Audi A3 Cabrio: vítr ve vlasech - nové fotografie
Audi A3 Cabrio nabízí klasickou plátěnou střechu z moderních lehkých a dobře izolujících materiálů. V plně automatické verzi se celá sklopí za devět vteřin (řidič musí zpomalit pod 30 km/h), nabízena je také její poloautomatická verze. Uvnitř i nadále zůstává místo pro čtyři pasažéry, pokud potřebujete převézt větší náklad, dají se zadní sedadla sklopit a vytvořit tak prostor pro zavazadla o velikosti 674 litrů. Standardní zavazadlový prostor je nezávislý na tom, zda je střecha nahoře či ne, nabízí konstantních 260 litrů. Díky svému řešení nemusí být složená střecha ničím překryta a složená tak zabírá jen opravdové minimum prostoru.
Malý kabriolet od Audi bude nabízen ve výbavových stupních Attraction a Ambition, chybět nebude ani tradiční sportovní S-paket, který s sebou přinese sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin, sportovněji naladěný podvozek, sportovní sedadla a další doplňky v interiéru a exteriéru. Na přání budou ale dodávána i kola osmnáctipalcová. Rozměry kabrioletu jsou 4238 mm na délku, 1765 mm na šířku a 1424 mm na výšku.
Audi nabídne patnáct barevných provedení laku, plátěná střecha může být buď černá, červená nebo modrá. Díky propracovanému střešnímu mechanismu střecha přesně dosedá na určené místo a zaujímá tvar velmi podobný tvaru klasické plechové střechy. O dobrý výhled vzad se stará relativně velké zadní vyhřívané okno. Díky akusticky vyspělým materiálům je při rychlosti 140 km/h v interiéru pouze o 1 dB vyšší hladina hluku než v klasické A3 s pevnou střechou. Pokud se cestuje pouze na předních sedadlech se staženou střechou, je vhodné umístit za přední sedadla větrný deflektor, který výrazně zamezuje cirkulaci jízdou zvířeného vzduchu uvnitř kabiny.
Aby byla zachována co největší tuhost karoserie, bylo použito ještě více kvalitních materiálů. Široké zastoupení má vysokopevnostní ocel, ocelovými výztužemi ve tvaru V jsou zpevněny boční prahy a tato dodatečná výztuž je použita i v dalších částech vozu.
O pohon se budou starat čtyři agregáty, dva dieselové a dva benzinové. Bližší informace naleznete v tabulce.
Motor | 1,9 TDI | 2,0 TDI | 1,8 TFSI | 2,0 TFSI |
Zdvihový objem [cm3] | 1896 | 1968 | 1798 | 1984 |
Válce/ventily | 4/2 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 77/4000 | 103/4000 | 118/5000 | 147/5100-6000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 250/1900 | 320/1750-2500 | 250/1500-4200 | 280/1800-5000 |
Max. rychlost [km/h] | 185 | 204 | 218 | 231 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,3 | 9,9 | 8,3 | 7,3 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,1 | 5,3 | 7,3 | 7,6 |
V maďarské továrně došlo v uplynulých několika měsících k nárůstu počtu zaměstnanců o 6,6 %. Ke konci června tak v továrně pracovalo 5 498 pracovníků.