Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A1: Modernizace znamená příchod tříválců 1.0 TFSI a 1.4 TDI

David Bureš
Diskuze (20)
O příchodu tříválců pod kapotu Audi A1 a A1 Sportback se spekuluje už od jara. Nyní se tříválcových motorů dočkalo nejmenší Audi oficiálně.

Audi A1 se prodává již od roku 2010 a na svém kontě má už více než 500.000 prodaných exemplářů. Automobilka tak rozhodla, že přišel čas na modernizaci tohoto modelu. Hlavní novinkou je příchod dvou nových tříválců – zážehového 1.0 TFSI a vznětového 1.4 TDI.

Nabídka motorů pro modernizovanou A1 bude čítat šest jednotek. Jedná se o nové motory, případně nějakým způsobem upravené. Stávající agregáty budou lehce posílené, A1 nově nabídne výkon v rozmezí 66 kW až 141 kW, zatímco nyní je to 63 kW až 136 kW. Všechny z nich budou dostupné i se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, u vrcholné 1.8 TFSI bude S tronic standardem.

Přeplňovaný litrový motor je prvním benzinovým tříválcem, který kdy Audi nabídlo. Motor má nabídnout výkon 70 kW, přesná hodnota nicméně bude ještě upřesněna. V kombinovaném cyklu si tento agregát má vzít jen 4,3 litru paliva na 100 kilometrů.

Turbodiesel 1.4 TDI dostane přídomek ultra, což znamená, že tento agregát bude zaměřen na co nejnižší spotřebu paliva. V kombinovaném cyklu má tato jednotka s výkonem 66 kW spotřebovat pouze 3,4 litru nafty na 100 kilometrů.

Vrcholem nabídky nadále bude provedení S1. Pod jeho kapotou zůstane 2.0 TFSI o výkonu 170 kW a točivém momentu 370 N.m. Síla motoru je v případě tohoto hot hatche posílána na všechna čtyři kola.

Modernizovaná A1 se dočkala také upraveného vzhledu, jak je ale u vozů Audi zvykem, změny nejsou nijak výrazné. Auto dostalo ostřejší rysy, díky šestiúhelníkové masce single frame, upraveným světlometům nebo přepracovanému nárazníku. Novinkou jsou designové pakety design a sport.

Automobil se dále dočkal nového elektromechanického posilovače řízení nebo možnosti adaptivního podvozku. Systém Drive select pak upraví charakteristiku různých prvků auta.

David Bureš
Diskuze (20)
15. 11. 2014 18:05
Re: .
Je to smutný, ale je to tak :-(
15. 11. 2014 17:06
Re: Takže Fabka
S tymi vykonnymi motormi môze konkurovat rovno nizsiej strednej triede a nie malym autam . Hadam koncern VW sa uz zblaznil 8-s
Avatar - iudex
15. 11. 2014 09:18
Re: .
Nie je to len možné, ale je to isté. VW to už dávnejšie avizoval a i preto robil ten 1,0TSI práve v dvoch výkonových verziách zhodných s 1,2TSI. Emisie klesnú, papierová spotreba tiež, eurokomisár zaplesá. ;-\
Avatar - iudex
15. 11. 2014 09:15
Re: Takže Fabka
No Upu či Citigu by mohol vdýchnuť nový život, s turbom by to už boli dosť živé autíčka.
15. 11. 2014 00:03
Re: .
Z hlediska vyrobce nema smysl produkovat dva motory stejnych parametru. Navic litr bude zrejme euroekologictejsi takže je mozne ze 1,2 konci.