Audi A3 - první jízdní dojmy

Audi A3 - první jízdní dojmy

 
 

Je lepší 2.0 FSI nebo 2.0 TDI? Jak na co...

Nové Audi A3 jsme představili jak při jeho Ženevské premiéře, tak při jeho nedávném uvedení na český trh. Prvních pár desítek kilometrů sice nenahradí klasický test, některé zajímavé poznatky už ale máme.

Jak už víte nové Audi A3 je delší, širší a nižší než předchůdce. V praxi rozdíl začnete vnímat už při nástupu - protáhlejší dveře jsou znát a nastupování, jakkoli pohodlné, vyžaduje přece jen sportovnější ohnutí těla. Celkem pohodlně se kupodivu nastupuje i na zadní sedačky a v rámci možností se na nich budou cítit pohodlně i dvě dospělé, byť nepříliš vysoké osoby. A bude-li posádka vepředu rozumná, zůstane vzadu i dost místa pro nohy. Zatěžují-li zadní sedadlo jen drobnosti, lze přední sedačky posunout extrémně vzad, čímž jednak zvýšíme vlastní pohodlí, jednak můžeme mít lepší pocit pasivní bezpečnosti.

Po pohlcení pohodlnými, i když celkem měkkými sedačkami najdou ruce i oči vše potřebné zcela automaticky, přičemž největší potěšení skýtá sympaticky malý volant a páčky pod ním s jasným chodem. Dodávat něco o precizním slícování, hodnotně působících materiálech či absenci pazvuků je u Audi asi zbytečné.

Překvapení čeká po otevření zadních dveří - zavazadlový prostor je vzhledem k charakteru auta až netypicky dlouhý a poměrně hluboký - velmi dobře si dovedeme představit, že i v dravě vypadajícím voze najde místo kompletní zavazadlová výbava čtyř cestujících...

2.0 FSI

Zvědavost, daná velmi nadějně vypadajícími čísly, byla nezměrná. Dvoulitr o výkonu 110 kW a maximálním točivém momentu 200 Nm je samozřejmě celohliníkový a vybaven přímým sekvenčním vstřikováním, elektronickým ovládáním škrticí klapky “drive-by-wire”, kvůli hladkému chodu jsou v něm zabudována i čidla klepání pro jednotlivé válce a třešní na dortu je hmotnostní měření nasávaného vzduchu... A jak celá ta nádhera jezdí? Subjektivně řečeno má Audi s tímto motorem blíže k šestiválci než například ke stále dobrému 1.8T. Hladký, a velmi tichý chod je po sešlápnutí plynu vystřídám plynulým a jakoby vznešeným nárůstem výkonu za téměř nezměněné zvukové kulisy. Pomalá jízda bez problémů, rychlá jízda také, jen zrychlování na dálnici vyžaduje řadit a řadit. I na klikatých silničkách okolo Slapské přehrady jsme tuto činnost provozovali o trochu častěji, než bychom u takto stylizovaného auta u zážehového motoru čekali. Výsledek? Spokojeni budou ti, kteří hledají tichý chod, vcelku úsporný provoz a solidní chování a jistotu. Vyznavači sportovního stylu jízdy budou buď motor častěji vytáčet a podřazovat nebo si počkají na šestiválec 3.2 l...

2.0 TDI

103 kW je sice o trochu méně, ale 320 Nm o hodně více než u zážehového konkurenta, takže pokud laskavý čtenář nemá názor na naftové motory daný, asi tuší, co bude následovat... Čtyřválec, který vznikl zvětšením dosud jednotného koncernového objemu 1.9, disponuje samozřejmě výrobně náročnou technologií čerpadlo-tryska, což mu dává do vínku některé předpoklady bez ohledu na přítomnost právě v A3. Velmi, velmi prudký nárůst výkonu po sepnutí turbodmychadla je v malém voze, byť jen s jednou poháněnou nápravou skvěle využitelný, jen se je třeba trochu déle učit správnou polohu spojky. Zastánci nafty se budou radovat přesně dvě vteřiny, protože pak je třeba přeřadit. V pásmu 2000-3800 otáček se nicméně dá jezdit se silou medvědí a to vše jen s malým vírem v nádrži. Vytí turba tedy bude provázet každé razantní zrychlení i když na šestistupňové převodovce bude taky třeba hledat to správné číslo pro manévr v té které rychlosti. Subjektivně jsme se ve A3 s tímto motorem (oproti 2,0 FSI) cítili o něco sportovněji, hladina hluku ovšem mírně vzrostla a spotřeba klesla. Vyznavači klikatých silnic s přesnou nohou budou mít o čem mluvit...

A3 sedí, nenaklání se, a strmé řízení podporuje jeho chuť do zatáček. Nedotáčivost se projevuje jen při extrémních manévrech a přetáčivý smyk si také užijeme jen s ruční brzdou. Pocit souznění s autem je po čase téměř ideální a limity vozu odhadnutelné. Poměrně ostré brzdy zpomalují 1300 kg těžký vůz spolehlivě a nenechaly nás v nouzi ani při opakovaném použití.

Z informací automobilky vyplývá, že pohon Quattro bude, motor 3.2 bude a místo ostřejší verze S3 se vyvíjí rovnou ultimativní cosi, čemu můžeme říkat RS3. Asi nemusíme říkat, že jsme HODNĚ zvědaví.

Redakční test verze 2.0 TDI přineseme koncem června.

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue




Ojeté Audi A3 1.6: Když základ stačí Ojeté Audi A3 1.6: Když základ stačí

Audi A3 druhé generace vypadá stále k světu, i s…

Audi balanced mobility: Zelená energie pro plynová a elektrická Audi Audi balanced mobility: Zelená energie pro plynová a elektrická Audi

Audi představilo v Hamburku projekt Audi balanced…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Borhyová exkluzivně pro Blesk.cz: Končím! Nechci poškozovat kolegy

Borhyová exkluzivně pro Blesk.cz: Končím! Nechci…

Místostarostka Prahy 8 Alena Borhyová (58, ANO) odstoupí ze své funkce. Maminka moderátorky Lucie (38) to…

Severočeši nečekaně vypadli z voleb na Ústecku, zřejmě kvůli sporům členů

Severočeši nečekaně vypadli z voleb na Ústecku,…

Hnutí Severočeši.cz nebude kandidovat v letošních krajských volbách v Ústeckém kraji. Zmocněnkyně hnutí na…

 

iSport.cz

Hrdina Kadlec: Měli jsme radost ze hry. Teď to předvádět každý zápas

Hrdina Kadlec: Měli jsme radost ze hry. Teď to…

Po návratu do Sparty poprvé v plné kráse předvedl svůj potenciál. Střelec dvou gólů Václav Kadlec měl zásadní…

Pocity po výhře nad Interem? Je to hodně návykové, tvrdil Holoubek

Pocity po výhře nad Interem? Je to hodně návykové,…

Lepší úvod svého angažmá na lavičce Sparty si snad nemohl těžko přát. Trenér David Holoubek slavil ve svém…

 

Reflex.cz

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím vrcholu si majitel postavil luxusní penthouse

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím…

Se stavbou současného symbolu Paříže se začalo v roce 1887 a přesně podle plánů konstruktéra Alexandra Gustava…

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě neohrožení vlastenci? Dokážou za svobodu umírat?

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě…

V sále číslo 11 multikina na pražském Andělu se po úterní české premiéře filmu Anthropoid rozhostilo ticho.…