16.9. 2015 Jan Mička Jan Mička

Audi A4 Avant živě: Evoluce v designu, revoluce v prostoru

Audi A4 Avant živě: Evoluce v designu, revoluce v prostoru
 

Na frankfurtském stánku Audi jsme si detailněji prohlédli nové Audi A4 Avant. Vůz překvapuje bohatým vnitřním prostorem a velmi čistým ztvárněním přístrojové desky.

První dojmy z nového Audi A4 jsme na Auto.cz publikovali už začátkem července, tehdy se však jednalo o statickou předpremiéru pořádanou pro omezený počet novinářů. Osobně jsem se s vozem setkal poprvé až na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem a hned si mě získal překvapivým vnitřním prostorem. Ale nepředbíhejme…

Po stránce designu karoserie není u Audi tradičně co řešit. Hlavní linie se s každou novou generací stávajících modelů mění pouze zvolna, spíše evolučně, síla je především v detailech. V případě modelu A4 se bavíme o ostrých liniích přední části s doplňkovými světlomety Matrix LED a decentní lince táhnoucí se po celém boku karoserie. Vůz působí seriózně a atleticky zároveň, notabene v provedení Avant s rudým lakováním. Jeden by řekl, že sportovnější provedení S line ani není potřeba…

S vozy Audi jsem toho v posledních měsících najezdil poměrně dost kilometrů, nová A4 Avant je však vůbec první, u které jsem se při nastupování nepraštil kolenem do přepínače světlometů. Umístěn je tradičně nalevo od volantu, ale naštěstí v dostatečné výšce. Přístrojová deska vzbuzuje největší rozruch, avšak pouze minimum emocí. K jejímu návrhu byste si vystačili snad jenom s pravítkem a tužkou, celek by se dal použít jako učebnice ergonomie.

K panelu klimatizace s displeji v otočných ovladačích pro nastavení teploty nelze mít výhrady, stejně jako ke středovému tunelu. Volič automatické převodovky se samotnou skříní poprvé komunikuje „po drátech“ (podobně jako u A8 a Q7) a překvapením je umístění sdruženého ovladače MMI do popředí. Na ovládání si zvyknete během chvíle, naopak na tradiční cvakání prakticky všech kruhových ovladačů nepřijdu na chuť snad nikdy.

Kdyby mi někdo před nastupováním zavázal oči, dal bych ruku do ohně za to, že usedám do větší Audi A6. Nástupní prostor je totiž překvapivě velký, díky tenčím předním sloupkům máte perfektní rozhled okolo automobilu a přestože se sedí relativně nízko nad zemí, při vystupování neutrpí vaše důstojnost (nízký posaz v tomto ohledu obvykle znamená menší obtíže). Prostor nechybí v loktech, ramenou, ani před koleny, a to hlavně na zadních sedadlech, která jsou však dimenzovaná maximálně pro dva dospělé cestující. Ani ne proto, že by byl sedák úzký, ale především kvůli výraznému středovému tunelu s výdechem klimatizace a tlačítky vyhřívání sedadel.

Vedle prostoru pro posádku je u verze Avant důležitý také zavazadelník. Ten vyniká nízkou nákladovou hranou, skvělým přístupem díky dostatečné výšce pod otevřeným víkem (ani se svými 190 centimetry jsem se nemusel hrbit) a přehlednou ložnou plochou. Základní objem 515 litrů decimuje konkurenci od BMW a Mercedesu (nabízejí 495 a 490 litrů), potěší i takřka rovná ložná plocha po sklopení zadních opěradel (objem se zvětší na 1510 litrů). Rezervní kolo jsem ale pod podlážkou hledal marně – místo zde totiž našel obrovský akumulátor.

Nové Audi A4 (B9) dorazí k českým dealerům v průběhu listopadu. Nabízeny budou rovnou obě karosářské varianty, na ceník si však musíme počkat až do konce září.

Spolupracujeme s TipCars.com
Obliba konopí živí kosmetické firmy, vydělávají desítky milionů Obliba konopí živí kosmetické firmy, vydělávají desítky milionů

Prodeje konopné kosmetiky rostou. A obejde se bez THC.…

Projektování a řízení výstavby budov zažívá evoluci. Evoluci pod názvem BIM Projektování a řízení výstavby budov zažívá evoluci. Evoluci pod názvem BIM

Building Information Modeling neboli BIM je inteligentní…

Spolupráce mezi automobilkami? To je běžná praxe, zaznívá z Volkswagenu Spolupráce mezi automobilkami? To je běžná praxe, zaznívá z Volkswagenu

Německá společnost Volkswagen označila spolupráci mezi…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi A4 Avant živě: Evoluce v designu,…












Blesk.cz

Krach hereckého páru: Žilková řeší nečekaný rozchod!

Krach hereckého páru: Žilková řeší nečekaný rozchod!

Nejdřív ji nechtěl a odháněl ji, pak se nechal sbalit, a teď mu zlomila srdce! Syn Veroniky Žilkové (55) Vincent…

Takhle hlídá děda Petr Novotný. 7 dětí a on si v klidu čte!

Takhle hlídá děda Petr Novotný. 7 dětí a on si v klidu čte!

Bavič Petr Novotný (69) na začátku roku doslova utekl hrobníkovi z lopaty. Po několika operacích, kdy mu selhalo…

 

iSport.cz

Hráči a data: Danny je neuvěřitelný, Sparta mohla koupit líp, tvrdí Dobiáš

Hráči a data: Danny je neuvěřitelný, Sparta mohla…

Rozmarné, či spíše rozmařilé přestupové léto trhá rekordy českého fotbalu a přivádí zajímavé zahraniční hráče.…

Stramaccioni: Posila z Neapole? Věřím, že to dotáhneme tenhle týden

Stramaccioni: Posila z Neapole? Věřím, že to…

PŘÍMO Z BĚLEHRADU | Už deset posil přivedla do svého kádru před startem nové sezony Sparta. A tohle číslo v…

 

Reflex.cz

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta Bartoše a vodáci pod palbou kontrol

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta…

Pro letošní léto vyhlásila Policie ČR akci Voda 2017 – sérii důkladných alkoholových kontrol vodáků, které mají…

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního dopravního systému Hyperloop pokračují, zatím je to hlemýžď

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního…

Hyperloop, vysokorychlostní dopravní systém, který by měl údajně v budoucnosti nahradit vlaky, auta i autobusy,…