8.6. 2016 Leoš Káňa

Audi A4 Avant vs. Mercedes-Benz C kombi – První liga

 

V lepší společnosti přituhuje. Mercedes-Benz třídy C nasadil laťku střední třídy hodně vysoko. Podaří se novému Audi A4 přes ni dostat?

Střední třída nabízí zajímavý mix vozidel pro širší masy i modely, o kterých většina motoristů jen tiše sní – tedy pokud nejste úspěšný manažer, podnikatel, právník nebo lékař. A právě pro ně je určena prémiová část, kterou reprezentuje i Audi se svým modelem A4 nebo Mercedes-Benz třídou C. My jsme proti sobě postavili praktické verze kombi se vznětovými motory a automatickými převodovkami. Které nás zaujalo víc?

DOJEM

Ztraceni v davu

Jdeme si vyzvednout aktuální generaci Audi A4 a hned zažíváme drobné dilema. Tohle že je novinka? Vždyť vypadá jako předchozí model. Poznat rozdíly nám dělá celkem problémy – silueta vozu nebo design karoserie se vlastně nezměnily. Musíme se zaměřit na detaily a potom zjišťujeme, že maska má jiné žebrování a vnější zrcátka jsou ukotvena do dveří. Audi se drží zdrženlivého postoje k radikálním vzhledovým změnám a její zákazníci to od něj očekávají.

Mercedes naopak ukázal svou odvahu a generační obměnu vzal od podlahy. Předchozí ostré hrany nahradily plynulé křivky a „céčko“ nyní působí noblesně a harmonicky. Určitě se nám zvenku líbí víc. Přitažlivější je také jeho interiér. Uvnitř mercedesu si připadáme jako v nějakém luxusním hotelu nebo doma v obývacím pokoji. Své kouzlo má ale i technokraticky pojaté audi s jednoduchými křivkami a nízkou palubní deskou, která zabírá minimum prostoru.

U obou vozidel ovšem máme jeden zásadní problém. Ctí firemní filozofii tak dokonale, že naprosto přišla o svou identitu. V běžném provozu si je lehce spletete s jinými modely. Ke kvalitě zpracování nebo použitým materiálům žádné připomínky nemáme. Vše je na nejvyšší úrovni, přesně jak očekáváme.

PROSTOR A POHODLÍ

Na míru řidiči

Mezi kombíky střední třídy patří audi i mercedes k těm menším zástupcům. Mohou si to dovolit. Nesnaží se totiž zákazníka nalákat na obří přepravní kapacitu, ale důležitější je pro ně styl a reprezentativnost. To se samozřejmě projevilo na velikosti interiérů. Konkurovat superbu nebo passatu nemají šanci. Jedinou oblastí, kde oba vynikají, je výška kabiny. A to nejen na předních sedadlech, ale i vzadu. Šířkou už za nejlepšími ve třídě lehce zaostávají a totéž můžeme říct také o místě v podélném směru. Rozhodně ale nechceme tvrdit, že jsou oba vozy uvnitř malé. Řidič a spolujezdec mají kolem sebe životního prostoru dostatek a příjemným překvapením bylo i zvětšení místa vzadu u mercedesu – minulá generace byla v této oblasti hodně stísněná. Je zajímavé, že námi naměřené údaje se liší naprosto minimálně, a proto by si oba zasloužily stejnou známku. Jenže u mercedesu jsme museli zhoršovat. Široký středový panel totiž znatelně omezuje prostor pro pravou nohu řidiče. Hůře se u něj nastupuje dozadu, protože podběhy zadních kol výrazně zasahují do dveří. Pozice za volantem je v „céčku“ překvapivě sportovnější a řidič sedí těsně nad zemí. Jenže potom mezi přední sedačkou a podlahou nezbývá žádné místo, kam by si cestující ve druhé řadě zasunuli nohy.

U sedadel hodně záleží, jakou si zvolíte výbavu. Audi v testovaném provedení Sport sází na tužší čalounění a příkladnou boční oporu. Proto má také přední opěradla výrazně užší, což by více narostlým řidičům mohlo dělat obtíže. Křesla mercedesu nabízejí více pohodlí, ale při hbitější jízdě se v nich necítíme tak jistě. Pomyslné jazýčky vah při hodnocení sedadel převáží na svou stranu audi, protože má delší sedáky ve druhé řadě.

Údaje o testovaných vozidlech Audi A4 Avant Mercedes-Benz C kombi
Místo podélné/na kolena ideál (cm) 175/13 174/12
Vertikální prostornost P/Z, místo nad hlavou P/Z (cm) 93-102/96, 7-16/10 92-103/96, 6-17/10
Šířka interiéru P/Z, šířka v loktech P/Z (cm) 149/146, 132/128 148/146, 132/130
Délka x šířka sedáku u řidiče/zadniho pasažera vlevo (cm) 50-54 x 49/50 x 51 49-55 x 50/46 x 52
Rozměry opěradla řidiče (delka x šiřka) (cm) 64 x 47 64 x 50
Průchodnost zavazadloveho prostoru (vyška x šiřka) (cm) 84 x 101 78 x 106
Vyška dolni hrany kufru/průchozi vyška pod 5. dveřmi (cm) 61/184 61/183

Jiné určení

Audi také lépe vyhoví požadavkům na přepravní kapacitu. S kufrem o objemu 505 litrů sice patří ve střední třídě do horšího průměru, ale oceňujeme u něj pravidelné tvary, a tudíž výbornou využitelnost. Pod podlahou se navíc skrývá standardní dojezdová rezerva, což také kvitujeme s povděkem. Mercedes v základní konfiguraci nabídne jen 490 litrů, a to máme podezření, že je do tohoto čísla započítána i rozměrná schránka pod podlahou, kde je schována i sada na rychlou opravu pneumatik. Po sečtení naměřených rozměrů nám totiž nějaké ty litry chybějí. Zejména výška pod plato pouhých 41 cm je opravdu málo.

Vyzdvihnout naopak musíme i kompletní čalounění zavazadelníků. U obou vozů oceňujeme, že po sklopení zadních opěradel vznikne rovná ložná plocha navazující na nakládací hranu, umístěnou shodně do výšky 61 cm. Nevíme, kdo od koho opisoval, ale maximální přepravní objem je u obou 1510 litrů a páté dveře se zdvíhají u audi do výšky 184, u mercedesu do 183 cm – tedy téměř shodně.

Oba vozy budou své majitele hlavně reprezentovat, na stěhování jsou tu jiní adepti. Hlavně aby se do kufru vešel oblek nebo golfový bag. Jen pro představu, Škoda Fabia Combi se pyšní hodnotou 530 l a z pohledu velikosti kufru strčí oba vozy do kapsy.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Jihočeši chtějí dostat parníky až na Malši do centra Budějovic Jihočeši chtějí dostat parníky až na Malši do centra Budějovic

Po letech výstavby se v sobotu s velkou slávou otevřela…

Fúze mezi evropskými a americkými firmami se vyšplhaly na rekordní 4,1 bilionu korun Fúze mezi evropskými a americkými firmami se vyšplhaly na rekordní 4,1 bilionu korun

Hodnota transatlantických fúzí a akvizic mezi firmami ze…

Daimler začal u českých hranic stavět továrnu na baterie Daimler začal u českých hranic stavět továrnu na baterie

Německý automobilový koncern začal budovat výrobní závod…

Babišův poradce i kritik Bláha: Spolupráci hodnotím spíše negativně Babišův poradce i kritik Bláha: Spolupráci hodnotím spíše negativně

Spolu s Andrejem Babišem může na rezortu financí skončit…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi A4 Avant vs. Mercedes-Benz C kombi –…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Umění na kolech za 40 milionů: České Pagani Huayra míří na Legendy Umění na kolech za 40 milionů: České Pagani Huayra míří na Legendy

Letošní motoristickou slavnost Legendy ozdobí i unikátní…

 




Výrobu vozů Audi A4 a A5 narušil nedostatek součástek Výrobu vozů Audi A4 a A5 narušil nedostatek součástek

Německá automobilka Audi byla ve své továrně v…

Audi budou komunikovat se semafory, už příští rok Audi budou komunikovat se semafory, už příští rok

Moderní systém komunikace mezi vozy značky Audi a…

 



 
Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Včera

Motocyklový svět přišel o Nickyho Haydena. Američan podlehl svým zraněním, která utrpěl při tréninku na kole v Itálii.




Blesk.cz

7 let od smrti Petra Muka (†45): Nad hrobem vzpomínal zlomený otec!

7 let od smrti Petra Muka (†45): Nad hrobem…

Uplyne sedm let od smrti zpěváka Petra Muka (†45). Pro Top Star magazín na Primě vzpomínají jeho hudební…

Dvě Italky se soudí o opatrovnictví kočky. Bydlela pod různými jmény u obou žen

Dvě Italky se soudí o opatrovnictví kočky. Bydlela…

Spor dvou sousedek o kočku, která pod jiným jménem bydlela u obou žen, řeší italský soud. Jedna z žen se totiž…

 

iSport.cz

V Anglii řeší poslední Terryho střídání. Dal se na něm vydělat stonásobek

V Anglii řeší poslední Terryho střídání. Dal se na…

Šlo o dojemný konec velkého fotbalisty. Když John Terry ve 26. minutě nedělního utkání Chelsea se Sunderlandem…

Sparta už má trenéra! Na vrchol ji má vrátit Ital Stramaccioni

Sparta už má trenéra! Na vrchol ji má vrátit Ital…

Letenský klub ukončil hledání nového trenéra. Petra Radu od příští sezony vystřídá Ital, který vedl Inter,…

 

Reflex.cz

Cenám Anděl kralovala zpěvačka Lenny, do Síně slávy byla uvedena Věra Špinarová

Cenám Anděl kralovala zpěvačka Lenny, do Síně slávy…

Pondělní vyhlašování hudebních cen Anděl opanovala zpěvačka Lenny, která proměnila všechny své čtyři nominace. V…

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Vrchní státní zastupitelství v Olomouci prošetřuje rozsáhlou kauzu úniků z policejních spisů, v níž bylo zatím…