16.9. 2015 Jan Mička Jan Mička

Audi A4 Avant živě: Evoluce v designu, revoluce v prostoru

Audi A4 Avant živě: Evoluce v designu, revoluce v prostoru
 

Na frankfurtském stánku Audi jsme si detailněji prohlédli nové Audi A4 Avant. Vůz překvapuje bohatým vnitřním prostorem a velmi čistým ztvárněním přístrojové desky.

První dojmy z nového Audi A4 jsme na Auto.cz publikovali už začátkem července, tehdy se však jednalo o statickou předpremiéru pořádanou pro omezený počet novinářů. Osobně jsem se s vozem setkal poprvé až na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem a hned si mě získal překvapivým vnitřním prostorem. Ale nepředbíhejme…

Po stránce designu karoserie není u Audi tradičně co řešit. Hlavní linie se s každou novou generací stávajících modelů mění pouze zvolna, spíše evolučně, síla je především v detailech. V případě modelu A4 se bavíme o ostrých liniích přední části s doplňkovými světlomety Matrix LED a decentní lince táhnoucí se po celém boku karoserie. Vůz působí seriózně a atleticky zároveň, notabene v provedení Avant s rudým lakováním. Jeden by řekl, že sportovnější provedení S line ani není potřeba…

S vozy Audi jsem toho v posledních měsících najezdil poměrně dost kilometrů, nová A4 Avant je však vůbec první, u které jsem se při nastupování nepraštil kolenem do přepínače světlometů. Umístěn je tradičně nalevo od volantu, ale naštěstí v dostatečné výšce. Přístrojová deska vzbuzuje největší rozruch, avšak pouze minimum emocí. K jejímu návrhu byste si vystačili snad jenom s pravítkem a tužkou, celek by se dal použít jako učebnice ergonomie.

K panelu klimatizace s displeji v otočných ovladačích pro nastavení teploty nelze mít výhrady, stejně jako ke středovému tunelu. Volič automatické převodovky se samotnou skříní poprvé komunikuje „po drátech“ (podobně jako u A8 a Q7) a překvapením je umístění sdruženého ovladače MMI do popředí. Na ovládání si zvyknete během chvíle, naopak na tradiční cvakání prakticky všech kruhových ovladačů nepřijdu na chuť snad nikdy.

Kdyby mi někdo před nastupováním zavázal oči, dal bych ruku do ohně za to, že usedám do větší Audi A6. Nástupní prostor je totiž překvapivě velký, díky tenčím předním sloupkům máte perfektní rozhled okolo automobilu a přestože se sedí relativně nízko nad zemí, při vystupování neutrpí vaše důstojnost (nízký posaz v tomto ohledu obvykle znamená menší obtíže). Prostor nechybí v loktech, ramenou, ani před koleny, a to hlavně na zadních sedadlech, která jsou však dimenzovaná maximálně pro dva dospělé cestující. Ani ne proto, že by byl sedák úzký, ale především kvůli výraznému středovému tunelu s výdechem klimatizace a tlačítky vyhřívání sedadel.

Vedle prostoru pro posádku je u verze Avant důležitý také zavazadelník. Ten vyniká nízkou nákladovou hranou, skvělým přístupem díky dostatečné výšce pod otevřeným víkem (ani se svými 190 centimetry jsem se nemusel hrbit) a přehlednou ložnou plochou. Základní objem 515 litrů decimuje konkurenci od BMW a Mercedesu (nabízejí 495 a 490 litrů), potěší i takřka rovná ložná plocha po sklopení zadních opěradel (objem se zvětší na 1510 litrů). Rezervní kolo jsem ale pod podlážkou hledal marně – místo zde totiž našel obrovský akumulátor.

Nové Audi A4 (B9) dorazí k českým dealerům v průběhu listopadu. Nabízeny budou rovnou obě karosářské varianty, na ceník si však musíme počkat až do konce září.

Spolupracujeme s TipCars.com
Nemocnice hledají miliardy na kybernetickou bezpečnost Nemocnice hledají miliardy na kybernetickou bezpečnost

Evropské nařízení na podporu kybernetické bezpečnosti,…

Chraňme si soukromí! Když Velký bratr pořád roste Chraňme si soukromí! Když Velký bratr pořád roste

Záměrně zveličované hrozby terorismu, extremismu a daňové…

Schulz SPD nepomohl. Zemské volby v Sársku jasně vyhrála strana kancléřky Merkelové Schulz SPD nepomohl. Zemské volby v Sársku jasně vyhrála strana kancléřky Merkelové

Zemské volby v západoněmeckém Sársku vyhrála podle…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi A4 Avant živě: Evoluce v designu,…













Blesk.cz

Dívka (†4) zemřela mámě v náručí, srazilo ji auto a viníci utekli

Dívka (†4) zemřela mámě v náručí, srazilo ji auto a…

Violet-Grace Youens (†4) z anglického St Helens šla se svou babičkou ze školy, když obě přejel vůz Ford Focus.…

Útočník z Londýna nebyl „osamělý vlk“? Další muž skončil ve vazbě za plánování teroru

Útočník z Londýna nebyl „osamělý vlk“? Další muž…

Britská policie dál prošetřuje okolnosti středečního teroristického útoku v Londýně. Stále není úplně vyloučené,…

 

iSport.cz

Bitva o hokejové hvězdy vrcholí. Bez olympiády si NHL uškodí, hrozí Fasel

Bitva o hokejové hvězdy vrcholí. Bez olympiády si…

Apokalypsa ještě nenastala. Ale poslední vyjádření bosse NHL Garyho Bettmana ji připomněla. „Ze současného stavu…

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval fotbal. Máme o co hrát

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval…

Trenér fotbalové reprezentace Karel Jarolím si po vítězství 6:0 v utkání kvalifikace mistrovství světa na půdě…

 

Reflex.cz

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží, politici jen zopakovali své bláboly

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží,…

Třeba premiér Sobotka, kancléřka Merkelová či předseda Evropské komise Juncker skutečně věří tomu, co říkali…

Uber po nehodě v USA stáhl všechny samořídící vozy

Uber po nehodě v USA stáhl všechny samořídící vozy

Americký provozovatel alternativní taxislužby Uber stáhl z provozu všechna svá samořízená auta. Učinil tak poté,…