Oficiálně se všechno dovíte až těsně před autosalonem IAA. O autě, které by mělo několik let vykazovat nejvyšší prodejní čísla ze všech vozů Audi, však již teď pozvolna prosakují zajímavé informace.
Tak A5 je dramatické a nová A4 usedlá. Přitom jak to vypadá, ty auta budou skoro k nerozeznání. GTI bude chválit, jenže teď nebude co namítat. PD pryč a základní benzín vypadá dost dobře. Bude mít lepší trakci než konkurence a snad nezdokonalí podvozek jako BMW, že si majitelé u nových aut mění podvozek za komfortnější.
Já myslel na 4x4, ale je pravda, že při rozložení hmotnosti 50/50 je lepší náhon zadní při jedné hnané nápravě. Stačí dát něco kufru a takovou předokolku je vše špatně. Jako kdyby výrobce zapomínal, že ty auta jsou pro lidi a ne pro novináře, aby to honili po okruhu a zkoušeli, které auto líp sedí.
Takže ještě jednou:
Vypadá to na novou etapu u Audi, kterou začala A5. Lepší jízdní vlastnosti díky motoru víc vzadu, lepšímu vyvážení a v případě quattro náhonu více na zadek. Každej to říká, že je konec tupého řízení a nedotáčivosti u Audin. No tak uvidíme. Nahoře však pánové velmi dobře konstatují, že problém může být u verzí bez quattra. Vždyť většina A4 nebudou žádné vrcholné verze... Nicméně to vypadá, že u Audi se konečně rozhoupali a začnou dělat zajímavá auta. Ještě vychytat ty interiéry a trochu víc se odvázat u exteriéru. Ikdyž musím uznat, že zadek A5 je povedenej :yes: ale ten interiér 8-s:no:
První A5, kterou jsem jel, byla jen s předním náhonem, a přestože se silným V6, nebyl s trakcí absolutně problém, i když jistě i zásluhou dobře vyladěného multitronicu, ale fungovalo to. Verze s quattrem je opravdu skvělá, je to skoro rouhání, ale jel jsem relat. těžkou 3,0 tdi chvíli po 335i a přišla mi míň nedotáčivá!!! :-O než benzinové BMW se zadním náhonem, V6 quattro musí být ještě lepší. Něco je jinak, jednak po pár zkušenostech s posledními verzemi našlápnutých BMW, musím bohužel říct, že mi dynamicky připadají horší než jejich slabší motorizace a pak je už zcela nezpochynitelné, že Audi začíná dělat auta s Podvozky.
Hmmmmmm. To nevyznívá moc dobře směrem k BMW. Ale jak říkám, máme tu novou etapu Audi a asi JE se na co těšit víc než kdysi. Jen jim to na můj vkus trvalo dost dlouho pochopit :-)
No, poslední verze trojky jsou trochu s rozpaky, pro mmě 335i zklamání, 335d jsem nejel, ale četl jsem recenzi na autorevue a v podstatě z hlediska podvozku a celk. naladění auta, stejné výtky. Pak ale 330i coupe mi přišla bezvadná, podvozek se mi zdál ostřejší, nelogicky, než u 335i, lepší brzdy, a motor? Na to softurbo slyším kolem samou chválu, ale pro mně, díky ne, současný 3,0 "hořčíkáč" považuju za to nejlepší, co lze v obyč. autě mít, motor s dostatkem síly a přitom tak dokonalým charakterem, ten prostě turbo nepotřebuje. :-);-)
Jednak o vkusu, jednak o obecném estetickém pohledu. AUDI je pověstný (pověstný) tím, že v posledních 10i letech neexperimentuje a své interiéry má zbudované velmi precizně, velmi vyspěle a velmi jistě. Prostě to "sedí." Celá kompozice kapliček s přechodem do středových panelů, ta jistá solidnost, přehlednost, dotaženost, přitom umírněnost, absence výstřelků, to vše staví interiéry AUDI na světový vrchol.
Přesně, je dodám, že podobně, ještě v trochu více minimalistickém stylu to umí Volvo, tyto dvě značky mají ve třídách aut pro smrtelníky nejlepší interiery. :yes:
Tak budou brzy tři králové kompletní. Neumím si tedy představit, že by se někomu mohlo podařit vytvořit aktuálnější krásu, než krásu, kterou vtiskl Mercedes svému modelu C-klasse, ovšem... co cením na německém prémiovém triumvirátu nejvíce, to je to, že jeden nepožírá druhého. Každý si vybere, BMW jako vypilovaný sportovní klenot s ostrýma precizníma hranama nejspíše zaujme také ostrého mladého muže. Mercedes se svou až snovou krásou pak jistě osloví člověka s estetikou, člověka vyzrálého, člověka, který umí vidět. A pak je tu přicházející áčtyřka, s dosavadní vizualitou, která se snad musí líbit každému. Uhlazený styl, sportovní ambice, přirozená krása... Ano... skutečně jsou tři králové. Jde jen o to, před kterým poklekneš.
To bych před pěti lety vůbec netušil, že bych si vybral A4. Po faceliftu se mi začla líbit. Teď přišel 3er podle majitelů nepodar s příšerným interiérem a MB C mě osloví až mi naroste pupek. Přesně jak řekl GTI interiér je Auidi na 1. Není tam žádná pokažená křivka jako třeba v MB S, kde je oblá část nad budíky a pak jakoby dodatečně dodělaná část nad navigací. Nejvíce si to budou majitelé Audin užívat na horách v zimě, kde budou vesele do kopce předjíždět majitele MB a BMW.
Z těch tří beru jasně AUDI-sice nejmladší prémiovka ,ale :yes: trochu pořád nemůžu kousnout tu přední masku jinak ale i intriér,oproti beztvarému a neuspořádaněmu BMW a nostalgickému MB... AUDI :yes:
To byl krok přímo vizionářský, dnes, pár let poté, většina značek bojuje, mění a zkouší ve snaze najít svým modelům sjednocující a na první pohled příslušnost ke značce určující prvek(ky), a k tomu se typické ztvárnění masky hodí nejlíp. Kromě klasiků, hvězdařů a ledvinkářů, je Audi v tomoto směru dalším, kdo je za vodou. :-);-)
Maska je povedená a je pravda, že si na ni člověk musí zvyknout. Například nová A5 a její přední partie se zaplými obrysovkami působí velmi impozantně.
Je to napsaný přesně v Tvém stylu a hlavně pravdivě... Tak je ten Lexík mazel nebo ne? A jsou tam použity obraty a slova,které ty používáš vyhradně pouze pro Evropské káry a přitom je Lex skoro ikona >:-[] to bude oheň od progermánskejch ortodoxních osahávaču plastů a uctívačů síní trdic-apropo O kolik je AUDI starší než Toyota - Lex >:D
To je nemoc-pangermánie >:D:-! Trabant je taky německý vůz >:-[] >:-[] >:D A ty plasty-jak nemáš v autě měkkej plast v Evropě jako bys nebyl -zatím nedochází,že měkkej plast je daleko větší ekolog zátěž jak při výrobě tak při recyklaci . A ty tvoje třešničky-interiéry VW jsou skoro vždy hodnoceny po stráce designu out >:D >:D A když se podíváš na motory roku dozadu,tak velkej rozdíl mezi Top motory Honda,Toyota-konkuruje akorát BMW,tak o co ti jde? :no: Zklidni si hormůnek. Jediný auto na který můžou být Němci hrdí je 911 :yes:
jake uzasne motory vyrabi toyota a honda vidim kazdy tyden v F1 >:D . Pri celosvetovem oceneni motoru dostalo vW 3ceny, zbytek BMW na asiaty zustal jen nejaky yaris z motorem do vysavace.
Podivej se na stare clanky v auto.cz
Nemci muzou byt hrdi na M3, m5, m6, R8, AMG, a5-6-8, maybach, g class, a hlavne na sclass 600- nejprodavanejsi a nejlepsi limusinu na svete - jak ji pred mesicem vyhlasil nejrenomovanejsi autocasopis v USA. Vazne konkurenty maji jen v evrope
Seděls v novém céčku? Žádná nostalgie tam není, ostré rysy s odkazem na první céčko resp. modely poč. devadesátých let, trochu funkcionalistické, ale svěží a elegantní, moc povedený interier. :yes:
MB možná-ale ten bych nechtěl i z jiných důvodů než je design interiéru... A co BMW-tam jsou interiéry dost hrozný :no: jinak na tu masku u kruhů si zvykám,neříkám že je špatná :-! každopádně se nehodí ke každé řadě,např u A5 je O.K.
Precetl jsem si pozorne celou diskuzi a jsou zde jen positivni reakce. Ja take jednu pridam. Audi se za poslednich 15 let vzmohlo z mainstreamu do premiovky. Bravo. S predni maskou se trefili do soucasneho trendu a troufam si rici, ze soucasny zakladni tvar masky vydrzi i 10 let. Sam jsem se svezl s A5 a nemam skoro zadnou vytku. Zarazilo me ale prehaneni prispevovatelu ohledne interieru nemeckeho trojlistku. Interier nove C-Klasse mi prijde v porovnani k cene vozu prilis......jakoby interier mnohem levnejsiho auta. Dale interier BMW 3 bych tolik nezatracoval, jde jen o zvyk. Interier A4 ma nedostatky jako prilis vysoke hrany stredni konzole, cervene podsviceni take neni nejlepsi pri jizde v noci. Osobne si myslim, ze oba svedove maji mnohem lepsi interier nez nemci. Samozrejme mame jeste Lexus, ktery se pysni jednim z nejlepsich interieru.
Rozepsal jsem se a zapomnel jsem na podstatu veci. Jde o to, co je v interieru dulezite a co mene. Pro me je to predevsim pohodli, funkcost a samozrejme bezpecnost. Zadny z nemeckeho trojlistku nenabidne takovy interier jako dve korunky Svedske. 1. Bezpecnost: o ni se rozepisovat nebudeme, svedi ji umi lepe nez kdokoli jiny. 2. Sedadla: VOLVO+SAAB maji spis kresla, pocit jako v obyvaku. Navic 9-5(jasne jina trida) ma velikost predniho sedadla (sedak+operadlo) stejne velkou jako zadniho (uzasne). 3.Pristrojova deska: koncept zapalovani u SAABu zatim napodobil pouze Fiat. Kdo nevi nepochopi, ze i startovani klickem se da zjednodusit. "Night Panel" je jiz klasikou, ktera se muze vyzdvihnout. Cela palubni deska SAABu je jiz klasikou, ktera je tak vypiplana, ze se ani zlepsovat neda. Volvo a jeho palubni deska + funce klimatizace je spolecne se zbytkem interieru je velice vyvazenym balickem.
v usa dostalo prave audi co se tyce bezpecnosti nejlepsi znamky. Dalsi vec ABS a hlavne ESP, ktery vyrazne zmensil havarijnost aut pochazi z nemecka. Saab 9-5 TiD Sport Vector ho ani v r.2002 nenabizel! Interier je vec vkusu a cklasse se hodne pohorsila, u 9-5 jsou ale skutecne velmi levne materialy pouzite, jeste cerna hmota co mel golf v 90letech
Psal jsem o prakticnosti inerieru. Pouzite materialy jsou jen pro vymyvani mozku v PR zpravach VW. Materialy pouzite v SAABu jsou na velice vysoke urovni. Mel by ses v jednom svezt. Nemuzeme vest diskuzi, pokud nemas osobni zkusenosti. CO se tyce ESP, nektere auta ho potrebuji pro zvyseni bezpecnosti, nektere jsou stejne bezpecne i bez nej. V interierech a bezpecnosti nemci na svedskou dvojku nemaji.
Souhlasím s tebou v jednom - interiér nového MB-C se mi nezamlouvá. Krátce po sobě jsem měl možnost osahat nové Mondeo a MB-C. Oba jen staticky v showroomu, Mondeo TDCi ve verzi Titanium a MB-C 220CDI ve verzi Elegance. A víš co? Ačkoliv to vystavené Mondeo stálo 30 tis. € a ten MB-C o 18tis € (!!) víc, důvod pro ten rozdíl jsem v interiéru nenašel. Podvozkově si zrovna Ford od MB moc pr..el natrhnout nenechá, takže to jediné (podstatné), co mě napadá je motor, který ale určitě není o tolik lepší, aby to auto stálo o polovinu víc... Nějak se mi zdá, že (evropský) mainstream se v kvalitě interiérů dotáhl na takovou úroveň, že možnost odlišení se premiových výrobců spočívá možná tak v potažení kůží, co nikdo seriově nenabídne, takže rozdíl je dost často téměř nulový. Neboli možná další důvod pro to, abych dál snil svůj baworácký sen a realitu proplouval svým Fordem ;-)