Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A4: Broušení zubů na BMW řady 3 a Mercedes třídy C

Miro Mihalik
Diskuze (51)
Oficiálně se všechno dovíte až těsně před autosalonem IAA. O autě, které by mělo několik let vykazovat nejvyšší prodejní čísla ze všech vozů Audi, však již teď pozvolna prosakují zajímavé informace.

Když jsme mluvili s lidmi, kteří už měli možnost vidět nové Audi A4, každý z nich dával najevo menší rozčarování. Ne že by se jim „A-čtyřka“ nelíbila, ale kvůli dramatickému vzhledu modelů R8 a A5/S5 všichni očekávali daleko odvážnější design. Skutečnost však má být mnohem konzervativnější, protože v Audi nechtěli nic riskovat.

Na druhé straně, když přišla řeč na jízdní vlastnosti, bez rozpaků mluvili o obratu o 180 stupňů. Audi A4 dostane stejné pětiprvkové závěsy předních kol a multilink vzadu, jako má kupé A5, a rozvor 2751 mm (+113 mm) slibuje nejen více prostoru v interiéru, ale také lepší kvalitu jízdy. Posunutím přední nápravy dopředu Audi sleduje jedinou věc – dostat více hmoty mezi přední a zadní kola, zlepšit vzájemnou polohu přední nápravy a motoru (dosud byl příliš vpředu) a rozložit tak zatížení náprav 50:50. Délka Audi by měla být necelých 4,7 m.

Kromě přepracovaného podvozku dostane nová A4 aktivní řízení s variabilním převodem (za příplatek), který se bude přizpůsobovat rychlosti a možná také nastavení, které si zvolí řidič. Protože Ingolstadt má podle našich informací v plánu vytvořit modulární platformy, které umožní vzájemnou zaměnitelnost některých komponentů bez ohledu na to, jestli půjde o model A4 nebo A8, říká se, že za příplatek bude možné pro Audi A4 objednat i vzduchové pérování. Patřičná pozornost byla věnována i pohonu všech kol quattro, které bylo pro tento model opět upravené a předpokládá se, že již v základním nastavení bude přenášet 60 procent točivého momentu na zadní nápravu.

Dieselové i benzinové motory pro Audi A4 budou skoro stejné, jako v případě modelu A5, v některých případech však budou k mání i verze s menším nebo sníženým výkonem (1.8 TFSI – 96 kW/130 k a 118 kW/160 k). K zážehovému šestiválci 3.2 FSI (195 kW/265 k) by se měl připojit motor 2.4 V6 o výkonu 130 kW (177 k). S agregátem 2.8 FSI, který se objevil ve facelifované limuzíně A8 (154 kW/210 k), se naopak nepočítá – zastoupí ho čtyřválec 2.0 TFSI s výkonem 147 kW (200 k). Na vrcholu budou opět osmiválce 4.2 FSI. V modelu S4 naladěný na 260 kW (354 k) ve špičkové RS4 až na 331 kW (450 k). Naftové motory zastupuje trio 2.0 (tři typy nastavení), 2.7 a 3.0 TDI. Podle zvolené motorizace bude možné objednat si jednu za tří převodovek – nejmenší počet stupňů bude mít klasická manuální (6), dvojspojková převodovka DSG jich nabídne 7 a u bezstupňové převodovky multitronic bude možné na přání aktivovat sekvenční režim s osmi přednastavenými stupni.

V Německu by se mělo nové Audi A4 objevit v prodeji již v listopadu, u nás můžeme počítat s příchodem začátkem roku 2008. V té době by se měla, přesněji v březnu na autosalonu v Ženevě, představit i kombi verze Avant.

Miro Mihalik
Diskuze (51)
15. 8. 2007 16:03
Re: CO JE DULEZITE
Psal jsem o prakticnosti inerieru. Pouzite materialy jsou jen pro vymyvani mozku v PR zpravach VW. Materialy pouzite v SAABu jsou na velice vysoke urovni. Mel by ses v jednom svezt. Nemuzeme vest diskuzi, pokud nemas osobni zkusenosti. CO se tyce ESP, nektere auta ho potrebuji pro zvyseni bezpecnosti, nektere jsou stejne bezpecne i bez nej. V interierech a bezpecnosti nemci na svedskou dvojku nemaji.
Avatar - Falco
13. 8. 2007 21:54
Re: Mrtvola..
...opravdu fundovaný názor!!
Avatar - Falco
13. 8. 2007 21:21
Re: TŘI KRÁLOVÉ
Jaké plasty?!!

Nejlepší motory na světě, dokonalé podvozky, preciznost zpracování - to jsou německá auta

Interiéry jsou jen třešničkami na dortu!!

:-)
Avatar - Falco
13. 8. 2007 21:07
Re: Audi - zrod nové etapy?
To co umí Audi dokonale, jsou interiéry - jednoduchost, funkčnost, preciznost a dynamika!
13. 8. 2007 17:50
Re: CO JE DULEZITE
Souhlasím s tebou v jednom - interiér nového MB-C se mi nezamlouvá. Krátce po sobě jsem měl možnost osahat nové Mondeo a MB-C. Oba jen staticky v showroomu, Mondeo TDCi ve verzi Titanium a MB-C 220CDI ve verzi Elegance. A víš co? Ačkoliv to vystavené Mondeo stálo 30 tis. € a ten MB-C o 18tis € (!!) víc, důvod pro ten rozdíl jsem v interiéru nenašel. Podvozkově si zrovna Ford od MB moc pr..el natrhnout nenechá, takže to jediné (podstatné), co mě napadá je motor, který ale určitě není o tolik lepší, aby to auto stálo o polovinu víc... Nějak se mi zdá, že (evropský) mainstream se v kvalitě interiérů dotáhl na takovou úroveň, že možnost odlišení se premiových výrobců spočívá možná tak v potažení kůží, co nikdo seriově nenabídne, takže rozdíl je dost často téměř nulový. Neboli možná další důvod pro to, abych dál snil svůj baworácký sen a realitu proplouval svým Fordem ;-)