Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A3 Cabriolet: Nová generace oficiálně

David Bureš
Diskuze (12)
Druhá generace otevřené verze Audi A3 se svojí koncepcí blíží většímu A5 Cabriolet.

Oficiální fotografie auta potvrzují dřívější předpoklady: nová A3 Cabriolet se svojí koncepcí již nepodobá hatchbackům. Kabriolet má delší záď, podobně jako větší A5 Cabriolet. Řešení zadních partií s úzkými koncovými světly a mohutnou odtokovou hranou je tak prakticky stejné jako u A3 sedan.

A3 Cabriolet nabízí skládací plátěnou střechu, kterou je možno sundavat i nandavat během jízdy a to až do rychlosti 50 km/h. Celá operace zabere 18 sekund. Plátno nejen pomáhá (oproti skládací pevné střeše) snížit hmotnost auta, navíc je řešení méně náročné na prostor. Kabriolet je oproti třídveřovému hatchbacku těžší o 115 kilogramů. Rozměry vozu jsou 4,42 m na délku, 1,79 m na šířku a 1,41 m na výšku. Zavazadlový prostor se mezigeneračně zvětšil o nezanedbatelných 60 litrů na 287 litrů při natažené střeše.

Kabina je čtyřmístná, nicméně zadní sedadla jsou určena spíše pro převoz zavazadel než dospělých osob, přebytek prostoru tu kvůli linii střechy nebude. Palubní deska je shodná s ostatními karosářskými verzemi současné A3.

Základem auta je samozřejmě platforma MQB, motory budou sdíleny s ostatními karosářskými verzemi A3. Základem nabídky bude motor 1.4 TFSI (103 kW), zájemci o silnější benzin mohou sáhnout po 1.8 TFSI (132 kW) a časem přijde i otevřená verze S3 s dvoulitrovým TFSI a výkonem 221 kW. Ta zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,4 sekundy a v rozletu ji zastaví až omezovač na 250 km/h. To vše za "kombinovaných" 7,1 litru benzinu. Zájemci o kabriolet s naftovým motorem budou moci pořídit buď základní 1.6 TDI (81 kW) nebo dvoulitrový turbodiesel se 110 kW.

Hlavním konkurentem bude chystané BMW řady 2 Cabrio, Mercedes-Benz podobný kabriolet nenabízí, v jeho nabídce je nejblíže roadster SLK.

Výstavní premiéra nové karosářské varianty je naplánována na domácí frankfurtský autosalon, prodej automobilu má být zahájen až v příštím roce, aby byl připraven na příští letní sezonu.

David Bureš
Diskuze (12)
9. 9. 2013 15:38
Re: Good one
Já jsem četl asi tak 3-4 roky dozadu že tu masku už pomali opustí audi...nevypadá
9. 9. 2013 15:35
Nová???
vždyt vypadá jak ostatní audíny 8-s jo je to kabriolet.Ale kdo nekouká po nich pořád,nerozezná jestli právě typ co vidí vyrobili ted anebo před 6ti lety.
9. 9. 2013 08:41
Re: Kabriolet je oproti třídveřovému hatchbacku těžší o 115
Vem si, že v podobném duchu můžeš vidět i mostní konstrukce. Páka je zkrátka mocný nástroj. Jestli se o tom chceš přesvědčit, vem si papírovou krabici a zkus ji zkroutit, nebo přehnout (neboř stěny, jen za kraje). Pak ji slož na placato a zkus to znovu. Ohromný rozdíl, daný čistě tvarem. Nebo PET lahev. Hliníkové plechovky jsou takhle schopny na sobě unést značnou zátěž. Ale stačí trochu prohnout stěnu a zhroutí se.
Avatar - salamoon
8. 9. 2013 23:08
Re: Kabriolet je oproti třídveřovému hatchbacku těžší o 115
nj,o kabria som sa nezaujimal... ale nemyslel som,ze je taky rozdiel medzi de facto 60-70 percentami stresnej kontrukcie a vystuhami... :-)
Avatar - 3_diamanty
8. 9. 2013 20:48
Re: Kabriolet je oproti třídveřovému hatchbacku těžší o 115
nie je ziadnym prekvapenim ze kabrio je tazsie ako kupe.... ono rozdiel v streche je zanedbatelny... podstatnejsie je to ze kabriolet musi mat tuhsi skelet aj v podvozkovej casti aj vobec... pri prevrateni a podobne....

si pozri kabria a kupatka inych znaciek... vzdy je kabrio tazsie ako kupe.... objavil si ameriku >:D ;-)

uvediem priklad:

MB E coupe : 1705kg ( 220CDI )
MB E cabrio: 1825kg ( 220CDI )

kabria boli vzdy tazsie... :yes: ;-)