Audi v Paříži vystavuje studii úsporného A4, které má díky úpravám motoru 2,0 TDI common-rail kombinovanou spotřebu jen 3,99 l/100 km. Podle vyjádření automobilky je A4 TDI concept e velmi blízký sériové podobě.
Podstatné je, že to v praxi nebude jezdit za víc než Prius, a přitom je to auto s plnohodnotným kufrem a jednoduchou technologií, kterou opraví každý servis. Jen prostě dýzlové Audi nezní tak "sofistikovaně" jako plug in hybrid, a nemá to displej s těmi pěknými šipečkami běhajícími z baterií do motorů a nazpět. Nuda a šeď jednoduchého řešení bez ekomarketingového křiku.
Aaaaa pan ekolog co tak velmi presadzuje ekologicke riesenia. A ak koncern nejake jednoduche a pouzitelne pripravy, tak je to na smiech. Vies vlastne co chces ?
To je klasika, jako všechny výrobcem udávané spotřeby i tato je v reálném provozu nedosažitelná. U 99% uživatelů nedosažitelná. Spíš u tohoto modelu oceňuji koeficient odporu vzduchu cx=0,25, to je téměř neuvěřitelné číslo. Aerodynamika k této spotřebě přispěla myslím velikým dílem. Stejně tak uplatňování dalších nových technologií.
Je pravda že udávat spotřebu jako 3,99 litru zavání opravdu už spíš marketingem než technickým vývojem ;-)
Velké plus tohoto "zeleného mdoelu" je, že disponuje stále ještě vcelku silným motorem. Není to tříválec, není to 1.9... ;-) Takže narozdíl od Passatu BlueMotion s 1.9TDI se s touto audi bude dát i normálně jezdit :yes:
Chyba může být v mnoha faktorech. Jedním z nich je samozřejmě řidič. Pokud takovýchto hodnot opravdu dosahuješ a nevymýšlíš si, pak Ti gratuluju, patříš mezi to jedno procento, které jsem mepřímo zmínil výše.
Jiným faktorem může být, že máš sice v kombinovaném cyklu u Escorta 6,5, a těch 5,5 opravdu zajedeš. Ale nikoliv v kombinovaném cyklu případně pouze na příhodné trase. Nechci se s Tebou přít, ale drtivá většina má zkušenosti shodné s těmi mými, nikoliv s těmi Tvými.
Volkswagen Jetta s tímtéž motorem má podle amerického cyklu FTP75, který je náročnější než evropský jízdní cyklus, při 120 000 najetých mílích částicové emise 0,000 g / km.
Vládní dokument potvrzující tento fakt můžeš stáhnout na adrese [odkaz]
Emise ostatních složek jsou srovnatelné s běžným benzínovým automobilem třídy EU3/EU4.