Audi A3: Po devíti letech vše nově

Audi A3: Po devíti letech vše nově

 

Nástupce služebně nejstaršího modelu Audi dostane rysy většího modelu A6.

Zní to neuvěřitelně, ale aktuální generace Audi A3 je na trhu již od roku 2003! V Ingolstadtu už v plném proudu probíhá příprava generace nové, v pořadí třetí. Ta bude oficiálně představena na ženevském autosalonu 2012.

Karoserie

Podobu automobilu naznačila studie Audi A3 concept, představená letos v Ženevě.

Nová A3 použije některé designové prvky z většího modelu A6, díky čemuž bude vypadat luxusněji. Stávající A3 má nová generace připomínat jen lehce pozměněným C-sloupkem a podobnou linií střechy. Koncové světlomety pak mají být protaženy až do boku vozidla.


Audi A3 - Špionážní fotografie (01/2012)
 


Audi A3 - Skica (12/2011)
 

Interiér

Interiér nové A3 bude reprezentovat typické Audi dnešní doby, možná trochu strohé, ale celkově celkem sportovně působící. Hlavní novinkou je přepracovaný informační systém Audi Connect. Jeho součástí je dobře známé rozhraní MMI, jehož poslední verzi jsme viděli už v aktuálním vydání limuzíny A8 a menším Sportbacku A7.

Zvětšený otočný ovladač může mít zabudovaný touchpad jako na notebooku, který umožňuje například zadávání adres do navigace nebo internetových adres jednoduše psaním prstem po dotykové ploše. V žargonu Audi se toto řešení jmenuje MMI Touch a svoji životaschopnost již prokázalo ve větších modelech značky.

Některá tlačítka kolem otočného ovladače byla v nové A3 nahrazena dvěma kolébkovými přepínači, aby bylo snadnější přecházet mezi navigací, ovládáním telefonu, rádia a knihovnou médií.

Díky grafickému procesoru NVIDIA Tegra disponuje nová výklopná sedmipalcová obrazovka zobrazovací schopností ve vysoké kvalitě a hlavně ve 3D. Displeji nechybí ani diodové podsvícení. Audi rozšířilo také poskytování služby Google Earth o nahlížení do samotných ulic (Street View).

Při pozornějším pohledu na středovou konzolu si můžeme všimnout, že zde chybí tradiční páka parkovací brzdy. Tu nahradila elektromagnetická, která se aktivuje tlačítkem s běžným symbolem P.

Schránka v loketní opěrce pojme iPhone, který lze zde připojit do příslušné zdířky a nabíjet, indukční bezdrátové doplňování baterie je zatím hudbou budoucnosti. Bezdrátově lze pomocí Bluetooth přenášet alespoň audio signál, který by měl být silnější. Novinka bude mít i příplatkový head-up displej na čelním skle. U Audi neustále pracují na jeho vývoji, takže během několika let bude umět zobrazit data například při vjezdu na křižovatku v reálnější podobě pomocí šipek a také ukázat vzdálenost od aut v protisměru.


Audi A3 - Oficiální fotografie interiéru (01/2012)
 

Karosářské varianty

Z konstrukčního hlediska bude hlavní změnou příchod zcela nové platformy MQB – modulární architektury s motorem napříč (Modular Querbaukasten). Ta nabídne větší flexibilitu konstrukce, kompaktnější zástavbu motoru, převodovky a náprav, a tím více prostoru pro posádku.

Díky modulární platformě bude Audi moci nabídnout u modelu A3 dvě různé délky rozvoru, které nebudou limitovány konfigurací některého ze sesterských modelů.

Postupně se na trh dostane několik karosářských verzí. Hlavním konkurentem má být nové BMW řady 1 a chystaná mnichovská řada 2.

Třídveřový hatchback a kabriolet budou mít kratší karoserii s rozvorem 2.595 mm a celkovou délkou 4,26 metru, pětidveřový Sportback a čtyřdveřový sedan by měly mít míry 2.630 mm a 4,44 m. Už kratší rozvor překonává aktuální generaci. Vedle těchto variant je plánováno také kupé. Sedan má být určen hlavně pro americké a čínské zákazníky, prodáván ale bude i Evropě.


Audi A3 e-tron concept - Šanghaj (4/2011)
 

Motory

Nabídka motorů pro novou A3 má být široká. Základní dieselovou jednotkou má být tříválec, některé agregáty pak pro snížení spotřeby paliva použijí systém vypínání některých válců. Mezi ně bude patřit nová verze motoru 1,4 TSI.

Letos v Šanghaji Audi předvedlo koncept plug-in hybridu A3 e-tron concept, je tak možné, že v Ingolstadtu chystají tuto verzi vyrábět i sériově. Pro rok 2013 je pak chystaná elektrická A3.

Díky širšímu využití hliníku a ušlechtilých ocelí klesne mezigeneračně hmotnost o 50 kilogramů. To je jedna z vylepšených oblastí, kvůli kterým se má spotřeba paliva snížit v průměru o 20 procent.

Jake.auto.cz: Audi A3 (přehled všech článků)


Audi A3 Allroad - Skica (08/2011)
 


Audi A3 - Špionážní fotografie (6/2011)
 


Audi A3 Concept - Ženeva (3/2011)
 

Spolupracujeme s TipCars.com
Peru zlegalizovalo marihuanu pro lékařské účely Peru zlegalizovalo marihuanu pro lékařské účely

Peruánský parlament ve čtvrtek schválil zákon, který…

KLDR je blízko zdokonalení jaderného arzenálu. Už brzy může zasáhnout KLDR je blízko zdokonalení jaderného arzenálu. Už brzy může zasáhnout

Severní Koreu dělí jen měsíce o dalšího zdokonalení…

Trumpův tým zahájil přípravu k příštím prezidentským volbám Trumpův tým zahájil přípravu k příštím prezidentským volbám

Do volebního zápasu o druhý prezidentský mandát Donalda…

Povede Sebastian Kurz Rakousko? Mladíka dnes pověří sestavením vlády Povede Sebastian Kurz Rakousko? Mladíka dnes pověří sestavením vlády

Rakouský prezident dnes pověří šéfa vítězných lidovců…

 
Zdroj: Carparazzi

Štítky Audi Spy Photos Nižší střední třída

 

Přidat názorDiskuse: Audi A3: Po devíti letech vše nově







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 



Jak tohle mohl někdo přežit? Drsná havárie Audi RS3 v rychlosti 200 km/h Jak tohle mohl někdo přežit? Drsná havárie Audi RS3 v rychlosti 200 km/h

Nehoda se stala na komunikaci, jež před desítkami let…

Okruhové Audi RS3 LMS slaví, už jich je stovka Okruhové Audi RS3 LMS slaví, už jich je stovka

Zákaznickému programu Audi se daří, a to i v kategorii…

 



 
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost vs. Škoda Fabia 1.0 TSI – Malí, drazí, automatoví…

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost vs. Škoda Fabia 1.0 TSI – Malí, drazí, automatoví…

Dnes 08:00

Ford Fiesta a Škoda Fabia, to je takový docela tradiční malý souboj. Tentokrát se nám však sešly trochu zvláštní specifikace.




Blesk.cz

Ženy a děti v Africe chodí pro vodu i pět kilometrů. Výstava upozorňuje na její nedostatek

Ženy a děti v Africe chodí pro vodu i pět kilometrů.…

Jsme zvyklí otočit kohoutkem a napustit si pitnou vodu. Jsme zvyklí se umýt, jíst z čistého nádobí. Neumíme si…

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu doopravdy patří!

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu…

Jako by nestačily skandály, které na Hanu Gregorovou (65) v jednom kuse vytahuje její bývalý milenec Ondřej…

 

iSport.cz

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Nikdy nepůsobil v cizině. Nebyl draftovaný. Před třemi lety hrál v první lize proti Šumperku nebo Benátkám. A…

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů jsem očekával víc

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů…

PŘÍMO Z LUCERNU | Selhání. Jinak se výkon Plzně proti Luganu označit nedá. Viktoria lehla pod nohy velmi…

 

Reflex.cz

Na treku Vancouverem: Za krásami největšího ostrova západního pobřeží Severní Ameriky

Na treku Vancouverem: Za krásami největšího ostrova…

Ostrov Vancouver byl naším domovem více než půlrok. Stihli jsme tu nejen pracovat a poznat místní způsob života,…

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.