Audi A5: Nová generace se ukáže již příští týden. Budeme u toho!
Audi nás s odhalováním nové generace modelu A5 docela napíná. Stejně jako v případě malého crossoveru Q2 přistoupilo k postupnému odkrývání detailů, přičemž celý vůz oficiálně představí již ve čtvrtek 2. června v Ingolstadtu (konkrétně ve 21:15 středoevropského letního času). Půjde o statickou prezentaci, kterou 17. a 18. června doplní první jízdní seznámení. Ani na jedné z uvedených akcí nebude Auto.cz chybět, nyní si tedy pojďme shrnout, na co se můžeme těšit.
Odhalování nové generace modelu A5 (nese interní označení AU494) značka započala už v první polovině května, kdy do světa vypustila první snímek maskovaného vozu stojícího před shodně zbarvenou stěnou. Ze siluety karoserie je znát spíše evoluční vývoj designu, kterému podléhá také nová generace sedanu a kombi (Avant) A4. Po celé délce karoserie se však potáhne výrazná linka zakončená barokním obloukem nad zadními blatníky.
Změny v interiéru budou souviset pouze s přestavbou původního A4 v kupé. Před řidičem najdeme virtuální kokpit tvořený 12,3palcovou obrazovkou, na samotném vrcholu přístrojové desky pak volně stojící displej infotainmentu MMI s možností zobrazovat mapy Google. Už ve standardní A4 se sedí opravdu nízko, což je pro kupé ideální. Delší boční dveře usnadní nastupování, avšak také znesnadní manipulaci ve stísněných prostorách, s tím se ale musí počítat u každého kupé. Kdo by se přes tento fakt nepřenesl, bude moci sáhnout po verzi Sportback se dvěma páry bočních dveří, kterou už klasicky doplní také kabriolet.
Audi je velmi aktivní na sociálních sítích, zejména pak na facebooku, kde včera zveřejnilo GIF zobrazující detail předního světlometu. K modelu A4 má kupodivu docela daleko – je sice také šestiúhelníkový (stejně jako maska chladiče single frame), avšak bez „vykousnutí“ ve spodní části. U vrcholných verzí nelze očekávat nic jiného než diodovou techniku Matrix, kterou již disponuje také kompaktní model A3. O zadní svítilnách zatím žádné informace nemáme, proto vycházejme z nízké a dlouhé koncepce A4.
Model A5 bude stejně jako sedan a kombi A4 postaven na modulární platformě MLB Evo pro pohon předních kol a podélnou zástavbu motorů. Není nejmenších pochyb o tom, že oba vozy budou sdílet také motorovou paletu (nebo alespoň její část), což znamená použití dvoulitrových čtyřválců TDI a TFSI, šestiválce 3.0 TDI a u verze S5 šestiválce třílitr TFSI o výkonu 260 kW. Otazníky se nevznášejí ani nad verzí RS 5, která se (bohužel) vzdá osmiválcové čtyři-dvojky a použije šestiválec 3.0 TFSI s 360 kilowatty.