19.10. 2012 Michal Fokt

Audi F12 e Sport: Rodina modelů e-tron na dosah

 

Audi oznámilo ukončení vývoje modulárního systému F12 e Sport pro všechny příští elektromobily značky, sportovní verze očividně nevyjímaje.

Audi má s elektromobily velké plány. Dokonce tak velké, že se rozhodlo vyvinout modulární systém, jenž by bylo možné použít v celé škále automobilů od městských miniaut přes vozy střední velikosti až po sportovně orientované modely. Nese tajemné označení F12 e Sport, práce na něm trvaly tři roky a jeho předností je, že nevznikl čistě jako platforma pro elektromobily, ale umožňuje i doplnění o plug-in hybridní systém. Tím bude mít ingolstadtská automobilka a tím pádem i ostatní značky koncernu přístup ke všem technickým řešením, které jsou momentálně v kurzu.

Zajímavé přitom je, že F12 e Sport není systém, jenž využívá Audi R8 e-tron, které zamíří do prodeje jako první. Nejčerstvější technická novinka Audi umožňuje využití až 200 Li-Ion článků o celkové kapacitě až 38 kWh, zatímco R8 má akumulátory s kapacitou 49 kWh. Disponuje také třemi motory, což je o jeden více, než má elektrické R8. Dá se tedy předpokládat, že i budoucí R8 e-tron, pokud nějaký bude, zřejmě bude využívat výrazně modifikovanou varaiantu F12.

Při pomalé jízdě pracuje u F12 e Sport pouze synchronní motor na přední nápravě, zbývající dva asynchronní pro zadní nápravu se aktivují až při vyšších rychlostech. Společný výkon všech tří elektromotorů činí 150 kW (204 k) a točivý moment vrcholí hodnotou 548 Nm.

V kabině najdete základní ovládací prvek pro volbu jízdy vpřed, vzdad, neutrál a parkování, situovaný na středovém tunelu. Všechny ostatní systémy se ovládají prostřednictvím vyjímatelného tabletu, umístěného ve středové konzole. Software by přitom měl být do jisté míry uživatelsky programovatelný. Jako hlavní výhody tohoto systému Audi řadí krom možnosti přizpůsobení různým typům aut i možnost případné výměny samostatných Li-Ion článků, což přijde vhod zejména v případě nehody, přičemž je prostor pro akumulátory chráněn prvky z kovaného hliníku.

Tak kolik času Audi dáváte do chvíle, než představí první EV s touto technikou? Rok, maximálně dva?

Spolupracujeme s TipCars.com
Toshiba se chce zbavit čipové divize, tlumí ztrátu po bankrotu Westinghousu Toshiba se chce zbavit čipové divize, tlumí ztrátu po bankrotu Westinghousu

Akcionáři japonského konglomerátu Toshiba schválili návrh…

Velikonoční králíčci do útulku nepatří Velikonoční králíčci do útulku nepatří

Ve Velké Británii uvažují nad zákazem prodeje domácích…

Poslední opora padla. Čeští exportéři hlasují pro uvolnění koruny Poslední opora padla. Čeští exportéři hlasují pro uvolnění koruny

Politika slabé koruny přestala být atraktivní i pro…

Zápisník Marka Schwarzmanna: Tarify a hry Zápisník Marka Schwarzmanna: Tarify a hry

Tak nám tu prý začala revoluce. A zase tarifová. Při…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

Zlaté písky jsou největším lákadlem Bulharska: 8 důvodů, proč se tam vydat!

Zlaté písky jsou největším lákadlem Bulharska: 8…

Jen 15 kilometrů od Varny, na pobřeží Černého moře, se nachází nejvyhlášenější bulharské letovisko s příznačným…

Pojistit si psa, kočku nebo fretku? Víme, kolik vás to bude stát

Pojistit si psa, kočku nebo fretku? Víme, kolik vás…

Pes nebo kočka jsou pro nás součástí rodiny, a tak jim chceme dopřát to nejlepší, včetně veterinární péče, která…

 

iSport.cz

Washington útočí na Prezidentský pohár, Pittsburgh v krizi. Kosí ho zranění

Washington útočí na Prezidentský pohár, Pittsburgh v…

SOUHRN | Hokejisté Washingtonu uspěli ve středečním utkání NHL na ledě Colorada 5:3 a směřují k zisku…

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to o inteligenci vedení

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to…

Vzbudilo to horkou krev už před startem samotného semifinále Generali play off hokejové extraligy. Fanoušky…

 

Reflex.cz

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte si, jak zní Líza Simpsonová s novým hlasem

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte…

Nedávná smrt herečky a dabérky Heleny Štáchové vznesla otázku, kdo nahradí její hlas v jednom…

Bude euro za 20 korun? Kdy ČNB skoncuje s intervencemi?

Bude euro za 20 korun? Kdy ČNB skoncuje s intervencemi?

Už se nám to blíží. Slib udržet kurs 27 korun za euro dala Česká národní banka do konce března. Pak jej může…