Když Audi vytáhlo s tímhle sloganem, mělo Vorsprung možná tak jen před produkcí z DDR a Technik byla snad nejnespolehlivější, co se dalo v Evropě koupit.
Na druhou stranu díky Audi tu máme Golfa a Polo, protože tyto projekty, na které Audi nemělo peníze, VW po akvizici beze změn poslal do výroby.
Rok 1981 už je daleko, quattro cpou Japonci i do kei-třídy, no chtělo by to další Sprung. :-)
Jinak gratuluju ke kulatinám, je tak dál. :yes:
FIRE UP THE QUATTRO!
Stále se spekuluje o tom, že Golf I je Trabant 603 prodaný na příkaz Strany na západ ;-)
Nezapomeň taky, že v roce 1970 ještě socialistické hospodářství zdaleka nebylo tak zaostalé (resp. Československá socialistická republika Německá demokratická republika patřily svým potenciálem ke světové špičce). Hroutit se vše začalo cca o 10 let později...
Řeší snad někdo třeba nesrovnatelně stupidnější slogany k pracím práškům? Je to především a jen reklamní slogan, mimochodem určitě realtivně rozumnější, než třeba známý: "Peugeot - jízda vašeho života" (viz TG). :-)
No, jestli myslíš nasazení Quattra do rally, tak o "totálním ztrapnění" zbytku světa bych tedy rozhodně nemluvil. Quattro začalo závodit v roce 1980, ale mistrovský titul mezi konstruktéry získalo "až" v roce 1982 a mezi jezdci ještě o rok později.
A celkové 2+2 tituly jsou hezký výsledek, ale bylo i mnoho úspěšnějších konkurentů a to i ve stejném období. Viz:
[odkaz]
Pravda je někde "mezi vámá" Totální ztrapění je hodně přehnané slovní spojení, ale Audi Quattro mělo jasně lepší časy, než ostatní, ještě v době, kdy bylo nasazováno "zkušebně", tedy mimo ostré soutěžní časy... a že quattro způsobilo v rally "quattro revoluci", tak o tom nemůže být pochyb... ;-)
Spíš mluvím o nasazení téhle technologie do normálního provozu, kdy bylo krátké quattro až do nástupu Delty 4WD nedostižnou modlou.
V rally to bylo mezi Audi a Lancií vyrovnané ;-)
Tak to spíš, ale ani v tom nebylo Quattro první:
[odkaz]
[odkaz]
Jensen FF byl samozřejmě extrémně drahá malóseriovka a Eagle se do Evropy dostal jen v nevelkém počtu, ale Quattro taky nebylo nic levného.
Opravdu levné auto s pohonem 4x4 (a mimochodem první sériovka s pohonem 4x4 a motorem napříč) se objevilo až o pár let později:
[odkaz]
Nasazení technologie do normálního provozu. To jako myslíš výrobního postupu? Škoda že se dnes neučí, alespoň na středních školách jako dříve, rozlišování významů cizích slov. Tak alou otevřít Slocník cizích slov a učit se, učit se....
Ne, myslím nasazení technologie 4x4 do normálního každodenního provozu.
Jensen FF měl pravděpodobnost závady při vyjížďce delší než 10 km asi tak 1 a Eagle je zoufalost.
PS: víš, jaký je rozdíl mezi slovem technologie a souslovím výrobní postup?
Dnes se kvůli nepřesnému překladu slova "technology" používá i slovo technologie ve významu "technika"...je to celkem běžné, v oboru pozemních staveb, kde se každodenně pohybuji, už to ve správném významu nepoužívá nikdo, ale lidé před penzí.
Je to to samé, jako používat slovo design pro popis vzhledu. Taky je to blbě, ale v současné době už přijatelné. ;-)
Většina lidí (i v "oborech") taky nehovoří/nekomunikuje v čistě spisovné češtině. Mezi psanou formou spisovné češtiny a hovorovou češtinou je těch rozdílů spousta...
Klasickou Deltu HF 4WD, ten předstupeň Integrale.
S4 byla jen silueta, s produkčním autem neměla nic společného. :-)
Tak ono mi těch legend vypadlo více, 405T16, Metro, RS200, Cossie...Group B celá osmdesátá léta považuju za zlaté období motorismu, na tak úžasný materiál je jeden příspěvek málo.
Vůbec osmdesátá léta podle mě měla nejlepší auta, co kdy byla vyrobena. Neskutečně rychlá, jízdně pořád hlavně na mechanické bázi, řemeslně vydařená a hlavně každé se svým svébytným designem...a hlavně byla to doba, kdy byli konstruktéři otevřeni novým nápadům. Předokolkový osmiválec Ferrari? V-TEC? Kompresor a turbo najednou? Nadupaný usedlý sedan? Proč ne? >:D
Počkej, pytlíkuješ tu skupinu B se skupinou A a s Peugeotem 405 T(urbo) 16, což byl speciál pro dálkové maratony a Pikes Peak. Jinak ale souhlasím, osmdesátky mají hodně, hodně co do sebe :-)