Audi A5/S5 - první jízdní dojmy

Audi A5/S5 - první jízdní dojmy

 
 

Útok Ingolstadtu na stuttgartská a především mnichovská kupé už nepovede jen tétéčko – na dálnicích a v horách okolo Verony jsme zkoušeli zbraň těžšího kalibru – Audi A5 a především nadupané S5.

Šílený útěk na ruzyňské letiště v pět ráno má něco do sebe – ve Veroně jsme první, takže z nabízených testovacích aut si lze vybrat bez omezení. Volba padá na A5 se zážehovým motorem 3.2 FSI o výkonu 195 kW a plynulou převodovkou Multitronic, kterou Audi pro marketingové účely prezentuje spíše jako osmistupňovou. První seznámení s vozem znamená plusové body za facelift ovladačů na palubní desce. Tlačítka konečně přestala vypadat jako obkreslený čtverečkový papír a decentní zmenšení a zaoblení jim vůbec neuškodilo. Zeštíhlovací kůrou prošla i středová konzola a posádka tak má hned víc místa na nohy.

Třílitr není příliš slyšet a počáteční průjezd předměstími Juliina rodiště oceňujeme spíše aparaturu Bang Olufsen. Za vytouženou tabulí „konec obce“ to už kolega nevydrží a v rámci rychlostních limitů vyráží do první horské prémie. Za normálních okolností bychom se soustředili spíše na převodovku, ta ale o sobě nedává moc znát – stačí jí solidní schopnost učit se a rychlé kickdowny. Aťsi má tahle převodovka pro mě za mě třeba dvanáct stupňů, dnes jsme tu kvůli celému autu. První dojem je velmi silný – jakkoli považujeme agilitu například trojkových kupé od BMW za příkladnou, Audi v naší konfiguraci s předním pohonem se této ikoně může směle postavit. Přední náprava posunutá dopředu a relativně dlouhý rozvor způsobily, že vůz je nejen skvěle ovladatelný, ale má jen minimální tendenci k nedotáčivému smyku. Zatáčky krouží Audi poslušně, výhradu máme ale jen k málo strmému převodu řízení. Pohled na palubní počítač v cíli ukazuje hodnotu 12,5 l/100 km, vzhledem k převodovce a dynamice naší jízdy nemáme výhrady.

Třílitrový turbodiesel v kombinaci s pohonem všech kol jsme ještě doma tipovali jako vítěze, praktická zkušenost nám ale mínění trochu upravila. Hodnoty 176 kW a 500 Nm jsou stejně jako v jiných modelech značky úchvatné a motor je i přiměřeně úsporný – přímé srovnání se zážehovým třílitrem ale zvýrazní vyšší hmotnost přídě a z toho plynoucí menší ochotu k zatáčení a větší tendenci k pokračování ven ze zatáčky po tečně. Quattro se stálým přenosem 60% výkonu na zadní a 40% na přední nápravu sice eliminuje mnohé, dynamickou jízdu jako se zážehovým motorem si ale neužijete. U manuálních převodovek A5 je příjemná také funkce „nápovědy“ volby dalšího převodového stupně, zobrazovaná na přístrojovém panelu.

Červené Audi S5, které si záměrně necháváme na konec, prozrazuje odlišnost v podstatě jen nápisem V8 na předních blatnících a logy S5 na grilu a víku zavazadelníku. Známý osmiválec 4.2 FSI výkonu 260 kW poskytuje největší točivý moment 440 Nm a zrychluje na stokilometrovou rychlost za 5,1 sekund.

Dynamické vlastnosti jsou očekávatelně velmi dobré a o10 mm snížené zavěšení karoserie se také příznivě podepsalo na náklonech. Zdaleka největším překvapením je ale u S5 zvuk motoru! Burácení, zvláště v nízkých otáčkách, je skutečně dechberoucí a když si uvědomíme, že 85 procent točivého momentu je k dispozici už ve 2000 otáčkách, můžeme válečným osmiválcovým rykem oblažovat sebe i okolí skutečně kdykoli – tedy pokud chceme.

Zajímavé a poněkud odvážné je u takto silného motoru využití klasické manuální převodovky – jízdu jsme si tak velmi užívali, ale doufáme, že konstruktéři mají zatížení spojky dobře spočítáno. Motor jde za plynem okamžitě a zrychlení ve vracečkách jsme si užívali stejně jako na dálnici. Výrobcem udávanou průměrnou spotřebu 12,4 litrů jsme neměli příležitost ověřit, protože možnosti nás nutily jet poněkud nelaboratorně – i tak jsme se ovšem vešli pod patnáctilitrový průměr.

Dojem z exteriéru obou vozů je extrémně závislý na barvě laku. Zatímco odstíny šedé či stříbrné působí spíše nenápadně a snadno si je lze splést se sedany, nejlepší volbou zůstávají tradiční červená a stále modernější bílá – zvláště S5 na dvacetipalcových kolech působí velmi atraktivně… Velmi působivé jsou zejména dvě sady po osmi bílých diodách pod hlavními světlomety – denní osvětlení bude v EU pravděpodobně za tři roky povinné a tohle řešení s dvanáctiwattovou spotřebou se nám zdá docela elegantní.

Z technologických novinek se sluší zmínit například světlomety, které nad 120 km/h prodlužují dosvit, vzadu pomáhá jinak ostudně malému výhledu parkovací kamera. Ve výbavě je například i třízónová klimatizace a zavazadlový prostor má objem 455 litrů.

Podrobněji jsme Audi A5 i Audi S5 představili nedávno, ceny prvních motorizací už jsou také známé.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Nestlé prodává část svých aktivit  Ferreru za desítky miliard korun Nestlé prodává část svých aktivit Ferreru za desítky miliard korun

Švýcarská potravinářská skupina Nestlé se dohodla, že…

Do IT má letos jít o 150 miliard více. Klaus má takové investice za zbytečné Do IT má letos jít o 150 miliard více. Klaus má takové investice za zbytečné

Investice do IT v loňském roce rostly, firmy za ně…

Nájemné dál znatelně poroste, poptávku zvyšují drahé byty Nájemné dál znatelně poroste, poptávku zvyšují drahé byty

Ve střední Evropě vydělává člověk na průměrný byt nejdéle…

OBRAZEM: Hřbitov kol. Čínské město si nakládání s vyřazenými bicykly nekomplikuje OBRAZEM: Hřbitov kol. Čínské město si nakládání s vyřazenými bicykly nekomplikuje

Příjemné podnebí, koloniální architektura kontrastující s…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi A5/S5 - první jízdní dojmy







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě

Hyundai Kona je nyní se silnějším motorem levnější. Na…

Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

 



Audi A5 Cabriolet nemá daleko k dokonalosti. S5 jede skvěle, ale co diesel? (+videa) Audi A5 Cabriolet nemá daleko k dokonalosti. S5 jede skvěle, ale co diesel? (+videa)

Nová generace oblíbeného kabrioletu od audi vstoupila…

Audi A5 Sportback má fantastický podvozek! Vyzkoušeli jsme jej v Domově quattro Audi A5 Sportback má fantastický podvozek! Vyzkoušeli jsme jej v Domově quattro

Národní tiskovou prezentaci modelu A5 Sportback pořádalo…

 



 
Zapomenuté koncepty: Bertone Pickster – Podivný pick-up s technikou BMW

Zapomenuté koncepty: Bertone Pickster – Podivný pick-up s technikou BMW

Včera

Značku BMW si s pick-upy obvykle nespojíme, a přece pár takových aut vzniklo. Vedle děl z Mnichova jedno navrhlo slavné studio Bertone.




Blesk.cz

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory? Zeptejte se odborníka

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory?…

Nejlepší půjčkou je žádná půjčka, řada Čechů ale toto pravidlo nectí. Lidé si půjčují bez ohledu na to, aby si…

Outlook.com testuje Plány, umožní sdílení více událostí zároveň

Outlook.com testuje Plány, umožní sdílení více…

Používáte-li webovou verzi Outlook.com, dozajista víte, že její součástí je i klasický kalendář. 

 

iSport.cz

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v Koreji, co a kdy sledovat?

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v…

Zimní olympijské hry v korejském Pchjongčchangu odstartují v pátek 9. února 2018 slavnostním zahájením. Už v…

United jsou Pogbovým týmem! Hrají podle not hvězdy, která vede statistiky

United jsou Pogbovým týmem! Hrají podle not hvězdy,…

Vítězný rváč se začíná projevovat. Už 35 zápasů v řadě, do kterých Paul Pogba nastoupil, nezažil porážku.…

 

Reflex.cz

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky. Přejmenováním ale realitu nezměníme

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky.…

Móda politické korektnosti dosáhla takových výšin absurdity, že to na první pohled budí dojmem karikatury,…

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video vám vysvětlí postup při úmrtí hlavy státu

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video…

Ústava České republiky samozřejmě počítá s možností, že by prezident zemřel ve výkonu úřadu. Ostatně za bývalého…