Audi A4: Broušení zubů na BMW řady 3 a Mercedes třídy C
Když jsme mluvili s lidmi, kteří už měli možnost vidět nové Audi A4, každý z nich dával najevo menší rozčarování. Ne že by se jim „A-čtyřka“ nelíbila, ale kvůli dramatickému vzhledu modelů R8 a A5/S5 všichni očekávali daleko odvážnější design. Skutečnost však má být mnohem konzervativnější, protože v Audi nechtěli nic riskovat.
Na druhé straně, když přišla řeč na jízdní vlastnosti, bez rozpaků mluvili o obratu o 180 stupňů. Audi A4 dostane stejné pětiprvkové závěsy předních kol a multilink vzadu, jako má kupé A5, a rozvor 2751 mm (+113 mm) slibuje nejen více prostoru v interiéru, ale také lepší kvalitu jízdy. Posunutím přední nápravy dopředu Audi sleduje jedinou věc – dostat více hmoty mezi přední a zadní kola, zlepšit vzájemnou polohu přední nápravy a motoru (dosud byl příliš vpředu) a rozložit tak zatížení náprav 50:50. Délka Audi by měla být necelých 4,7 m.
Kromě přepracovaného podvozku dostane nová A4 aktivní řízení s variabilním převodem (za příplatek), který se bude přizpůsobovat rychlosti a možná také nastavení, které si zvolí řidič. Protože Ingolstadt má podle našich informací v plánu vytvořit modulární platformy, které umožní vzájemnou zaměnitelnost některých komponentů bez ohledu na to, jestli půjde o model A4 nebo A8, říká se, že za příplatek bude možné pro Audi A4 objednat i vzduchové pérování. Patřičná pozornost byla věnována i pohonu všech kol quattro, které bylo pro tento model opět upravené a předpokládá se, že již v základním nastavení bude přenášet 60 procent točivého momentu na zadní nápravu.
Dieselové i benzinové motory pro Audi A4 budou skoro stejné, jako v případě modelu A5, v některých případech však budou k mání i verze s menším nebo sníženým výkonem (1.8 TFSI – 96 kW/130 k a 118 kW/160 k). K zážehovému šestiválci 3.2 FSI (195 kW/265 k) by se měl připojit motor 2.4 V6 o výkonu 130 kW (177 k). S agregátem 2.8 FSI, který se objevil ve facelifované limuzíně A8 (154 kW/210 k), se naopak nepočítá – zastoupí ho čtyřválec 2.0 TFSI s výkonem 147 kW (200 k). Na vrcholu budou opět osmiválce 4.2 FSI. V modelu S4 naladěný na 260 kW (354 k) ve špičkové RS4 až na 331 kW (450 k). Naftové motory zastupuje trio 2.0 (tři typy nastavení), 2.7 a 3.0 TDI. Podle zvolené motorizace bude možné objednat si jednu za tří převodovek – nejmenší počet stupňů bude mít klasická manuální (6), dvojspojková převodovka DSG jich nabídne 7 a u bezstupňové převodovky multitronic bude možné na přání aktivovat sekvenční režim s osmi přednastavenými stupni.
V Německu by se mělo nové Audi A4 objevit v prodeji již v listopadu, u nás můžeme počítat s příchodem začátkem roku 2008. V té době by se měla, přesněji v březnu na autosalonu v Ženevě, představit i kombi verze Avant.