Audi A3 - první jízdní dojmy

Audi A3 - první jízdní dojmy

 
 
2.6. 2003 Ondřej Šuch

Je lepší 2.0 FSI nebo 2.0 TDI? Jak na co...

Nové Audi A3 jsme představili jak při jeho Ženevské premiéře, tak při jeho nedávném uvedení na český trh. Prvních pár desítek kilometrů sice nenahradí klasický test, některé zajímavé poznatky už ale máme.

Jak už víte nové Audi A3 je delší, širší a nižší než předchůdce. V praxi rozdíl začnete vnímat už při nástupu - protáhlejší dveře jsou znát a nastupování, jakkoli pohodlné, vyžaduje přece jen sportovnější ohnutí těla. Celkem pohodlně se kupodivu nastupuje i na zadní sedačky a v rámci možností se na nich budou cítit pohodlně i dvě dospělé, byť nepříliš vysoké osoby. A bude-li posádka vepředu rozumná, zůstane vzadu i dost místa pro nohy. Zatěžují-li zadní sedadlo jen drobnosti, lze přední sedačky posunout extrémně vzad, čímž jednak zvýšíme vlastní pohodlí, jednak můžeme mít lepší pocit pasivní bezpečnosti.

Po pohlcení pohodlnými, i když celkem měkkými sedačkami najdou ruce i oči vše potřebné zcela automaticky, přičemž největší potěšení skýtá sympaticky malý volant a páčky pod ním s jasným chodem. Dodávat něco o precizním slícování, hodnotně působících materiálech či absenci pazvuků je u Audi asi zbytečné.

Překvapení čeká po otevření zadních dveří - zavazadlový prostor je vzhledem k charakteru auta až netypicky dlouhý a poměrně hluboký - velmi dobře si dovedeme představit, že i v dravě vypadajícím voze najde místo kompletní zavazadlová výbava čtyř cestujících...

2.0 FSI

Zvědavost, daná velmi nadějně vypadajícími čísly, byla nezměrná. Dvoulitr o výkonu 110 kW a maximálním točivém momentu 200 Nm je samozřejmě celohliníkový a vybaven přímým sekvenčním vstřikováním, elektronickým ovládáním škrticí klapky “drive-by-wire”, kvůli hladkému chodu jsou v něm zabudována i čidla klepání pro jednotlivé válce a třešní na dortu je hmotnostní měření nasávaného vzduchu... A jak celá ta nádhera jezdí? Subjektivně řečeno má Audi s tímto motorem blíže k šestiválci než například ke stále dobrému 1.8T. Hladký, a velmi tichý chod je po sešlápnutí plynu vystřídám plynulým a jakoby vznešeným nárůstem výkonu za téměř nezměněné zvukové kulisy. Pomalá jízda bez problémů, rychlá jízda také, jen zrychlování na dálnici vyžaduje řadit a řadit. I na klikatých silničkách okolo Slapské přehrady jsme tuto činnost provozovali o trochu častěji, než bychom u takto stylizovaného auta u zážehového motoru čekali. Výsledek? Spokojeni budou ti, kteří hledají tichý chod, vcelku úsporný provoz a solidní chování a jistotu. Vyznavači sportovního stylu jízdy budou buď motor častěji vytáčet a podřazovat nebo si počkají na šestiválec 3.2 l...

2.0 TDI

103 kW je sice o trochu méně, ale 320 Nm o hodně více než u zážehového konkurenta, takže pokud laskavý čtenář nemá názor na naftové motory daný, asi tuší, co bude následovat... Čtyřválec, který vznikl zvětšením dosud jednotného koncernového objemu 1.9, disponuje samozřejmě výrobně náročnou technologií čerpadlo-tryska, což mu dává do vínku některé předpoklady bez ohledu na přítomnost právě v A3. Velmi, velmi prudký nárůst výkonu po sepnutí turbodmychadla je v malém voze, byť jen s jednou poháněnou nápravou skvěle využitelný, jen se je třeba trochu déle učit správnou polohu spojky. Zastánci nafty se budou radovat přesně dvě vteřiny, protože pak je třeba přeřadit. V pásmu 2000-3800 otáček se nicméně dá jezdit se silou medvědí a to vše jen s malým vírem v nádrži. Vytí turba tedy bude provázet každé razantní zrychlení i když na šestistupňové převodovce bude taky třeba hledat to správné číslo pro manévr v té které rychlosti. Subjektivně jsme se ve A3 s tímto motorem (oproti 2,0 FSI) cítili o něco sportovněji, hladina hluku ovšem mírně vzrostla a spotřeba klesla. Vyznavači klikatých silnic s přesnou nohou budou mít o čem mluvit...

A3 sedí, nenaklání se, a strmé řízení podporuje jeho chuť do zatáček. Nedotáčivost se projevuje jen při extrémních manévrech a přetáčivý smyk si také užijeme jen s ruční brzdou. Pocit souznění s autem je po čase téměř ideální a limity vozu odhadnutelné. Poměrně ostré brzdy zpomalují 1300 kg těžký vůz spolehlivě a nenechaly nás v nouzi ani při opakovaném použití.

Z informací automobilky vyplývá, že pohon Quattro bude, motor 3.2 bude a místo ostřejší verze S3 se vyvíjí rovnou ultimativní cosi, čemu můžeme říkat RS3. Asi nemusíme říkat, že jsme HODNĚ zvědaví.

Redakční test verze 2.0 TDI přineseme koncem června.

Spolupracujeme s TipCars.com
Daňoví poradci a advokáti se bojí o profesní mlčenlivost Daňoví poradci a advokáti se bojí o profesní mlčenlivost

Evropská unie zvyšuje tlak na boj proti daňové…

Na obchodních válkách nakonec tratí všichni, varuje Zeman Na obchodních válkách nakonec tratí všichni, varuje Zeman

Jakákoli obchodní válka podle prezidenta Miloše Zemana…

Pirát Bartoš: Udělali jsme chyby, dostali za uši a poučili se z toho Pirát Bartoš: Udělali jsme chyby, dostali za uši a poučili se z toho

Předseda Pirátů Ivan Bartoš v rozhovoru s Pavlem Štruncem…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda 110 Super Sport: Domácí UFO skončilo jako Ferat Vampire Škoda 110 Super Sport: Domácí UFO skončilo jako Ferat Vampire

Placatou Škodu z počátku 70. let si většina z nás…

Zpátky do alternativní historie. Jak by vypadal retro Prius, Cayenne a další? Zpátky do alternativní historie. Jak by vypadal retro Prius, Cayenne a další?

Umíte si představit Prius navržený Toyotou v 70. letech,…

 



Ojeté Audi A3 1.6: Když základ stačí Ojeté Audi A3 1.6: Když základ stačí

Audi A3 druhé generace vypadá stále k světu, i s…

Audi balanced mobility: Zelená energie pro plynová a elektrická Audi Audi balanced mobility: Zelená energie pro plynová a elektrická Audi

Audi představilo v Hamburku projekt Audi balanced…

 



 
Exotická Lancia Kappa po prezidentu Václavu Havlovi je na prodej. Kolik za ni dáte?

Exotická Lancia Kappa po prezidentu Václavu Havlovi je na prodej. Kolik za ni dáte?

Dnes 15:52

Lancia Kappa v našich podmínkách není zrovna běžným jevem. Jeden z mála českých exemplářů nicméně měl slavného majitele, Václava Havla.




Blesk.cz

Úchvatné Santorini: Nejkrásnější a nejfotografovanější

Úchvatné Santorini: Nejkrásnější a nejfotografovanější

Setkáte se s ním kdekoli v Řecku. Můžete jet na ostrovy Rhodos, Kos či Zakynthos, stejně jako kamkoliv do…

Vnadná Miluška Bittnerová musí na operaci! Lékaři našli útvar, který musí ven

Vnadná Miluška Bittnerová musí na operaci! Lékaři…

Už za týden zamíří Miluška Bittnerová (40) pod kudlu! Při náhodné lékařské prohlídce jí totiž ve žlučníku našli…

 

iSport.cz

Fotbalový speciál k Fortuna lize už v pátek: 84 stran, soupisky, program

Fotbalový speciál k Fortuna lize už v pátek: 84…

V pátek startuje elitní fotbalová soutěž. FORTUNA:Liga. Dá se říct, že je to přelomový ročník. S novým herním…

V Anglii se mluví o Čechově návratu: Jak to vypadá se zájmem Chelsea?

V Anglii se mluví o Čechově návratu: Jak to vypadá…

V Chelsea strávil Petr Čech většinu své kariéry a během jedenácti sezon se stal klubovou legendou. V roce 2015…

 

Reflex.cz

Miss Írán: Těžko uvěřit, ale i v této zemi kdysi probíhaly soutěže o nejkrásnější dívku. Podívejte se

Miss Írán: Těžko uvěřit, ale i v této zemi kdysi…

V současnosti je Írán země, kde vládne tvrdý islámský režim. Ne vždy tomu tak ale bylo. Před islámskou revolucí…

Rasistická tabule u Soukupa je moje práce, televizní rada je pro smích, říká Pavel Novotný

Rasistická tabule u Soukupa je moje práce, televizní…

Na televizi Barrandov se kvůli politicko-diskusním pořadům snáší ostrá kritika. Odpůrci televize zmiňují…