Audi A3 - první jízdní dojmy

Audi A3 - první jízdní dojmy

 
 

Je lepší 2.0 FSI nebo 2.0 TDI? Jak na co...

Nové Audi A3 jsme představili jak při jeho Ženevské premiéře, tak při jeho nedávném uvedení na český trh. Prvních pár desítek kilometrů sice nenahradí klasický test, některé zajímavé poznatky už ale máme.

Jak už víte nové Audi A3 je delší, širší a nižší než předchůdce. V praxi rozdíl začnete vnímat už při nástupu - protáhlejší dveře jsou znát a nastupování, jakkoli pohodlné, vyžaduje přece jen sportovnější ohnutí těla. Celkem pohodlně se kupodivu nastupuje i na zadní sedačky a v rámci možností se na nich budou cítit pohodlně i dvě dospělé, byť nepříliš vysoké osoby. A bude-li posádka vepředu rozumná, zůstane vzadu i dost místa pro nohy. Zatěžují-li zadní sedadlo jen drobnosti, lze přední sedačky posunout extrémně vzad, čímž jednak zvýšíme vlastní pohodlí, jednak můžeme mít lepší pocit pasivní bezpečnosti.

Po pohlcení pohodlnými, i když celkem měkkými sedačkami najdou ruce i oči vše potřebné zcela automaticky, přičemž největší potěšení skýtá sympaticky malý volant a páčky pod ním s jasným chodem. Dodávat něco o precizním slícování, hodnotně působících materiálech či absenci pazvuků je u Audi asi zbytečné.

Překvapení čeká po otevření zadních dveří - zavazadlový prostor je vzhledem k charakteru auta až netypicky dlouhý a poměrně hluboký - velmi dobře si dovedeme představit, že i v dravě vypadajícím voze najde místo kompletní zavazadlová výbava čtyř cestujících...

2.0 FSI

Zvědavost, daná velmi nadějně vypadajícími čísly, byla nezměrná. Dvoulitr o výkonu 110 kW a maximálním točivém momentu 200 Nm je samozřejmě celohliníkový a vybaven přímým sekvenčním vstřikováním, elektronickým ovládáním škrticí klapky “drive-by-wire”, kvůli hladkému chodu jsou v něm zabudována i čidla klepání pro jednotlivé válce a třešní na dortu je hmotnostní měření nasávaného vzduchu... A jak celá ta nádhera jezdí? Subjektivně řečeno má Audi s tímto motorem blíže k šestiválci než například ke stále dobrému 1.8T. Hladký, a velmi tichý chod je po sešlápnutí plynu vystřídám plynulým a jakoby vznešeným nárůstem výkonu za téměř nezměněné zvukové kulisy. Pomalá jízda bez problémů, rychlá jízda také, jen zrychlování na dálnici vyžaduje řadit a řadit. I na klikatých silničkách okolo Slapské přehrady jsme tuto činnost provozovali o trochu častěji, než bychom u takto stylizovaného auta u zážehového motoru čekali. Výsledek? Spokojeni budou ti, kteří hledají tichý chod, vcelku úsporný provoz a solidní chování a jistotu. Vyznavači sportovního stylu jízdy budou buď motor častěji vytáčet a podřazovat nebo si počkají na šestiválec 3.2 l...

2.0 TDI

103 kW je sice o trochu méně, ale 320 Nm o hodně více než u zážehového konkurenta, takže pokud laskavý čtenář nemá názor na naftové motory daný, asi tuší, co bude následovat... Čtyřválec, který vznikl zvětšením dosud jednotného koncernového objemu 1.9, disponuje samozřejmě výrobně náročnou technologií čerpadlo-tryska, což mu dává do vínku některé předpoklady bez ohledu na přítomnost právě v A3. Velmi, velmi prudký nárůst výkonu po sepnutí turbodmychadla je v malém voze, byť jen s jednou poháněnou nápravou skvěle využitelný, jen se je třeba trochu déle učit správnou polohu spojky. Zastánci nafty se budou radovat přesně dvě vteřiny, protože pak je třeba přeřadit. V pásmu 2000-3800 otáček se nicméně dá jezdit se silou medvědí a to vše jen s malým vírem v nádrži. Vytí turba tedy bude provázet každé razantní zrychlení i když na šestistupňové převodovce bude taky třeba hledat to správné číslo pro manévr v té které rychlosti. Subjektivně jsme se ve A3 s tímto motorem (oproti 2,0 FSI) cítili o něco sportovněji, hladina hluku ovšem mírně vzrostla a spotřeba klesla. Vyznavači klikatých silnic s přesnou nohou budou mít o čem mluvit...

A3 sedí, nenaklání se, a strmé řízení podporuje jeho chuť do zatáček. Nedotáčivost se projevuje jen při extrémních manévrech a přetáčivý smyk si také užijeme jen s ruční brzdou. Pocit souznění s autem je po čase téměř ideální a limity vozu odhadnutelné. Poměrně ostré brzdy zpomalují 1300 kg těžký vůz spolehlivě a nenechaly nás v nouzi ani při opakovaném použití.

Z informací automobilky vyplývá, že pohon Quattro bude, motor 3.2 bude a místo ostřejší verze S3 se vyvíjí rovnou ultimativní cosi, čemu můžeme říkat RS3. Asi nemusíme říkat, že jsme HODNĚ zvědaví.

Redakční test verze 2.0 TDI přineseme koncem června.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Se zajišťovacími příkazy opatrně, vyzývají poslanci Se zajišťovacími příkazy opatrně, vyzývají poslanci

Opozice neprosadila svůj záměr odvolat Martina Janečka,…

Člen bankovní rady se zapletl se soukromým developerem Člen bankovní rady se zapletl se soukromým developerem

Viceguvernér České národní banky Vladimír Tomšík udělal v…

Zápisník Terezy Zavadilové: Do nové éry Zápisník Terezy Zavadilové: Do nové éry

Deník E15 oslavuje letos na podzim své desáté narozeniny.…

Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu

Používá vaše společnost zastaralý HR systém, ve kterém je…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Obrněnou limuzínu pro papaláše vymysleli Rusové. Uvnitř je kapsle Obrněnou limuzínu pro papaláše vymysleli Rusové. Uvnitř je kapsle

Automobiloví i bezpečnostní odborníci v USA v současnosti…

Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

 



Ojeté Audi A3 1.6: Když základ stačí Ojeté Audi A3 1.6: Když základ stačí

Audi A3 druhé generace vypadá stále k světu, i s…

Audi balanced mobility: Zelená energie pro plynová a elektrická Audi Audi balanced mobility: Zelená energie pro plynová a elektrická Audi

Audi představilo v Hamburku projekt Audi balanced…

 



 
Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Včera

Kvůli jednomu z nejsilnějších hurikánů poslední doby se muselo evakuovat na sedm milionů lidí. A ukrývala se před ním i auta.




Blesk.cz

Vendulka Křížová po rozchodu s Víznerem: Konečně šťastná s novým mužem

Vendulka Křížová po rozchodu s Víznerem: Konečně…

Dost bylo trápení a depresí! Vendulka Křížová (45) po rozchodu s Oldřichem Víznerem (70) zase vplula do života.…

Největší výstava o historii videoher startuje v Praze: Zahrát si můžete 150 klasik

Největší výstava o historii videoher startuje v…

Do české metropole zamířila největší světová výstava o historii videoher Game On. Ta již dobyla 40 světových…

 

iSport.cz

Bayern porazil Schalke 3:0 a je v čele. Gebre Selassie zahodil tutovky

Bayern porazil Schalke 3:0 a je v čele. Gebre…

Fotbalisté mistrovského Bayernu Mnichov v pátém kole německé ligy vyhráli na hřišti Schalke 3:0 a poskočili do…

Velká ztráta pro Laver Cup. Do Prahy nedorazí hvězdný Argentinec Del Potro

Velká ztráta pro Laver Cup. Do Prahy nedorazí…

Výběr světa na tenisovém Laver Cupu přišel o jednu ze svých hvězd. Do Prahy nepřijede charizmatický Argentinec…

 

Reflex.cz

Další znásilnění imigranty v Německu. Hrozí rasová válka

Další znásilnění imigranty v Německu. Hrozí rasová válka

Jak přibývají zprávy o sexuálních zločinech imigrantů, nelítostně se zvyšuje pravděpodobnost možnosti, že někde…

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který zabránil jadernému konfliktu

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který…

Je zajímavé, že zatímco dodnes obdivujeme hrdiny druhé světové války, o protagonistech té studené, kteří – snad…