Audi A6 Allroad – Back to the road

Audi A6 Allroad – Back to the road

 
 
11.9. 2006 Ondřej Šuch

Nový allroad má k běžné A6 mnohem blíže než předchozí generace – to lze vidět na první pohled a i Audi samo přiznává, že důvodem je více marketingového prostoru pro Q7 a budoucí Q5

Nový allroad má k běžné A6 mnohem blíže než předchozí generace – to lze vidět na první pohled a i Audi samo přiznává, že důvodem je více marketingového prostoru pro Q7 a budoucí Q5. Vůz jsme podrobně představili zde, nastal tedy čas prohnat jej po českých cestách. A nějaké té necestě.

Pokud náhodou nepotkáte vůz s karoserií zvednutou do nejvyšší polohy „lift“, lze allroad rozeznat od sériového kombíku jen díky výrazným lištám na spodní hraně dveří, stříbrným plechům pod nárazníky a nápisu na zádi. Za příplatek si lze objednat i jednobarevné provedení, které setře pocit rychlého SUV úplně. Po významnějších rozdílech tedy musíme pátrat v interiéru.

obrázek [300 x 204] Ten je na všech místech tradičně prostorný, na sedadla s dobrým poměrem komfortu a držení těla jsme pěli chválu už mnohokrát. Jediný problém představuje ovládání systému MMI, který sice sdružuje všechny funkce do jakoby jednoho otočného ovladače, na rozdíl od tolikrát zatracovaného iDrive u BMW ale potřebuje k ovládání ještě osm funkčních spínačů a sedm tlačítek pro pohyb v menu! Ještěže se dá rádio a klimatizace ovládat i samostatně… Audiosoustava odpovídá luxusu vůkol, ovšem navigační systém (s CD changerem) by za 84 tisíc korun příplatku přece jen neměl zatajovat města typu Lovosice, Mělník a Blansko…

Výborný je tradičně zavazadelník se základním objemem 565 litrů, kde se po sklopení zadních opěradel dá najít místo až pro 1660 litrů. Nevýhodou je nízká hrana otevřeného víka, dobře naopak slouží příplatková teleskopická tyč a pás pro zajištění zavazadel. Pětimetrové kombi si už téměř neumíme představit bez parkovacích asistentů v obou náraznících, u allroadu to znamená další 25 tisíc navíc…

Pod kapotou je pravděpodobně jeden z nejlepších současných vznětových motorů, třílitrový šestiválec TDI s výkonem 171 kW. Zastudena sice o sobě dává vědět dosti výrazně, v běžném provozu ale naplno předvádí své hlavní přednosti – obrovský krouticí moment, tichý běh a výkon i ve vysokých otáčkách. Elán agregátu ovšem sráží automatická převodovka, respektive její prodlevy. V „D“ režimu je vůz stavěn skutečně spíše na komfort a přenést 450 Nm přes hydrodynamický měnič také není jen tak. Sportovnější jízda proto vyžaduje využít nejlépe řazení pod volantem.

obrázek [300 x 203] Spotřeba vozu s polovičním zatížením se běžně pohybuje okolo 9,5 litru/100 km, při trvalém provozu ve městě pak přibližně o litr víc. S lehkou nohou lze samozřejmě jezdit i za méně, při plném využívání dynamického potenciálu motoru pak na displeji naskočí i patnáctilitrová hodnota – to už ale auto létá nízko nad zemí.

Jedinou podstatnou odlišností od sériové A6 je vzduchové odpružení s nastavitelnou světlou výškou. Systém ovládaný přes MMI nabízí pět provozních poloh (dříve 4), z nichž dvě jsou pro jízdu v terénu. Rozsah světlých výšek se mění v rozmezí 60 mm (dříve 66), nejvyšší je 185 mm nad zemí (dříve 208). Novinkou je použití hliníku pro nápravová ramena a jejich závěsy, díky němuž narostla tuhost a klesly neodpružené hmoty. Nejnižší a nejtvrdší polohu Dynamic jsme využili hlavně na kvalitních silnicích, kde nízké těžiště umožňuje jezdit velmi dynamicky bez velkých náklonů. Nevýhodou je relativně těžká příď, výhodou naopak vyspělý stálý pohon všech kol. Pro jízdu po městě jsme si zvykli volit komfortní režim, který při světlé výšce 140 mm nabízí zřetelně měkčí odpružení a žehlí tak většinu uličních nerovností. Pětimetrový kolos si také zaslouží pochvalu za brzdy, i v kritických situacích dokážou zastavit vůz velmi jistě.

obrázek [300 x 211] Samostatnou kapitolou jsou u Audi tradičně ceny příplatkových výbav, respektive jejich existence. Za jednobarevné provedení vyžaduje výrobce 20 tisíc, za úchyty ISOFIX pro dětské sedačky 3.400 korun, za tempomat 8.500 korun, připlácí se kupodivu i za vyhřívání předních sedadel. Základní cena okolo 1.5 milionu se tak velmi lehce zvýší o několik desítek či set tisíc a s konkurencí je tedy třeba srovnávat více než pečlivě.

I přes vzhledové zjemnění allroadu oproti předchozí generaci je vůz stále na špičce „kombi SUV“ kategorie a s ohledem na předpokládané využití převážně v silničním provozu nejsou jeho úpravy omezující.

První cena vozu1.511.200,- (2.7 TDI 132 kW tiptronic)
První cena vozu s testovanou motorizací1.518.300,- (3.0 TDI 171 kW 6 man)
Základní cena testovaného vozu1.587.600,- (3.0 TDI 171 kW tiptronic)
Cena testovaného vozu vč. příplatků2.087.042,- (3.0 TDI 171 kW tiptronic)

Plusy:

  • pružnost motoru
  • vnitřní prostor
  • jízdní komfort
  • podvozek dvou tváří

Minusy

  • pomalé reakce automatické převodovky
  • ceny příplatkových výbav
  • ovládání MMI
Spolupracujeme s TipCars.com

Audi A6 Allroad

Cena v základní výbavě: 1 587 600 Kč Cena v testované výbavě: 2 087 042 Kč

Základní výbava:adaptivní pneumatické pérování, airbag řidiče a spolujezdce, airbag pro hlavu, sideguard včetně bočních airbagů vpředu, automatická klimatizace s regulací pravé a levé strany, bezpečnostní sloupek řízení, dvouose nastavitelný, dálkově ovládané centrální zamykání, dekorace hliník Axial, dělicí síť výsuvná mezi zavazadlovým prostorem a zadními sedadly, determální skla – zeleně tónovaná, dešťový senzor, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, ESP – elektronický stabilizační program včetně brzdového asistentu, imobilizér, kola hliníková litá, se sedmi rameny tvaru rotoru, velikost 8Jx17, s pneumatikami 225/55 R 17, kolejnicový systém s variabilními uvazovacími oky v zavazadlovém prostoru, kryt zavazadlového prostoru, mlhové světlomety, Multi Media Interface basic plus včetně 6,5palcového monochromatického displeje, integrovaného rádia, podélné střešní nosiče v černém provedení, potahy sedadel – kombinace tkanina Taurus/mono.pur 500, přední sedadla – manuálně nastavitelná, rohožky vpředu a vzadu, světelný senzor včetně funkce coming home/leaving home, servotronic, vnější zpětná zrcátka el. nastavitelná a vyhřívaná, asférické na straně řidiče, ukazatel venkovní teploty, zadní opěradlo dělené a sklopné, zásuvka na 12 V v zavazadlovém prostoru

Výbava testovaného vozu:paket odkládacích prostor, navigační systém s DVD a MMI včetně měniče CD, paket osvětlení, střešní okno, skleněné, vyhřívání sedadel vpředu, vnitřní zpětné zrcátko automaticky zaclonitelné včetně digitálního kompasu, potahy sedadel - kůže Valcona, paket hliníkové optiky, kola hliníková litá v 10paprskovém designu, 8Jx18, pneu 245/45 R18, xenonová světla Plus včetně denních potkávacích světel, tažné zařízení, multifunkční kožený volant s funkcí řazení, čtyřramenný design, fixační sada, tónovaná skla, uzamykatelná boční přihrádka a odkládací box v zavazadlovém prostoru, dekorace - dřevo kořene ořechu, hnědé, alarm včetně kontroly vnitřní prostoru, audi parking systém, tempomat, rohožka na dně zavazadlového prostoru, komfortní automatická klimatizace plus

Ruský Ruský "Zuckerberg" vyhlásil válku Putinovi

Pavel Durov vyhlásil digitální válku ruskému režimu a…

Poslanci ČSSD se nabídkou ANO na sestavení vlády zatím nezabývali Poslanci ČSSD se nabídkou ANO na sestavení vlády zatím nezabývali

Poslanci ČSSD dnes večer nemluvili o nabídce pro vládní…

Spojené státy blokují vydávání víz Rusům, stěžuje si Moskva Spojené státy blokují vydávání víz Rusům, stěžuje si Moskva

Spojené státy záměrně blokují vydávání vstupních víz…

 
Technické údaje
Motor Audi A6 Allroad
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2967
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 171 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 450 / 1750 - 3250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 230
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.8 / 7 / 8.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 565 / 1660
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1880 / 630
Rozměr pneu:225/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4934
b) šířka (mm): 1862
c) výška (mm): 1444
d) rozvor (mm): 2833
e) rozchod vpředu (mm): 1596
f) rozchod vzadu (mm): 1587
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 990
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Audi A6 Allroad
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,48
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu

Audi vám tuto část své historie nejspíše připomínat…

Lada Vesta Cross už je také jako sedan. Navoněné crossovery strčí do kapsy Lada Vesta Cross už je také jako sedan. Navoněné crossovery strčí do kapsy

Po sedanu, kombi, a oplastovaném praktičtějším provedení…

 



Český trh v srpnu 2008: Audi Allroad quattro ovládlo vyšší střední třídu Český trh v srpnu 2008: Audi Allroad quattro ovládlo vyšší střední třídu

Ingolstadtská automobilka vládne vyšší střední třídě, to…

Abt Allroad Quattro – sportovnější SUV Abt Allroad Quattro – sportovnější SUV

Abt Sportsline přináší výraznou posilovací kůru pro…

 



 
Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Včera

Model 2101 byl v roce 1970 prvním sériovým autem nově založené automobilky v městě Toljatti. Vyráběl se až do roku 1988.




Blesk.cz

Pšeničné pečivo způsobuje závislost, varuje expert. Každý Čech ho ročně sní 48 kilo

Pšeničné pečivo způsobuje závislost, varuje expert.…

Milujete k snídani kaiserku namazanou máslem, nebo dokonce dvě? A co rohlík s marmeládou k odpolední svačině? A…

Kuny, opilí zloději i vichřice: Chataři pláčou nad škodami, jak objekty správně pojistit?

Kuny, opilí zloději i vichřice: Chataři pláčou nad…

Někteří chataři a chalupáři se v těchto dnech vrací po dlouhé době na obhlídku svých objektů a často utrpí šok.…

 

iSport.cz

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a farem, ale i mazáci

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a…

Sotva skončil jeden velký turnaj, prakticky hned je tu další. Na ZOH v Pchjongčchangu se umístil český tým pod…

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning - dánské Kladno

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning…

Jednu velkou premiéru má mistrovství světa v ledním hokeji 2018. Vůbec poprvé se elitní divize světového…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Napadlo vás někdy, že i smlouva o vašich penězích může být „skrytě politicky korektní“? Ne? Tak já vám ukážu, že…

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době byl nepochybně označen za sexistický

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době…

Računari znamená v bosenštině prostě „počítače“. Stejný název nesl i v bývalé Jugoslávii proslulý časopis, jenž…