Audi A3 - první jízdní dojmy

Audi A3 - první jízdní dojmy

 
 

Je lepší 2.0 FSI nebo 2.0 TDI? Jak na co...

Nové Audi A3 jsme představili jak při jeho Ženevské premiéře, tak při jeho nedávném uvedení na český trh. Prvních pár desítek kilometrů sice nenahradí klasický test, některé zajímavé poznatky už ale máme.

Jak už víte nové Audi A3 je delší, širší a nižší než předchůdce. V praxi rozdíl začnete vnímat už při nástupu - protáhlejší dveře jsou znát a nastupování, jakkoli pohodlné, vyžaduje přece jen sportovnější ohnutí těla. Celkem pohodlně se kupodivu nastupuje i na zadní sedačky a v rámci možností se na nich budou cítit pohodlně i dvě dospělé, byť nepříliš vysoké osoby. A bude-li posádka vepředu rozumná, zůstane vzadu i dost místa pro nohy. Zatěžují-li zadní sedadlo jen drobnosti, lze přední sedačky posunout extrémně vzad, čímž jednak zvýšíme vlastní pohodlí, jednak můžeme mít lepší pocit pasivní bezpečnosti.

Po pohlcení pohodlnými, i když celkem měkkými sedačkami najdou ruce i oči vše potřebné zcela automaticky, přičemž největší potěšení skýtá sympaticky malý volant a páčky pod ním s jasným chodem. Dodávat něco o precizním slícování, hodnotně působících materiálech či absenci pazvuků je u Audi asi zbytečné.

Překvapení čeká po otevření zadních dveří - zavazadlový prostor je vzhledem k charakteru auta až netypicky dlouhý a poměrně hluboký - velmi dobře si dovedeme představit, že i v dravě vypadajícím voze najde místo kompletní zavazadlová výbava čtyř cestujících...

2.0 FSI

Zvědavost, daná velmi nadějně vypadajícími čísly, byla nezměrná. Dvoulitr o výkonu 110 kW a maximálním točivém momentu 200 Nm je samozřejmě celohliníkový a vybaven přímým sekvenčním vstřikováním, elektronickým ovládáním škrticí klapky “drive-by-wire”, kvůli hladkému chodu jsou v něm zabudována i čidla klepání pro jednotlivé válce a třešní na dortu je hmotnostní měření nasávaného vzduchu... A jak celá ta nádhera jezdí? Subjektivně řečeno má Audi s tímto motorem blíže k šestiválci než například ke stále dobrému 1.8T. Hladký, a velmi tichý chod je po sešlápnutí plynu vystřídám plynulým a jakoby vznešeným nárůstem výkonu za téměř nezměněné zvukové kulisy. Pomalá jízda bez problémů, rychlá jízda také, jen zrychlování na dálnici vyžaduje řadit a řadit. I na klikatých silničkách okolo Slapské přehrady jsme tuto činnost provozovali o trochu častěji, než bychom u takto stylizovaného auta u zážehového motoru čekali. Výsledek? Spokojeni budou ti, kteří hledají tichý chod, vcelku úsporný provoz a solidní chování a jistotu. Vyznavači sportovního stylu jízdy budou buď motor častěji vytáčet a podřazovat nebo si počkají na šestiválec 3.2 l...

2.0 TDI

103 kW je sice o trochu méně, ale 320 Nm o hodně více než u zážehového konkurenta, takže pokud laskavý čtenář nemá názor na naftové motory daný, asi tuší, co bude následovat... Čtyřválec, který vznikl zvětšením dosud jednotného koncernového objemu 1.9, disponuje samozřejmě výrobně náročnou technologií čerpadlo-tryska, což mu dává do vínku některé předpoklady bez ohledu na přítomnost právě v A3. Velmi, velmi prudký nárůst výkonu po sepnutí turbodmychadla je v malém voze, byť jen s jednou poháněnou nápravou skvěle využitelný, jen se je třeba trochu déle učit správnou polohu spojky. Zastánci nafty se budou radovat přesně dvě vteřiny, protože pak je třeba přeřadit. V pásmu 2000-3800 otáček se nicméně dá jezdit se silou medvědí a to vše jen s malým vírem v nádrži. Vytí turba tedy bude provázet každé razantní zrychlení i když na šestistupňové převodovce bude taky třeba hledat to správné číslo pro manévr v té které rychlosti. Subjektivně jsme se ve A3 s tímto motorem (oproti 2,0 FSI) cítili o něco sportovněji, hladina hluku ovšem mírně vzrostla a spotřeba klesla. Vyznavači klikatých silnic s přesnou nohou budou mít o čem mluvit...

A3 sedí, nenaklání se, a strmé řízení podporuje jeho chuť do zatáček. Nedotáčivost se projevuje jen při extrémních manévrech a přetáčivý smyk si také užijeme jen s ruční brzdou. Pocit souznění s autem je po čase téměř ideální a limity vozu odhadnutelné. Poměrně ostré brzdy zpomalují 1300 kg těžký vůz spolehlivě a nenechaly nás v nouzi ani při opakovaném použití.

Z informací automobilky vyplývá, že pohon Quattro bude, motor 3.2 bude a místo ostřejší verze S3 se vyvíjí rovnou ultimativní cosi, čemu můžeme říkat RS3. Asi nemusíme říkat, že jsme HODNĚ zvědaví.

Redakční test verze 2.0 TDI přineseme koncem června.

Spolupracujeme s TipCars.com
Trump po sérii odchodů rozpustil své poradní sbory Trump po sérii odchodů rozpustil své poradní sbory

Donald Trump se rozhodl ukončit činnost svých dvou…

Irsko odmítá požadavek EU, aby od Applu zpětně vybralo daně Irsko odmítá požadavek EU, aby od Applu zpětně vybralo daně

Irský ministr financí Paschal Donohoe odmítá vyhovět…

Město a Sekyra našli společnou řeč. Smíchov City začnou stavět od 2018 Město a Sekyra našli společnou řeč. Smíchov City začnou stavět od 2018

Projekt zástavby Smíchova, který přemění část areálu…

Další dálková linka. American Airlines spojí Prahu s Filadelfií Další dálková linka. American Airlines spojí Prahu s Filadelfií

Americká letecká společnost American Airlines dnes…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Toto jste asi o automobilových kabelech nevěděli: Pět zajímavostí Toto jste asi o automobilových kabelech nevěděli: Pět zajímavostí

Specialisté z vývoje koncernu Volkswagen odtajnili…

 



Ojeté Audi A3 1.6: Když základ stačí Ojeté Audi A3 1.6: Když základ stačí

Audi A3 druhé generace vypadá stále k světu, i s…

Audi balanced mobility: Zelená energie pro plynová a elektrická Audi Audi balanced mobility: Zelená energie pro plynová a elektrická Audi

Audi představilo v Hamburku projekt Audi balanced…

 



 
Toyota má patent na průhledné sloupky. Řešení je kouzelně jednoduché!

Toyota má patent na průhledné sloupky. Řešení je kouzelně jednoduché!

Včera

Japonská automobilka dost možná přišla na revoluční řešení, jak zlepšit výhled z vozu. Vadí vám široké přední sloupky? Dlouho nebudou, podle Toyoty uvidíme skrz ně.




Blesk.cz

Pod návrat Zemana na Hrad se podepsalo už na 60 tisíc lidí, řekla první dáma

Pod návrat Zemana na Hrad se podepsalo už na 60…

Bezmála 60 tisíc podpisů nasbírala už Ivana Zemanová pro svého manžela Miloše, který chce příští rok v lednu…

Dost bylo růžovozlaté barvy Rose Gold. Apple s ní chce údajně skončit

Dost bylo růžovozlaté barvy Rose Gold. Apple s ní…

Apple byl jedním z prvních výrobců, který nabídl své produkty v růžovozlaté (Rose Gold) barvě. Ta se následně…

 

iSport.cz

Napadený fanoušek Hradce promluvil. Byl krátce v bezvědomí, má odřeniny

Napadený fanoušek Hradce promluvil. Byl krátce v…

Byl to moment, na který fanoušci, kteří navštívili druholigové utkání mezi Hradcem Králové a Pardubicemi (2:1),…

Krmenčík do Slavie? Plzeň odolala. Příběh byl uzavřen, napsal Tvrdík

Krmenčík do Slavie? Plzeň odolala. Příběh byl…

AKTUALIZOVÁNO | Fotbalová Slavia chtěla zkusit přetáhnout z Plzně útočníka Plzně Michaela Krmenčíka. Za…

 

Reflex.cz

Solární střechy od Tesly realitou: První exempláře firma instaluje na domy zaměstnanců

Solární střechy od Tesly realitou: První exempláře…

Elon Musk již před časem představil nový druh střešních tašek, jež produkují elektřinu a dle plánů společnosti…

Cestovatelka a novinářka Markéta Foktová: Děti na cestách nejsou překážkou

Cestovatelka a novinářka Markéta Foktová: Děti na…

Na stránkách Lidé a Země často najdete články podepsané „Text a foto: Markéta a Michael Foktovi“. Ona je přitom…