Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A1: 100.000 vyrobených exemplářů

David Bureš
Diskuze (88)
Dokončení výroby stotisícového Audi A1 přihlížel v Bruselu i belgický král Albert II.

Automobilka Audi vyrobila stotisící exemplář svého nejmenšího modelu A1. Ten se od května 2010 vyrábí v továrně v Bruselu, kam německý výrobce od roku 2007 investoval 300 milionů euro (7,2 miliardy korun).

Výroční A1 sjelo z výrobní linky za účasti belgického krále Alberta II. Jeho výsost po továrně provedli Rupert Stadler, předseda představenstva automobilky Audi, a Gerhard Schneider, mluvčí managementu továrny Audi v Bruselu a generální ředitel Audi pro technologii a logistiku v jedné osobě.

Audi koupilo bruselskou továrnu před čtyřmi roky, od té doby zde investovalo 300 milionů euro (7,2 miliardy korun). Díky této investici byla vybudována karosárna a upravena výrobní linka. Část investic byla vložena také do vyškolení zaměstnanců továrny.

V rámci přestavby továrny zde vznikla podniková restaurace a zdravotnické zařízení, kde mohou zaměstnanci továrny podstoupit speciální preventivní prohlídku, nazvanou Audi Checkup. Vedení automobilky doufá, že tyto prvky přispějí ke spokojenosti zaměstnanců.

Na konci letošního ledna Audi do bruselské továrny přijalo 200 zaměstnanců na stálý úvazek, kteří zde do té doby pracovali jen dočasně. Počet zaměstnanců výrobní haly se tak zastavil na 2.400 lidí.

Továrna je nově otevřená i návštěvníkům, prohlídkovou trasu slavnostně otevřel Benoît Cerexhe, belgický ministr vlády pro bruselský region, který je zodpovědný za ekonomiku, zaměstnanost, vědecký výzkum a zahraniční obchod.

Pro návštěvníky je hala otevřena každý pracovní den. Dvouhodinovou prohlídku je možné absolvovat ve francouzštině, holandštině, angličtině, nebo němčině.

Bruselská továrna Audi byla postavena v roce 1949 pod názvem Anciens Etablissements D’Ieteren Frères. V roce 1970 se zde začaly vyrábět vozy značky Volkswagen.

Od roku 2007 továrnu vlastní Audi, které v hlavním městě Belgie začalo vyrábět model A3. V té době tu byly stále montovány modely Volkswagenu, jmenovitě se jednalo o Golf a Polo. Zatímco výroba Golfu v Bruselu skončila v létě 2007, Polo se zde stavělo do listopadu 2009. Loni v květnu v Bruselu skončila i výroba Audi A3, od té chvíle se tu vyrábí jen model A1.

V březnu německý Auto Bild uvedl, že se A1 špatně prodává. Aby němečtí dealeři vyprodali skladové zásoby, nabízely na nejmenší Audi až 17% slevy.

Audi A1 je v současné době nabízeno se čtyřmi motorizacemi – 1,2 TFSI (63 kW, 160 Nm), 1,4 TFSI (90 kW, 200 Nm) a s turbodieselem 1,6 TDI ve verzích se 77 kW/250 Nm a 66 kW/230 Nm.

V blízké budoucnosti má být představena i ostrá verze poháněná přeplňovaným benzinovým čtyřválcem 2,0 TFSI o výkonu 164 kW (220 k). Otázkou zůstává, zda se bude tento model prodávat jako Audi S1, nebo Audi RS1. Automobilka se v minulosti totiž nechala slyšet, že označení S1 zachová jen v historických análech jako poctu stejnojmennému závodnímu autu. Nabízí se také označení A1 Clubsport, které Audi použilo pro studii pro letošní tuningový sraz Wörtherseetour.

David Bureš
Diskuze (88)
25. 6. 2011 13:37
Re: SUBKOMPAKTNÍ PRÉMIE
DS3 a MiTo sú okrajovou záležitosťou? Na toto je dobrý V-Penicilín aspoň 500g. DS3 a MiTo sú tak pre ich automobilky ako aj v danej triede trhovým bestsellerom a čo je najdôležitejšie, oprávnene. Ich kvality totiž spočívajú v technike a nie v štyroch marketingových kolečkách na prednej kapote. Rešpekt pred AUDI, ale v prípade A1 šliapli do pekného *.
24. 6. 2011 21:43
Re: SUBKOMPAKTNÍ PRÉMIE
Celoevropská čísla nemám, ale v Německu se za 1-5/2001 prodalo 11.140 kusů Audi A1:
[odkaz]

Pro zajímavost, Alfa prodala za stejnou dobu na (celkově oproti Německu zhruba dvoutřetinovém) italském trhu 10.197 kusů MiTa.
[odkaz]
...a v Německu dalších 1.103 ks.

Kolik se prodalo Audi A1 v Itálii bohužel nezjistíme, Italové uvádí vždy jen prvních 10 v kategorii a tam A1 není...
24. 6. 2011 20:25
Předpokládám, že to skončí jako A2 ...
... tedy tiché ukončení výroby.
Avatar - Katikakus
24. 6. 2011 19:08
Re: Já jen aby to nezapadlo pro příští diskuze
Co hulis? Zrejme slusnej matros... >:D
24. 6. 2011 18:14
Re: Já jen aby to nezapadlo pro příští diskuze
Jo, každej ví, co si zač. >:D

Odvolávat se na ostatní, nemáš náhodou problém s vlastní osobností? Dle počtu sebeomluvných a soběvysvětlujících příspěvků, bych to tak i viděl. >:D

PS: Hodinka cesty z práce? To sis ale pěkně šlápnul. A hned na diskuzi. >:D >:D >:D