EU6 nafta zere menej, lebo o dusiky sa stara SCR a nie priskrtena ECU, EGR a pasivny Kat. Uz sa tesim, az to zacnu vstci kuchat, to bude este len smradu. :'-(
Nemáš pravdu, SCR dává 1 nevýhodu - cena motorizace je vyšší, ale také 1 výhodu, nastavení motoru umožňuje snížit REÁLNOU spotřebu o 8 až 10%. Toto VW zkoušel na Sharanu a Alhambře a je to tam velmi znát.
Jde o to, že je přísnější norma nutí použít dražší způsob redukce NOx, což jim trochu rozváže ruce v nastavení motoru. Jednoduše řečeno, NOx je daň za účinnost. A SCR je velmi efektivní v redukci NOx z výfukových plynů.
V detailech nových emisních norem nejsem nijak kovaný, ale pokud nová emisní norma povede ke snížení reálných spotřeb, pak toto můžu pouze kvitovat ;-)
Povede jen u dieselů. U benzínů byl potenciál vyčerpán u Euro 5. Tlak vstřikovaného paliva nemá cenu zvyšovat nad 300 bar. U nafty se zvyšuje vstřikovací tlak z 1600 bar na 2000, někdy až na 2200 bar, v případě nových čtyřválců až na 2500 bar, to je hukot. U Volva to umožňuje vydolovat ze 4-válce 2-litru až 174 kW.
Jj, spotřeba půjde zase o kousek dolů. Ale chtělo by to zpřísnit legislativu a kuchání čehokoliv trestat ztrátou techničáku. A samozřejmě to povinně kontrolovat na STK.
To určitě ano. A taky by to ale na druhou stranu chtělo nasadit filtry pevných částic na přímovstřikové benzínové motory. Na diesely je již dlouhou dobu nasazený přísný metr, teď by to chtělo zaměřit se i na benzíny.
Zelené hlávky už jdou po přímovstřikových benzínech jak slípka po flusu. Deutsche Umwelthilfe provedla v listopadu/prosinci sérii měření přímovstřikových benzínů a prohlásila, že produkují mnohonásobné objemy pevných částic než diesely s filtrem a připravují žaloby (nevím jestli na stát nebo přímo na výrobce). Vzhledem k tomu, jak hladce prosadili třeba emisní zóny v německých městech tak myslím, že výrobci už mají připravené filtry a jen čekají až se spustí lavina. Výhoda benzínů je, že filtr vyjde údajně o něco levněji než u dieselu.
Já bych klidně alternativní pohony nezavrhoval ale ne za cenu rušení klasických. Každý ať si vybere co mu hoví. Nic direktivně, jak to EU umí.
A všechno decentralizovat. Vidíme to jak v USA, tak v EU co ty nejvyšší - federální orgány - tropí. Ony totiž v zásadě nemají nic na práci, všechno je stejně řešeno na regionálních úrovních jednotlivých států. Tak vymýšlejí mega-kraviny.
V aktualnom Svete Motoru je popisana situacia v merani emisii u nas - tyka sa to hlavne nafty a pevnych castic. V podstate prejdes aj keby si im to tam cele zadymil - filter,nefilter - metodyka stara x rokov a este aj chybne interpretovana.
Poznam takych, ktory DPF odstranuju uz z principu alebo ze im to moc zere, aj ked problemy s vypalovanim nemali alebo ho odstranuju takzvane preventivne alebo vsetko ma nejaku zivotnost a ked skonci, tak sa im 15-30 000 tisic nechce davat za nieco, co nutne nepotrebuju, aby im auto fungovalo. Moznosti je vela, STK nic nezmoze - kazdemu daju nalepku, inak pojde ku konkurencii a tam sa uz nikdy nevrati.
To, že DPF někdo odstraní ve chvíli kdy se mu nenávratně ucpe pochopím, ale proč to kuchat u novýho auta. Zas tak to spotřebu nezvedá. Kamarád má Megana DCI a jezdí s tím za míň než já s Oktávkou TDI, tak na co to řešit.
Na naftu jezdí velká těžká vozidla, vyšší střední, střední třída, SUV, teréňáky a přesto je průměrná spotřeba dost pod benzínem.
Na benzín jezdí HTP, mikroauta, malá auta a nižší střední třída, a přecxe jezdí za víc než diesely které tahají těžká auta.
Tam kde benzíny prakticky končí (nižší střední), diesel začíná.
Tentokrát si se vytáhl, Googleirvine, předvedl jsi nám efektivitu dieselů v praxi.
Pro ilustraci, typické SUV s dieselem váží 1700 kg až 2200 kg, řada z nich váží přes 2,5 tuny.
Benzínová auta začínají za tunu a končí typicky za 1400 kg.
Re: Kolik budeme opravdu jezdit s nízkou spotřebou?
Kdyz porovnas spotrebu Audi, vw se spritomitorem tak to haze odchylku 40%. Tech 25 je jen sen ;-) Koncern se novymi motory dostane na odchylku tech cca 25% kde uz ostatni jsou. Takze ta zazracne nizka spotreba je vlastne jen priblizeni dnesni standardni spotrebe u konkurence, tj odchylka okolo 20% od papirovych hodnot.
Re: Kolik budeme opravdu jezdit s nízkou spotřebou?
Nejhorší je situace u hybridů? A na to jsi přišel kde? Dělal jsem si průzkum nejrůznějších aut nejrůznějších kategorií dle SpritMonitoru a z cca 130 aut vyráběných v roce 2013 mi vyšlo toto:
atmosférický benzin +19%
turbobenzin (přímý i nepřímý vstřik) + 32%
turbodiesel +32 %
hybrid (párovaný s atmobenzinem) +25%
No ale bude třeba to aktualizovat o nové hybridy s turbobenziny.
Re: Kolik budeme opravdu jezdit s nízkou spotřebou?
Tak zkus německé stránky. A zase filtruješ jednotlivé druhy nafty. Když už chceš porovnávat, zkus se podívat na 1,6 Hondy, SM také ukazuje odchylky od udávané kolem 40%. I když jsou to vesměs pěkné hodnoty.
Re: Kolik budeme opravdu jezdit s nízkou spotřebou?
Tak jsem odectl ty co nemaj BMT (€papirove maj mit 3,8l) a spotreba 1,6 TDI BMT klesla na 5,3l (papirove cca 3,2l) a porad mi to prijde jako hodne divoka odchylka (cca 65%) a dosti vysoka spotreba na to co to ma za parametry. 8-s
Kdyz si zacal o Civicu, tak
Civic papirova , spritmonitor, odchylka
1,6, 88kW 300Nm; 3,6; 4,84; 35%
2,2 110kW 350Nm; 4,2; 5,13; 22%
Proste bavit se o techto koncernovych nalhanych spotrebach nema smysl
Re: Kolik budeme opravdu jezdit s nízkou spotřebou?
Po Německu najedu ročně pravidelně přes deset tisíc km, typický obrázek levého pruhu dálnice jsou za sebou seřazená auta koncernu vw se čtyřválcovými dýzly, která jedou v režimu max. zrychlení a pak maximálky, co provoz dovolí, reálně zrychlování ze 120 na 200 km/h, prakticky pořád plný kotel. Jsou to fleetová auta, pochopitelně, a ve vztahu k údajům spritmonitoru je podstatné, že tato auta tvoří základ statistiky spritmonitoru, a naopak, že dýzlové civiky v Německu v tomto režimu nejezdí, aspoň já je nevídám.
Re: Kolik budeme opravdu jezdit s nízkou spotřebou?
Jsi si jistý, že na spritmonitoru jsou hlavně fleetová auta?
Já si naopak myslím, že tam údaje dávají hlavně soukromí majitelé, ale zmapované to nemám...
Každopádně je fakt, že dříve jsem běžně jezdil s auta za jejich udávanou spotřebu +- pár deci, dnes mám problém při snaze o nízkou spotřebu líznout aspoň tu nejvyšší z udávaných hodnot, to je ale problém metodiky, ne auta jako takového.
Re: Kolik budeme opravdu jezdit s nízkou spotřebou?
Většina těch záznamů jsou překlopené logy gpesek firemních aut. Tedy alespoň u frekventovaných modelů.
Já se těch ofiko hodnot nijak nezastávám, je to laboratoř, jiná věc je ale blábolit o tom, že nejlepší je honda, protože ve spritmonitoru má menší odchylku od tabulek. To je hlavně otázka způsobu používání, modely koncernu vw s dýzlem jsou v D "nejždímanější" auta, co do způsobu použití.
Re: Kolik budeme opravdu jezdit s nízkou spotřebou?
Tak Honda je každopádně vždycky a ve všem nejlepší, to už přece musíš sám dávno vědět...
Je fakt, že SM nezaznamenává třeba aspoň průměrnou rychlost, to by pak vypovídal lépe. Srovnání tabulka versus realita je každopádně prošpikované tolika "ale", že škoda mluvit, a rovněž záleží na tom, jak které šušu co ve SM filtruje, třeba pro Golf Bluemotion to vychází takto: [odkaz]
’ průměr 5,05, nejčastější hodnota 4,9, udávaná spotřeba 3,2, takže odchylka cca 45% a ne 70%.
Re: Kolik budeme opravdu jezdit s nízkou spotřebou?
Tak se na to podívej ještě jednou. Je tam sice histogram, ale ten je vzorkovaný po půl litru. Takže nejčastější hodnotu 4,9 litru tam má jedno jediné auto (zvláštní definice nejčastější hodnoty), protože tímto označením "4,9" jsou označena všechna auta, která mají 4,9 až 5,3 (další chlívek histogramu začíná na 5,4). Tedy 4,93; 5,14; 5,14; 5,14 a 5,25. Kde tam je nejčastější hodnota 4,9, to fakt netuším :-) Docela jasně vidím, že se to pohybuje okolo 5,14 litru, což je i medián a dokonce je to vyšší než ten průměr. A 5,05 je vůči 3,2 větší o 57 %. Dokonce i 4,9 je oproti 3,2 větší o 53 % a ne 45%. Někde máš chybu ve výpočtu.
Takže 70% to není, to je fakt, ale ani 45%. Je to plus minus 55% navrch, a to je hodně.
Re: Kolik budeme opravdu jezdit s nízkou spotřebou?
Jj,máš recht, o jedno se mi to posunulo, omlouvám se. To však nic nemění na tom, že i v těch pěti hodnotách (tedy jak sám správně píšeš 4,77; 4,93; 5,14; 5,14; 5,14. ) není 4,9 rozhodně reprezentativní hodnota - průměr v tomto chlívku histogramu je 5,02 a ne 4,9 - on totiž SM to průměruje podle najetých kilometrů, což pak může jeden borec, který najede haaaaaafo kilometrů, strašně moc ovlivnit. Když to vezmu aritmetickým průměrem (každé auto má váhu jedna), pak mi vyjde 56,76 litrů na 11 aut, což je 5,16 litru a ne 5,05, jak uvádí vážený průměr dle SM. A 5,16 je proti udávaným 3,2 o 61% vyšší číslo. Prostě * rozdíl :-)
Re: Kolik budeme opravdu jezdit s nízkou spotřebou?
Ano, rozdíl to není malý. Mimochodem, na konci máš nějaké BlueTDI, ty mají vyšší normovanou spotřebu. Takže jsi zpět na 56 %. Nakonec, jde o vzorek devíti aut. To je hodně málo.
Re: Kolik budeme opravdu jezdit s nízkou spotřebou?
Tak 61% nebo 56%, furt je to hodně. Jinak k tvému následujícímu příspěvku s tím dolováním dat... S tím určitě souhlasím, proto většinou když se z toho snažím něco aspoň trochu reprezentativního vytřískat, tak si počítám aritmetický průměr a vyhazuju auta, která tam už podle popisu nepatří (třeba když si někdo myslí, že TDI jezdí na benzin :-) Dostanu se pak k přesnějším číslům (neříkám, že přesným), ale déle to trvá. A ano, při počtu cca 10 aut z toho nelze dělat nějaké dalekosáhlé závěry...
Re: Kolik budeme opravdu jezdit s nízkou spotřebou?
Není to špatný nástroj, když chceš sledovat spotřebu sám sobě. Ale jinak... Některé problémy by člověk mohl přejít, kdyby měl dostatečně velký vzorek. A ten moc často nemá.
Re: Kolik budeme opravdu jezdit s nízkou spotřebou?
Jasně, píšu, že záleží, jak se to filtruje.
Spritmonitor je dobrou ukázkou toho, koik asi konkrétní auto "žere", jednoznačně lepší, než tabulka, vytvořená dle norem EU, ale je to prostě hromada čísel a výsledek se dá vhodným filtrem přiohnout dle potřeby :-)
Re: Kolik budeme opravdu jezdit s nízkou spotřebou?
Zapominas ovsem na skutecnost, ze o koupi nenemeckeho auta Nemec uvazuje jen v pripade, pokud si to auto chce nechat az do jeho rozpadu a soucasne jsou mu auta naprosto ukradena, takze typicky duchodce. Samozrejme cest vyjimkam.
A ještě dotaz na motory:
VW Passat a Octavia II měli motor 2,0 TDI CR 81 kW x Seat a audi měli 2,0 TDI CR 88 kW.
A dále měli Passaty 2,0 TDI CR 103 kW x audi a seat 105 kW.
Byly tyto motory shodné pouze s rozdílným naladěním jednotek a nebo se od sebe lišili více?? Díky za info.
U AUDI jsou vždy motory naladěny o něco výše než u VW a přicházejí na trh dříve. Euro 6 motory jsou technicky výrazně odlišné.
Nyní je jasné, že podladěný motor v Audi bude mít 88 kW, normální motory 100/120/140 kW a ve hře je asi ještě biturbo. Tady ovšem vidím rozdíl - biturbo 2,0 TDI pro VW, 6-válce pro luxusní třídu - Audi.
Ještě se Audi liší od VW použitím různých dodatečných "features", zlepšujícími chod motoru, snižujícími spotřebu, zlepšujícími průběh křivek výkonu a krouťáku atd atd.
Motor 2,0 TDI je nyní velmi modulární.
Pokud máš zájem, pošlu ti přes SZ zajímavou prezentaci VW USA. Jsou v ní jak naftové, tak benzínové motory.
Seat má motory VW, ale má v nabídce jeden převlečený model původní AUDI, navíc SEAT často dostával diesely a možná i benzíny naladěné na vyšší výkon - důvodem bylo vytvoření sportovní image značky.
Takže výše uvedené mé kombinace se lišili (motory to jsou časovány do let 2009 - 2011) pouze jiným nastavením výkonu díky jednotce a po "hardwaru" byly tedy shodné?
HW se liší především podle toho zda jsou zastavěné podélně (Audi) nebo příčně (VW, Škoda, Seat, Audi). Vždy se liší řídící jednotkou a naladěním průběhu výkonu v závislosti na otáčkách, to je dáno jednak požadavky dané značky a jednak různými omezeními např. použitých převodovek. Největší rozdíl mezi verzemi 103/105 kW pro příčnou zástavbu je použití/nepoužití AGW což jsou vyvažovací hřídele.
Takže minulá Octavie a současný Yeti jsou vždy bez AGW, v současné generaci Superbu je AGW
Audi všechny motory s AGW.
Jak je to u poslední verze 110kW nevím.
Nejsilnější varianty 125, 130, 135 kW se liší od 103/105/81/88kW většími turby, setrvačníky etc.
Tak pokud si u koncernu muzou nalhat svoje Cx, tak neni o cem. Prelepi se kdejaka skulina na aute, prefouknou gumy s nizkym odporem a spotreba je polovicni nez bude skutecna.
V USA jen částečně. Můžeš mít naměřeno správně a přitom jsou to kraviny. Hyundai prostě podváděl. Ostatní také naměřili nereálné hodnoty, na silnici nedosažitelné, ale pouze HMC si přidávali 1 až 3 mpg na různých modelech.
Klasika. Ještě že ten koncern ta auta vyrábí, jinak by ani nebylo o čem diskutovat. Na Hondu si někdo vzpomene až když s ní někdo v diskuzi vyloženě otravuje. >:D >:D
A4 veze 1.5t coz je OK.
A k te spotrebe mam to, ze jsou v EU zeme, ve kterych ti podle papirovych emisi CO2 napari dan. Takze cim mene oxidu uhliciteho, tim mene dani a to se pocita.
Treba takova insignia 2.0d 88Kw dosahuje 98g CO2 a veze peknych 1.6t, coz se o Opelech obecne vi.
Uz jsem si chtel objedant Pasata (100Kw), ale jeste to promyslim. Jestli se vejde 100Kw A4 do rozpoctu...
Co mi to hosi delate? Takto se nikdy nedostanu do konce.
Nebyl by odkaz na oficialni press release? Tyka se nabidka motoru cele EU?
aj keď som tisíci v poradí, treba to napísať vždy, aby to bolo jasné. Je to len eu nástenková agitka, uradníci stanovili "podmienky" (ako obyčajne hlúpe) a výrobcovia ich z donútenia plnia (ako obyčajne na papieri). Nie je to chyba výrobcov, ako sa úradníci snažia obviňovať, je to chyba úradníkov, ktorí by najradšej riadili aj prevádzku na wc. Ja nepotrebujem úradníka, aby mi povedal, že sa mám pripútať, nepotrebujem úradníka, aby hovoril výrobcovi, že má znižovať spotrebu, výrobca to vie aj bez úradníka. Ale takú ešte nezahrali, aby sa úradník nepresadil a neuviedol do života nejakú ďalšiu kravinu. Nespochybňujem, že tie nové motory môžu ušetriť pár deci (litre v praxi určite nie), ale ide len o úradnícku šaškáreň.