Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A5 Sportback na českém trhu: První cena 928.700,- Kč, 2,0 TDI pod milion Kč

Diskuze (46)
Audi zveřejnilo české ceny modelu A5 Sportback. Cena základního provedení 2,0 TFSI je stanovena na 928.700,- Kč, pod hranici milionu korun bude možné pořídit také silnější TFSI a základní turbodiesel 2,0 TDI.

Od začátku bude možné objednávat tři benzinové motory a čtyři dieselové. Paletu zážehových pohonných jednotek tvoří 2,0 TFSI o výkonu 132 kW s manuální převodovkou nebo multitronicem, stejný motor o výkonu 155 kW s manuální převodovkou (tyto tři stojí pod milion Kč) a nebo s dvouspojkovým S tronicem a pohonem všech kol. Jediným atmosférickým motorem je 3,2 FSI quattro, standardně s S tronicem. Příští rok tuto řadu doplní motor 1,8 TFSI (118 kW) s manuální převodovkou nebo multitronicem.

Dieselové motory zastupuje 2,0 TDI multitronic o výkonu 105 kW, dále 125kW 2,0 TDI s manuální převodovkou a volitelně s pohonem všech kol, 2,7 TDI (140 kW, za příplatek multitronic) a 3,0 TDI quattro (176 kW, za příplatek S tronic).

Doporučujeme
Audi A5 Sportback – Když Sportback znamená liftback

Při srovnání A5 Sportback s nejbližšími modely Audi vychází základní dvoulitr s cenou 929 tisíc Kč o 53 tisíc Kč dráž než sedan A4, o 5 tisíc Kč dráž než A4 Avant a o 21 tisíc Kč levněji než A5 kupé. Při srovnání 125kW turbodieselu (v A5 Sportback za 943 tisíc Kč) je A4 sedan o 60 tisíc Kč levnější, A4 Avant o 13 tisíc Kč levnější a A5 kupé opět o 21 tisíc Kč dražší.

Základní výbava obsahuje šest airbagů, ESP, automatickou klimatizaci, elektrické stahování oken, rádio s 8 reproduktory, 6,5palcový informační displej, dělená zadní sedadla, sportovní kožený volant, hliníkový dekor, látkové potahy sedadel, 17palcová kola a přední mlhovky.

Audi A5 Sportback - ceny zážehových motorů
Motor2,0 TFSI2,0 TFSI2,0 TFSI quattro3,2 FSI quattro
Převodovka6M (Multitronic)6MS tronicS tronic
Zdvihový objem [cm3]1984198419843197
Válce/ventily4/44/44/46/4
Největší výkon [kW/min-1]132/4000-6000155/4300-6000155/4300-6000195/6500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]320/1500-3900350/1500-4200350/1500-4200330/3000-5000
Max. rychlost [km/h]233 (222)245241250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,1 (8,6)7,16,66,6
Komb. spotřeba [l/100 km]6,5 (7,2)6,57,49,3
Cena [Kč]928.700,-976.800,---
Cena (Multitronic) [Kč]985.700,----
Cena (S tronic) [Kč]--1.108.100,-1.214.100,-

Seznam nadstandardní výbavy obsahuje dlouhou řadu položek. Tempomat vyjde na 8 tisíc Kč, parkovací asistent stojí od 11 tisíc Kč (zadní senzory) do 36 tisíc Kč (přední a zadní senzory, couvací kamera), systémy Side assist a Lane assist 31 tisíc Kč, zadní boční airbagy 10 tisíc Kč, adaptivní světla 10 tisíc Kč, xenonová světla Plus 30 tisíc Kč, navigační systém Plus s MMI a pevným diskem 81 tisíc Kč.

Sportovní sedadla vyjdou na 17 tisíc Kč, čalounění kůže/Alcantara k nim na dalších 38 tisíc Kč. Nejlevnější kožené čalounění lze objednat za 52 tisíc Kč (kůže Milano), komfort cestujících je možné dále zvýšit elektricky ovládanými sedadly (29 tisíc Kč), vyhříváním předních sedadel (9 tisíc Kč) nebo třízónovou klimatizací (16 tisíc Kč). Sportovní paket S line stojí 59 tisíc Kč, paket Audi exclusive line 120 tisíc Kč.

Audi A5 Sportback - přehled vznětových motorů
Motor2,0 TDI2,0 TDI2,0 TDI quattro2,7 TDI3,0 TDI quattro
PřevodovkaMultitronic6M6M6M (Multitronic)6M (S tronic)
Zdvihový objem [cm3]19681968196826982967
Válce/ventily4/44/44/44/46/4
Největší výkon [kW/min-1]105/4200125/4200125/4200 140/3500-4400 176/4000-4400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]320/1750-2500350/1750-2500350/1750-2500400/1400-3250500/1500-3000
Max. rychlost [km/h]205228223235 (224)250 (250)
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,78,78,68,2 (7,9)6,3 (6,1)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,85,25,86,0 (6,5)6,7 (6,6)
Cena [Kč]-943.000,-1.014.300,-1.034.400,-1.207.400,-
Cena (Multitronic) [Kč]966.900,---1.091.400,--
Cena (S tronic) [Kč]----1.267.200,-

Diskuze (46)
Avatar - white label
19. 8. 2009 16:43
Kde je ten Vašut?
Tak kde je? Buď zas něco natáčí, nebo už objednává GTIčko... >:-[]
Avatar - white label
19. 8. 2009 09:46
Re: ?
...a že tě neoslovuje design Audi, v tom problém vůbec nevidím, mě zase např. příliš neoslovuje "obstarožnější" design Volva, především jeho kombinace s modeovsko-rámečkovým stylem u XC70...
Avatar - white label
18. 8. 2009 20:54
Re: ?
Tak s tím "autointeriérovým architektem" bych pro většinu zákazníků, ale i některých výrobců, určitě souhlasil...

P.S. Těch aut je mi docela líto..., když si uvědomím tu cenu a k tomu ten neadekvátní výsledný "harmonicky a vkusně nevtíravý" dojem... 8-s
Avatar - Hammunasakra
18. 8. 2009 20:26
Re: ?
Tedy vy ten design/výbavu ale MÁTE "zmáknutou"! :-)
PS: To NEbyla ironie - jen mne "muzí" že zrovna u takovéhoto vozu - MNE by tam (stále) "rušila" ta ... slušně řečeno "kompromisní" mechanika/uložení motoru modelu - to ho CELKOVĚ (tedy v MÝCH očích) hrozně SRÁŽí..
PPS: A s tím kýčem máte pravdu - lidé by si na to snad měli brát "autointeriérového architekta" (bytového používají.. ;-) ) - až (jestli) budete mít tu "správnou" náladu, zkuste (si) někdy "nakonfigurovat" Maserati GranTurismo - docela VELMi by mne zajímal VÝSLEDEK vaší práce! :-)
Avatar - white label
18. 8. 2009 19:04
Re: ?
Rozdíl A6Avant vs Allroad je 91.900,-
Když od toho odečteš těch 55.822,- za "vzduch" větší kola, větší rozvor, rozšíření blatníků apod., žádný dramatický rozdíl to není... Designově ultrahnus? Jak pro koho... Mě se třeba allroad líbí z Á6ek nejvíc, hned po Avantu, naopak sedan mě moc nebere, i když poslední facelift právě jemu pomohl určitě nejvíc...
Allroad2 beru jako luxusní crossover, který s SUV nemá v podstatě nic společného... A tak je třeba ho brát a hlavně podle toho ho i nakonfigurovat... Takže zapomeň na šedé plasty (evokující Fabii junior), které se absolutně nehodí k luxusní chromované singleframe...a vypadají (hlavně k tmavším lakům) velmi nepatřičně...apod..., např. v interiéru "zaškrtni" tmavý potah stropu (na to "zapomíná" až 99% kupujících, kteří většinou ani netuší, že to lze), vyhni se jakémukoli dřevu v int. (k hliníkovým vnějším doplňkům patří zase jedině hliník) a hlavně taky nezapomeň na jedny z nejzajímavějších kol na trhu s auty vůbec - 18"ky Aero (ty uvidíš velmi zřídka), bez nich ovšem allroad ztrácí až 40% svého stylu, podobně jako GTI bez typických dvoubarevných 18" kol Detroid...Potom taky barva laku... i ta dokáže hodně zkazit, stejně jako zase naopak dost zachránit...
Prostě tak jako není škaredých žen, není ani škaredých aut..., jen jak ženám tak autům může "něco" hodně pomoct, nebo naopak dost uškodit...(tedy co se týče té "pomyslné" krásy)...

P.S. Každé, (hlavně) prémiové auto lze docela snadno (především v interiéru) nakonfigurovat (i) až do podoby kýče...pro někoho je zkrátka těch různých, i méně vhodných kombinací až "trochu" moc...

Edit: s těmi samozřejmými - 15% bych to zdaleka tak automaticky neviděl, O G6 je v Evropě docela velký zájem a ani čekací doby nejsou nejkratší...
15% dostaneš snadno např. na skladovou A3, ale u toho G6GTI bych to viděl spíš tak na "usmlouvaných" 10%, ale uvidíš sám...