Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A1 Sportback prozrazuje ceny silnějších motorů. Kolik dáte za vrcholový dvoulitr?

Stanislav Kolman
Diskuze (0)
Nejmenší model čtyř kruhů se prvně představil s litrovým tříválcem, tím ale paleta motorů zdaleka nekončí. Na kolik přijdou další pohonné jednotky – zážehová patnáctistovka a dvoulitr?

Začátkem měsíce jsme vás informovali o českých cenách Audi A1 Sportback s motorem 30 TFSI, což je označení ukrývající litrový tříválec s výkonem 85 kW. Připomeňme, že v základní výbavě stojí auto 555.900 Kč a příplatek za samočinnou převodovku činí 52.000 Kč.

Z dřívějška však známe kompletní skladbu pohonných jednotek, která odstartuje slabší verzí litrového tříválce s výkonem 70 kW (25 TFSI), hlavně ale prcek čtyř kruhů dostane patnáctistovku o síle 110 kW a 250 newtonmetrech točivého momentu (35 TFSI) a vrcholový dvoulitr (40 TFSI), jehož výkon má hodnotu 147 kW a točivý moment 320 N.m.

A nyní už není tajemstvím ani česká cena silnějších agregátů. Začněme patnáctistovkou, u které je (stejně jako u litrů) na výběr mezi šestistupňovou manuální převodovkou a samočinným ústrojím DSG, které je i tady za příplatek 52 tisíc korun. Jedna-pětku najdete ve třech výbavových stupních (vedle standardního ještě Advanced a S-line), přičemž základní provedení přijde na 617.900 Kč. Na podrobnější ceník jednotlivých výbav si však ještě musíme počkat.

Pokud jde o dvoulitr s automatem ve standardu, jeho úvodní cenovka je stanovena na 768.900 Kč. Ve srovnání s jedna-pětkou jde na první pohled o citelný skok, je to však dáno tím, že nejsilnější agregát v nabídce se páruje výhradně s nejvyšší úrovní výbavy S-Line. A pokud byste motory srovnali ve stejné výbavě, dostáváme se na rozdíl 33.000 Kč ve prospěch patnáctistovky, což není moc.

Pokud vám nová generace nejmenšího modelu Audi padla do oka, můžete se už brzy těšit na první jízdní dojmy. Vůz s jedna-pětkou a dvoulitrem jsme začátkem týdne vyzkoušeli v rámci mezinárodních jízd na španělských silničkách.

Video se připravuje ...

Stanislav Kolman
Diskuze (0)