8.6. 2016 Leoš Káňa

Audi A4 Avant vs. Mercedes-Benz C kombi – První liga

 

V lepší společnosti přituhuje. Mercedes-Benz třídy C nasadil laťku střední třídy hodně vysoko. Podaří se novému Audi A4 přes ni dostat?

Střední třída nabízí zajímavý mix vozidel pro širší masy i modely, o kterých většina motoristů jen tiše sní – tedy pokud nejste úspěšný manažer, podnikatel, právník nebo lékař. A právě pro ně je určena prémiová část, kterou reprezentuje i Audi se svým modelem A4 nebo Mercedes-Benz třídou C. My jsme proti sobě postavili praktické verze kombi se vznětovými motory a automatickými převodovkami. Které nás zaujalo víc?

DOJEM

Ztraceni v davu

Jdeme si vyzvednout aktuální generaci Audi A4 a hned zažíváme drobné dilema. Tohle že je novinka? Vždyť vypadá jako předchozí model. Poznat rozdíly nám dělá celkem problémy – silueta vozu nebo design karoserie se vlastně nezměnily. Musíme se zaměřit na detaily a potom zjišťujeme, že maska má jiné žebrování a vnější zrcátka jsou ukotvena do dveří. Audi se drží zdrženlivého postoje k radikálním vzhledovým změnám a její zákazníci to od něj očekávají.

Mercedes naopak ukázal svou odvahu a generační obměnu vzal od podlahy. Předchozí ostré hrany nahradily plynulé křivky a „céčko“ nyní působí noblesně a harmonicky. Určitě se nám zvenku líbí víc. Přitažlivější je také jeho interiér. Uvnitř mercedesu si připadáme jako v nějakém luxusním hotelu nebo doma v obývacím pokoji. Své kouzlo má ale i technokraticky pojaté audi s jednoduchými křivkami a nízkou palubní deskou, která zabírá minimum prostoru.

U obou vozidel ovšem máme jeden zásadní problém. Ctí firemní filozofii tak dokonale, že naprosto přišla o svou identitu. V běžném provozu si je lehce spletete s jinými modely. Ke kvalitě zpracování nebo použitým materiálům žádné připomínky nemáme. Vše je na nejvyšší úrovni, přesně jak očekáváme.

PROSTOR A POHODLÍ

Na míru řidiči

Mezi kombíky střední třídy patří audi i mercedes k těm menším zástupcům. Mohou si to dovolit. Nesnaží se totiž zákazníka nalákat na obří přepravní kapacitu, ale důležitější je pro ně styl a reprezentativnost. To se samozřejmě projevilo na velikosti interiérů. Konkurovat superbu nebo passatu nemají šanci. Jedinou oblastí, kde oba vynikají, je výška kabiny. A to nejen na předních sedadlech, ale i vzadu. Šířkou už za nejlepšími ve třídě lehce zaostávají a totéž můžeme říct také o místě v podélném směru. Rozhodně ale nechceme tvrdit, že jsou oba vozy uvnitř malé. Řidič a spolujezdec mají kolem sebe životního prostoru dostatek a příjemným překvapením bylo i zvětšení místa vzadu u mercedesu – minulá generace byla v této oblasti hodně stísněná. Je zajímavé, že námi naměřené údaje se liší naprosto minimálně, a proto by si oba zasloužily stejnou známku. Jenže u mercedesu jsme museli zhoršovat. Široký středový panel totiž znatelně omezuje prostor pro pravou nohu řidiče. Hůře se u něj nastupuje dozadu, protože podběhy zadních kol výrazně zasahují do dveří. Pozice za volantem je v „céčku“ překvapivě sportovnější a řidič sedí těsně nad zemí. Jenže potom mezi přední sedačkou a podlahou nezbývá žádné místo, kam by si cestující ve druhé řadě zasunuli nohy.

U sedadel hodně záleží, jakou si zvolíte výbavu. Audi v testovaném provedení Sport sází na tužší čalounění a příkladnou boční oporu. Proto má také přední opěradla výrazně užší, což by více narostlým řidičům mohlo dělat obtíže. Křesla mercedesu nabízejí více pohodlí, ale při hbitější jízdě se v nich necítíme tak jistě. Pomyslné jazýčky vah při hodnocení sedadel převáží na svou stranu audi, protože má delší sedáky ve druhé řadě.

Údaje o testovaných vozidlech Audi A4 Avant Mercedes-Benz C kombi
Místo podélné/na kolena ideál (cm) 175/13 174/12
Vertikální prostornost P/Z, místo nad hlavou P/Z (cm) 93-102/96, 7-16/10 92-103/96, 6-17/10
Šířka interiéru P/Z, šířka v loktech P/Z (cm) 149/146, 132/128 148/146, 132/130
Délka x šířka sedáku u řidiče/zadniho pasažera vlevo (cm) 50-54 x 49/50 x 51 49-55 x 50/46 x 52
Rozměry opěradla řidiče (delka x šiřka) (cm) 64 x 47 64 x 50
Průchodnost zavazadloveho prostoru (vyška x šiřka) (cm) 84 x 101 78 x 106
Vyška dolni hrany kufru/průchozi vyška pod 5. dveřmi (cm) 61/184 61/183

Jiné určení

Audi také lépe vyhoví požadavkům na přepravní kapacitu. S kufrem o objemu 505 litrů sice patří ve střední třídě do horšího průměru, ale oceňujeme u něj pravidelné tvary, a tudíž výbornou využitelnost. Pod podlahou se navíc skrývá standardní dojezdová rezerva, což také kvitujeme s povděkem. Mercedes v základní konfiguraci nabídne jen 490 litrů, a to máme podezření, že je do tohoto čísla započítána i rozměrná schránka pod podlahou, kde je schována i sada na rychlou opravu pneumatik. Po sečtení naměřených rozměrů nám totiž nějaké ty litry chybějí. Zejména výška pod plato pouhých 41 cm je opravdu málo.

Vyzdvihnout naopak musíme i kompletní čalounění zavazadelníků. U obou vozů oceňujeme, že po sklopení zadních opěradel vznikne rovná ložná plocha navazující na nakládací hranu, umístěnou shodně do výšky 61 cm. Nevíme, kdo od koho opisoval, ale maximální přepravní objem je u obou 1510 litrů a páté dveře se zdvíhají u audi do výšky 184, u mercedesu do 183 cm – tedy téměř shodně.

Oba vozy budou své majitele hlavně reprezentovat, na stěhování jsou tu jiní adepti. Hlavně aby se do kufru vešel oblek nebo golfový bag. Jen pro představu, Škoda Fabia Combi se pyšní hodnotou 530 l a z pohledu velikosti kufru strčí oba vozy do kapsy.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Revoluce v energetice? Nový solární článek je výrazně efektivnější Revoluce v energetice? Nový solární článek je výrazně efektivnější

Speciální trojrozměrná struktura dokáže zachytit téměř…

Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné

Arbitrážní tribunál Světové banky nařídil Argentině…

Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci

Stejně jako každé letadlo nahrává letová data do černé…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi A4 Avant vs. Mercedes-Benz C kombi –…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

 



Výrobu vozů Audi A4 a A5 narušil nedostatek součástek Výrobu vozů Audi A4 a A5 narušil nedostatek součástek

Německá automobilka Audi byla ve své továrně v…

Audi budou komunikovat se semafory, už příští rok Audi budou komunikovat se semafory, už příští rok

Moderní systém komunikace mezi vozy značky Audi a…

 



 
Proč některé vozovky v Česku tolik kloužou? Víme, na které si dát pozor!

Proč některé vozovky v Česku tolik kloužou? Víme, na které si dát pozor!

Dnes 08:00

V Česku jsou dlouhé úseky dálnic a tunelů, na kterých zejména za mokra sundejte nohu z plynu. Jejich povrch je místy tak hladký, jako by po nich právě přejela rolba na úpravu ledové plochy!




Blesk.cz

Cestovky lákají Čechy na plavby lodí: Víme, na kolik to vyjde

Cestovky lákají Čechy na plavby lodí: Víme, na kolik…

Klasické dovolené s poležením na pláži a fakultativními výlety začíná i v Česku konkurovat nový trend. Jde o…

Školačku Lindu (16) našli mezi hrdlořezy ISIS: Nejspíš ji čeká soud

Školačku Lindu (16) našli mezi hrdlořezy ISIS:…

V severoiráckém městě Mosulu osvobozeném z rukou radikálů z organizace Islámský stát (IS) našly vládní jednotky…

 

iSport.cz

Kreuziger si časovku užil, bál se sjezdu. Role mentora na Tour ho baví

Kreuziger si časovku užil, bál se sjezdu. Role…

PŘÍMO Z FRANCIE | Dojel zpocený, jako by ho někdo polil kýblem vody, ale usmíval se, a dá se říct, že časovku na…

Hejkal otevřeně: Spartu položil odchod Dočkala, s Konatém to byla chyba

Hejkal otevřeně: Spartu položil odchod Dočkala, s…

Dělali jsme chyby a byli neúspěšní. Tak si vysvětluje konec ve Spartě Stanislav Hejkal, donedávna asistent…

 

Reflex.cz

Do politiky už nikdy! Zpěvák Midnight Oil Peter Garrett bavil fanoušky na besedě Reflexu

Do politiky už nikdy! Zpěvák Midnight Oil Peter…

Frontman skupiny Midnight Oil PETER GARRETT se vrací z australského parlamentu na koncertní pódia. Promluvil o…

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji zkopala a škrtila. Incident řeší policie

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji…

V úterý tu ještě nebyla ani noha, ve středu už bylo celkem plno. Řeč je o koupališti Divoká Šárka,v jehož…