Diskuse

Audi A4 2,0 TDI nyní se spotřebou 4,4 l/100 km

6.11.2010

Na německý trh přicházejí nové úsporné verze modelů A4 a A4 Avant s motorem 2,0 TDI (100 kW).

 

  • 00 Reagovat !

    foto Horst-Fuchs

    Horst Fuchs 06.11.2010  18:57

    Koncernová spotřeba

    Přiznám se, že mě v poslední době fascinují udávané průměrné hodnoty spotřeby koncernových vozů. Ještě více však to, že se v testech nedaří těmto hodnotám ani zdaleko přiblížit. Dokonce ani v případě, že je za volantem expert od VW. Němečtí redaktoři to vesměs odbydou zahuhláním, že je sice udávaná spotřeba o litr nižší, nicméně i tak to jezdí za málo. Kupodivu Japoncům nebo Korejcům spotřeby vycházejí velmi dobře. Inu, marketing je mocná zbraň a ostatní (nekoncernoví) zde mají očividně velké mezery.
    • 00 Reagovat !

      foto mikesh

      mikesh 06.11.2010  19:36

      « Re: Koncernová spotřeba

      Mas k dispozici nejaky solidni test ze ktereho vychazis nebo jen tak placas do vzduchu?
      • 00 Reagovat !

        foto Horst-Fuchs

        Horst Fuchs 06.11.2010  20:14

        « Re: Re: Koncernová spotřeba

        Popravdě řečeno vycházím z poměrně dosti testů v Autobildu a AMS. Ten odborník je z testu superúsporného Pola 1.2 TDI (udávaná spotřeba 3.2, machr dokázal jet za 3.8). Jinak mohu nabídnou třeba poměrně čerstvou srovnávačku Kie Cee'd 1.4, Golfa 1.2 TSI a Astry 1.4. Cee'd a Golf mají v testu stejnou spotřebu 6.3. Udávaná spotřeba Golfu je ale 5.5.
        • 00 Reagovat !

          foto mikesh

          mikesh 06.11.2010  20:57

          « Re: Re: Re: Koncernová spotřeba

          Když napises A, napis taky B, protoze jinak to z tve strany vypada tak trochu jako manipulace s fakty.
          Golf ma spotrebu vetsi o 0.8, ne o litr (normovano 5.5), hyperusporny korejec (s uzsimi=uspornejsimi gumami ;-) ) o 0.6 (normovano 5.7), astra s sirsimi gumami o 1.2. Takze nevim kde beres ty zazracne spotreby japoncu/korejcu odpovidajici mixu a naprosto rozezrane koncernove auta.

          Ze pri testu, pri kterem jedou mj. taky po dalnici, nedosahnou normovane spotreby (u zadneho auta) asi pochopi kazdy kdo ma aspon minimalni znalosti o tom jak se normovana spotreba meri - pokud to nevis, dalnicni rychlosti pri nem nedosahnou vubec. To ovsem neni problem vyrobcu, ale merici metodiky, ktera pokryva jen cast realneho provozu.
          • 00 Reagovat !

            foto Horst-Fuchs

            Horst Fuchs 07.11.2010  08:28

            « Re: Re: Re: Re: Koncernová spotřeba

            Vcelku nemám nic proti. Pokud by ale byla použita na všechna měření spotřeby chybná metodika, byla by všechna zatížena stejnou chybou. Spíš to ale vypadá, že metoda dokáže zvýhodnit jisté druhy motorů a pravděpodobně bude mít třeba start-stop systém větší vliv než v běžném provozu. Této teorii odpovídá fakt, že konstrukčně starší motory mají v testech často i nižší spotřebu než v papírech.
            Dále se normová spotřeba měří na válcích, nepočítá se tady vůbec s aerodynamikou (opravdu? To mi nejde do hlavy. Možná se ale spotřeba přepočte nějakým Cx koeficientem). A jaký vliv má hmotnost auta? Přiznám se, že nedokážu odhadnout, jaký vliv budou mít úsporné pneumatiky. Čili i konkrétního Audi bych odhadoval, že největší vliv budou mít těžší převody.
            • 00 Reagovat !

              foto mikesh

              mikesh 07.11.2010  09:40

              « Re: Re: Re: Re: Re: Koncernová spotřeba

              Stejnou chybou nebudou ta mereni zatizena, protoze kazde auto ma trochu jinou charakteristiku motoru, zprevodovani atd. Takze nekdy a v nekterem rezimu je blize jednomu autu, v jinem jinemu. Kdyz se podivas na ten test (Ceed, Golf, Astra), tak to tam jde i videt, Ceed ma nizsi normovanou spotrebu ve meste nez Golf (s ISG, bez nej ji ma vyssi), mimo mesto se to obraci, takze jde taky o rezim v jakem chce clovek to auto pouzivat.
              Aerodynamiku pri testu zapocitavaji podle me nejakym koeficientem, hmotnost auta taky, jak resi gumy nevim, ale rekl bych ze jejich efekt se projevi uz tim ze jsou na valcich. S temi tezsimi prevody u Audi mas recht, takhle "stahuji" spotrebu vsichni.
              Jakou maji starsi motory spotrebu vs. aktualni metodika mereni nevim, predpokladam ze ta jejich realna spotreba je srovnavana s tehdejsi metodikou mereni.
              • 00 Reagovat !

                foto Horst-Fuchs

                Horst Fuchs 07.11.2010  19:27

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Koncernová spotřeba

                Myslel jsem spíš konstrukčně starší motor. Tomu by nahrávala i velmi dobrá spotřeba Sandera a Dusteru v testech oproti udávané. Osobně bych si dovedl představit, že nové motory už jsou konstruovány přímo pro danou metodiku testu spotřeby. Vzhledem k tomu, jak přesně a poměrně jednoduše je test prováděn, by asi odpovídající vyladění řídicí jednotky nebylo nemožné. Navíc je pro automobilky normovaná spotřeba vzhledem k daním značně důležitá.
                Pokoušel jsem se najít, jak je zohledňována aerodynamika a hmotnost, ale marně. Pneumatiky mají jistě trochu vliv - teoreticky by je stačilo patřičně "dofouknout". K tak nízkým praktikám se snad nikdo neuchyluje.
    • 00 Reagovat !

      foto FauVee

      FauVee 06.11.2010  19:41

      « Re: Koncernová spotřeba

      Tvoj nazor ma logiku. Dodal by som este k tomu, ze momentalne su automobilky tlacene k znizovaniu emisii a automobilky su hodnotene ako celok => kazde znizenie dopomoze k vybalancovaniu modelov s vysokym vykonom s vysokou produkciou emisii ( napr take RS6).
      Dalsoim vplyvom nizsej papierovej spotreby a teda aj emisii je napr nizsie danove zatazenie, pripadne uplne odpustenie cestnej dane v niektorych krajinach. Tymto som teda chcel povedat, ze papierove hodnoty maju momentalne kvoli emisiam svoj vyznam.
      • 00 Reagovat !

        foto Horst-Fuchs

        Horst Fuchs 06.11.2010  20:19

        « Re: Re: Koncernová spotřeba

        Bude to asi tak. Je ostatně pozoruhodné, že se daň z auta vypočítá v některých patřičně zezelenalých zemích podle papírové spotřeby. Ve finále jsou tak si spokojeni všichni. Výrobce si sníží množství zhoubného CO2 produkovaného jeho vozy a zákazník zaplatí nižší daň. Jen ho někdy možná někdy večer trápí myšlenka, proč mu auto žere o litr víc než je v papírech.
        • 00 Reagovat !

          foto Klaudius

          Klaudius 06.11.2010  20:53

          « Re: Re: Re: Koncernová spotřeba

          Ja by som ešte rád videl machra, čo si kúpi A4 kvôli malej spotrebe a bude na tú malú spotrebu jazdiť...
          • 00 Reagovat !

            foto gil54

            gil54 07.11.2010  12:20

            « Re: Re: Re: Re: Koncernová spotřeba

            Plně souhlasím, jestliže dnes někdo zaplatí asi 780 t.Kč za holý základ, tak ho litr nafty navíc na 100 km do kolen nesrazí.
            • 00 Reagovat !

              foto Beekey

              Beekey 07.11.2010  12:50

              « Re: Re: Re: Re: Re: Koncernová spotřeba

              Ono to nemusi byt holy zaklad, muze to byt audina v kuzi s navigaci, se vfema srackama, co si clovek do auta chce dat, akorat nechce trhace asfaltu... kazdy ma jine priority...
              • 00 Reagovat !

                foto gil54

                gil54 07.11.2010  15:03

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Koncernová spotřeba

                No dobře, tak třeba za avanta v plné polní vyndá 1,5 - 1,6 mega. To jako bude mít jinej vztah k litru nafty ? Ten kdo si koupí takovou káru jako novou, zpravidla nemá spotřebu na 1. místě.
                • 00 Reagovat !

                  foto kuko

                  kuko 08.11.2010  09:44

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Koncernová spotřeba

                  podle mě je to zamířeno hlavně na firemní flotily. Tam se při výběru může spotřeba o 1l dolů proti konkurenci hodit velice. Že to málokdo reálně dosáhne, je pak druhá věc >:-[]
          • 00 Reagovat !

            foto Beekey

            Beekey 07.11.2010  12:49

            « Re: Re: Re: Re: Koncernová spotřeba

            No hej, to je ta nasa stredoeuropska logika... nie kazdy si kupuje audi, mercedes, lexus, bmw, ci akukolvek premiovu znacku z dovodu machrovania... uz ani u nas, na zapade o to menej... toto 'slabe' tdicko bude idealna volba pre nemcov v dochodovom veku, ci pre manzelky ako druhe auto do rodiny, alebo aj pre niekoho, kto toho nalieta vela, a uprimne toto auto staci aj na pohodlnu jazdu po dialnici 150kou...
            Preco sa predava 318i coupe v Nemecku, alebo aj 318d coupe trebars vo Francuzsku a u nas nie? Asi pre to, lebo to nie je primarne pozovacim autom, na druhu stranu, to je fakt, ze tam si trebars ani 3litroveho bavoraka si clovek nemusi kupovat z dovodu pozovania... A primarnym trhom asi nebudu nase 'zabadoazijske' trhy zamindrakovanych pozerov... ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto FauVee

          FauVee 07.11.2010  13:49

          « Re: Re: Re: Koncernová spotřeba

          A vieš že ani nie? Hrejivy pocit že si usetril na dani a poistke stojí za to a keď to preratas na náklady na spotrebu, tak je to ako keby si reálne bol na tej nižšej spotrebe. Nehovoriac o tom, že auto s takýmito upravami na dosiahnutie nižšej spotreby ju môže naozaj dosiahnuť , avšak uznavam nie pri reálnej dendennej jazde.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Děsivé video: Kluk v Brně přebíhal před tramvají! Ta ho smetla!

Děsivé video: Kluk v Brně přebíhal před tramvají! Ta…

Děsivou srážku dítěte a několikatunové tramvaje zachytila v Brně kamera z protější soupravy. Kluk se bezhlavě…

Microsoft tlumí provázání s Facebookem. Do Skypu už se přes Facebook nepřihlásíte

Microsoft tlumí provázání s Facebookem. Do Skypu už…

Pokud se přihlašujete do Skypu skrze účet na Facebooku, novinka Microsoftu vás nepotěší. Od ledna příštího roku…

 

iSport.cz

Dunící Lapač, Dopita i kelímky na rozhodčí. Vsetín zase žije hokejem

Dunící Lapač, Dopita i kelímky na rozhodčí. Vsetín…

Čtyřicet minut před začátkem zápasu se nedalo u zimáku zaparkovat. Už zase. Jako před lety, kdy Vsetín s…

Kdo zaplatí Filla? O teplického tahouna je v lize zájem, na tahu je teď Baník

Kdo zaplatí Filla? O teplického tahouna je v lize…

Otázka za milion, vlastně dva a půl: Kde bude hrát Martin Fillo? Teplice, po podzimu šestý tým HET ligy, mu…

 

Reflex.cz

Tajná válka CIA v Laosu: Každý den umírá další člověk

Tajná válka CIA v Laosu: Každý den umírá další člověk

Zatímco pozornost světové veřejnosti se soustředila na válku ve Vietnamu, Spojené státy v tichosti bombardovaly…

Causa Otčenáš: Papež neomarxista cenzuruje Ježíše

Causa Otčenáš: Papež neomarxista cenzuruje Ježíše

Neomarxistická korektnost proniká i do oblastí, kde to opravdu překvapí. Papež František vyzval ke kritické…