Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A3 Sportback g-tron: První Audi na zemní plyn

Michal Fokt
Diskuze (4)
Audi objevuje další alternativu benzinovo-dieselové mobility. Do nabídky zařazuje model g-tron s pohonem na zemní plyn, benzin a tajuplný e-gas.

Je opravdu překvapivé, jak malá pozornost se v dnešní době, posedlé ekologií v individuální automobilové dopravě, věnuje pohonu na plyn. Automobilky si hrají s elektromobily, sofistikovanými hybridy a ještě sofistikovanějšími vodíkovými auty s palivovými články a přitom je na dosah ruky pohonné médium, které vyžaduje pouze někam šikovně umístit vysokotlakou nádrž - zemní plyn. Automobilek, které nabízejí tovární úpravy, umožňující spalovat CNG není mnoho a navíc je značně omezena škála dostupných modelů.

Je proto potěšující, že tu máme další CNG novinku a to dokonce od prémiové německé značky. Audi představuje model A3 Sportback g-tron, jehož negativní dopad na životní prostřední můžete snížit ještě nákupem média e-gas, jenž je vyráběn s využitím "zelené energie", spokojen ale bude určitě i s běžným, méně sluníčkovým CNG.

Pohon vozu zajišťuje přeplňovaný motor 1.4 TFSI o výkonu 81 kW, schopný jezdit pochopitelně kromě e-gas a CNG i na benzin. Trošku překvapivě se Audi nezmiňuje, kam umístilo nádrž na stlačený plyn, ani jakou má kapacitu, prozradilo pouze, že spotřeba plynu činí 3,2-3,3 kg na 100 km a že základní cena auta v Německu je 25.900 euro.

O to více se ale dozvídáme o Audi e-gas, jenž má být jedním z klíčových produktů "udržitelné strategie Audi". Jedná se o syntetický metan, vyráběný ve specializovaném provozu v dolnosaském Werlte. Ten využívá k výrobě plynu výhradně energii z obnovitelných zdrojů, přičemž emise oxidu uhličitého, vznikající při jeho výrobě, přibližně odpovídají tomu, co vyprodukuje A3 g-tron při jízdě na benzin.

Provoz na Audi e-gas má vycházet na přibližně 3,5 eura na 100 km, bude nabízen na 650 čerpacích stanicích v Německu a zákazníci mohou při jeho tankování využívat Audi e-gas card, která jim zaručí, že část natankovaného plynu až do výše 14,95 euro měsíčně dostanou za cenu výroby a distribuce.

Audi také oznámilo, že v Novém Mexiku ve městě Hobbs pracuje ve spolupráci s firmou Joule na vývoji pohonných hmot e-ethanol a e-diesel.

Michal Fokt
Diskuze (4)
20. 2. 2014 09:19
Re: ...
:yes: Díky
19. 2. 2014 12:44
Re: ...
Dvě nádrže pod kufrem, náprava je kliková. Existuje ještě druhé provedení, které má třetí, menší nádrž pod sedadly. Té musí ustoupit nádrž na benzín. Podle velikosti nádrže na benzín tedy poznáš, o kterou verzi jde, byť tu se třemi jsem viděl jen na výkresech a nevím, jestli ji na konec vůbec plánují do něčeho použít.

Nedávno tu myslím někdo psal, že by snad Octavia měla mít multilink s TGI (CNG), o tom nic nevím, budeme se muset nechat překvapit.

PS: Rychlé vyhledání našlo ilustraci, tak tady ji máš: [odkaz]
19. 2. 2014 11:26
Re: ...
Ahoj, prosimte nevis, jak je to reseny v golfu?
Moc jsem tomu sice nedal, ale na netu jsem to nidke nenasel.

Predpokladam ,ze nadrze jsou nekde okolo zadni napravy: je tam pak vice prvek, nebo torzni pricka?
18. 2. 2014 17:55
...
"Ten využívá k výrobě plynu výhradně energii z obnovitelných zdrojů, přičemž emise oxidu uhličitého, vznikající při jeho výrobě, přibližně odpovídají tomu, co vyprodukuje A3 g-tron při jízdě na benzin."

Při výrobě e-gas je CO2 konzumován, ne produkován. Proto je CO2 "neutrální".

"Provoz na Audi e-gas má vycházet na přibližně 3,5 eura na 100 km, bude nabízen na 650 čerpacích stanicích v Německu..."

Pokud vím, plán byl syntetický metan pumpovat do distribuční sítě na zemní plyn, jelikož zemní plyn je více méně metan. e-gas karta by měla fungovat tak, že Audi objem zakoupený skrze tuto kartu napumpuje do sítě. Ne, že by zákazník přímo tankoval syntetický metan.

Tohle jsou hodně staré informace a stejně to nedokážete napsat správně. Co se týče nádrží atd., technika je to shodná s Golfem (alespoň, co vím) a je známa už roky.