Na frankfurtském stánku Audi jsme si detailněji prohlédli nové Audi A4 Avant. Vůz překvapuje bohatým vnitřním prostorem a velmi čistým ztvárněním přístrojové desky.
Ad "Přístrojová deska vzbuzuje... pouze minimum emocí." Práve naopak, vo mne tá prístrojovka vzbudzuje nadšenie, toto je dokonalosť v rámci triedy, takto si predstavujem ideálnu palubovku športovo ladeného sedanu: čistá jednoduchosť, elegancia, prehľadnosť a už na pohľad špičkové vypracovanie. XE, 3er, všetci v porovnaní s týmto hrajú druhú interiérovú ligu.
U mna tiez vyvolava emocie...
Lenze pred tym, ako vo mne vyvola 100% pozitivne emocie, budem musiet zobrat flexu a odfajcit ten tablet v strede hore a potom dat namiesat niekomu podobnu plastovu zmes ako je pristrojovka a dopatlat to tam vsetko do stratena, nech po nom neostane ani pamiatka >:-[]
Potom budu aj moje emocie dokonale pozitivne :-)
Prvni liga? Volant posety tlacitky a presto se nevlezl tempomat, pruduch klimatizace z passatu, tablet co se na zajizdeni tvari stejne jako v A6, ale nezajizdi? No alespon ze uz se v audi naucili ze volant ma byt kulaty. :-)
Prvni liga mozna materialove, designove za me urcite ne, tady souhlas s autorem.
Jinak hodne se tesim az prubnu do drzaku napoju dat malou PET lahev, uz ted vidim tu ergonomii. :-)
Z čoho usudzuješ, že na volante nie je tempomat? Z fotky, alebo si to už čítal inde?
Ale darmo sa cukáš, zrovna tu ako fanúšik BMW nemáš nárok kritizovať, BMW boduje všeličím, ale krása interiéru to zrovna nie je. ;-)
Jediné, čo sa dá zatiaľ vytýkať, je ten MMI pred radičkou, pre nás priaznivcov manuálu to ale nie je problém. :-)
Páčka tempomatu je pod volantem, design je nekonfliktní, ale ergonomie má mouchy, třeba to umístění mmi (manuál v A4 je pravěk ;-) ) nebo držáky nápojů zasunuté pod panel palubky.
MMI před voličem má A8 už dlouho a nově to má i Q7, tohle rozvržení tedy zřejmě jen tak nezmizí. A pro mne funguje; tedy doufám, že to tak bude i v A4.
U držáků nápojů bude záležet, co v nich člověk bude mít. Něco by se do nich mohlo vejít. Není to první auto, které je má takhle vepředu. A pořád lepší, než když jsou před opěrkou a do obsahu držáku vrážíš při řazení loktem (u auta s manuální převodovkou). Nebo když jsou pod opěrkou a opěrku musíš mít otevřenou - nemůžeš ji tedy používat.
BMW muzes vycitat materialy, ty jsem i sam zminil ze tady si audi nejspise i nadale pojede vlastni ligu, v tom je proste nejlepsi, ale zbytek?
BMW boduje ergonomii, kde tempomatum pod volantem jsem nikdy neprisel na chut (coz muze byt subjektivni). Pri poctu tlacitek co audi na volant nacpe je to podle me zaklad. A ze je tempomat klasicky na pacce pod je prece videt i z tech dvou fotek tady. ;-) Co pochvalim je kulaty S line volant, to byl (a v jinych autech stale je) ergonomicky preslap (znovu za BMW). Jaguar i BMW toto umi (nebo ted uz jen umeli) lip.
Umistneni MMI chce skusit, nedokazu si predstavit ze muze byt stejne pohodlne jak u automatu tak u manualu, v nektere z forem jednoduse budu mit ruku bliz idealu a v jinem dal od idealu => dalsi preklep kteremu se BMW pri svem pevnem umistneni iDrive vyvarovalo. A pak umistneni drzaku na piti pod palubku pri PET ktere zminuju taky predpokladam bude perla. A neni pred tema drzakama jeste nejaky odkladaci prostor treba na telefon? Pokud ano tak perla k perle seda. :-)
Tolik k ergonomii. Ted k designu. Me nezaujal, nenadchl. Do Frankfurtu se chystam v sobotu tak pak mozna budu svuj nazor korigovat (protoze vim jak dokaze audi strohy designovy dojem napravit svou kvalitou, tim jak otocne ovladace cvakaji, to ja narozdil od autora naopak uplne miluju), ale ted je to proste jen uklizenej koncern. Bohuzel mit stejny designovy prvek s passatem je podle me preslap (a mit podobna zadni svetla superbu zrovna tak), tohle si melo audi v ramci koncernu ohlidat.
Secteno podtrzeno, ted kdyz uz se audi taky pripojilo k smutne skupine vyrobcu "pevnotabletaru" se me osobne libi vic interier C Klasse a (z fotek) XE, u ktereho mam nemalo vytek ke kvalite materialu atd..
C-Klasse funguje jen v některých dekorech. V tu chvíli kdy zadřevěníš a nedej bože do lesklýho dřeva, je to hrůza. A tempomat na volantu mám taky radši, stejně tak různě vystouplý tlačítka na něm. I po chvilce se dá vše ovládat poslepu, když je vše v rovině jako u C, pak je problém.
C Klasse ma podle me napad, zajimave barevne kombinace (docela se mi libi i ten umakart), kvalitou mi prisla nad F30 pred FL (jsem zvedav co se v BMW zmenilo s faceliftem, jestli vubec neco). Vadi mi na ni ten tablet, ale tam uz si muze bohuzel podat s audi ruce, ale protoze neni tak stroha a passatova jako audi u me je proste cecko (jen designove!) nad.
Zvenku je u mě C to nejhorší mezi prémií, snad jen japonci aktuálně s Lexem i Infi tápou.
Pokud má AMG paket, pak je koukatelná. Ale jinak opuchlost vítězí nad jakýmkoliv nápadem.
Do ted jsem resil design a ciste uvnitr (o tom bylo toto vlakno :-) ). Kdyz to ztocime k vnejsimu designu tak za me je C takove jake ma byt. Elegantni, libi se mi. V zakladu vypada opravdu strasne, ale v AMG paketu na rozumnych kolech a v pekne barve s tim nemam problem. F30 ani XE to ale neni. :-!
EDIT: jo a japonci jsou jeste jasne za vsim co zaznelo v tomto vlakne. >:D
Čo mi nevyšlo? Píšem o kráse interiéru, nie o ergonómii a tam si trvám na svojom, že táto A4, ako i všetky ostatné nové Audi všeobecne sú pre mňa najkrajšie v segmente. A o kráse interiérov BMW akosi nikde nečítam, naopak spomínané Céčko či XE už si nemálo kritiky vypočulo. Plus ako píšeš, v reále sa k dizajnu pripoja ešte i ostatné vnemy, haptika a to len náskok interiérov Audi zvýši.
No, tvuj subjektivni nazor, v poradku. Stejne jako ten domely naskok audi interierov. :-)
Ja jen odprezentoval svuj nazor, ten naskok, ideal a dokonalost o kterem pises (mimo materialy) tam ja proste nenachazim. ;-)
Tempomat pod volantem je opravdu subjektivní, doteď jsem měl jen na volantu a páčku pod volantem považuju rozhodně za lepší.Najít mezi 5-ti tlačítky na volantu to správné chce rozhodně víc pozornosti, než pohnout páčkou pod volantem.Problém to je, než si zvykneš a zapamatuješ který pohyb páčkou má jakou funkci.
A co bys tedy dal pod volant, když má být tempomat na volantu? Ovládání displaye v přístrojové kapličce? Nebo snad HF/ telefonu? Tempomat je velmi jednoduchý na ovládání, skoro jako směrovky/ dálková světla, jen je tam komplikace nastavování vzdálenosti u adaptivního. Stačí tempomat trochu používat. Nebo ti snad přijde náročné (/ nevhodné/ špatné/ ...) ovládat světla páčkou? Horší je, když pak přesedneš do auta, které má tu páčku udělanou jinak - jako se vším, co ovládáš primárně po paměti.
Tenhle koncept jde z A8 a předpokládám, že lepší bude provedení s automatem. U A8 nemuseli řešit manuální převodovku. U Q7 také ne. U A4 ano a asi jim přijde lepší tohle, než kroucení ruky kolem páky převodovky. Pokud to bude u manuální problém, tak je to špatně, ale to se teprve uvidí.
Ten držák podle mne nebude tak pod palubkou, jak si myslíš (ta řada tlačítek pod panelem klimatizace by měla být před držákem). Půllitrová lahev se tam musí vejít bez problémů. A prostor pro telefon je v loketní opěrce, s bezdrátovým nabíjením a anténami.
U Audi jsou a byly zploštěné volanty typicky volitelné (jsou výjimky jako TT nebo R8). Je to jen otázka toho, jak to kdo nakonfiguruje. Neboj, i nová A4 má v nabídce zploštěný volant. ;-)
Nevím, jak to funguje v reálu, ale tak nějak mi podle obrázků připadá, ze otočný ovladač umístěný před šaltpákou nebude ten nejlepší nápad. Zatím měl člověk pěkně loket na opěrce a štěrchal si s ovládáním, tady bude muset nějak zalomit ruku nebo tak...
"Základní objem 515 litrů decimuje konkurenci od BMW a Mercedesu (nabízejí 495 a 490 litrů)"
To je naozaj decimujuce... Co potom superb so 600litrami, to uz podla vas je rovno kamion, nie? Trochu uvazenia pri pisani a menej emocii pokial ide o koncern by nezaskodilo. Prospelo by to aspon naoko vasej akozeobjektivite.
No, ono se píše v titulku "revoluce v prostoru", pokud je to myšleno tak, že audi definitivně opouští segment malých prémiových sedanů/kombíků, pak to beru. Jenže udělat prostorné auto při délce 4,72 m moc jako revoluci neberu, to je snad standard.
Jestli tím zvětšením rozměrů dělají prostor pro A3 těžko říct, každopádně mi i 4,62 m 3er přijde maximum na to, abych to auto bral jako "malý premiový sedan". Kam až to rozměrově půjde?
A jen předesílám, že rozdělení do tříd v tradičním pojetí, tj. že tu mluvíme o střední třídě, neberu, tohle dávno neplatí, auta střední s motory napříč mají i 4,9 metru, tahle auta za třídní konkurenci pro malé premiové sedany/kombi pak těžko považovat. ;-)
Je to každopádne pozitívum, že A4 sa odpútalo od doterajšej nevalnej tradície, že prémiové sedany nemusia mať miesto vzadu. Kým 3er či XE k tomu mali argument zadného pohonu, Audi to ani týmto ospravedlniť nemohlo. Takže ako sa zdá konečne je A4 použiteľné auto svojej triedy aj vzadu.
A inak aj konkurencia sa bude musieť posunúť, to, že prémiové sedany sú menšie, ako mainstreamové sa dá akceptovať, ale ani prémioví výrobcovia nebudú môcť pozerať nečinne na to, ako ich strednú triedu veľkostne a priestorom preskakujú mainstreamové kompakty (sedany/liftbacky).
Mainstreamové kompakty je už přeskočily, přesto je 3er (nevím jak ostatní dva z D3) nejprodávanějším modelem bmw; tedy zákazníci prostor jako problém nevidí.
Pokud A4 nabízí prostor zvětšením rozměrů, pak se jednak vzdaluje pojetí prémiového sedanu/kombi, jednak nemůžu souhlasit s prohlášením o prostorové revoluci. Nic víc, nic míň. ;-)
A4 B8 byla vzadu menší než třeba E90 o F30 nemluvě, takže je otázkou, zda jde o dorovnání nebo opravdovou revoluci. Audi záměrně u předchozí generace rezignovalo na prostor vzadu a radši posunulo kabinu i motor dál od přední části. Získalo tak i část proporcí RWD konkurence. Nevidím na tom nic špatnýho ;-)
Oba víme, proč ty o tom uvažuješ a proč já jsem šel o třídu níž. Prostě auta rostou a rozdíl v jízdním projevu auta s délkou kolem 4,6 metru s klasickou koncepcí je jiný než u 4,9 m dlouhého auta stejné koncepce, nemluvě o 4,8 (průměr dnešní stř. třídy) metru dlouhé předokolky. Ty dva světy jsou v mých očích vzdáleny tak, že konkurenci prostě netvoří, jen se ptám, kam tedy chce patřit nová A4? ;-)
Je potřeba jí ozkoušet, ale asi se nebudu moc mýlit, když bude naladěná na bezemotivní a příjemný křižování dlouhých tras. Se svou koncepcí nemůže myslet na nic jinýho. Je to lehoulinký auto, podle mě mohou změkčit tlumiče a dosáhnout vynikající plavnosti. Navíc se stále úspěšně drží dál od RFT, takže by to mohlo fungovat.
Kdyz clovek nakoukne do inzerce tak vetsinu A4 potka s 2L naftou a jako FWD. Mame nejake tvrde cisla jak to s 4x4 ve stredni, ci uz u audi nebo u dalsich premiantu, vypada?
nespomeniem si na stranku, ale bolo tam vsetko - vsetky triedy, percenta R4 / V6, FWD / AWD...proste vsetko, a u A4 to bola bohuzial stale mensia polovica. Ale trend je stupajuci... ;-)
nieee, sa mi zda, ze zrovna ty si mi raz postoval toto:
[odkaz]
v tom na left-lane nieje vidno ani motorizacie ani pohon... ;-)
len tam je to len za znacky celkovo...
jasne ze "hento" znam... 8-s
a jasne, ze sa mi dobre marilo, ze to mam od teba ;-):yes:
Musel som dat nazov suboru do googlu, aby mi to hodilo tu stranku, ktoru si mi vtedy ty postoval. Rozumies - stiahnem, mam a viac ma netrapi... :-!
Tak ale trend vidis aj ty... ;-)
aj to som uz videl >:D
daj si na ich stranke vyhladat Kia s ledvinkami, alebo nieco na ten sposob ! >:D
Niketore Kie vyzeraju tak, ze by si to tipoval na origo Bawor ! >:D
Psal jsem o (současném) trendu, ne o tom ,co je (převážně) v bazarech. ;-)
Zkus se poptat někde u BMW, kolik mají aktuálně předváděček s rwd a kolik s awd a čeho se v poslední době víc prodává.
No ale ja pisu o soucasnych A4, prodavane 2014/2015, to je dost soucasny trend? ;-)
A vetsina z nich je FWD a vetsina 2L nafta. Ted otazka jestli je ten trend smerem ke 4x4 takovy ze skace o desitky procent, nebo je ten progres o rad nizsi (cimz by i vyhledove byla typicka A4 proste predokolka).
Paradoxne na tom muze byt BMW s 4x4 lip (tedy vlastne hur :-| ).
Hmm, tak aspon vidis, aku mate vysoku zivotnu uroven :-)
quattro, x-drive, 4matic - su vzdy za priplatky, resp. ich verzie su drahsie ako bez 4x4, a heleme se, ludia za to priplacaju radi :-)
( nehovoriac o verziach, kde je 4x4 standard a ludia su radi, ze tam je ;-) )
To muze byt klidne o tom ze tam kde spodni level sluzebaku v CR dosahne mozna na oktavku, tam spodni level v Reichu sedla A4/3er, ale zase jen v zakladu. Ostatne to vidim i mezi kolegy u nas ve firme. pet nebo sest A6 a az na jednu vsechno FWD a ve stredni neni 4x4 ani jedno.
Fuuuuha...., tak ale tipujem, ze asi islo o dane z emisii a vykonu a pod... :-!
A ano, az teraz znovu po dlhsej dobe nova A4 meni tu logiku. Takze tie A6 maju bez quattra koncovky len na 1 strane. Nova A4 ma naftu s quattrom po novom tiez len na 1 strane 8-s -aspon co som videl predtym fotky...
Tu je tych fotiek kopec:
[odkaz] ta seda IN A 4203 je TDi quattro - podla stitku na kufri a ma dvojitu koncovku na lavej strane... :-!
mas tam aj vykonove diagramy motorov, rezy prevodovkami, strukturou, pohonom, fotky interieru.....vsetko :-)
V cenach u A6 za 70-75tis euro se nevlezt aspon do slabsiho R6 a quattra? Tomu uz se rika rozezranost. :-) Ne, duvod byl prosty, jednoduse jim ten R4 staci a ruku na srdce, v nasich klimatickych podminkach je i 4x4 zbytecnost.
Oni ti moji kolegove jsou ale docela blazni, dalsi co vzal insignii vzal komplet vsechno co se zaskrtnout dalo, vsechno, a pritom to ma v tom nejzakladnejsim dieslu. Auto cenou kolem 50tis euro a vykon horsi prumerneho HB. Ten si mi ale postezoval, ze to vykonove nevychytal a priste bude volit jinak.
EDIT: v rychlosti nakouknuto k audi.de a zakladnni A6 avannt s 3.0 TDI quattro S tronic je za 53.950,00 EUR, takze jim zustavalo jeste 20tis E na vybavu. Penize tu vazne duvod nebyli. ;-)
Audi bez quattra je len polovicne Audi.Amen. :-!
A ak mali dost love, tak setrili na nespravnom mieste, alebo su to antisoferi, ktorym aj FWD staci. :-!
No a A6 s R6... :-O zatial o takej neviem ;-)
R6 si do Audi nekoupíš ani za zlaté prase, ale vzít si nové Audi s podélně uloženým motorem bez quattra (tedy jen s fwd) může jen automobilový ignorant. U BMW s rwd je to pochopitelně jiný příběh. ;-)
Preklep panove ;-) . A ano, souhlas. Zvlast u audi kde je moznost mit ten slabsi V6 to taky nechapu (u BMW mi treba aktualni 25d dava nejmensi smysl, bud 20d, nebo rovnou 30d). Ale to jsou lidi co se k A6 dostali z passatu, mondea atd. s 140-150k dieslem. Kdyz pak konfiguruji a vidi udavane zrychleni u A6 s 177 nebo ted nove s 190k tak jim to staci. Auta nemaj jako hoby, jen jako prepravovadla. Na prepravu z A do B po Autobahnu plne dostatecne (tu souhlasim i ja), stredoevropske klimaticke podminky 4x4 nevyzaduji (znovu souhlasim i ja) a tak radeji naplni svou A6 (nebo treba i Q5)moznou i nemoznou vybavou 2.0tdi nez to (pro ne zbytecne) prehanet s V6. Ze se tim ochuzuji o to o cem vyssi stredni premiova je predevsim uz vubec neresi.
To se liší stát od státu, v ČR to bylo myslím přes 60 %. Ale už je to pár let, co jsem koukal. BMW na tom bylo podobně. V celé EU to myslím bylo spíš kolem 40-45 %. Také šestiválce měly v ČR podíl nadprůměrný (v rámci EU), pokud si dobře pamatuji. V ČR nejsou tak rozšířené jako auta pro zaměstnance, ani daně a poplatky nejsou na úrovni řekněme Nizozemska.
Nic v zlom, ale konecne.
Dvojkova A6 mala 4,8m a priestoru ako v dodavke, tato A4 bola/je cca. 10 cm kratsia a styria sa mali problem pohodlne odviest.
Ak cca. 4,7 m auto nevies spravit dost priestranne, je to bud neschopnost alebo zamer.
A4 tymto krokom podla mna citelne zvysi predaje, pretoze mnoho ludi by si to aj kupilo, ale bolo im to jednoducho male. Predsa len, medzi A4 a A6 je velky skok a A5 nie je prave rodinne orientovane auto.
Případným argumentem přeci není pohon zadních kol, ale podélné uložení motoru a snaha motor posunout víc dozadu kvůli lepšímu rozložení. A4 má to první, ale u Audi motory tak dozadu necpou jako u BMW - mají prostě jiné priority.
Vzhledem k prodejům se nezdá, že by trpěli nouzí kvůli malé prostornosti. Ostatně v nabídce mají větší modely.
Předchozí generace Audi A4 mi přišly takové fádní, když neměly Spaket, hezká kola a chromované doplňky, všechny stejný předek. I interiér mi nepřišel nejkrásnější, ale tohle je fakt moc povedené. Nový čumák je lepší, celkově působí auto elegantně a lehce sportovně. Interiér pecka, dlouhé výdechy ventilace přes celou palubku... tady někdo kopíroval od Passatu >:D Ba ne, dělám si srandu, líbí se mi moc, pěkné auto :-)
:yes: Reálné fotky mě velmi mile překvapily, Audi prostě kombíky umí jako málokdo jiný. Přesně takovou, jaká byla vystavena, bych bral všema deseti! :-)
že pěkný interiér zkazili trčícím displejem, který nelze zasouvat, tohle zrovna od konkurence kopírovat nemuseli. Proč to v nové Q7 jde a v nové A4 nejde to mi rozum nebere. Notabene když přechází na zobrazovač v kapličce přístrojů s kterým si řidič vystačí.
Ten zobrazovac k kaplicke je podla mna skor na skodu, kedze mi to pripadalo, ako by som pozeral ponad monitor, mna to velmi rusilo, stredovy displej je zatial podla mna najlepsie riesenie, len mohli nechat zasuvanie...
Zdokonalit dokonalé. Co víc k tomu dodat? Škoda, že display nezajíždí jako u A6 ale trčí jako MB, což se mne nelíbí.... Jinak jde poznat odkaz toho, co navrhl nový Superb.... >:-[]
Proc ACZ foti kombi, kdyz klasicky tvar A4 je sedan?
A ja zapomnel, toto je cesky web. V A4 je treba vozit lednicky a skrine...cim vice litru v kufru, tim vice audi. Tuto skutecnost je treba stale opakovat.
Kombi je auto, sedan neni nic.