Audi A4 Cabriolet 3.0 TDI quattro – Nad naftou nebe

Audi A4 Cabriolet 3.0 TDI quattro – Nad naftou nebe

 
 

Zní to jako protimluv, ale diesel pod kapotou kabrioletu nebo stále populárnější kombinace coupé-cabrio už dávno není tabu. Peugeot, Renault a nejnověji i VW v modelu Eos dokazují, že i u takto stylotvorného modelu je potřeba nabízet dieselové...

Zní to jako protimluv, ale diesel pod kapotou kabrioletu nebo stále populárnější kombinace coupé-cabrio už dávno není tabu. Peugeot, Renault a nejnověji i VW v modelu Eos dokazují, že i u takto stylotvorného modelu je potřeba nabízet dieselové motorizace, tradice netradice.

Omlazené Audi A4 s vysokou čelní maskou získalo na dravosti výrazu i v tradičních variantách sedan a Avant, otevřený model v kombinaci s modrým lakem je ale ještě o poznání atraktivnější. Jde přitom i o drobnosti – například s otevřenou střechou vyniká jinak nenápadný prvek – hliníkové zakončení horní části rámu čelního okna. Řidič tak má před očima konečně něco hodnotnějšího než obligátní kombinaci černých děr a těsnicích manžet.

Třikrát sláva patří ingolstadtským za plnohodnotně čtyřmístný interiér, všichni pasažéři mají dost místa ve všech směrech, místo pro kolena cestujících vzadu odpovídá sedanu stejné řady. Vpředu najde posádka sportovní sedadla s nadstandardně pevným bočním vedením, ani při delších cestách ale posaz neztrácí na komfortu.

Pod kapotou brumlá nadstandardně výkonný šestiválcový turbodiesel se systémem common-rail, kombinovaný s šestistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic a systémem pohonu všech kol quattro. Vše dohromady ve spojení s tuhou karoserií umožňuje vychutnat si v případě potřeby i velmi dynamickou jízdu. V námi testované verzi přispíval k příznivému dojmu ještě i příplatkový sportovní podvozek S-line, takže mohutné zátahy motoru od nízkých otáček šlo využívat i na hodně zatáčkovitých tratích bez velkých náklonů. Řazení je přitom nejen téměř bez rázů, ale stěží postřehnutelné i akusticky – v automatickém módu tak připomíná bezstupňový Multitronic.

Při zemi se drží i spotřeba – příjemné letní tempo s polovičním podílem cest v městském provozu zastavilo týdenní test na hodnotě 8,6 l/100 km, což odpovídá údajům výrobce.

V době, kdy ubývá značek bez modelu C+C je třeba ocenit precizní plátěnou střechu – a ta se skutečně povedla. Zkoušku prudkým deštěm jsme vzhledem k počasí neabsolvovali, vůz ale bez problémů vydržel „útoky“ tlakovou mycí pistolí, kterou jsme odstraňovali následky parkování pod rozkvetlým stromem. Výborná je úroveň odhlučnění. Subjektivní dojem z výsledku posouvá kombinaci aerodynamického hluku a zvuku motoru až téměř k modelům s pevnou střechou.

Kupodivu za příplatek je k dispozici skládací síťový deflektor, který po instalaci za přední sedadla umožňuje cestovat s otevřenou střechou i velmi vysokými rychlostmi bez vírů u hlavy. V kabrioletu nezmrznete ani v chladnějších dnech - a pokud si nastavíte maximální účinnost topení při otevřené střeše, bude ji vůz zapínat po každém jejím stažení a po natažení střechy se vždy vrátí k původním hodnotám.

Zavazadelník, který má se složenou střechou objem 245 litrů, nevyniká objemem ani přístupností, je ale přehledný a díky systému varování nehrozí, že byste nechtěně naložili něco, co by velikostí mohlo střechu při složení poškodit.

Vůz s překvapivou kombinací karoserie a pohonné jednotky je ovšem dost drahý, přičemž vzhůru vyhánějí cenu hlavně příplatky. I přes to ale můžeme označit luxusní naftový kabriolet od Audi za zdařilý.

První cena vozu:1.115.000,-1.8T /120 kW, 5M
První cena vozu s testovanou motorizací:1.415.000,-3.0 TDI/ 171 kW, 6M, quattro
Základní cena testovaného vozu:1.447.100,-3.0 TDI/ 171 kW, tiptronic, quattro
Cena testovaného vozu vč. příplatků:1.960.537,-3.0 TDI/ 171 kW, tiptronic, quattro
Spolupracujeme s TipCars.com

Audi A4 Cabriolet 3.0 TDI quattro

Cena v základní výbavě: 1 447 100 Kč Cena v testované výbavě: 1 960 537 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, airbagy boční vpředu, automatická klimatizace s regulací pravé a levé strany, bezpečnostní sloupek řízení podélně i výškově nastavitelný, dálkové ovládání centrálního zamykání, dekorace -kartáčovaný hliník šedý, determální skla – zeleně tónovaná, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, ESP – elektronický stabilizační program včetně brzdového asistentu, hliníkový paket - povrch rámu předního sklad, okenní lišty a krycí lišta z eloxovaného hliníku, imobilizér, kola hliníková litá se sedmi rameny, 7J x 16, pneu 215/55 R 16 Y, mlhové světlomety, normované držáky pro upevnění dětské sedačky ISOFIX na vnější zadní sedadla, ochranný systém při převrácení vozidla - automaticky se aktivující, opěrka bederních obratlů vpředu, paket odkládacích přihrádek, posilovač řízení, potahy sedadel - tkanina Olymp, pouzdro na skládací střechu, rádio Chorus s 9 reproduktory, rohožky vpředu a vzadu, sedadlo řidiče a spolujezdce mechanicky podélně a výškově nastavitelné s funkcí Easy Entry, skládací střecha plně automatická - z izolační 3vrstvé tkaniny, sluneční clony s osvětlenym kosmetickým zrcátkem, ukazatel vnější teploty, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, v provedení hliník, asférické na straně řidiče, vnitřní osvětlení s lampičkami na čtení vpředu, volant kožený 4ramenný, zadní sklo skleněné, vyhřívané, zařízení pro přepravu dlouhých předmětů včetně vaku na lyže, zásuvka na 12 V v zavazadlovém prostoru

Výbava testovaného vozu:navigační systém Plus, adaptivní světlo včetně xenonových světel Plus, akustický parkovací systém vpředu a vzadu, kola hliníková litá v 5ramenném designu, vel.8J x 18, pneu 235/40 R 18, měnič CD, paket akustického odhlučnění interiéru při zavřené plátěné střeše, paket osvětlení, potahy kůže perlová Nappa, příprava pro zabudování mobilního telefonu GSM včetně střední loketní opěrky vpředu, sportovní podvozek, systém reproduktorů Bose Sound Systém, tempomat, větrná přepážka, vnější zpětní zrcátka automaticky zaclonitelná a elektricky sklopná s pamětí, vnitřní zpětné zrcátko automaticky zaclonitelné včetně denních potkávacích světel, volant multifunkční sportovní kožený S line s funkcí řazení včetně barevně odlišených švů, 3ramenný design, vyhřívání sedadel vpředu, nápis S line na mřížce chladiče a na bočních ochranných lištách vzadu, černý interiér, sportovní sedadla vpředu,elektricky nastavitelnou opěrku bederních obratlů vpředu, potah věnce volantu a hlavice řadící páky v perforované kůži, hliníková dekorace z matného kartáčovaného hliníku , bočnice sedadel a opěrky hlavy z kůže, střední část sedáků a opěradel z látky Speed, vnitřní pole obložení dveří z látky Speed, přední nárazníky s výrazně sportovním designem, mřížka chladiče v provedení S line, vložka difuzoru vzadu lakovaná v šedé barvě, se sportovním vzhledem

Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii

Po dubnovém referendu o posílení prezidentských pravomocí…

Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun

Od loňského října do letošního února zvedly teplárny,…

 
Technické údaje
Motor Audi A4 Cabriolet 3.0 TDI quattro
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2967
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 171 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 450 / 1400 - 3250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 242
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12 / 6.4 / 8.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 315 / 246
Objem nádrže (l):63
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1815 / 480
Rozměr pneu:215/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4573
b) šířka (mm): 1777
c) výška (mm): 1391
d) rozvor (mm): 2650
e) rozchod vpředu (mm): 1522
f) rozchod vzadu (mm): 1518
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 500 / 690
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1350
l) šířka vzadu (mm): 1140
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Audi A4 Cabriolet 3.0 TDI quattro
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,72
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších! SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších!

Kategorie SUV zažívá celosvětově obrovský boom, takže…

 




Ojeté Audi A4 B8: Revoluce na německý způsob. Je ale spolehlivá? Ojeté Audi A4 B8: Revoluce na německý způsob. Je ale spolehlivá?

Od roku 1994 plní model A4 roli nejmenšího vozu značky s…

Ojeté Audi A4: Největší problém je s 2.0 TDI PD Ojeté Audi A4: Největší problém je s 2.0 TDI PD

Audi A4 generací B6 a B7 (2000 až 2008) není v zásadě…

 



 
Audi nezajímají driftovací režimy

Audi nezajímají driftovací režimy

Včera

Audi Sport odmítá "driftovací" módy svých sportovních modelů. Považuje je za naprosto zbytečné.




Blesk.cz

Odklepnuto. STAN do voleb půjdou s lidovci. Potřebují získat 10 procent

Odklepnuto. STAN do voleb půjdou s lidovci.…

Hnutí Starostů a nezávislých se sešlo v sobotu už na 9. volebním sněmu. Necelé dvě stovky delegátů si zde volily…

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit se přišly davy lidí i cizinci

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit…

Sobotní dopoledne bylo zasvěcené poslednímu rozloučení s kardinálem Miloslavem Vlkem, jenž skonal před týdnem na…

 

iSport.cz

Tenisový génius letí žebříčkem: Od narození je hluchý, porazil už i Rosola

Tenisový génius letí žebříčkem: Od narození je…

Nikdy neuslyší potlesk fanoušků, jejich povzbuzování ani uznalá slova po vyhraném zápase. Jihokorejský mladík…

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci vás mohou zaskočit!

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci…

PŘÍMO ZE SAN MARINA | Jednu ostudu už si Karel Jarolím v roli trenéra uřízl. Slávisté pamatují, na podzim 2007…

 

Reflex.cz

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Soud rozhodl zcela bizarní spor, který byl podle zdravého rozumu řešitelný za dvě vteřiny. Rozumnou myšlenku…

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Tábor republikánů v americkém Kongresu se dnes vzpamatovává z šoku po páteční prohře ve Sněmovně reprezentantů,…