulový přesto s nimi měl dobrovolně pletky a otevřeně hlásal antisemitismu ve svých novinách Dearborn Independent a který už ve dvacátých letech sepsal knihu Mezinárodní židovství - celosvětový problém. Po tom Henry Fordovi, který v Německu založil pobočku Ford Werke AB a dodával německé armádě nákladní vozy a německému lidu upravenou verzi modelu T v době kdy již vládli nacisté a kdy musel vědět jaké věci slouží. Po tom Henry Fordovi který se během druhé světové války rozhodl nezapojit se do válečné výroby, protože nesouhlasil s Rooseveltovou politikou.

Nic nesmyje černý flek na pověsti jména Porsche. Nicméně to stejné platí o Henry Fordovi. Paměť by neměla být selektivní a nacismus nebo kolaborace s ním by neměly být používány selektivně když se to někomu zrovna hodí.
Rozbalit vlákno
10
7. 10. 2012 17:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ham.
7. 10. 2012 17:50
Re: Slabé znalosti dějepisu v USA
Jaké částečně, ve své době byl Ford největší nácek v USA.
Neříkám nic o začátcích Fordu v Evropě. Vznik Ford-Werke je spojen s rokem 1939 kdy Ford reorganizoval výrobu na stavbu válečných trucků (V3000 a V8 série) a mimo aut zde začal vyrábět i turbíny pro rakety V-2.
7. 10. 2012 18:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ham.
7. 10. 2012 18:54
Re: Slabé znalosti dějepisu v USA
To, že nemohl škodit nějakým přímým způsobem protože USA nebyla nacistické země není omluva ani snížení jeho viny. Naopak tím, že vedle nějakého běžného "zapojení se" do nacistického hnutí "produkoval" též teoretické materiály, viz jeho antisemitská kniha, dopouštěl se stejných zločinů jako nacisté v Německu. Nebo je snad Goebels bez viny, protože přímo neřídil vojenské operace ani koncentrační tábory, ale měl na starosti "jen" teoretickou stránku věci?
Doložitelnou pravdou je, že Fordovi uvedené změny v Německu nevadili a naopak se aktivně stavěl proti americké vládě/prezidentovi, takže je nad slunce jasné na čí straně a proti komu stál.
Přístup Američanů k H. Fordovi je stejně falešný jako jejich přístup k von Braunovi, člen NSDAP a SS, vlastně nejelitnější konstruktér třetí říše s neomezeným rozpočtem a se skutečně prokazatelnou vinou za tisíce mrtvých zaviněných raketami V2 a přesto po válce špička amerického raketového programu opět s výsadním postavením a neomezeným rozpočtem.
8. 10. 2012 08:09
Re: Slabé znalosti dějepisu v USA
Jen bych rád upozornil, že tu změnu názvu nezatrhl nějaký federální orgán, ale představitelé města Atlanta. Podíval jsem se, a nenašel v Atlantě ulici H.Forda I., ani von Brauna nebo Lindbergha. Myslím, že občané Atlanty se za své radní stydět nemusí.
Avatar - Ham.
8. 10. 2012 08:40
Re: Slabé znalosti dějepisu v USA
Ano máš pravdu co se týče Atlanty, tam jsem také napsal, že odmítnutí jména Ferdinand Porsche je logický krok. Kritizoval jsem pštrosí politiku v těchto věcech USA jako takových.
7. 10. 2012 18:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 10. 2012 08:43
Re: Slabé znalosti dějepisu v USA
Ford postavil v nemecku v roce 1938 tovarnu jeji jedinny cil by vyrabet nakladaky pro wehrmacht. Dohromady vyrobil pres 100 000 lkw. V roce 1938 dostal rychlou pozadavku na dodani 2000 vojenskych nakladaku z kterymi hitler obsadil sudety. Ford mimo jine financoval nsdap. Spojenci jeho fabriky nikdy nebombardovali i kdyz zamestnaval .zajazce z koncetraku. Kdyby byl nemec tak by po valce odvisel.
8. 10. 2012 09:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
8. 10. 2012 10:34
Re: Slabé znalosti dějepisu v USA
Podle zpráv rádia Jerevan to nebl ani Ford ani GMC ale Opel, nedodal auta ale jízdní kola >:D
8. 10. 2012 08:32
..
BBC kdysi udelalo perfektni dokument kde popredni historici dokazuji ze hitler by bez americkych firem a jejich manageru nikdy nemohl vezt valku. Napr. na obsazeni sudet mu dodal GM pres 2000 vojenskych nakladaku, standart oil pomahal z benzinem, bushova rodina financovala nsdap, ford financoval taky nsdap zato dostal od svojeho pritele adolfa grosskreuz atd......
Rozbalit vlákno
0