Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi slaví výročí náskoku: 40 let sloganu Vorsprung durch Technik

Slogan „Vorsprung durch Technik“ slaví 40 let. Jak náskok vypadal tehdy a jak vypadá dnes?
Zpět na článek
6. 6. 2011 09:10
6. 6. 2011 09:34
neregistrovaný "Hooonza"
6. 6. 2011 09:40
6. 6. 2011 09:50
neregistrovaný "Hooonza"
6. 6. 2011 12:00
6. 6. 2011 09:44
6. 6. 2011 09:47
neregistrovaný "Hooonza"
6. 6. 2011 12:01
6. 6. 2011 10:01
6. 6. 2011 11:47
6. 6. 2011 11:58
6. 6. 2011 12:43
6. 6. 2011 13:13
6. 6. 2011 13:29
6. 6. 2011 14:17
6. 6. 2011 14:50
6. 6. 2011 15:06
6. 6. 2011 15:14
6. 6. 2011 16:49
6. 6. 2011 16:48
6. 6. 2011 17:44
6. 6. 2011 19:14
6. 6. 2011 12:03
6. 6. 2011 09:10
...
Když Audi vytáhlo s tímhle sloganem, mělo Vorsprung možná tak jen před produkcí z DDR a Technik byla snad nejnespolehlivější, co se dalo v Evropě koupit.
Na druhou stranu díky Audi tu máme Golfa a Polo, protože tyto projekty, na které Audi nemělo peníze, VW po akvizici beze změn poslal do výroby.
Rok 1981 už je daleko, quattro cpou Japonci i do kei-třídy, no chtělo by to další Sprung. :-)

Jinak gratuluju ke kulatinám, je tak dál. :yes:
FIRE UP THE QUATTRO!
Rozbalit vlákno
22
neregistrovaný "Hooonza"
6. 6. 2011 09:34
Re: ...
Stále se spekuluje o tom, že Golf I je Trabant 603 prodaný na příkaz Strany na západ ;-)
Nezapomeň taky, že v roce 1970 ještě socialistické hospodářství zdaleka nebylo tak zaostalé (resp. Československá socialistická republika Německá demokratická republika patřily svým potenciálem ke světové špičce). Hroutit se vše začalo cca o 10 let později...
Avatar - white label
6. 6. 2011 09:40
Re: ...
Tyto populární a poněkud "bulvární" spekulace jsou úsměvné. V době kdy měl VW už i NSU, přece nepotřeboval "techniku" Trabantu...
neregistrovaný "Hooonza"
6. 6. 2011 09:50
Re: ...
Vzpomínáš si na tekuté krystaly? Vynález ÚMCH ČSAV (dnes AVČR). Zůstala snad technologie u nás? Ne ;-) Proč by to tak nemohlo být s Trabantem?
Avatar - white label
6. 6. 2011 12:00
Re: ...
Jak se říká, možné je všechno (na čemž staví i mnou vzpomínaný bulvár), ale ta pravděpodobnost je, i díky tomu faktu s NSU, velmi malá... :-)
Avatar - white label
6. 6. 2011 09:44
Re: ...
Řeší snad někdo třeba nesrovnatelně stupidnější slogany k pracím práškům? Je to především a jen reklamní slogan, mimochodem určitě realtivně rozumnější, než třeba známý: "Peugeot - jízda vašeho života" (viz TG). :-)
neregistrovaný "Hooonza"
6. 6. 2011 09:47
Re: ...
hlavně jim to vydrželo 40 let. Poslední dobou automobilky mění slogany jako na běžícím pásu.
6. 6. 2011 10:01
Re: ...
Neřeším, jen říkám, že ten pravý Vorsprung Audi získalo až v roce 1981, kdy totálně ztrapnili celý svět :-)
6. 6. 2011 11:47
Re: ...
No, jestli myslíš nasazení Quattra do rally, tak o "totálním ztrapnění" zbytku světa bych tedy rozhodně nemluvil. Quattro začalo závodit v roce 1980, ale mistrovský titul mezi konstruktéry získalo "až" v roce 1982 a mezi jezdci ještě o rok později.
A celkové 2+2 tituly jsou hezký výsledek, ale bylo i mnoho úspěšnějších konkurentů a to i ve stejném období. Viz:
[odkaz]
Avatar - white label
6. 6. 2011 11:58
Re: ...
Pravda je někde "mezi vámá" Totální ztrapění je hodně přehnané slovní spojení, ale Audi Quattro mělo jasně lepší časy, než ostatní, ještě v době, kdy bylo nasazováno "zkušebně", tedy mimo ostré soutěžní časy... a že quattro způsobilo v rally "quattro revoluci", tak o tom nemůže být pochyb... ;-)
6. 6. 2011 12:43
Re: ...
Spíš mluvím o nasazení téhle technologie do normálního provozu, kdy bylo krátké quattro až do nástupu Delty 4WD nedostižnou modlou.
V rally to bylo mezi Audi a Lancií vyrovnané ;-)
6. 6. 2011 13:13
Re: ...
Tak to spíš, ale ani v tom nebylo Quattro první:
[odkaz]
[odkaz]
Jensen FF byl samozřejmě extrémně drahá malóseriovka a Eagle se do Evropy dostal jen v nevelkém počtu, ale Quattro taky nebylo nic levného.
Opravdu levné auto s pohonem 4x4 (a mimochodem první sériovka s pohonem 4x4 a motorem napříč) se objevilo až o pár let později:
[odkaz]
6. 6. 2011 13:29
Re: ...
Nasazení technologie do normálního provozu. To jako myslíš výrobního postupu? Škoda že se dnes neučí, alespoň na středních školách jako dříve, rozlišování významů cizích slov. Tak alou otevřít Slocník cizích slov a učit se, učit se....
6. 6. 2011 14:17
Re: ...
Ne, myslím nasazení technologie 4x4 do normálního každodenního provozu.
Jensen FF měl pravděpodobnost závady při vyjížďce delší než 10 km asi tak 1 a Eagle je zoufalost.

PS: víš, jaký je rozdíl mezi slovem technologie a souslovím výrobní postup?
Avatar - white label
6. 6. 2011 14:50
Re: ...
Pak máš zřejmě na mysli: ...nasazení "techniky" 4x4 do normálního každodenního provozu, nikoli "technologie".

technologie:
- nauka zabývající se průmyslovou výrobou
- výrobní postup
6. 6. 2011 15:06
Re: ...
Dnes se kvůli nepřesnému překladu slova "technology" používá i slovo technologie ve významu "technika"...je to celkem běžné, v oboru pozemních staveb, kde se každodenně pohybuji, už to ve správném významu nepoužívá nikdo, ale lidé před penzí.
Je to to samé, jako používat slovo design pro popis vzhledu. Taky je to blbě, ale v současné době už přijatelné. ;-)
Avatar - white label
6. 6. 2011 15:14
Re: ...
Většina lidí (i v "oborech") taky nehovoří/nekomunikuje v čistě spisovné češtině. Mezi psanou formou spisovné češtiny a hovorovou češtinou je těch rozdílů spousta...
6. 6. 2011 16:49
Re: ...
A ani Jensen FF nebyl první....ale to je úplně jiná historie :-)
6. 6. 2011 16:48
Re: ...
Cara Binieri: Deltou 4WD myslíš Deltu S4 skupiny B, nebo až Deltu HF 4WD skupny A? A jedno důležité auto ti z přehledu vypadlo. Peugeot 205 Turbo 16.
6. 6. 2011 17:44
Re: ...
Klasickou Deltu HF 4WD, ten předstupeň Integrale.
S4 byla jen silueta, s produkčním autem neměla nic společného. :-)

Tak ono mi těch legend vypadlo více, 405T16, Metro, RS200, Cossie...Group B celá osmdesátá léta považuju za zlaté období motorismu, na tak úžasný materiál je jeden příspěvek málo.

Vůbec osmdesátá léta podle mě měla nejlepší auta, co kdy byla vyrobena. Neskutečně rychlá, jízdně pořád hlavně na mechanické bázi, řemeslně vydařená a hlavně každé se svým svébytným designem...a hlavně byla to doba, kdy byli konstruktéři otevřeni novým nápadům. Předokolkový osmiválec Ferrari? V-TEC? Kompresor a turbo najednou? Nadupaný usedlý sedan? Proč ne? >:D
6. 6. 2011 19:14
Re: ...
Počkej, pytlíkuješ tu skupinu B se skupinou A a s Peugeotem 405 T(urbo) 16, což byl speciál pro dálkové maratony a Pikes Peak. Jinak ale souhlasím, osmdesátky mají hodně, hodně co do sebe :-)
Avatar - white label
6. 6. 2011 12:03
Re: ...
Nemyslel jsem to "řešení" toho sloganu nějak osobně na tebe. Ten slogan se tu totiž řeší opravdu velmi často...