Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi S5 Sportback dostane šestiválec 3,0 TFSI, osmiválec 4,2 FSI zůstává v S5 Coupé

Diskuze (8)
Audi společně s modelem A5 Sportback uvede jeho výkonnou variantu S5 Sportback. Stejně jako řada A4 dostane kompresorový šestiválec 3,0 TFSI o výkonu 245 kW.

Audi S5 Sportback stane na vrcholu nabídky nové karosářské verze A5 Sportback. Dostane loni uvedený kompresorem přeplňovaný motor 3,0 TFSI s nejvyšším výkonem 245 kW, který dosahuje maxima točivého momentu 440 Nm při 2900 až 5300 min-1. Stejná pohonná jednotka je určena pro sedan a kombi S4 a S5 Cabriolet, naopak kupé S5 má atmosférický osmiválec 4,2 FSI.

Standardem pro S5 Sportback bude pohon všech kol quattro, sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic a variabilní posilovač řízení servotronic. Kombinovaná spotřeba 9,7 l/100 km je shodná s S5 Cabriolet a S4 Avant (S tronic). Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 5,4 s, tato hodnota je také shodná s S4 Avant.

Za příplatek Audi nabídne aktivní zadní diferenciál, který přerozděluje moment mezi zadními koly. S5 Sportback v základu dostane 18palcová kola s pneumatikami rozměru 245/40. Za nimi se budou nacházet vpředu černé brzdové třmeny s logem S5. Kromě toho se S5 Sportback vizuálně odliší sportovními doplňky exteriéru i interiéru, včetně sportovních sedadel S line s kůží Nappa.

Prodej bude zahájen na jaře 2010. Základní cena byla stanovena na 57.900 Euro (1,48 milionu Kč).

Audi S5 Sportback - srovnání s příbuznými modely
ModelS5 SportbackS5 CoupéS5 CabrioletS4 sedanS4 Avant
Motor3,0 TFSI4,2 FSI3,0 TFSI3,0 TFSI3,0 TFSI
PřevodovkaS tronic6M (6A)S tronic6M (S tronic)6M (S tronic)
Zdvihový objem [cm3]29954163299529952995
Válce/ventily6/48/46/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]245/5500-7000260/7000245/5500-7000245/5500-7000245/5500-7000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]440/2900-5300440/3500440/2900-5300440/2900-5300440/2900-5300
Max. rychlost [km/h]250250 (250)250250 (250)250 (250)
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,45,1 (5,4)5,65,1 (5,3)5,2 (5,4)
Komb. spotřeba [l/100 km]9,712,1 (10,8)9,79,7 (9,4)9,9 (9,7)
Cena [Euro]-57.600-50.95052.600
Cena (S tronic/Tiptronic) [Euro]57.90060.05061.40053.40055.050

Diskuze (8)
2. 9. 2009 14:54
Re: Dobrý směr
Kvedlání už nechávám jenom holkám... ;-)
Avatar - Dinar
2. 9. 2009 14:29
Re: Dobrý směr
Ono to má docela dobře nastavený ten torsen, víc na zadek, ale stejně to asi zas u mě bude pětka. Jinak, s tím zadním náhonem to máš jak s řazením, jak stárnu už na tom kvedlání tolik nelpím, příště automat, takže dobrou čtyřkolku bych asi taky snesl. :-) ;-)
2. 9. 2009 13:32
Re: Dobrý směr
A co tvoje láska k zadokolkám?
Avatar - Dinar
2. 9. 2009 11:09
Re: Dobrý směr
Ad P.S. - Jo, a přestože se mi původně moc nepozdával oturbený třílitr v 335i, zvlášť ve srovnání s aktuálním přímovstřikovým atmo 3,0 motorem, tak musím říct, že jsem zkusil jeho novou inkarnaci v 740i a je po kritice. V nové 540i by měl být stejný, takže po třech 530i nejspíš skončí moje BMW atmostory, i když F10 530i bude ve výběru určitě taky. ;-)
Avatar - iudex
2. 9. 2009 10:56
Re: Dobrý směr
Presne tak, dynamika S4 okorenená naviac krásnym dizajnom s elegantnými líniami a znacne vyssou dávkou praktickosti oproti sedanu. U mna momentálne No 1 u Audi. :yes:
P.S. F10 je kódové oznacenie novej 5ky?