8.6. 2016 Leoš Káňa

Audi A4 Avant vs. Mercedes-Benz C kombi – První liga

 

V lepší společnosti přituhuje. Mercedes-Benz třídy C nasadil laťku střední třídy hodně vysoko. Podaří se novému Audi A4 přes ni dostat?

Střední třída nabízí zajímavý mix vozidel pro širší masy i modely, o kterých většina motoristů jen tiše sní – tedy pokud nejste úspěšný manažer, podnikatel, právník nebo lékař. A právě pro ně je určena prémiová část, kterou reprezentuje i Audi se svým modelem A4 nebo Mercedes-Benz třídou C. My jsme proti sobě postavili praktické verze kombi se vznětovými motory a automatickými převodovkami. Které nás zaujalo víc?

DOJEM

Ztraceni v davu

Jdeme si vyzvednout aktuální generaci Audi A4 a hned zažíváme drobné dilema. Tohle že je novinka? Vždyť vypadá jako předchozí model. Poznat rozdíly nám dělá celkem problémy – silueta vozu nebo design karoserie se vlastně nezměnily. Musíme se zaměřit na detaily a potom zjišťujeme, že maska má jiné žebrování a vnější zrcátka jsou ukotvena do dveří. Audi se drží zdrženlivého postoje k radikálním vzhledovým změnám a její zákazníci to od něj očekávají.

Mercedes naopak ukázal svou odvahu a generační obměnu vzal od podlahy. Předchozí ostré hrany nahradily plynulé křivky a „céčko“ nyní působí noblesně a harmonicky. Určitě se nám zvenku líbí víc. Přitažlivější je také jeho interiér. Uvnitř mercedesu si připadáme jako v nějakém luxusním hotelu nebo doma v obývacím pokoji. Své kouzlo má ale i technokraticky pojaté audi s jednoduchými křivkami a nízkou palubní deskou, která zabírá minimum prostoru.

U obou vozidel ovšem máme jeden zásadní problém. Ctí firemní filozofii tak dokonale, že naprosto přišla o svou identitu. V běžném provozu si je lehce spletete s jinými modely. Ke kvalitě zpracování nebo použitým materiálům žádné připomínky nemáme. Vše je na nejvyšší úrovni, přesně jak očekáváme.

PROSTOR A POHODLÍ

Na míru řidiči

Mezi kombíky střední třídy patří audi i mercedes k těm menším zástupcům. Mohou si to dovolit. Nesnaží se totiž zákazníka nalákat na obří přepravní kapacitu, ale důležitější je pro ně styl a reprezentativnost. To se samozřejmě projevilo na velikosti interiérů. Konkurovat superbu nebo passatu nemají šanci. Jedinou oblastí, kde oba vynikají, je výška kabiny. A to nejen na předních sedadlech, ale i vzadu. Šířkou už za nejlepšími ve třídě lehce zaostávají a totéž můžeme říct také o místě v podélném směru. Rozhodně ale nechceme tvrdit, že jsou oba vozy uvnitř malé. Řidič a spolujezdec mají kolem sebe životního prostoru dostatek a příjemným překvapením bylo i zvětšení místa vzadu u mercedesu – minulá generace byla v této oblasti hodně stísněná. Je zajímavé, že námi naměřené údaje se liší naprosto minimálně, a proto by si oba zasloužily stejnou známku. Jenže u mercedesu jsme museli zhoršovat. Široký středový panel totiž znatelně omezuje prostor pro pravou nohu řidiče. Hůře se u něj nastupuje dozadu, protože podběhy zadních kol výrazně zasahují do dveří. Pozice za volantem je v „céčku“ překvapivě sportovnější a řidič sedí těsně nad zemí. Jenže potom mezi přední sedačkou a podlahou nezbývá žádné místo, kam by si cestující ve druhé řadě zasunuli nohy.

U sedadel hodně záleží, jakou si zvolíte výbavu. Audi v testovaném provedení Sport sází na tužší čalounění a příkladnou boční oporu. Proto má také přední opěradla výrazně užší, což by více narostlým řidičům mohlo dělat obtíže. Křesla mercedesu nabízejí více pohodlí, ale při hbitější jízdě se v nich necítíme tak jistě. Pomyslné jazýčky vah při hodnocení sedadel převáží na svou stranu audi, protože má delší sedáky ve druhé řadě.

Údaje o testovaných vozidlech Audi A4 Avant Mercedes-Benz C kombi
Místo podélné/na kolena ideál (cm) 175/13 174/12
Vertikální prostornost P/Z, místo nad hlavou P/Z (cm) 93-102/96, 7-16/10 92-103/96, 6-17/10
Šířka interiéru P/Z, šířka v loktech P/Z (cm) 149/146, 132/128 148/146, 132/130
Délka x šířka sedáku u řidiče/zadniho pasažera vlevo (cm) 50-54 x 49/50 x 51 49-55 x 50/46 x 52
Rozměry opěradla řidiče (delka x šiřka) (cm) 64 x 47 64 x 50
Průchodnost zavazadloveho prostoru (vyška x šiřka) (cm) 84 x 101 78 x 106
Vyška dolni hrany kufru/průchozi vyška pod 5. dveřmi (cm) 61/184 61/183

Jiné určení

Audi také lépe vyhoví požadavkům na přepravní kapacitu. S kufrem o objemu 505 litrů sice patří ve střední třídě do horšího průměru, ale oceňujeme u něj pravidelné tvary, a tudíž výbornou využitelnost. Pod podlahou se navíc skrývá standardní dojezdová rezerva, což také kvitujeme s povděkem. Mercedes v základní konfiguraci nabídne jen 490 litrů, a to máme podezření, že je do tohoto čísla započítána i rozměrná schránka pod podlahou, kde je schována i sada na rychlou opravu pneumatik. Po sečtení naměřených rozměrů nám totiž nějaké ty litry chybějí. Zejména výška pod plato pouhých 41 cm je opravdu málo.

Vyzdvihnout naopak musíme i kompletní čalounění zavazadelníků. U obou vozů oceňujeme, že po sklopení zadních opěradel vznikne rovná ložná plocha navazující na nakládací hranu, umístěnou shodně do výšky 61 cm. Nevíme, kdo od koho opisoval, ale maximální přepravní objem je u obou 1510 litrů a páté dveře se zdvíhají u audi do výšky 184, u mercedesu do 183 cm – tedy téměř shodně.

Oba vozy budou své majitele hlavně reprezentovat, na stěhování jsou tu jiní adepti. Hlavně aby se do kufru vešel oblek nebo golfový bag. Jen pro představu, Škoda Fabia Combi se pyšní hodnotou 530 l a z pohledu velikosti kufru strčí oba vozy do kapsy.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Poláci vyzývají Putina, aby převzal odpovědnost za tragédii u Smolenska Poláci vyzývají Putina, aby převzal odpovědnost za tragédii u Smolenska

Polský ministr obrany Antoni Macierewicz řekl, že havárii…

Americké úřady ruší síťovou neutralitu Americké úřady ruší síťovou neutralitu

Americká Federální komise pro spoje (FCC) dnes navzdory…

Státy unie se shodly na prodloužení sankcí vůči Rusku, řekl Tusk Státy unie se shodly na prodloužení sankcí vůči Rusku, řekl Tusk

Evropská unie je jednotná v otázce prodloužení…

Spojené státy evropské? Schulz připomíná Hitlera, říkají maďarští politici Spojené státy evropské? Schulz připomíná Hitlera, říkají maďarští politici

Vysoký maďarský vládní činitel nešetrně přirovnal šéfa…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi A4 Avant vs. Mercedes-Benz C kombi –…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 



Výrobu vozů Audi A4 a A5 narušil nedostatek součástek Výrobu vozů Audi A4 a A5 narušil nedostatek součástek

Německá automobilka Audi byla ve své továrně v…

Audi budou komunikovat se semafory, už příští rok Audi budou komunikovat se semafory, už příští rok

Moderní systém komunikace mezi vozy značky Audi a…

 



 
Exkluzivní svezení s Alpine A110. Tenhle sporťák se povedl! Má vůbec nějakou chybu?

Exkluzivní svezení s Alpine A110. Tenhle sporťák se povedl! Má vůbec nějakou chybu?

Dnes 18:55

Renault oživuje značku Alpine sporťákem pojmenovaným po jejím neznámějším modelu. Za tuhle reinkarnaci se však původní A110 stydět nemusí!




Blesk.cz

30 tipů na víkend: Živé betlémy, pochůzka lucek i přestřelka v kovbojském saloonu

30 tipů na víkend: Živé betlémy, pochůzka lucek i…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

Star Wars Battlefront II recenze: Nechť vás provází síla na online bojištích

Star Wars Battlefront II recenze: Nechť vás provází…

Se snímkem Star Wars: Poslední z Jediů v kinech celý svět opět pohltila horečka zvaná Hvězdné války. Na ní se…

 

iSport.cz

Génius, nebo srab? Americký gólman změnil pravidla v německé lize

Génius, nebo srab? Americký gólman změnil pravidla v…

Brankář David Leggio vzbudil před několika dny pozdvižení, když v německé lize v dresu Mnichova vyřešil soupeřův…

Strůjce plzeňského úspěchu Straka: Nejtěžší bylo vyhodit bráchu

Strůjce plzeňského úspěchu Straka: Nejtěžší bylo…

Jako hráč vyhrál Nagano, mistrovství světa i extraligový titul. Dovede řídit klub z pozice majitele a…

 

Reflex.cz

Tipy na víkend: Adventní koncert na Stezce korunami stromů a indiáni na válečné stezce

Tipy na víkend: Adventní koncert na Stezce korunami…

Vánoční i nevánoční akce vás čekají tento víkend. Předvánoční stres z vás spadne natotata!

JXD burcuje a apeluje na OSN: Zdaňte maso a hlavně vzduch!

JXD burcuje a apeluje na OSN: Zdaňte maso a hlavně vzduch!

Další neomarxistická krávovina se objevila na obzoru amerických ekonomických institucí. Ty začaly zcela vážně…