Zajímavá zpráva, Audi u motoru 2.0 TFSI 155kW nahrazuje 7-st. DSG (verze pro podélnou zástavbu motoru) 8-st. měničovým automatem. Vypadá to tak, že další vývoj DSG pro podélnou zástavbu končí (první generace této převodovky zůstane asi i poslední) a Audi zvolí podobnou cestu jako BMW...
Pokud by chtěli šetřit kusy dvojspojek, tak nemá význam sebrat ji silnější motorizaci a naopak ji dát pro motorizaci slabší. Navíc prodeje Q5 táhnou hlavně diesely a tam S-tronic zůstává. Jak píše simson33, u Q5 se jedná se (na rozdíl od Tiguanu a Q3) o podélnou zástavbu, navíc Audi by měla v koncernu přednost před meistreamový značkami.
Hlavně se teda jedná o jedinou motorovou variantu, které se tato změna týká, takže důvod hledejme jinde, do řady Q5 přinesla tiptronic její nová hybridní verze která má také 2,0TSI 155kW (doplněný o 40kW elektromotor), takže důvodem velmi pravděpodbně bude nějaká ta převodovková "skorounifikace" těchto dvou částečně zcela shodných motorizací.
Pánové předřečníci, ten článek o tom, že VW nestíhá vyrábět DSG se týká převodovky pro motory uložené napříč (např. Tiguan) v Q5 je DSG uložená podél - jde o jiný typ. Navíc Audi je značka prémiová, pokud by byl dílů pro výrobu převodovek nedostatek, dostane vždy přednost před VW.
Uvidíme, co přinese budoucnost, ale pokud už se Audi rozhodlo použít 8-st. měnič v Q5 tak to vidím spíše na opuštění dvouspojky ve střední a vyšší střední...
Přiznám se, že jsem to nedůsledně přečetl. Ale i tak bych nad S tronicem nelámal hůl. 8° má zatím jen A8, pak se dává k 3.0 BiTDI a hybrid jí má taky (ale asi bude jiná).
Severoamerická verze Q5 má 8° tiptronic u 2.0 TFSI. Jelikož se benzín v EU určitě moc neprodává, tak prostě zrušili EU verzi a začnou tu prodávat tu NA.
To tam o nové A6 mohli psát těžko, protože ta má k 3,0 TFSI právě 7st. S-tronic (dvojspojku), 8st. Tip-Tronic má u nové A6 pouze nový V6 biTDI. Zřejmě to psali naopak, než jsi to napsal ty.
Jinak viz 18:36.
V roce 2011 šla na americký trh Q5 2.0 TFSI a dostala právě tiptronic. No a během pár měsíců zruší verzi s S tronicem v EU a nahradí jí tiptronic. Podle mě se tu prostě moc neprodává, tak to sjednotí s USA, kde se určitě prodává líp.
Amíci jsou víc na pohodlí, tak si u Audi myslí, že tiptronic je spíš jejich kafe.
Četl jsi mou reakci z 18:11? Já v tom vidím spíš částečné technické sjednocení s aktuálně novým evropským hybridem Q5, než nějaké větší sjednocování s USA trhem, kde je (na rozdíl od Evropy) třeba Q5 3,2 FSI ještě se starším 6st. TipTronicem. Anebo je to sjednocení s hybridem i americkým trhem pouze u verze 2,0 TFSI 155 kW.
Sjednocení s hybridem mě napadlo, ale ten bude mít krapet jinou převodovku. Je v ní integrovaný elektromotor. Podle mě prostě sjednotili tu konkrétní verzi, tedy dvoulitr s quattrem a automatem, která se v EU bude určitě prodávat hůř. V USA se tahle kombinace prodává rok. Je to jen můj odhad; neříkám, že neprůstřelný.
A ne, nečetl, unikla mi. Stejně ten příspěvek, na který jsi reagoval, byl více méně negován mým v 16:47, kde jsem se přiznal, že jsem nečetl článek důsledně a napsal prostě blbost.
Jo, díval jsem se na tu tvou vysvětlující reakci, ale nevím co jsi vlastně v článku nečetl důsledně?
Spíš to vypadalo, jako by sis jen neuvědomil, že má Q5 (na rozdí od Tiguanu/Q3) podélnou zástavbu.
Já ty změny (první dvě, A5 jsem zaregistroval) vztáhl k jednomu modelu (Q3), ne ke dvěma. Zmínku o Q5 jsem přeskočil - chtěl jsem rychle informace a štvalo mě, že tam není tabulka, tak jsem skákal mezi řádky a hledal relevantní údaje. Proto jsem reagoval stylem jedné to vezmou a druhé dají.
Tohle je individuální záležitost. Částečně to může být tím, že novináři dostávají jedny z prvních kusů, kde převodovka může být hůře naladěná. U dvouspojek je to víc cítit. ZF mi někdy přijde, že řadí opravdu divně a chaoticky, ale je tak sametová a celkem svižná, že to člověk prostě nepocítí. Pokud nesleduji indikátor, tak bych si toho nevšiml.
S S tronicem nemám problém, ale tiptronic mi přijde jemnější. Kdybych měl na výběr, tak bych nejspíš sáhl po tiptronicu (u A6). Ale S tronic pro mě není důvod jít jinam.
Jestli budu mit moznost, zkusim 8st 3.0BiTDI proti 7DSG 3.0TDI, ale myslim ze rozdil bude minimalni. Stejne by mne stacil i ten nejslabsi 3.0TDI s quatro...na A6 mi docela vadi maly rejd, no uvidime v cem se budu vozit, ale urco zkusim jeste nove GS od Lexe, i kdyz spis chci kombik...
Mě hodně láká A7 3.0 BiTDI. Částečně kvůli převodovce, částečně svým výkonem. Ale udělali mi radost, že dali quattro i 150 kW 3.0 TDI. Díky tomu je to opravdu zajímavá kombinace. Skvělá volba do firmy. Ale, aby to nepřehnali, nedali jí sportovní diferenciál, což je škoda. Typické Audi, to nejlepší jen pro ty nejdražší modely.
A7 uz je na mne moc velka a ja spis kombi kvuli rodine ;-)
Prave A6 150kW 3.0 quattro by mi asi stacilo, ale sportovni diferencial do ni jde dat ne ??? Alespon mi to nacenovali a v poho, tak nevim...i v ceniku nemaji nic o 150kW omezeni.
Tak jsem se ještě jednou podíval na německý konfigurátor a zatím co 180 kW verze má v nabídce příplatek "quattro mit Sportdifferenzial," tak 150 kW nikde nic. Kouknu do ceníku a podle něj to mají všechny motory. Tak jsem zmaten. :-) Asi mají v konfigurátoru chybu. 8-s
Rozhodně by to byla dobrá zpráva, protože to je příplatek, který se vyplatí.
Chtelo by to prime srovnani, ale ja si myslim, ze 8st bude lepsi v kultivovanosti...i kdyz ted jsem jel nove A6 7DSG 3.0 TDI a zadne poposkakovani pri pomale jizde jsem nezaznamenal, vsude o tom v testech pisi, tak nevim...
Zase tolik dvouspojek na trhu není a jeden z důvodů, proč BWM na dvouspojky nepřešlo, je, že převodovky Getrag, které nasadili do některých modelů, nedosahují kvalit S tronicu. Převodovky, které vyvinulo Audi, Porsche, BorgWarner a ZF, jsou ve své kategorii špička.
Cross Cabriolet quattro concept měl 8 stupňový tiptronic v roce 2007. Tahle převodovka není pro Audi nic nového.
Jako koncový uživatel vidím přínos dvojspojek zejména u sportovních vozů a sportovnějších mutací, tedy u VW/Audi někde od Golfu GTI/R, přes S/RS modely Audi až po R8, které dojspojka bohužel stále zoufale chybí. U běžných modelů (u Audi A/Q) žádný zásadnější přínos, proti posledním 8st. TipTroniců, nevidím, spíš naopak. Mám to potvrzeno nejen kratšími osobní zkušeností, ale i různými srovnávacími testy. V běžných verzích mají dvojspojky výhodu hlavně ve své (zejména papírově) nižší spotřebě, ale naopak trochu ztrácí v komfortu/kultivovanosti a uživatelské přívětivosti/blbuvzdornosti.
Já netvrdím nic jiného. Schválně jsem napsal "ve své kategorii." Jen říkám, že volba BMW je tak trochu vynucená. Zase tolik špičkových převodovek na trhu není. Audi je podle mě bude prodávat už z toho důvodu, že jejich vývoj něco stál a budou na nich chtít vydělat co nejvíc peněz. Proti tiptronicu nic nemám; ideální by bylo, kdybych si mohl vybrat. Jinak naprosto souhlasím, S tronic je lehčí a účinnější, ale zase není tak sametová. Pokud bych si nemohl vybrat, tak se tvé rozdělení blíží ideálu. Nicméně je tu další faktor, 8° ZF jsou velmi žádané, takže je otázka, jestli by bylo možné pokrýt většinu produkce Audi.
U BMW to myslím mělo být tak, že hydrodynamická bude standard a dvouspojka bude příplatková sportovní. Z toho sešlo. Dobrý plán, špatná převodovka.
PS: Jestli tě tam zmátla ta zmínka o ZF, tak jsem měl na mysli PDK Porsche, na kterých spolupracovali a vyrábí je. Vývoj DSG/ S tronic/ PDK je celkem zapeklitý, ale na začátku stojí, jestli si dobře pamatuji, kooperace Audi a Porsche tak 10 let zpět.
Ano, na začátku byla spolupráce s Porsche, ale letos už to bude 27! let, kdy v roce 1985 dostalo Audi Sport quattro S1 (390 kW/530 PS) dvojspojku od Porsche, díky níž se zrychlkení 0-100 zkrátilo z 3,1 s s manualem na 2,6 s s dvojspojkou a později u verze Audi Sport quattro S1 Pikes Peak (440 kW/598 PS) měla s dvojspojkou zrychlení dokonce pod 2,5 s!
Já myslel začátek moderních dvouspojek - jejich znovuzrození a nasazení do masové produkce. Koncept vyvinul Adolphe Kégresse před druhou světovou válkou (přiznám se, jméno jsem z hlavy nedal, ale snad každý zná jeho výtvor - half-tracky), ale až Porsche ho realizovalo. Pokud vím, tak za znovuzrozením také stálo Porsche s Audi, byť nakonec se každý vydal svou cestou. A dnes už má koncern pěknou sbírku.
Kégresse vynalezl "pouze" princip, ale funkční prototyp zkonstruovalo až Porsche začátkem 80tých let.
Pokud jde o nasazení dvouspojky do sériové produkce tak to je nějakých 8-9let, kdy se DSG poprvé objevilo v Golfu IV R32. Ale DSG (nikoli PDK) už bylo spíš (než o spolupráci s Porsche) o spolupráci koncernu VW s dodavatelem DSG, firmou BorgWarner .
Napsal jsem "koncept vyvinul," takže si neodporujeme.
Sice je běžně známá věc, že DSG vyvinul VW ve spolupráci s BorgWarnerem, ale dozvěděl jsem se, že v tom má prsty Audi. Je možné, že to je od začátku myšleno jako VW Group. Běžně se to zaměňuje. No a Audi s Porsche v té době spolupracovali a prý se na vývoji také podepsalo. Později vyvinulo PDK ve spolupráci se ZF. Jak přesně vývoj DSG probíhal, kdo co do spolupráce přinesl, to si netroufám říct. Jediná jistota je, že VW platí licenční poplatky BW.
To asi čekal málokdo, že bude mít Evoque takové problémy ve srovnávačce s Q3. Evoque může zřejmě mluvit o štěstí, že proti němu nepostavili Q5 (se skutečným quattrem), protože ta je cenově (a asi i prostrově) k 5dv. Evoque i o něco "přímějším" konkurentem, než Q3.
Ukázalo se to, že u Evoque je styl na prvním místě. V designovém srovnání by jsem asi vybral taky Evoque, ale když se pak ukáže poměrně propastné jízdní srovnání v jeho neprospěch, je na snadě vzít v potaz že autem potřebuji hlavně jezdit a ne se na něj jen dívat. V terénu těží z menších převisů a větší světlé výšky a i lépe nastaveným 4x4, ale ruku na srdce, kdo si tohle auto koupí, aby s tím jezdil do terénu. Námrazu potká člověk určitě častěji, než to, že bude chtít jít na offroad dráhu. Stejně tak se mimo silnici 99% těchto aut nepodívá. A ve srovnání právě na silnici Evoque propadl. Nejenže má podle testu o dva litry větší spotřebu, ale jaksi se vytratil výkon a na slabší Q3 nestačí.
Pokud by jsem volil mezi těmito auty, tak by jsem si musel nejprve pořádně ujasnit, co by jsem od auta chtěl. Jízdní rozdíl nebude nijak propastný, ale bude znatelný. Takže pokud by jsem chtěl vyloženě "jezdit" šel by jsem do Q3. Pokud by mi o něco horší jízdní projev nijak nevadil, šel by jsem do Evoque.
Problém Evoque je hlavně převodovka. Problém, který byl znám ještě před zahájením prodejů. Je to škoda, ale člověk s tím nic nenadělá. A pokud od auta chceš jen dojet po polní cestě k chatě, tak Q3 také poslouží (jako asi většina allroadů, alltracků, crossů a podobné havěti).
Podle mě by Q5 měla také své problémy. V terénu by byla určitě lepší než Q3, ale na ledu by podle mě dopadla hůř. Má Torsen, takže by jí elektronika nedokázala tolik pomoct zatáčet. Bylo by to zajímavé srovnání. Evoque má větší světlou výšku i než Q5. A nižší cena Q3 je daná horší výbavou.
Kdyby Evoque neměl Terrain Response a vyšší světlou výšku, tak by ho Q3 dala. Samozřejmě, pominu-li designu. Q3 sice není tak schopná, ale je harmoničtější.
Právě, že i to "klasické" quattro, samozřejmě v módu ESP OFF(ROAD), dokáže v zimních podmínkách krásně pomáhat do zatáček a dokáže být až neuvěřitelně hravé, plynulé a nezrádné, a to nejen u relativně krátké Q5, ale třeba i u ještě stále aktuálního A6 allroadu, který už je na délku docela "přerostlý", přesto se i z něj stává v zimě úplně jiné auto (jízdně!) pouhým přepnutím ESP do módu OFFROAD, což dnes třeba některá novější/větší Subaru neumí ani po deaktivaci ESP.
To je pravda, ale nemám s ním zkušenost v takovýhle podmínkách. Tohle je místo, kde by se aktivní diferenciál mohl předvést. Rozhodně bych čekal, že porazí Evoque, ale Q3 vypadala opravdu přesvědčivě. Ale jo, když nad tím tak přemýšlím, tak by to asi zásadní problém nebyl. Přesto bych to rád viděl. :-)
P.S. Pokud máš ještě tu A6/C6 quattro, tak si někde na větším prázdném zasněženém parkovišti zkus vypnout/přepnout ESP a uvidíš co se bude dít, já z toho měl poprvé (při náhodném zjištění) radost jak malé děcko..., dělat "koláče" s pětimetrovým vozem má taky něco do sebe, kdybych dělal v marketingu Audi, natočil bych nějakou zimní reklamu, kde by třeba Walter R. udělal ze čtyř "koláčů" velké logo Audi ve sněhu. ;-)
To jsem viděl, myslím v reklamě konkurence. Od Subaru to myslím bylo, ale nemohu to teď najít - jezdilo si koláče a jak ke konci říkali něco jako "i když konkurence to neumí" tak se kamera oddálila a ve sněhu byly čtyři kruhy. :-) Jinak vím, jak se chová A6, ale nemám zkušenost s tak hladkým ledem. Podle toho, jak dopadl Evoque, jsem usoudil, že i Q5 by mohla mít problémy. Jediný rozdíl je, že půjde řídit plynem.
Proč si myslíš, že by zrovna Q5 s podélným quattrem, měla dopadnout podobně (špatně) jako RRE s haldexem? Respektivě jaký společný předpoklad pro to, jejich 4x4 mají?
Já problém ve výkonu Evoque v malé rychlosti vidím v Terrain Response. Podle mě (plně) nevyužívá možností aktivního zadního diferenciálu. Proto jsem nabyl dojmu, že by Q5 mohla mít taktéž problémy. Rozdíl bude při pokusu řídit auto plynem, kde Evoque propadl, protože reaguje pomaleji, než je zdrávo.
Q3 a Evoque mají oba Haldex 4. generace. Liší se tím, že Evoque má upravený/ vlastní software. Špatný výkon Evoque musí být chyba software.
Q5 rozhodně NEní "protistrana" pro Evoque - tím bude nový model MEZi RR Sport a právě Evoque (zatím NEznámého jména - a příští RR Sport by měl být "luxusnější" než dnes a "doopravdy" na platformě "velkého" RANGE ROVERu.. ;-)
Psal jsem o ceně (hlavně o ceně) a prostoru a tam má Q5 k 5dv. RRE každopádně hodně blízko..., minimálně bych 5dv. RRE viděl někde na pomezí Q3 a Q5, cenově a vnějšími rozměry docela jednoznačně ;-)
Ano, Range Rover je opravdu "drahá" (prostě LUXUSní ;-) ) značka - nicméně technicko-rozměrově a tak vůbec :-) to je/bude "takhle" (a já jsem na nový RR Sport HODNĚ zvědavá (a vlastně i na ten model co ještě NEmá jméno - prostě Range Rover Q5 ;-)
Tak Q5 je evidentně jiná liga, když nejlepší diesel v Evoque nestačí ani na 2.0 TDI tak Q5 třeba s 3.0 TDI s S-tronicem a s quattrem je technicky mimo schopnosti Evoque. Je hezký, ale tím to začíná i končí a jediné čím konkuruje je cena. Ale ta půjde časem dolů protože ji nebudou schopni udržet, pokud tedy budou chtít něco prodat až pomine wow efekt.
Ano, Evoque se mi taky dost líbí, ale ten test mě taky dost zklamal, ale myslím, že taková Kylie žádné větší zklamíní nepřizná, už "z principu".. ;-) >:-[]
Teoreticky by náprava nemusela být tak bolestivá - trochu doladit, vyměnit převodovku a dát tam šestiválec z Jaguaru. To by mohla být zajímavá kombinace.
Převodovku vyměnit budou asi muset, ta je evidentně nejslabším místem celého auta, se zabudováním šestiválce bych to tak jednoduše neviděl, je to příčná zástavba a i když je Evoque dost široký tak si nejsem jistý, že je to vůbec možné.
6-ti válec bohužel NEbude, ale SILNĚJŠí BENZÍNová verze BUDE (a s převodovkou to také NEchápu - zvlášť když od JAGuar 2.2D po Range Rover 4.4 TDV8 nasadili famózní "ZF s 8mi".. :-|
.. třeba (je naděje) při faceliftu .. ;-)
S tím šestiválcem máš pravdu - on by mohl jít, ale rozhodně by to nebylo tak jednoduché, jak mi to včera v půl třetí připadalo. :-) A změna převodovky by měla většinu dynamických problémů vyřešit, takže není tak úplně potřeba.
V "evoque-ově" dárci orgánů (FREELANDERu) šestiválec je = ono by to asi nějak šlo... Ale dnes je již "jiná doba" = myslím že 6ti válec nebude použit NE z technických, ale z "jiných" důvodů (ale nějaký "vícevýkonný" motor PŘIBUDE - ale jak je "trendem doby" dáno, bude to "jen" silný přeplňovaný 4válec.. (snad "s pořádnou" převodovkou - já "hlasuji" pro "ZF s 8°" a tu při faceliftu použít pro VŠECHNY verze - když může být v BMW 1 ... "mohla" by být i tady.. ;-)
Lepší něco než nic a tohle má potenciál prodávat se ve slušných počtech, takže to průměr určitě sníží. Možná je to hloupost - záleží, jak jsou jednotlivé jejich automobilky sdružené.
V terénu má předpoklady dobré vzhledem slušné sv. výšce. Otázka je jestli zákazníci v této třídě požadují vyjet 40st.krpál nebo jisté vlastnosti na sněhu, na ledu atd. Já myslím, že jednoznačně to druhé. Na to první jsou jiná auta.
Moje starost nebyla ve všeobecném zájmu, ale v mém osobním. Jinak máš pravdu, většina zákazníků to nevyužije. A co se týče jízdy na sněhu, neviděl bych to tak bledě. Měl by se na něm chovat lépe než na kluzišti. Větší zklamání je plyn, který ti může zatopit i v terénu - kdykoli, kdy je potřeba jemně dávkovat. Je to naprosto zbytečný přešlap.
Já to bral čistě sobecky. Co chtějí ostatní potencionální zákazníci mě moc nezajímá. >:-[] Pokud by mi nabídl kvalitní kabinu, jeho terénní schopnosti uspokojily alespoň 90% mých potřeb mimo zpevněné cesty a na silnici by to nebyl propadák, pak by mě zajímal. Spíš jsem čekal, že bude problém v terénu než na silnici.
Zajímavé by bylo také srovnání s terénní verzí Tiguanu.
VW stráca na ostatné automobilky v dvojlitrových diesloch. Väčšina z nich motor 2.2 diesel má (Mazda, Honda, Toyota, Peugeot, Citroen, Ford) a ich najvýkonnejšie varianty sa blížia k 200 koníkom. Toto vidím ako jednu zo slabín koncernu VW - pritom takýto motor by sa dal použiť od Audín cez VW, Škodu a Seat až po Craftery a T5-ky.
V motoroch je VW stále trochu pozadu. Aj s 1.6 dieslom prišiel, až keď vyhodili šéfa vývoja dieslových motorov.
To pochopitelně JE "vážné" - že vw/audi roky chybí nějaký silnější (bi-turbo, dnes vlastně už "dvojité turbo") 4válec - který dnes již (často i v druhé generaci) má Mercedes, BMW, Jaguar, Land a Range Rover, Peugeot, Citroën, Mitsubishi, Infiniti - prostě 4 válce o výkonu nějakých 150 kW a 500 Nm
PS: A jistě to lze "v nouzi" (na přechodnou dobu než skončí vývoj motoru - měl by dorazit - stejně jako 1.6 TDi - úplně poslední mezi všemi automobilkami, zřejmě za rok a půl) pořešit silně podladěným V6 3.0 (když už byl vyřazen postarší 2.7 TDi), ale ... :-|
Proc vzdy, kdyz je nekde VW/Audi to s Tebou je, jak kdyz pichnes do vosiho hnizda ? Zbytecne se shazujes. A ja myslel, ze zrovna ty mi das za pravdu, ze je urco lepsi 3.0V6 150kW nez 2.2 4val 160kW, ten rozdil v kultivovanosti motoru je propastny! A spolehlivost bude asi take jinde, nez nejake triturbo ;-)
PS: Skoda, ze sis nedala predsevzeti do noveho roku skoncovat s velkymi pismeny, ja to po Tobe nekdy proste cist nemuzu...sorry.
Nejste zrovna VY ten - kdo se před LETY třílitru V6 s výkonem 155 kW "vwysmíval" a teď když mezitím už uteklo (v motorech DOSLOVA) hoooodně vody tak "říká pravý OOOOPAK? :-)
PS: Tak si (konečně! - a tentokrát NE"uhýbejte" ;-) ) "vwyberte" - buď byl tehdy "zajímavý" a "příjemný" a "lepší" - "klasický atmosferický" V6 3.0 od Citroën (než "navwrčený" dvoulitr a je to tak i dnes (podladěný V6 3.0 TDi 140 kW je lepší než všechny ty "bi-turbo" 4válce..
..anebo NAOPAK - lepší jsou "modernější" jednotky :-)
PPS: Ten přístup "lepší je tehdy řešení VW/audi" a "lepší je dnes řešení Audi" - to.. ;-)
Tak CO? (raději) V6 (s "menším" výkonem) nebo (výkonnější) R4? :-)
Tebe to nějak vzalo co, to nás tu teď zpětně obviníš všechny unisono? >:-[]
Ne, opravdu jsem to nebyl já, nevím s kým si mě pleteš, klidně jsem dej odkaz na můj příspěvek, kde jsem se údajně vysmíval V6 se 155kW... ;-)
V čem je dnes podladěný V6 3,0 TDI na 140 kW? V nejslabší verzi má 150kW a ano minimálně od vyšší střední výš je to jednoznačně! lepší volba, než jakýkoli současný biturbodiesel R4. :-)
Pardon! (140 kW měla ta V6 2.7čka), tak 150 (prostě výkon dnešní "silnějších" 4válců.. ;-)
PS: Po TOLIKA letech (konkrétní NICKy)? Tak to fakt "sorry" :-|
Ale "uplácali" (jste - myslím "fandové vw") mne tady tehdy "čepicemi" - že vw na takový výkon stačí 2 litry a 4válec a... (a teď mne "plácáte" ZA přesný OPAK! :-) Tak já FAKT NEvím "co je správně" :-|
CO je tedy "SPRÁVNĚ"? ;-)
Ale jestli to má být "skrytý" souhlas, že (jak dnes, tak) i tehdy byl JEDNOZNAČNĚ LEPŠí VOLBOU V6 než turbo 4válec, tak "ok" :-)
PS: Ach a "gvwatuluji" k (jistě "férovwému") VWítězství v tendru na české rychlé policejní vwozy :yes:;-)
Povedený R4 (ať už 2.0 TFSI, nebo třeba naopak 23d) je výborný do kompaktu a s přimhouřeným okem i do středního meinstreamu, ale rizhodně ne do prémiové vyšší střední, nemluvě proBoha o lux třídě. To je něco jako "luxusní" lodičky z koženky, i když i v nich se dá chodit taky a všichni z okolí to taky hned nepoznají ... ;-)
Ale tady souhlasím! ;-)
Kamarád tehdy (no o něco později) jezdil s Audi TT (dvoulitr 147? kW) a do toho vozu to byl VYNIKAJÍCÍ motor (ale - z MÉHO pohledu - do vozu typu Citroën C5 se MNOHEM víc "hodila" právě "klasická atmosféra" V6 - což ostatně bylo označeno za NE"vhodnější" motor pro charakter vozu - v "mnohastránkovém" materiálu o vozu v magazínu OJETINY (materiál mj. z pera MARTINa VACULÍKa..
..a maličko mně :-)
PS: To víceméně ODPOVÍDÁ mému názoru že zdaleka NEJpoužívanější motory pro střední třídu - 2litr v dieslu - je "málo" (optimum jsou právě motory typu 250CDi apod.) - a ten 2.0 je (dnes) NEJprodávanajší motorizace i u "prémiových" značek - viz audi 2.0 TDi 105 kW (a to je prostě /žalostně/ MÁLO
PPS: A 2.0 TFSi je SUPER motor pro vůz typu Scirocco :yes:;-)
O (žalostně) malém výkonu se dá případně mluvit u vrcholných motorizací, nikoli u základních, kde nikdo nikoho nenutí, aby si je bral, na větším výkonovém rozsahu (směrem nahoru, ale i dolů) motorové palety konkrétního typu, není nic špatného, spíš právě naopak... ;-)
Myslela jsem spojení "ŽALOSTNĚ" (malý výkon) a NEJPRODÁVANĚJŠí (verze - motorizace) ;-)
To ROVNÍTKO mezi oněmi slovy napsanými VELKÝMi písmeny ... se mi zdá "žalostné" :-)
PS: JÁ vidím jako "masové optimum" pro tyto vozy NE "obyč." dvoulitr v naftě, ale právě "to o fous výš/dál" = 2.2 HDi a 250CDi a ..
(prostě tyhle motory MI příjdou optimem mezi poř. cenou, náklady a - už trochu "výjímečným" výkonem/schopnostmi.. :yes:;-)
Ale za to, že dost zákazníků dává přednost menším/slabším motorizacím nemůže samotný výrobce, naopak to vysvětluje proč je pak nabídka motorizací pestřejší i směrem dolů... ;-)
Samozřejmě, ale to nic nemění na tom, co jsem napsal. Jedna věc je úmyslně omezit, klidně kvůli tomu, že máš jiný motor o větším objemu, který prostě z nabídky nestáhneš, druhá věc je nenabídnout víc.
Nu, zrovana ZDE mi (před lety) "vwysvwětlili", že 155 kW a třílitrový V6 je "naprosto out" - tak...
PS: A ten třílitr TDi je takhle podladěný vysloveně "z nouze" (když už vyřadili NEpříliš povedený 2.7 Tdi a 4válec bi-turbo se "nepovedl" ;-)
PPS: Já jsem rozhodně PRO V6, ale samozřejmě NE s výkonem dvoulitrových 4válců - ale s "plným" výkonem (a točivým momentem) :-)
Tohle je už ROKY "oblast výkonu" 4válců = samozřejmě "ještě zajímavější" by bylo na tenhle výkon "nenamáhat" V6 Bi-TDi a výkon pokrýt slabší verzí V8 Tdi a možná by to místo silnější verze V8 chtělo raději V10 nebo rovnou V12 TDi ... prostě..
PPPS: ..prostě tady doslova "není o čem" - tohle je dnes oblast kterou "řešíme" 4válci a obhajovat EVIDENTNí "zaspání" a "dočasné nouzové řešení" - to je asi jako chválit Superb že je lehčí než C5 (neb je jedn na mechanice GOLFu a druhý derivát Citroën C6 ;-)
Tenhle postoj nemůžeš obhájit. Jak jsem už napsal, nevidíme jim do hlavy. Fakt je, že ta V6 má na papíře špičkovou spotřebu, takže Audi nic netlačí. Co si budeme namlouvat, šestiválec vyvíjet musí a je pro ně levnější ho omezit, než vyvíjet něco nového, hlavně pokud s konkurencí drží krok z toho hlavního downsizingového hlediska - papírové spotřeby. Jediné, kde mají nedostatek, jsou kompakty, kde končí na 125 kW v naftě. Jejich motivaci ani tu nedohledáme.
Já se ti přiznám, že bych tu omezenou V8 TDI radši než celé BiTDI. Mimochodem, ví někdo, jakou má BiTDI hmotnost?
Rozdíl pohot. hmotností je 70kg, z toho počítám tak 40kg jde za těžkým tiptronicem (dsg má něco kolem 100kg, tiptronic šacuju na 140), a cca 30kg bych tipoval další turbo a příslušenství. 3.0 TDI s jedním turbem má 189kg takže BiTD mi vychází na nějakých 220-225kg.
No doufam, ze tech 70kg neni nad predni napravou, to uz by byl docela dost mazec a muselo by se to projevit i pri prijezdu zatackama, v tom je proste jeste benzin 2.0 neprekonatelny ;-)
15 dělá převodovka, část budou dělat jiná kola, zbytek nejspíš bude nad přední nápravou. Ale jisté to samozřejmě není. Jinak A6 má nějakých 1,8 tuny a rozložení zhruba půl na půl, takže 70 kilo není tak kritických, jak by se mohlo na první pohled zdát. Nedotáčivost hlavně potlačuje sportovní diferenciál.
Když si vezmeš, kolik může přidat příplatková výbava, tak to opravdu není tak zásadní. A S6 má přeplňovanou V8, to taky nebude nejlehčí motor. Audi se moc nechlubí tím, co všechno upravuje. Musel by jsi obě A6 rozebrat, aby jsi zjistil všechny rozdíly a kde ty jednotlivé kilogramy leží. Můžeš tam mít víc izolačních materiálů, vzhledem k větším základním kolům mohou být i kotouče větší, opravdu těžko říct.
Co se opotřebení, nákladů a toho všeho týče, hmotnost naštěstí není v druhé mocnině, takže nárůst o 10% je pořád jen nárůstem o 10%. Auto hlavně musí být dimenzované na nejvyšší povolenou hmotnost, kterou má mimochodem verze s BiTDI větší. I kdyby neměla, tak to prostě znamená, že dovnitř nemůžeš tolik naložit. Vzhledem k tomu, že můžeš naložit až 630 kg, tak se strachovat o přírustek 65 kg opravdu postrádá smysl. Takže bude o něco horší, ale ne horší, než bylo zamýšleno.
Jestli budeš ještě A6 projíždět, tak se schválně podívej na spotřebu a brzdnou dráhu, když jedeš sám a když jedeš se spolujezdcem. Podle mě si rozdílu stěží všimneš.
Tak to mas pravdu, 1 nebo 2, auto jelo stejne ;-) Ve 4 jsem nezkousel, ale ani to asi s A6 a V6 nehne, to v malem aute to je citit hodne, hlavne v zatacce na mokru, nezkuseny by se divil, co udela nalozene auto ;-)
PS: ja mam ted jen predohrab a nestacil jsem se divit, co to quattro dokaze, i kdyz je pravda, ze ted novy otcuv kaskaj je take supr vozitko, to 4x4 je proste podle mne dobry, ja tam proste rozdil vidim i citim...i na suchu pod plynem.
Až budeš tahat nebrzděných 750 kilo, tak rozdíl zřejmě poznáš. U takhle velkých a masivních aut je jeden člověk (pokud neváží tři metráky) celkem zanedbatelný rozdíl. To auto může mít legálně nějakých 3235 kg včetně nebrzděného přívěsu. Při běžném používání má ohromné rezervy.
U roadsteru/ kupé, který váží nějakých 1100 kilo, můžeš mít pochyby, jestli má smysl kupovat elektricky ovládané sedačky nebo střešní okno. Můžeš se zabývat tím, o kolik ti to zhorší jízdní vlastnosti. U takovýhle tanků to hraje mnohem menší roli. U takového Elise, který váží nějakých 750 kilo, je důležité každé kilo navíc. Je ohromný rozdíl, jestli v tom jede 50 kilová slečna, nebo dva 100 kiloví buřti.
Kvalitní čtyřkolky jsou opravdu dobré svezení. Zadokolka to není, ale zábava s nimi může být. Hlavně se ovládají jinak. Člověk se nesmí bát plynu. Na druhou stranu, jsou tím trochu zrádnější. U tak civilního auta jako je A6 to asi nepoznáš, ale u strojů jako STi nebo Evo je to doslova o život.
..jo! :-)
Pravil ten jenž jich má NEJ-VÍC ;-)
PS: Víte že jsem vlastně měla VÍC příspěvků než GTi a byla jsem "de facto" 3tí? :-)
Mimochodem GRATULUJi k VAŠEMU "umístění" :yes::-)
Díky, ale pokud by ta Topka byla jen za příspěvky pod auto.cz (news, testy...) a ne i za diskuse na mojeauto.cz, vypadal by žebříček jinak a možná bys byla ty i GTI ještě přede mnou.
Vždyť je to vždy nekonečná debata, která k nějakému rozumnému závěru dojít nemůže, protože prostě do hlav vedení Audi a VW nevidíme. Můžeme jen věřit, že k tomu nějaký (dobrý) důvod mají.
Souhlasím s "dobrým důvodem" - motor "4válec + biturbo" (cca odpovídající minulé evoluci 2.2 HDi) vyvinuli, ale "něco nějak není úplně ok" - tak ho v osobních vozech NEpoužívají.. a s něčím konkurenčním (vpodstatě) "všem" ostatním tak jako tak (nakonec) přijít MUSí (nakonec přišli i s 1.6 TDi) = příjde to až "s" Euro 6 ... nejspíš (ten rozdíl ve výkonu i točivém momentu je PŘÍLIŠ velký - to se "navěky okecávwat" prostě NEdá.. :-)
.. i když zatím to jde VELMi dobře ;-)
Ano - NEB ve střední třídě se "standardem" staly "obyč" 2litry (dnes nějakých 110 - 130 kW) a to sice "stačí" ale NEstačí - "optimum" je "o fous VÍC" = třeba pro Citroën C5 2.2 HDi 150 kW, pro MB C 250 CDi stejného výkonu, pro BMW 323d a také (nově) pro Infiniti M (25d?) 150 kW nebo JAGuar 2.2D ("jen") 140 kW..
Ale NEjde jen o kw (a nějakých 500 Nm), ale ty často "provázené" VĚTŠÍM rozsahem otáček - prostě o "lepší" naftový 4 válec - než jsou "ty masové" ... no a postupně se k tomu dostávají "všichni" (což já považuji za "správné" - kupci vwozů NEJvětší evropské a třetí NEJvětší světové automobilky si prozatím na "bonus navíc" musí holt počkat (dle všeho ještě tak rok a půl - no na "biturbo se šesti" čekali o 5 let déle než majitelé CITROËNů a o 7 než BMW = NEbude to takový problém - jsou "zvwyklí" ;-)
Tak 2,2 TDI bych se klidně vsadil, že nikdy nebude. 2,2 třeba pro Hondu nebo Mazdu je vrchol nad kterým nic nemají, koncern má plynulé pokračování na 3.0, 4.0. Takže postupné zvyšování výkonu u 2.0 TDI se nedá vyloučit ale jak je viděl z testu který sem dal Jazva tak 2.0 TDI bez problému překonává 2,2 v Evoque jak dynamikou (podívej se na video, dvě stejná auta a Q3 odjíždí Evoque zcela nekompromisně) tak spotřebou (2,2 litry rozdíl reálné spotřeby to je u nafty až propastný rozdíl, průměr 9,9 do toho se v pohodě vejde i největší závodník s 3.0 TDI).
Jak jsem napsal výš, vidím tu problém hlavně v převodovce. Audi má sice slabší motor, ale umí s jeho výkonem lépe pracovat. Dnes má 2.0 TDI vrchol na 130 kW, ale už před lety měli v konceptu ukázaný model vyladěný na 150 kW s jedním turbem. Podle mě je to prostě netlačí.
SOUHLASím, když dnes může mít BMW (25d) z dvoulitru 160 kW - vaše víra v 150ti kW 4válec TDi je napvwosto REÁLná ... do roka a do dne spíš NEee, ale DOČKÁME se ho! ;-)
Když se ten první pokus "nějak NEpovedl", tak příští verzi asi nechají až po 1. září 2015 s nástupem Euro 6
"Kritizovat" japonské automobilky že se NE"věnují" dieslům je maličko "out" (bych řekla). Z "celoplanetárního" hlediska je to "okrajový" segment - i když zrovna "zde" v okolí naftové šílenství pokračuje obřími kroky (a už docela dlouhá léta) mimo tenhle (dnes už bohužel tak trochu "druhé housle" hrající a ekonomicky NE až tak významný - a lepší už to /za našich životů/ NEbude) kontinent nafta a osobní vozidla až tak .. ;-)
PS: A třeba stále ještě "trochuNOVÉ" 1.8D od Mitsubishi je přitom možná NEJzajímavější 4válcový diesel VŮBEC!!! :yes::-)
Nekritizoval jsem, konstatoval jsem.
Evropa i přes problémy je stále největší automobilový trh a to s velkým náskokem, ten kdo jej zanedbává tak škodí sám sobě a z celoplanetárního hlediska dělá velkou chybu. A v každém případě je to trh nejnáročnější na špičková technická řešení, Čína, Indie, Brazílie zajisté rychle porostou ale především v kategoriích nejjednodušších vozíku s malými motory, takže v otázce špičkových technických řešení je a bude Evropa ten trh na kterém se pozná kdo je na technickém topu a kdo na flopu.
Ok - tak to "kritizovat" berte jako v OPRAVDOVÝCH uvozovkách! :-)
Na růst B-razilie R-uska I-indie C-íny S-outh Africa mám (bohužel) JINÝ názor (i na to jaká tam již TEĎ jezdí auta - natož jaká "jezdit budou" ;-)
(NEJvětším trhem pro Ferrari a Rolls Royce a .. už Čína dávno je - a hned tak se to NEzmění - alespoň "za nás" nejspíš NEee :-)
Evropa je (doslova na 100%) "ZA VRCHOLem" - čeká nás JEN sestup..
PS: A když se na vývoj dislových motorů (a náklady na to potřebné) podíváte z japonského hlediska - není divu že "se moc NEsnaží"
Uvidíme jaký bude další vývoj - ale když se na ostatních kontinentech naftové motory "nechytly" dodnes, nějaká "zásadní" změna se asi čekat NEdá...
PPS: Myslím že jsme tak někde mezi rokem 100 - 395 n.l. v Říši Římské :-)
ZA VRCHOLem, ale ještě PŘED rozdělením (v našem případě ne na západ východ, ale spíš na sever jih). No, vlastně asi budeme už MNOHEM blíž tomu roku 395 ;-)
(ehm, a pak už "to docela jelo" a byl to JEN - pozvolný, ale TOTÁLní - PÁD..
(ale jinak i tehdy, stále ještě, byli římané na "tehdejším" technickém TOPu - což jim ale bylo.. ;-)
PPPS: No i tak japonci asi udělali NEJlepší naftový 4válec, takže ode mne :yes::-)
To, že se v Rusku nebo Číně prodá nejvíc Ferrari vůbec nic nevypovídá, snad jen to, že jsou to regiony s obrovskými (na Evropské poměry) rozdíly v bohatství lidí, řekněme Evropa v době průmyslové revoluce a tudíž vývoj bude podobný jako Evropě nebo US, miliony lidí budou potřebovat Fordy T, Brouky, Fiaty 500/600 a úzká skupina bude potřebovat to nejdražší co existuje, až za x let se poměry vyrovnají a dosáhnou poměrů Evropy (silná střední třída) ale to jsou desítky nikoliv jednotky let.
To ano - je(že) během té doby bude právě (důležitá) STŘEDNí třída v Evropě "dál upadat" - a že je na tom už DNES (daleko) hůře než před třeba 25ti lety, o tom asi žádná, nebo? ;-)
PS: Samozřejmě i té Říši Římská to trvalo staletí než...
Nicméně jako podstatné vidím že evropský trh už NEbude tak "dominantní" a zajímavý jako dříve i "běžná" spotřeba se čím dál tím víc přesouvá (na kontinent budoucnosti) do Asie (a nevím jak "přesně" to tam je, ale rozhodně tam naftové motory NE"dominují" - tak jako v Evropě).
Prostě je asi "pravděpodobné" že "naftová mánie" byla je a (asi i) zůstane hlavně EVROPSKOU záležitostí..
Střední třída v EU i US je na tom stále o světelné roky lépe než v jiných regionech kde v podstatě neexistuje. A upadat je asi dost silné slovo, že bude ječet tak jak půjdou jednotlivé reformy o tom žádná, a že to bude střední třída která "zaplatí" za chyby EU o tom také není žádná, nicméně si nemyslím, že zmizí. Když to vezmu čistě matematicky a pragmaticky, tak když vezmu řekněme 20-30% úspor právě té střední třídy tak mám zaplacený kompletní dluh Evropy, v US na jednorázové splacení by musel Obama sáhnout tak na 50%. To se i určitě nějakými formami stane a již se děje (daně, inflace, směnné kurzy), jde jen o to aby to nebylo moc pomalu díky hádání se zemí v rámci EU, tady musí Španělsko nebo Řecko svou střední třídu "zbídačit" velmi razantně, Francie velmi důrazně, no a Německo tak nějak "solidárně" (aby se neřeklo a nevypadalo to blbě ale již dnes není politicky průchozí aby platili za jiné).