Audi A6 3,0 TDIR (230 kW) za 1,429 mil. Kč, 4,0 TFSI (300 kW) za 1,8 mil. Kč
Silný šestiválcový turbodiesel Audi zatím ve vyšší střední třídě chyběl. Zatímco BMW má v řadě 5 už druhou generaci dvoustupňově přeplňovaného třílitru, Audi dosud výkonovou kategorii nad 200 kW neobsazovalo.
Změna přijde s 45. kalendářním týdnem roku 2011, tzn. počátkem listopadu. Do výroby bude zařazen motor s obchodním označením 3,0 TDIR, který má výkon 230 kW. Podle neoficiálních informací nabídne maximum točivého momentu 650 Nm.
Místo dvouspojkové převodovky by měla být všechna čtyři kola poháněna skrze osmistupňovou automatickou převodovku. Vůz bude stát méně než 1,5 milionu korun.
Audi A6 2011 - technická data vznětových motorů | |||||
Model | 2,0 TDI | 3,0 TDI | 3,0 TDI quattro | 3,0 TDI quattro | 3,0 TDIR quattro |
Převodovka | 6M (CVT) | 6M (CVT) | 7DS 4x4 | 7DS 4x4 | 8A 4x4 |
Zdvihový objem [cm3] | 1968 | 2967 | 2967 | 2967 | 2967 |
Válce/ventily | 4/4 | 6/4 | 6/4 | 6/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 130/4200 | 150/3700-4500 | 150/3700-4500 | 180/4000-4500 | 230/- |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 380/1750-2500 | 400/1250-3500 | 400/1250-3500 | 500/1400-3250 | 650/- |
Max. rychlost [km/h] | 228 (222) | 242 (240) | 240 | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,7 (8,2) | 7,6 (7,2) | 7,2 | 6,1 | 5,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,9 (5,0) | 5,3 (5,2) | 5,7 | 6,0 | - |
Poh. hmotnost [kg] | 1650 (1660) | 1700 (1720) | 1795 | 1795 | - |
Cena man.p. [Kč] | 991.100,- | 1.121.000,- | - | - | - |
Cena aut.p. [Kč] | 1.048.000,- | 1.178.000,- | 1.250.200,- | 1.324.400,- | 1.429.400,- |
Od 8. týdne 2012, tzn. konce února, nabíhá do výroby také osmiválec 4,0 TFSI o výkonu 300 kW. Bližší parametry zatím nejsou známy. Nejsilnější motorizaci si Audi cení na 1,84 milionu korun.
Kromě toho jsou potvrzeny také ceny zážehového čtyřválce 2,0 TFSI o výkonu 132 kW. Tento motor se stane nejdostupnější pohonnou jednotkou v řadě A6 – stojí od 942.500,- Kč.
Audi A6 2011 - technická data zážehových motorů | ||||||
Model | 2,0 TFSI | 2,8 FSI | 2,8 FSI quattro | 3,0 TFSI quattro | 4,0 TFSI quattro | 2,0 TFSI hybrid |
Převodovka | 6M (CVT) | 6M (CVT) | 7DS 4x4 | 7DS 4x4 | - | 8A |
Zdvihový objem [cm3] | 1984 | 2773 | 2773 | 2995 | - | 1984 |
Válce/ventily | 4/4 | 6/4 | 6/4 | 6/4 | 8/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 132/4000-6000 | 150/5250-6200 | 150/5250-6200 | 220/5250-6500 | 300/- | 155+33 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 320/1500-3900 | 280/3000-5000 | 280/3000-5000 | 440/2900-4500 | - | - |
Max. rychlost [km/h] | - | 242 (240) | 240 | 250 | - | 238 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | - | 7,9 (7,7) | 8,1 | 5,5 | - | 7,3 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | - | 7,7 (7,4) | 8 | 8,2 | - | 6,2 |
Poh. hmotnost [kg] | - | 1645 (1685) | 1755 | 1815 | - | - |
Cena man.p. [Kč] | 942.500,- | 1.028.500,- | - | - | - | - |
Cena aut.p. [Kč] | 999.400,- | 1.085.100,- | 1.157.300,- | 1.335.800,- | 1.840.300,- | - |