Audi A3 - facelift po čtyřech letech

Audi A3 - facelift po čtyřech letech

 
 

Nový malý model automobilky Audi - A3 byl představen veřejnosti v roce 1996 a ihned ustanovil standard ve své třídě kompaktních vozů. Zejména díky svému dynamickému vzhledu a bohaté základní výbavě. V dnešních dnech přichází modernizovaná verze modelu A3, která má dále podpořit zájem zákazníků o tento vůz a zejména posunout laťku kvality ještě výše. Cestou k úspěchu by mělo být použití nadstandardní výbavy a bezpečnostních prvků z větších modelů A4, A6 a A8.

Rozšíření nabídky základní a příplatkové výbavy umožňuje budoucím zákazníkům, kteří projeví o tento vůz zájem, přizpůsobit svůj vůz podle svých představ tak, jak to nebylo dosud u kompaktních vozů obvyklé. Sportovní verze s pohonem všech kol s motorem o výkonu 132 kW (180 koní), nekompromisní model S3 s výkonem 154 kW (210 koní) a 5dveřová verze představené v roce 1999 pouze završily širokou nabídku rozličných modelů.

Od svého uvedení na jednotlivé trhy si model A3 vybralo přes 500.000 zákazníků a také řada kladných článků v motoristických časopisech potvrdila kvality modelu A3. Model A3 získal několik národních a mezinárodních ocenění, jako např. "Zlatý volant", "Nejlepší evropský automobil", či "Federální cena pro design".

Získání těchto ocenění ovšem nezabrzdilo vývoj a v modelovém roce 2001 přijíždí model A3 s mnoha změnami:

- nový motor TDI se systémem čerpadlo-tryska a maximálním výkonem 96 kW (130 k !)

- úsporný a ekologický základní motor o objemu 1,6 litru o výkonu 75 kW (102 k)

- kombinace pohonu všech kol "quattro" a motoru TDI

- upravený podvozek a pérování pro zvýšení cestovního komfortu

- jednodílné hlavní světlomety s čirou optikou

- xenonové světlomety (na přání)

- nový design přední masky a předního spoileru

- nové zpětná světla s novým uspořádáním

- použití novým hi-tech materiálů v interiéru

- přepracované ovládací prvky a volant

- navigační systém s barevnou obrazovkou v centrální konzole (na přání)

- nová řada kol z lehkých slitin

Úroveň standardní bezpečnostní výbavy zůstává stále na vysoké úrovni. Elektronický systém stability ESP bude nyní již v základní výbavě pro všechny verze (Německý trh). Novinkou je možnost vybavení nových vozů hlavovým airbagem SIDEGUARD, který chrání hlavy a oblast krku cestujících ve voze v případě bočního nárazu. Samozřejmostí se stává plně pozinkovaná karosérie na jejíž prorezavění dává výrobce záruku plných 12 let.

Exteriér

Do modelového roku 2001 přichází A3 s lehce pozměněnou přední částí vozu. Dominantním prvkem se stávají hlavní světlomety nového tvaru, které mají nyní čirou optiku. Na přání zákazníka může být vůz vybaven také xenonovými světlomety, které zajišťují lepší osvětlení vozovky (až o 30%) oproti klasickým světlometům. Všechny modely vybavené xenonovými světlomety budou dále vybaveny automatickou úpravou sklonu a vysokotlakými ostřikovači světlometů.

Další změnou jsou bílé ukazatele směru a kliky dveří provedené v barvě vozu, stejně jako zpětná zrcátka a postraní lišty. Novinkou je také návrat k původní velikosti pravého zpětného zrcátka. To je nyní stejně veliké jako levé, což nejen přispělo k lepšímu vzhledu vozidla při pohledu zepředu, ale také zlepšilo výhled dozadu (snad se k "normální" velikosti pravého zrcátka vrátí i zbytek vozů koncernu VW).

Interiér

Interiér vozu se podrobil pouze dílčím změnám, jako je použití kvalitnějších materiálů, použití hliníku na řadící páce, volantu, ruční brzdě a nebo na schránce před spolujezdcem. Zákazník nyní může volit mezi jednobarevným a dvoubarevným provedením interiéru. Novinkou jsou také nové barvy potahových látek, včetně kůže.

Komfort a bezpečnost

Mezi standardní výbavu všech modelů A3 patří elektricky ovládaná okna vpředu, centrální zamykání, posilovač řízení, otáčkoměr, vyhřívané trysky ostřikovačů předního skla, nebo elektricky ovládaná zpětná zrcátka. Zajímavostí jsou osvětlené výdechy větrací soustavy, což umožňuje lepší ovládání v noci. Na přání je možné dodat kvalitní audio systém BOSE, který byl navržen přímo pro interiér Audi A3. Na střední konzole nového designu najdeme příplatkový navigační systém, který zahrnuje 5palcový LCD displej, který může sloužit také jako televizor.

Jak se stalo u Audi tradicí, patří bezpečnost cestujících k hlavním cílům. Ani A3 nezůstává pozadu. Bezpečnostní pásy s omezovačem tlaku doplňuje airbag pro řidiče a spolujezdce a dvojice bočních airbagů. Novinkou v řadě A3 je SIDEGUARD, což je airbag plochého tvaru, který chrání hlavy cestujících při bočním nárazu.

Vznětové motory

Novinkou pod kapotou Audi A3 je turbodieselový motor o objemu 1,9 litru s přímým vstřikem paliva systémem čerpadlo-tryska, který vyvíjí tlak až 2050 bar. Motor dosahuje maximálního výkonu 96 kW (130 koní !) při 4000 ot/min. Točivý moment vrcholí hodnotou 310 Nm (!) při 1900 ot/min. (hodnota 310 Nm je kupodivu stejná jako u TDI motoru s výkonem 85 kW, který je dodáván např. do VW Passat). Automobil vybavený tímto motorem s ručně řazenou šestistupňovou (!) převodovkou a pohonem předních kol dosahuje max. rychlosti 205 km/h a z klidu na 100 km/h "sprintuje" za pouhých 9,2 sekundy (!) To vše při průměrné spotřebě 5,1 litru nafty na 100 km.

V nabídce dále zůstávají motory TDI o výkonech 66 kW (90 koní) a 81 kW (110 koní), které známe i ze Škody Octavia.

Zážehové motory

Základním motorem je stále motor o objemu 1,6 litru o výkonu 75 kW (102 koní). Všichni řidiči, kteří vyžadují dynamickou, až sportovní jízdu, šáhnou pravděpodobně po některém z motorů o objemu 1,8 litru. Na výběr mají atmosferickou verzi o výkonu 92 kW (125 koní) nebo přeplňované verze o výkonech 110 kW (150 k) a 132 kW (180 k). Pro opravdové nadšence je připraven model S3, který s motorem 1,8 Turbo dosahuje max. výkonu 154 kW (210 koní).

Silnější motory jsou k dostání buď s manuálně řazenou převodovkou (pětistupňovou, nebo šestistupňovou), nebo také s pětistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic umožňující ruční volbu jednotlivých rychlostních stupňů.

Automobilka Audi odolala pokušení provést výraznější změny v designu vozu a provedla "poctivý update" modelu A3. Tímto si zajistila dostatečnou časovou rezervu pro příchod zcela nového modelu A3, který je však očekáván až v roce 2003.

Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4152
Šířka (mm)1735
Výška (mm)1427
Rozvor (mm)2513
Rozchod vpředu (mm)1513
Rozchod vzadu (mm)1495
Objem zav. prostoru (l)350/1100
Pohotovostní hmotnost (kg)1090 (1,6) - 1320 (1,9 TDI quattro)
Rozměr pneu195/65 R15 - 225/45 R17
Německu hrozí předčasné volby, rozpory při vyjednávání vlády přetrvávají Německu hrozí předčasné volby, rozpory při vyjednávání vlády přetrvávají

Dalším mnohahodinovým jednáním v Berlíně pokračují…

Konec diktátora? Zimbabwská vládní strana připravuje odvolání Mugabeho Konec diktátora? Zimbabwská vládní strana připravuje odvolání Mugabeho

 Zimbabwská vládní strana chce odvolat prezidenta Roberta…

Nahlédněte do muzea Škody Auto. Unikátní stodvacítka má pohon předních kol Nahlédněte do muzea Škody Auto. Unikátní stodvacítka má pohon předních kol

Na první pohled vypadá bílý prototyp jako obyčejná…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nová Mazda 6 míří do Los Angeles. Pod kapotou nastane revoluce Nová Mazda 6 míří do Los Angeles. Pod kapotou nastane revoluce

Současná generace Mazdy 6 už prodělala řadu dílčích…

Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

 





 
Elektrická Škoda dorazí v roce 2020. Vyrábět se bude v Mladé Boleslavi

Elektrická Škoda dorazí v roce 2020. Vyrábět se bude v Mladé Boleslavi

Včera

Mladoboleslavská automobilka plánuje do roku 2025 zákazníkům nabídnout pět vozů s čistě elektrickým pohonem v různých segmentech.




Blesk.cz

Šok lékařů vojáka, který prchl z KLDR: V břiše našli larvy neznámého druhu!

Šok lékařů vojáka, který prchl z KLDR: V břiše našli…

Čin vojáka, který se v autě rozhodl prchnout z KLDR, zaujal celý svět. Jeho do té doby soudruzi ve zbrani po něm…

Niantic brzy představí hru v rozšířené realitě na motivy Harryho Pottera

Niantic brzy představí hru v rozšířené realitě na…

Včera to byly ničím nepodložené spekulace, které nevypadaly moc realisticky, a dnes už je tu přímé potvrzení ze…

 

iSport.cz

Svobodu naštvala ztracená nula. Jsou za ni pěkné peníze, smál se

Svobodu naštvala ztracená nula. Jsou za ni pěkné…

Zase on a opět 2:1. Souboj dvou gólmanů-kamarádů, kteří na jaře přivedli Jihlavu do extraligy, má na podzim jen…

VIDEO: Jarůšek v premiéře za Spartu rozhodl, Parubice vyřídily Liberec 5:1

VIDEO: Jarůšek v premiéře za Spartu rozhodl,…

Kompletní 22. kolo Tipsport extraligy se hrálo ve sváteční pátek. První duel po výměně z Hradce za Spartu…

 

Reflex.cz

JXD: Nepřesaditelný jde za vámi!

JXD: Nepřesaditelný jde za vámi!

Chlap natolik dojatý, jako jsem dnes já, by asi neměl psát sloupek. Ale nezbývá nic jiného, povinnost je…

Trump je starý blázen a zlý podvodník, zaslouží si trest smrti, napsal státní deník KLDR

Trump je starý blázen a zlý podvodník, zaslouží si…

Severokorejská státní média opakovaně a velmi tvrdě v posledních dnech kritizovala amerického prezidenta Donalda…