Audi A1: První ženevské dojmy

Audi A1: První ženevské dojmy

 
 

Audi skládá reparát v segmentu supermini. Po zajímavém, ale prodejně neúspěšném, modelu A2 přichází nová A1, která bude soupeřem Alfě Romeo MiTo a Mini od BMW.

Se sjednocováním vzhledu napříč celým portfoliem přišlo v té nejsilnější podobě právě Audi. Proto je příjemnou změnou, že nová A1 z designových linií ostatních modelů této značky vybočuje. Tedy ne, že by nešlo na první pohled poznat značkovou příslušnost, maska chladiče a přední i zadní světla Audi A1 spolehlivě odhalí, ale mimo to rozehrává malý hatchback vlastní styl.

Od tři roky staré studie Audi Metroproject quattro se toho po vzhledové stránce příliš nezměnilo. To znamená, že Audi A1 sází hlavně na osobité pojetí exteriéru.

Tvar karoserie vzdáleně připomíná Volkswagen New Beetle a nová A1 mu v jistém slova smyslu opravdu bude nástupcem. Místo retroauta tady ale máme kus moderního designu, který nespoléhá na okázalé tvary, velké obliny, svalnaté blatníky nebo nečekané křivky. Místo toho pracuje s obvyklou Audi-střídmostí.

Střídmost se ale nevylučuje s hravostí. Hned na počátku zaujmou matně stříbrné oblouky nad okny. A1 ale vybočuje z průměru také kapotou motoru protaženou až do blatníků a vstupem do zavazadlového prostoru, který je tvořen celou výklopnou zádí. Vzhůru se odklápí vše včetně koncových světel, pod kterými se nachází malá obrysová světélka. V zásadě se jedná o naprosto stejné řešení jako u Opelu Insignia ST.

Po usednutí dovnitř se dojmy z designu redukují pouze na střídmost. Jistě, těžko kritizovat Audi za to, že dělá auta jako Audi, ale pokud jste snad čekali něco jiného, musíte ke konkurenci. Mini má mnohem zajímavější interiér, který se k podobné malé stylovce rozhodně hodí víc, a Alfa MiTo je uvnitř zase výrazně hezčí a vyspělejší než oba hlavní konkurenti.

Strohá palubní deska s velkými rovnými plochami nechce ani náznakem maskovat, jaké značky je toto auto. Minimalistické pojetí znamená, že zde máme čtyři kruhové výdechy a vysoko klenutou kapličku přístrojového štítu. Dál už na palubní desce nalezneme jen manuálně vyklápěný LCD displej.

Když k vysoké kapličce přidáte nízko položenou horní hranu čelního okna, nemůže vyjít nic jiného než omezený výhled ve svislém směru. V městském provozu to bude spíše nevýhodou, na druhou stranu společně s klenutým obloukem A sloupku to dodává poloze za volantem zvláštní neopakovatelný pocit. Dojem z toho, že sedíte daleko vysunutí dopředu vlastně ostře kontrastuje s pocity za volantem v Mini.

Vzadu by velký prostor hledal asi jen blázen a ono tam místa mnoho opravdu není. V tomto si může A1 podat ruce s MiTem. Mini nabídne díky svislejším zadním sloupkům místa víc, v tomto ohledu se ale stává jednookým králem. Na čem naopak záleží, je sklápění zadních sedadel, které není v A1 příliš komfortní. Ovládá se páčkou na horní straně opěradel, jenže přístup k ní je složitější jak zezadu, tak zepředu.

V jinak relativně kvalitně provedeném interiéru zamrzí dvě drobnosti. Strop se vzhledově podobá dalším modelům Audi, ale jeho upevnění je na standardy této značky značně chatrné – doufejme, že jde o slabinu předprodukčního modelu. Druhým bodem je rám bočního okna vyvedený v barvě karoserie. Těžko říct, zda jde o úpornou snahu o ušetření finančních prostředků nebo o nástup nové módy (stejný detail naleznete v Alfě Romeo Giulietta). Bezrámová okna konkurence každopádně vypadají o několik úrovní lépe.

Audi A1 hlavně kvůli svému interiéru nenadchne tolik jako Mini a Alfa Romeo MiTo. Jenže jak velký je rozdíl mezi Mini a malou Alfou, podobně se liší i nové Audi od této dvojice. To je dobrou zprávou pro všechny, protože rozdílně pojaté modely uspokojí širší okruh zákazníků. Výhodou Audi by měla být i cena – podle neoficiálních informací bude jen o 1000 Euro dražší než srovnatelně vybavený VW Polo.

Spolupracujeme s TipCars.com
Valachová: Vláda ČSSD s Babišem by musela mít pojistky nepřehlasování Valachová: Vláda ČSSD s Babišem by musela mít pojistky nepřehlasování

Sociální demokraté obnoví jednání o vládní spolupráci s…

Košťata, sudy i pivo. Přečtěte si, co Česko vyváží do Severní Koreje Košťata, sudy i pivo. Přečtěte si, co Česko vyváží do Severní Koreje

Ačkoliv Severní Korea platí za nejizolovanější stát…

ArcelorMittal zřejmě získá svolení k převzetí konkurenční společnosti ArcelorMittal zřejmě získá svolení k převzetí konkurenční společnosti

Největší světový výrobce oceli ArcelorMittal zřejmě získá…

Arabista Pelikán: Spojencům věřit musíme, i kdyby pravdu o chemickém útoku měly Sýrie a Rusko Arabista Pelikán: Spojencům věřit musíme, i kdyby pravdu o chemickém útoku měly Sýrie a Rusko

Na Blízký východ se specializuje, tamní aktuálnímu dění…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi A1: První ženevské dojmy







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz

V losangeleském domě Elona Muska za v přepočtu 350…

Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu

Audi vám tuto část své historie nejspíše připomínat…

 



Audi RS1 nakonec bude! Nabídne až 280 koní a pohon všech kol quattro Audi RS1 nakonec bude! Nabídne až 280 koní a pohon všech kol quattro

Automobilka z Ingolstadtu zavrhlo vrcholnou verzi modelu…

Audi se chystá na příchod elektromobilu, převede výrobu stávajících modelů Audi se chystá na příchod elektromobilu, převede výrobu stávajících modelů

Čtyři kruhy budou vyrábět elektrické SUV od roku 2018 v…

 



 
Nissan Boga (1989): Do města v pohodlí

Nissan Boga (1989): Do města v pohodlí

Včera

Sedan, do kterého se vejde pět dospělých, přitom je vlastně mini. S digitálními budíky, dotykovým otevíráním dveří a klimatizaci i audiem poháněnými sluneční energií. Budoucnost? Kdepak...




Blesk.cz

Chat s odborníky z ČSSZ: Všechno, co chcete vědět o důchodech

Chat s odborníky z ČSSZ: Všechno, co chcete vědět o…

V čem je nevýhodný předčasný starobní důchod? Kdy a jak je omezený přivýdělek k důchodu? Co dělat, když chybí…

Naučte se snídat: 5 zlozvyků, které kradou energii a brání zhubnout

Naučte se snídat: 5 zlozvyků, které kradou energii a…

Chcete zhubnout? Tak rozhodněte nehladovte! Snížení váhy je totiž o pravidelné a vyvážené stravě. Poradíme vám,…

 

iSport.cz

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a farem, ale i mazáci

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a…

Sotva skončil jeden velký turnaj, prakticky hned je tu další. Na ZOH v Pchjongčchangu se umístil český tým pod…

SESTŘIH: Sparta - Jablonec 2:0. Letenští jsou třetí, pálil i Stanciu

SESTŘIH: Sparta - Jablonec 2:0. Letenští jsou třetí,…

Fotbalisté Sparty v 25. kole první ligy doma porazili Jablonec 2:0 a minimálně do soboty se posunuli na třetí…

 

Reflex.cz

1000 Filipínců míří na práci do Česka. Pro firmy je to laciný doping, pro modernizaci ekonomiky spíš brzda

1000 Filipínců míří na práci do Česka. Pro firmy je…

Do České republiky má v letošním roce prostřednictvím vládního programu na zaměstnávání cizinců přijet zhruba…

Zakázat komunisty? Jak lze rozpustit politickou stranu a proč by to v případě KSČM bylo složité

Zakázat komunisty? Jak lze rozpustit politickou…

V sobotu se v Nymburce koná další sjezd Komunistické strany Čech a Moravy, která je následnickou organizací…