Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A3 dostává malý čtyřválec 1,4 TFSI (92 kW)

Ondřej Láník
Diskuze (10)
Malý, jednoduše přeplňovaný motor 1,4 TFSI se dostává i pod kapotu Audi. Nejednotná terminologie zkratek TSI a TFSI v rámci značek Volkswagen Group asi zmátne méně zkušené zákazníky.

Nový jednoduše turbodmychadlem přeplňovaný motor 1,4 TFSI je možné objednávat také v Audi A3 a Audi A3 Sportback. Novinka patří k motorizacím, které vylepšují emisní průměr značky, aniž by spalovala naftu. Kombinovaná spotřeba paliva se má dostat ke slušným 6,5 l/100 km, ale výkon přitom činí 92 kW při 5000 ot./min. Točivý moment je díky přeplňování vysoký v celém otáčkovém spektru: 200 Nm je k dispozici mezi 1500 a 4000 ot./min, ale celých 80 % maxima je k mání již v 1250 ot./min.

MOtor je dodáván se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou, s níž automobil dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 9,6 s a nejvíce jede 203 km/h. Cena na německém trhu začíná na 21.350 euro, první dodávky jsou ohlášeny na září 2007.

Stejný motor s jedním turbodmychadlem před několika týdny prezentoval také Volkswagen, tehdy však pod označením 1,4 TSI a s 90 kW.

Ondřej Láník
Diskuze (10)
21. 7. 2007 16:28
Re: Mikroturbomotory...
Bohužel dneska všichni tlačí na emise a spotřebu a to s objemem 2 a výše účinně dosahovat nelze.Proto se projevuje tento velmi důležitý Downsizing :-!
Avatar - CtvrtSardel
21. 7. 2007 14:49
Re: Do Skody
Neobjevuju nic, pouze vyslovuju svoje domnenky. Tady se toho napsalo uz tolik, ze opravdu nevim o vsem. Jestli Te to tak drazdi, tak se omlouvam (i kdyz podle me nemam za co).
Avatar - CtvrtSardel
21. 7. 2007 12:56
Re: Motory
Maly turbobenzin je rozhodne cesta do budoucnosti, to ze Peugeot prisel s atmosferou je tim, ze chtel mit novej zaklad misto letite 1.4 75k. U dieslu se porad jeste nabizi nekolik malo atmo verzi, u benzinu to bude podle me stejne. Ne do vseho se nacpe turbo. Uz jenom kvuli cene a zakladnim modelum. Neznamena to, ze takovy atmo benzin 63 AMG je zaklad >:-[]
Avatar - CtvrtSardel
21. 7. 2007 12:53
Re: Do Skody
Fabii by ho mohli dat, kdyz uz se jim nechce podelit o compturbo. Byla by to takova "FR" Fabie :-) RS by melo dostat neco silnejsiho. V octavii by mohl nahradit 1.6, nejspis FSI. Ten (i bez FSI)by mohli nabizet jako zaklad misto tragicke 1.4!
21. 7. 2007 11:32
Re: Do Skody
Do fabie by byl pekny, ale octavii myslim skvele slusi 1.8TFSI -- 118kW ... A to by jeste sel naladit o par kW vic ...